Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-3.004-0635-C01
Наименование на проекта Технологична модернизация в предприятието
Бенефициент 202972277 БИ 93 ООД
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 10.04.2023
Дата на стартиране 10.04.2023
Дата на приключване 15.03.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на предложението за изпълнение на инвестиция (проекта) е повишаване ефективността и оптимизиране на работните процеси на БИ 93 ООД, чрез закупуване и внедряване на ново технологично оборудване и софтуер, като фактор за растеж и развитие на дружеството. 
Общата цел на проекта ще се реализира чрез постигане на следните специфични цели:
- повишаване ефективността на работните процеси по печат и графичен дизайн чрез закупуване и внедряване на ново технологично оборудване; 
- намаляване на разходите за дейността чрез премахване на разходите за външни услуги по печат на издаваните материали; 
- разширяване на работния капацитет чрез внедряване на ново ИТ оборудване;
- разнообразяване на предлаганите продукти чрез закупуване на система за видеозаснемане;
- цифровизация на работните процеси чрез закупуване и внедряване на съвременни ДМА и ДНА. 

Специфичните проектни цели ще бъдат постигнати чрез изпълнението на дейност за "Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и/или разнообразяване напредлаганите продукти/услуги", насочена към придобиване на нови технологично оборудване, насърчаващи прилагането на информационно-комуникационни технологии в работните процеси, разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти, посредством придобитите чрез инвестицията активи.
Предложението за изпълнение на инвестиция ще бъде изпълнено при условията на режим „de minimis“ съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013,в рамките на заложения период от 12 месеца.
Допълнително, инвестицията, предвидена по проекта съответства изцяло и на принципите за „ненанасяне на значителни вреди“ върху околната среда и допринася за екологичния преход на страната.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и/или разнообразяване на предлаганите продукти/услуги - ЧАСТ 1: Настоящата дейност ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните активи: Система за печат на книги - 1 бр. и система за видео заснемане - 1 бр. Активите водят до цифровизация на производствените процеси: -Система за печат на книги - оборудването притежава интегриран специализиран софтуер, без който неговата работа е невъзможна. Вграденият контролер с операционна система, поддържа различни функции за персонализиране на работния процес и цифровизира и автоматизира задачите, които техниката следва да изпълнява. Софтуерът следи и осъществява миниторинг на всеки един етап от процеса по печат на книги (тяло и корица) - листоподаване, зареждане с хартия, тонер, качество на изображението; дава възможност за създаване на библиотеки с индивидуални профили на различни типове хартия, в зависимост от нуждите за печат. Внедряването му в дейността ще повиши ефективността и качеството на процеса и ще съкрати времето за печат. Всичко това води до цифровизация на процеса по печат на книги и насърчава използването на ИКТ решения в дейността на фирмата; -система за видеозаснемане - системата притежава вградено софтуерно управление и сензори за редуциране на шума, меню с различни функционалности, в т.ч. вградена система за стерео запис с микрофони и високоговорител; запис на метаданни; мониторинг, запис на статични изображения. Системата притежава разнообразни опции за запис и прехвърляне на заснетото съдържание на външни носители, в т.ч. на наличното ни компютърно оборудване. Чрез закупуване на системата, фирмата ще повиши качеството и ефективността на снимачния процес, а функционалностите на оборудването ще повишат и качеството на заснетото видео съдържание. Имайки предвид, че ИКТ обхващат именно устройствата за обмен на информация, внедряването на актива в дейността води пряко до цифровизация на работния ни процес. Активите водят до разширяване на производствения капацитет и разнообразяване на предлаганите продукти: -Система за печат на книги- в момента не разполагаме с подобен тип оборудване, а печата се възлага на външен изпълнител. Това увеличава разходите за дейността и води до допълнителни затруднения - липса на гъвкавост по отношение на късите тиражи, дълъг срок за печат (от 7 до 10 раб. дни), при провеждане на кампании остават отпечатани бройки, които не могат да се реализират на пазара, а повечето отпечатани броеве изискват наем на складови помещения за съхранение, което също увеличава разходите за дейността. Чрез закупуването на оборудването, ще се разшири производствения ни капацитет както следва: премахване на разходите за външни изпълнители за печат и за поддържане на големи складови площи; повишаване ефективността на работа и производителността чрез възможност за печат на повече тиражи за двойно по-кратко време; по-добро планиране на кампанийното печатане и премахване на застоелите броеве отпечатани материали; увеличаване на капацитета на работа, чрез възможността за приемане на поръчки за печат на книги от други малки издателства; -система за видеозаснемане - придобиването й ще разнообрази предлаганите от нас продукти, чрез стартиране продуцирането на документални видеа и подкастове на историческа тематика. Към момента видеата, които заснемаме и реализираме са основно анимационни, с кратка продължителност, а за заснемането се използва изцяло лично оборудване. Имайки предвид успешните телевизионни проекти на дружеството, както и растящата аудитория в каналите ни в социалните мрежи, разнообразяването на предлаганите продукти ще доведе до по-добри пазарни предимства, продуктова персонализация, имайки предвид нишовата ни аудитория. Чрез системата ще сме в състояние да поемем и реализираме повече поръчки за запис на подобно съдържание, които сега отказваме, поради липсата на подходяща техника. Всичко това ще разшири производствения ни капаците и ще разнообрази предлаганите от фирмата продукти, а чрез функционалностите на оборудването ще повишим многократно качеството на заснетото съдържание и ефективността на процеса., Договорена стойност: 97 000.00 , Отчетена стойност: 96 800.00
  • Дейност: Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси с оглед на разширяване на производствения капацитет и/или разнообразяване на предлаганите продукти/услуги - ЧАСТ 2: Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на следните активи: работни станции за дизайн - 1 бр. и ERP система - 1 бр. Предвидените активи водят до цифровизация на производствените процеси: -работни станции за дизайн - оборудването интегрира последните постижения в областта на ИТ, поради което ще увеличи значително ефективността и бързината на работа, ще предоставят повече възможности при графичното оформление и дизайн, в т.ч. ефективната работа с различни софтуерни приложения за дизайн. Имайки предвид, че работните станции попадат в обхвата на ИКТ, внедряването им насърчава и допринася използването на ИКТ в работния ни процес и води до цифровизация на процесите по рисуване на корици и оформление на книжното тяло. -ERP система - предвидена е да управлява електронен магазин и финансовата дейност на фирмата, като осигури цялостен поглед към различните аспекти от дейността, ще оптимизира организацията на работата и ще подпомогне устойчивото ни развитие. Също така, системата ще обхване в една среда използваните към момента различни продукти и приложения за фактуриране, за управление на човешките ресурси, продажби, склад, онлайн магазин; ще осигури текущо актуална информация за състоянието на бизнеса, с цел взимането на ефективни управленски решения. Внедряването на системата ще автоматизира работните ни процеси, ще стимулира използването и прилагането на ИКТ решения и технологии и води до цифровизация на работните ни процеси. Предвидените активи водят до разширяване на производствения капацитет: -работни станции за дизайн - в момента за рисуване на кориците на книгите и за тяхното оформление се използва морално остаряла техника, с ограничени възможности, която често забива, работи бавно и затруднява цялостната работа. Наличното към момента оборудване и технологии не отговарят на нуждите на фирмата, нито на темпа ни на развитие. Закупуването и внедряване на новото оборудване ще разширят производствения ни капацитет както следва: увеличаване ефективността и бързината на работа, поради повечето функционални възможности на техниката; предоставяне на повече възможности при графичното оформление и дизайн, тъй като техниката позволява инсталирането и работа с повече софтуерни приложения, оборудвано е с технология за създаване на висококачествени цифрови скици и илюстрации, които дават възможност за изработка на по-сложни за изпълнение корици. -ERP система - за протичане на дейността се налага обработка на големи обеми информация, в т.ч. поръчки, продукти, фактуриране, складови наличности. В момента, основната част от приходите на дружеството се формират от работата на онлайн магазина, който е разработен на базата нa wordpress. Това създава ограничение от разширяване и надграждане неговата работа и налага използването на отделни програми, които да следят обработката и изпращане на поръчки, складови наличности, фактуриране. Всичко това води до голям брой ръчни операции като писане на товарителници, следене наличности, фактуриране, което освен че губи време, не отговаря на нуждите на разширяващата се дейност. За управление на дейността в момента се използват различен брой програми, които нямат връзка една с друга, а това налага прехвърляне на информация ръчно и води до грешки, забавени поръчки, плащания и усложнява работния процес. Софтуерът, който ще бъде закупен дава възможност за управление на електронния магазин и финансовата ни дейност, като обединява в 1 система процесите по продукти, поръчки, кампании, фактури, плащания, наличности, дава възможност за генериране на отчети и справки по различни задания, автоматизира процеса, съкращава времето за обработка на информацията, премахва възможностите за грешки и дава по-добра представа за управлението на дейността. Всичко това води до оптимизиране и по-голяма ефективност на работния процес, като и пряко допринася за разширяване на производствения капацитет на дружеството, чрез по-ефективното управление на ресурсите, дейността и времето. , Договорена стойност: 54 450.00 , Отчетена стойност: 54 450.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СЪПОРТИВО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 27 225.00 , Отчетена стойност**: 54 450.00
  • Изпълнител: АДКОМ - ПЕЧАТНИ РЕШЕНИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 48 400.00 , Отчетена стойност**: 96 800.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Завършени проекти в подкрепа на технологичната модернизация , Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Подпомогнати предприятия (от които малки, включително микро-, средни, големи), Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 151 250.00 BGN
БФП 75 625.00 BGN
Собствено финансиране 75 625.00 BGN
Общо реално изплатени суми 75 625.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и инсталиране на ДНА за нуждите на БИ 93 ООД в рамките на договор BG-RRP-3.004-0635-C01, Прогнозна стойност: 46 750.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване и инсталиране на ДНА за нуждите на БИ 93 ООД в рамките на договор BG-RRP-3.004-0635-C01
    Изпълнител: СЪПОРТИВО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 375.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА за нуждите на БИ 93 ООД в рамките на договор BG-RRP-3.004-0635-C01, Прогнозна стойност: 7 700.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА за нуждите на БИ 93 ООД в рамките на договор BG-RRP-3.004-0635-C01
    Изпълнител: СЪПОРТИВО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 850.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на Система за печат на книги за нуждите на БИ 93 ООД в рамките на договор BG-RRP-3.004-0635-C01, Прогнозна стойност: 97 000.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на Система за печат на книги за нуждите на БИ 93 ООД в рамките на договор BG-RRP-3.004-0635-C01
    Изпълнител: АДКОМ - ПЕЧАТНИ РЕШЕНИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 48 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN