Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.025-0050-C01
Наименование на проекта „Провеждане на застъпническа кампания за прилагането на Закона за българския жестов език на местно ниво“
Бенефициент 176786514 Заслушай се Фондация
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 01.08.2022
Дата на стартиране 01.08.2022
Дата на приключване 10.01.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект има като основна цел да подобри  качеството на административното обслужване на местно ниво, чрез провеждане на застъпническа кампания за правилното и навременно прилагане на Закона за Българския жестов език (ЗБЖЕ). В рамките на предвидената дейност ще бъдат проведени 25 информационни срещи - с 24-те районни администрации  и с представители на направление „Култура, образование, спорт и младежки дейности“ на Столична община за правилното и навременно прилагане на (ЗБЖЕ) на местно ниво. Ще бъде проведена кръгла маса с формален домакин Столична община, с участието на общински служители на 7-те общини с по-голяма концентрация на глухи и на сляпо-глухи лица в България – Столична община, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе и Плевен. На кръглата маса ще бъдат обсъдени проблемите, които общините срещат при прилагането на (ЗБЖЕ), както и ще бъдат споделени добри практики в тази насока. Ще бъдат изготвени, отпечатани и разпространени 2000 брошури за добри практики, подходи, често срещани грешки при прилагането на ЗБЖЕ на местно ниво. Предвижда се проектът да бъде с продължителност от 12 месеца и с бюджет от 59 898,75 лв.
Дейности
  • Дейност: „Провеждане на застъпническа кампания за прилагането на Закона за българския жестов език на местно ниво“: Чл. 24. на Закона за българския жестов език постановява: „Държавните институции и органите на местното самоуправление са длъжни да осигуряват превод на български жестов език извън осигурения лимит по чл. 20, ал. 1 и 2 при: 1. заявяване и/или получаване на административно обслужване от органите на изпълнителната власт и на местното самоуправление; 2. провеждането на мероприятия, организирани от тях, с участие на лица с увреден слух и на сляпо-глухи лица, когато лицата предварително са поискали такъв. В Преходни и заключителни разпоредби на ЗБЖЕ се въвежда срок за изпълнение на чл. 24 на ЗБЖЕ до края на 2022 г. § 7. В срок до 31 декември 2022 г. ръководителите на административните структури в системата на изпълнителната власт и кметовете на общините създават условия за извършването на административно обслужване на глухите и сляпо-глухите лица. Общинските служители, отговорни за прякото прилагане на тази разпоредба в огромна част от случаите нямат пълно разбиране, както на специфичните нужди на на глухите и сляпо-глухите хора, така и за разпоредбите на новоприетия Закон за българския жестов език и смисъла залегнал в разпоредбите му. Това са редови служители, отговорни за обичайните дейности по предоставяне на административни услуги и поддръжка и развитие на техническите функционалности, чрез които общините предоставят тези услуги, които нямат специфично образование или обучение, което би подпомогнало прилагането на разпоредбите на ЗБЖЕ. Ето защо в рамките на настоящата дейност Фондация "Заслушай се", съвместно със Столична община ще проведат застъпническа кампания за правилното и навременно прилагане на Закона с цел да се подобри качеството на административното обслужване на местно ниво не само в Столична община, но и в още 6 общини в България с по- голям брой глухи и сляпо-глухи хора. На територията на Столична община кампанията ще включва 25 информационни срещи със служители на 24-те районни администрации и една среща с направление „Култура, образование, спорт и младежки дейности“ (КОСМД) по въпросите на ЗБЖЕ, касаещи образованието. На срещите ще бъдат разяснени разпоредбите на Закона за българският жестов език и наредбите към него, смисълът и философията, които стоят зад нуждата от приемането и прилагането на Закона, специфичните нужди на глухите и сляпо-глухите хора и най- добрите и ефективни подходи за да се удовлетворят тези нужди. Това е необходимо, тъй като тепърва предстои да се изготвят допълнителни подзаконови документи и наредби, които да прецизират и разширят обхвата на Закона за българския жестов език. Освен това ще бъдат разяснени медицинските и социокултурните особености на глухотата, ще покажем добри практики за осигуряване на достъп чрез български жестов език и ще разкажем за историческото развитие на глухи общности по света. За останалите 6 общини с по-голям брой глухи и сляпо-глухи хора в България (Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Русе и Плевен) ще бъде проведена кръгла маса с формален домакин Столична община, с участието на общински служители и от 7-те общини където освен горните теми, Столична община и представителите на останалите общини ще споделят опита си при прилагането на ЗБЖЕ, добри практики в тази област, както и опасности и грешки, които трябва да се избягват. По този начин ще се идентифицират до голяма степен правилните подходи за прилагане на ЗБЖЕ на национално ниво. Идентифицираните добри практики, подходи, често срещани грешки ще бъдат изведени в кратък материал, който ще бъде разпространен сред общините в България под формата на брошури. Целеви групи на дейността са, от една страна, общините и общинските служители, които чрез проекта ще получат капацитет за по- доброто прилагане на ЗБЖЕ, а от друга страна обществеността, най- вече в лицето на глухите и сляпо-глухите хора, които ще получат качествени административни услуги предоставени от общините., Договорена стойност: 55 461.80 , Отчетена стойност: 59 193.04

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СТОЛИЧНА ОБЩИНА, Договорена стойност по проекта*: 10 777.54 , Отчетена стойност: 10 071.83
Изпълнители
  • Изпълнител: Травъл Адвайзер ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 000.00 , Отчетена стойност**: 20 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проведени информационни кампании, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 59 193.04 BGN
БФП 59 193.04 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 59 193.04 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Логистично осигуряване на застъпническа кампания за прилагането на Българския жестов език на местно ниво., Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Логистично осигуряване на застъпническа кампания за прилагането на Българския жестов език на местно ниво.
    Изпълнител: Травъл Адвайзер ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 20 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN