Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0092-C01
Наименование на проекта Utest IT
Бенефициент 205224825 Ю ЕКС ТЕСТ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.06.2019
Дата на стартиране 13.06.2019
Дата на приключване 02.10.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Благоевград, гр.Благоевград

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящият проект ще подкрепи развитието на Ю ЕКС ТЕСТ EООД - новосъздадена компания, която специализира в изследвания и разработки с интердисциплинарен характер в областта на обществените и хуманитарните науки, и по-конкретно в разработката и прилагането на собствена методология за провеждане на тестове за ползваемост (usability tests) и предоставяне на свързаните с това услуги. Анализът на тестове за ползваемост е един от най-ефективните инструменти за подобряване на лекотата на ползване, достъпността (accessibility) и удовлетвореността на потребителите на сайтове, мобилни и десктоп приложения. Предлаганите от Ю ЕКС ТЕСТ EООД услуги обхващат провеждането на специализирани проучвания, които обхващат разнородни техники (наблюдение, мислене на глас, въпросници за оценка, интервю и пр.) и чрез които се извличат проблемите, които срещат потребителите при взаимодействие с различни дигитални продукти, както и информация за очакванията, опасенията им и нуждите им. 
Фирмата ще развива икономическа дейност в сектор M72.20 "Научноизследователска и развойна дейност в областта на обществените и хуманитарните науки" - сектор приоритетен за създаване и развитие на нови предприятия съгласно Националната стратегия за насърчаване на МСП 2014-2020 г. 
Подкрепата по проекта ще доведе до устойчиво икономическо присъствие на българския и световния пазари, стабилност на новосъздадените работни места и ръст на приходите чрез реализиране на предприемаческата идея на предприятието, като проектът предвижда реализацията на следните основни дейности:
1) Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея;
2) Дейност за визуализация на проекта.
Дейностите ще се реализират чрез формиране на квалифициран екип по реализиране на пазара на предприемаческата идея, закупуване на специализирано оборудване и софтуер, възлагане на външни услуги за наем на работно помещение, външна експертиза за изработването на пазарен анализ, участие в събития и дейност за визуализация.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), ЧАСТ 1: (ЧАСТ 1) Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първите пет специфични цели на проекта "Utest IT", а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, да се осигурят необходимото специализирано оборудване и софтуер, да се подсигури подходящо работно помещение, да се осигури външна експертиза за изработването на пазарен анализ и участие в събитиe в страната за представяне на кандидата. Дейността за реализиране на пазара на предприемаческата идея (за разработка и приложение на собствена методология за провеждане на тестове за ползваемост (usability tests) и предоставяне на свързаните с това услуги) ще бъде изпълнена на отделни етапи, както следва: Етап 1. Формиране на квалифициран работен екип Основна цел на този етап е пряко свързана с развитие на организационния капацитет и човешкият капитал на новосъздаденото предприятие Ю ЕКС ТЕСТ EООД и осъществяването на проекта, като ще бъде сформиран екип от квалифицирани лица, които притежават необходимите компетенции и познания с интердисциплинарен характер в областта на предприемаческата идея, свързани с психология, дизайн мислене (design thinking), специфични дигитални умения, познаване на различни математико-статистически методи, съвременни социологически практики, маркетинг и др. Лицата ще бъдат назначени на следните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011 с месторабота в гр. Благоевград, описани подробно в т. 9 от формуляра: - длъжност 2422-5089 "Изследовател" (Хермина Еди Емирян), 6 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 2514-6001 "Програмист, софтуерни приложения" (Мариана Георгиева Иванова), 6 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 4227-0002 "Анкетьор", 10 месеца, 8 ч., трудов договор - длъжност 4227-0002 "Анкетьор", 10 месеца, 8 ч., трудов договор - длъжност 4132-1001 "Оператор, въвеждане на данни", 6 месеца, 4 ч., трудов договор Във връзка с назначаването на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Очакваната продължителност на този етап е през целият период на изпълнение на проекта. Етап 2. Осигуряване на необходимите специализирани активи и материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея Основна цел на този етап е пряко свързана с осигуряване на необходимото специализирано оборудване и софтуер, необходими за реализиране на предприемаческата идея и гарантиращи техническата осъществимост на проекта: - Многокомпонентна система за проследяване на погледа, 1 бр. - Софтуер за провеждане, анализ и обработка на автоматизирани дистанционни немодерирани тестове за ползваемост, 1 бр. Многокомпонентна система за проследяване на погледа представлява специализирана апаратура със специфична сензорна технология за проследяване на погледа, състояща се от различни взаимосвързани компоненти - стендове за проследяване на погледа върху различните видове устройства с екрани (компютърни и мобилни), софтуер и станции за наблюдение и управление на системата. Оборудването е популярно в различни изследователски центрове, като е познато под общото наименование "eye tracking technology" и може да има множество приложения - в сферата на бизнеса, на администрацията и на образованието. За момента в страната с такава апаратура разполагат само някои университетски лаборатории, като в световен мащаб има множество ползватели и доставчици на подобни системи. Някои от предлаганите системи са изключително скъпи, като от скоро има и българска разработка на подобно съоръжение. Възможността да се закупи и внедри планираната по проекта система за проследяване на погледа е от изключително значение за развитието на Ю ЕКС ТЕСТ EООД и предлагането на уникални за българският пазар услуги, свързани с високо специализирани тестове за ползваемост. (следва продължение в ЧАСТ 2 и ЧАСТ 3 в "Описание" на дейността по-долу), Договорена стойност: 249 660.00 , Отчетена стойност: 205 699.33
  • Дейност: Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), ЧАСТ 2: (ЧАСТ 2) Активът ще позволява на изследователите с точност да разберат и анализират точно къде гледа потребителят когато ползва даден продукт или услуга през мобилен телефон, компютър, таблет или което и да е електронно устройство, което позволява да се изведат данни за нагласите и стимулите, които въздействат на потребителите. Тази технология е много подходяща при сравняване на продукти на различни брандове и може да се използва както в онлайн, така и в офлайн среда, което дава значими предимства за реализиране на пазара на предприемаческата идея и разрастването на компанията. Софтуерът за провеждане, анализ и обработка на автоматизирани дистанционни немодерирани тестове за ползваемост ще служи за създаване и провеждане на тестове за ползваемост, които ще могат да работят автоматично по зададен сценарий съгласно методиката, разработена от Ю ЕКС ТЕСТ EООД. Внедряването на този софтуер ще позволи провеждане на тестове за ползваемост от разстояние през уеб базирана платформа с много участници едновременно и без присъствие на анкетьор или модератор, като всеки участник ще се включва от свой компютър, таблет или телефон дистанционно, в удобно за него време. Софтуерът ще бъде лесно управляван през уеб-базирана платформа, като изследователите ще могат да създават самостоятелно онлайн тестовия продукт, както и различни инструменти за създаване на сценарии за тестване за ползваемост, вкл. създаване на тестови задачи и въпросници, придружаващи инструкции към участниците в тестовете, и др. В резултат изследователите ще получават видео материали, данни и метрики от проведените тестове за последващ анализ. Внедряването на софтуерът ще направи провеждането на тестове за ползваемост бързо, достъпно, лесно и много по-евтино - както да клиентите, потребители на услугата, така и като собствен разход, което пряко ще подобри преките очаквани финансови резултати на дружеството. Очакваната продължителност на този етап е през целият период на изпълнение на проекта. Етап 3. Осигуряване на работно помещение Необходимо е да се наеме подходящо работно помещение на територията на гр. Благоевград за предоставяне на високоспециализирани услуги по тестване за ползваемост. В помещението ще се извършват единствено дейности, свързани пряко с реализацията на предприемаческата идея - напр. създаване на различни инструменти за работата на уеб-базирана платформа, разписване на различни сценарии за тестване за ползваемост според нуждите на клиентското задание и проучвания продукт, създаване на тестови задачи и въпросници, придружаващи инструкции към участниците в тестовете, и пр. Помещението ще отговаря на всички нормативни изисквания за предоставянето на такъв тип услуги и за осигуряване на добри условия на труд и ще бъде наето за 10 месеца в рамките на изпълнение на проекта. Близостта на гр. Благоевград до най-големия град в страната - София (102 км.) предполага и близост до клиентите на компанията - различни фирми, ориентирани в предлагане на своите продукти онлайн. Ето защо за реализацията на предприемаческата идея и за постигането на висока ефективност и конкурентоспособност на дружеството е необходимо да се намери подходящо работно помещение с достъпна и добра локация на територията на гр. Благоевград, което ще е от съществено значение за изпълнението на проекта. Очакваната продължителност на този етап е в рамките на 10 месеца в период на изпълнение на проекта. (следва продължение в ЧАСТ 3 в "Описание" на дейността по-долу), Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 5 980.00
  • Дейност: Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), ЧАСТ 3: (ЧАСТ 3) Етап 4. Осигуряване на външна експертиза за изработване на пазарен анализ Необходимо е да бъде изработен пазарен анализ чрез който да бъде получена конкретна, задълбочена и обективна информация, която да подпомогне вземането на стратегически решения относно перспективите за развитие на услугите на Ю ЕКС ТЕСТ EООД, свързани с предприемаческата идея. Фокусът на анализа ще бъде в извеждането на конкретни препоръки за разширяване обхвата на услугите и пазарно позициониране към външните европейски пазари за тестване на ползваемост. Предлагането на различни решения и услуги в областта на предприемаческата идея не е голямо, като очакванията са предприятието да разшири бързо присъствието си предвид новаторската концепция и създадената собствена методология за провеждане на тестове за ползваемост. Важно е обаче да се спести време и да се фокусира пазарно присъствие в определени ниши, което имено ще е и задачата на провеждане на пазарния анализ. Очакваната продължителност на този етап е през първите 6 месеца от изпълнение на проекта. Етап 5. Участие в международна конференция Основна цел на този етап е пряко свързана с осигуряване на организация за участие в едно събитие, международна конференция в страната. Целта на това участие е да се организира представяне на кандидата Ю ЕКС ТЕСТ EООД в международната конференция по UX дизайн и ползваемост UX Sofia (www.uxsofia.com) и да се привлекат нови клиенти на предлаганите услуги за провеждане изследвания и тестове за ползваемост. Очакванията на екипа на фирмата са за участие в изданието през 2019 година, което традиционно се провежда в края на есента. Събитието е ключово, като е едно от малкото такива на които може да се направи демонстрация на услугите на компанията пред представители на целевата аудитория от цял свят. Очакваната продължителност на този етап е през целия период на изпълнение на проекта. Всички планирани назначения по длъжности, доставки и услуги по проекта са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, в съответствие с хоризонталните политики за устойчиво развитие и равнопоставеност и недопускане на дискриминация, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-2.024 "Насърчаване на предприемачеството" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 34 955.00
  • Дейност: Дейност 2 Дейност за визуализация на проекта: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на шестата специфична цел на проекта Utest IT, а именно да се осигурят съответните задължителни мерки за информиране и публичност (визуализация) на проекта. С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на всички изисквания и правила за визуализация и публичност на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, като се осигури популяризиране на финансиращата програма, изпълнението на проекта и неговата полза за Ю ЕКС ТЕСТ EООД като стартиращо предприятие и бенефициент по BG16RFOP002-2.024 "Насърчаване на предприемачеството" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, Ю ЕКС ТЕСТ EООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При изпълнението на всички дейности ще бъдат предприети мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, като изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, по които се финансира проекта; - ­ общото лого за програмен период 2014-­2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъдат публикувани кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на Ю ЕКС ТЕСТ EООД, както и 2 бр. кратки съобщения до медиите, също публикувани на интернет страницата на дружеството; - ще бъдат поставени 2 бр. плакати с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място в наетото работно помещение за производство, където ще е мястото на изпълнение на проекта; - ще бъдат поставени стикери/табели на закупеното по проекта оборудване; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани вследствие финансовата помощ на оперативната програма., Договорена стойност: 340.00 , Отчетена стойност: 330.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕЗЕРЕЦ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 784.00 , Отчетена стойност**: 5 980.00
  • Изпълнител: МЕМОУШЪН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 980.00 , Отчетена стойност**: 9 975.00
  • Изпълнител: ОГРА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 20 248.00 , Отчетена стойност**: 25 310.00
  • Изпълнител: СТУДИО Х ДИГИТАЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 120 000.00 , Отчетена стойност**: 150 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.82 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.25 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.50 , Достигната стойност: 1.50
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 250 000.00 BGN
БФП 200 000.00 BGN
Собствено финансиране 50 000.00 BGN
Общо реално изплатени суми 197 211.47 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на услуга по изготвяне на информационни материали за визуализация по проекта, Прогнозна стойност: 340.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на информационни материали за визуализация по проекта
    Изпълнител: ОГРА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 264.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на услуга по изработване на на пазарен анализ, Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Възлагане на услуга по изработване на на пазарен анализ
    Изпълнител: ОГРА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 984.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Възлагане на услуга по организация за участие в международна конференция, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Организация за участие в международна конференция
    Изпълнител: МЕМОУШЪН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 980.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на софтуер и специализирано оборудване, Прогнозна стойност: 150 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 "Многокомпонентна система за проследяване на погледа, 1 бр."
    Изпълнител: СТУДИО Х ДИГИТАЛ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 80 000.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 "Софтуер за провеждане, анализ и обработка на автоматизирани дистанционни немодерирани тестове за ползваемост, 1 бр."
    Изпълнител: СТУДИО Х ДИГИТАЛ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 40 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на наем на работно помещение, Прогнозна стойност: 6 000.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на наем на работно помещение
    Изпълнител: ЕЗЕРЕЦ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 784.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN