Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-0332-C03
Наименование на проекта Подобряване качеството на работните места и минимизиране на рисковите фактори в "Бонев" ООД
Бенефициент 116586570 БОНЕВ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 25.05.2017
Дата на стартиране 25.05.2017
Дата на приключване 25.03.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Разград, гр.Разград

Описание

Кратко описание на проекта
"Бонев" ООД съществува на българския пазар от 2007 година и развива дейността си в сферата на строителството. Фирмата цени своя персонал, затова и разполага с висококвалифицирани работници, които насърчава и превръща заетостта им в устойчива. Целите на настоящото проектно предложение са свързани с подобряване качеството на работните места и минимизирането на рисковите фактори, чрез изпълнението на заложените дейности.
Специфичните цели на проекта са свързани с въвеждане на механизми за ефективно управление на персонала, с постигане на индивидуална и колективна защита на служителите на фирмата, които да рефлектират и доведат до ефективно повишаване на производителността на труд. Формулираните специфични цели, конкретно отговарят на факторите определящи нивото на производителност на работещите. 
Внедряването на система за управление на човешките ресурси ще доведе до съществена оптимизация на редица административни и организационни процеси в предприятието, които също така ще спомогнат за ефикасното идентифициране на нуждите на работещите в предприятието.
Предвидените лични предпазни средства, специално работно облекло и средствата за колективна защита ще осигурят по-добри и безопасни условия на труд на работниците, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда.
Насърчаването на заетостта чрез осигуряване на социални придобивки за работещите в предприятието се налага поради динамичната конкурентна среда и задържането на квалифицирани и опитни кадри е ключов приоритет.
Изпълнението на дейностите ще спомогнат за изпълнението на стратегията за развитие на "Бонев" ООД за ефикасно управление на човешките ресурси, както и за осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд на работните места.
Дейности
  • Дейност: Организация, управление, наблюдение и контрол по проекта: Дейността има за цел да се осигури ефективното и ефикасно управление на проекта в съответствие с приложимата нормативна уредба и правилата на ОП РЧР. За целите на дейността ще се сформира три членен екип от специалисти с опит в управление на проекти, които ще отговарят за цялостното изпълнение на дейностите по проекта. За ефикасното изпълнение на проекта част от екипа по управление ще бъде възложено на външни експерти за фирмата, като те ще имат грижата за мониторинга и контрола, както и за изготвянето и съхранението на документацията по проекта. Позициите, които ще заемат лицата ще са, както следва: ръководител по проекта; координатор по проекта и счетоводител по проекта с вменена финансова отговорност. В рамките на проекта те ще поемат следните отговорности и задължения: да ръководи цялостното изпълнение на проекта; да ръководи и контролира изготвянето на документация за избор на подизпълнители от страна на бенефициента; да координира изготвянето на отчети по проекта и да следи за изпълнението на дейностите съгласно план-графика; да координира отношенията с изпълнителите и да осъществява официалната комуникация с представителите на Управляващия и орган; да ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; да отговаря за наблюдението и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите; да отговаря за изпълнение на задълженията на бенефициента по визуализацията и публичността на проекта; да отговаря за изработването на техническите отчети по проекта; да координира работата на екипа във връзка с вътрешното наблюдение на проекта и при необходимост предлага корективни действия на ръководителя; да отговаря за всички логистични, организационни дейности, свързани с подготовката за всяка една основна дейност по проекта; да организира и съхранява документацията по проекта;да организира счетоводната отчетност по проекта; да изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите, съгласно изискванията на Управляващия орган; да следи за целесъобразното използване на финансовите ресурси, извършването на плащания към изпълнители и изготвянето на съответните документи съобразно българското законодателство; да координира финансовите дейности по реализацията на проекта и сроковете за плащанията на всеки етап., Договорена стойност: 9 213.06 , Отчетена стойност: 9 110.92
  • Дейност: Осигуряване на публичност и визуализация по проекта: Целта на дейността е разгласяне на дейностите и постигнатите резултати по проекта и информиране на обществеността за получената безвъзмездна финансова помощ в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС. "Бонев" ООД ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд, посредством Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”2014-2020г. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на предвидените в рамките на визуализацията дейности е осигуряване информираността и публичността на предвидените за изпълнение дейности, резултати и дефинирани цели. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с изпълнението на проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. В тази връзка ще се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Широката информираност е безусловно необходима за постигане на траен ефект от проекта., Договорена стойност: 1 831.00 , Отчетена стойност: 2 066.00
  • Дейност: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, чрез закупуване на ЛПС и СРО: Реализирането на настоящата проекта дейност допринася за постигане на предвидените цели на проекта, респективно на целите на процедурата за предоставяне на БФП, тъй като чрез закупуване на нови и по-ефективни лични предпазни средства и специално работно облекло за служителите ще се подобри работната среда в предприятието и ще се осигурят по-добри и безопасни условия на труд, което пряко влияе върху подобряване качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в "Бонев" ООД. Поради предмета на дейност на фирмата, на повечето работещи се налага съвместяване на множество функции, извън обхвата на класификатора на професиите и длъжностите. Често се налага да посещават външни обекти извън фирмата, на които трябва да бъдат направени оценки, огледи и други дейности във връзка с дейността. В голяма част от времето работниците извършват своите задължение на строителните обекти, намиращи се извън фирмата, като при изпълнението на подобни служебни задължения и функции се налага ползване на специфични ЛПС и СРО по показание, според конкретните условия на посещаваните обекти. Закупуването на студозащитно СРО за работниците през зимата, както и такова, което ги предпазва лятото от прегряване на тялото, косвено води до намаляване използваната енергия за отопление през зимата и охлаждане на помещенията през лятото, което от своя страна пряко допринася за осъществяване на прехода към икономика, която е нисковъглеродна, устойчива на изменението на климата. Също така предвидените по дейността за закупуване нови по-модерни, по-сигурни и осигуряващи безопасността и здравето при работа лични предпазни средства и специално работно облекло ще допринесат и за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в предприятия, ще се въведат нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд. Предвидената подмяна на ЛПС и СРО е необходима, поради факта, че наличните са с изтичащ срок за експлоатация, а други се нуждаят от замяна с цел подобряване степента на защита, комбиниране на няколко защити или улесняване на ползването им. Видът, материалите и характеристиките им ще бъдат подробно разписани при изпълнението на дейността, за да отговарят на нуждите на конкретното работно място, като също така ще бъдат в съответствие с утвърдения списък на работните места и видове работи при които се използват лични предпазни средства разработен въз основа на оценка на риска на работните места. Всички ЛПС и СРО предвидени за закупуване по настоящата дейност са така подбрани, че да осигуряват максимална защита на служителите по време на работния процес и са подбрани точно такива, които отговарят на европейските извиквания за качество. Ежедневната трудова дейност на заетите лица в дружеството е свързана с определени рискове, които биха могли да се неутрализират или най-малкото драстично да се намалят при използването на по-модерни ЛПС И СРО. Новозакупените предпазни средства имат надграждащ ефект и ще бъдат съобразени с броя на хората, заемащи съответните длъжности, за които са констатирани рискове на работното място., Договорена стойност: 21 211.26 , Отчетена стойност: 21 211.26
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита: Изпълнението на дейността ще допринесе за оптимизиране на работния процес и повишаване на здравословните и безопасни условия на труд. В условия на динамичен пазар и сериозна конкуренция сред производствения бранш, където борбата за качествена работна ръка е голяма, е важно компанията да запази своите служители като им демонстрира ангажираност към въпросите за безопасност и здраве при работа и предприема активни мерки за социална защита. "Бонев" ООД извършва своята дейност в голяма степен на строителни площадки извън пределите на града. Основно работниците работят на височина и идентифицираните им нужди по проекта са свързани с превенцията от злополуки и наранявания в тази насока. Настоящата необходимост на осигуряването на укрепващи елементи за скелета и средства за колективна защита е продиктувано от идентифицираните потребности на заетите във фирмата лица, във връзка с осигуряване на средства за защити при изпълнение на задълженията им на работните места. По дейността се предвижда, като част от колективните предпазни средства да се закупят предпазни елементи (парапети, стойки за парапети, надлъжни и странични бордове, нивелиращи пети и други) за съществуващите скелета. Към настоящия момент съществуващите елементи са стари, амортизирани и износени. Като съществен риск за всички заети в дружеството е системната работа на височина, предимно на скеле, което изисква надеждното обезопасяване, с цел предотвратяване на подхлъзване, залитане и падане на работниците от високо. В тази връзка се предвижда обновяването на съществуваш амортизирани елементи с нови такива. Във връзка с работата на височина са предвидени също така закупуването на телескопичен алуминиев борд, подпора за борд и удължител за борд, които ще спомогнат обезопасяването на работещите., Договорена стойност: 37 970.00 , Отчетена стойност: 37 970.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите в "Бонев" ООД: Проектната дейност има за цел да подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването социална придобивки за работници и служители, под формата на многофункционален контейнер за отдих, хранене и почивка. Това от своя страна се очаква да подобри качеството на работните места и да рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Предвиденият за закупуване по дейността многофункционален контейнер за отдих, хранене и почивка ще допринесе за постигане на заложените в проекта индикатори, а именно в "Бонев"ООД ще се въведат нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда. Едновременно с това ще се спомогне за осигуряването на една по-благоприятна и по-качествена работна среда за работещите в дружеството. Възможности за хранене и отдих на работното място и по специално на строителните обекти, където е съсредоточен около 95% от персонала, води да създаването на предпоставки за повишаване производителността на труда и създаване на условия за устойчива заетост в "Бонев" ООД. Към настоящия момент дружеството не разполага с места за отдих, почивка и хранене на служителите, както в самото дружество, така и по строителните обекти, където работят представителите на целевите групи. Чрез закупуването на многофункционален контейнери за отдих, хранене и почивка ще бъде чувствително подобрени условията на труд в предприятието, като същите ще бъдат адаптирани, както към нуждите на външната икономическа среда, така и най-вече към вътрешните нужди на работниците в тях. Осигуряването на социална придобивка отговаря на нуждите от подобряване състоянието на работещите и на средата в предприятията. Това от своя страна ще осигури по-дълъг и качествен професионален живот на служителите в предприятието, както и по-високо качество на работната сила като цяло. Строителните дейности осъществявани от дружеството са разнородни и разнообразни като местоположение и изцяло са изложени на променливи климатични условия. Основната част от работещите в "Бонев" ООД са разпределени по различни строителни обекти. Необходимостта от закупуване на контейнер за отдих, хранене и почивка се обосновава от обстоятелството, че работещите в дружеството кандидат са позиционирани на различни строителни обекти и така ще бъдат осигурени равни възможности на всички работници да се възползват от социалната придобивка в дружеството, осигурена чрез настоящия проект. Социалната придобивка ще се използва от служителите в близост до местоположението на строителните обекти в различно часово време, съобразно спецификата на технологичния процес на различните строително-монтажни работи и ще бъде достъпен ежедневно за хранене и почивка и отдих., Договорена стойност: 10 450.00 , Отчетена стойност: 10 450.00
  • Дейност: Разработване и внедряване на система за управление на човешките ресурси: Дейността има за цел да подобри организацията на труда и управлението на човешките ресурси в "Бонев" ООД. Понастоящем в дружеството работят 22 души, от които 3 лица са над 54-годишна възраст и това е стратегическа цел на фирмата, пряко свързана с успешното и бъдещо развитие и повишаването на производителността на труда. Постигането на тази цел ще има положителни последици за целия персонал на предприятието, тъй като ще даде нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, по-голяма гъвкавост по отношение на организацията на работното време, по-добри системи за определяне на заплащането на труда. Разработването и въвеждането на система за управление на човешките ресурси е пряко ориентирана към потребностите на "Бонев" ООД и заетите в него лица. Системата ще включва елементи свързани с подбора и наемането на персонала, кариерното развитие и повишаване на квалификацията, организацията на работното време, отпуските и почивките, въвеждане на възможности за гъвкавост по отношение на трудовите задължения, работното време и заплащането, организация на труда и разпределението на задачите между отделните звена и служителите в тях. В системата ще бъдат отчетени специфичните потребности на заетите лица на възраст над 54 г., за които ще бъдат предвидени конкретни мерки за по-добро съвместяване на професионалния и личния живот, включително реорганизация на работното време и почивките, съобразени с индивидуалните им потребности, преразпределение на задълженията им в съответствие с квалификацията и професионалния им опит. Такива възможности ще бъдат предоставени и за други категории работещи, като родители на малки деца, млади работници, които участват в образование и учене през целия живот, както и за целия останал персонал в случай на необходимост и желание. В допълнение за лицата над 54-годишна възраст ще бъдат заложени и мерки за удължаване на трудовия им живот. Ръководството на фирмата оценя високо ползата от служители с натрупан дългогодишен опит, които на база този опит пряко допринасят за оптимизиране на работните процеси и съответно повишаване на производителността на труда в предприятието. Тази категория работници допринася съществено за своевременното въвеждане на новонаети лица в работата. В този контекст системата за развитие на човешките ресурси ще взема предвид добавената стойност от работещите над 54-годишна възраст и ще предвижда мерки за тяхното задържане в заетост, като ангажирането им в квалификационното развитие на персонала, участието им в планирането и въвеждането в практика на промени при организацията на труд. Към момента в "Бонев" ООД няма цялостна система за управление на човешките ресурси и изпълнението на тази дейност ще даде съществен принос за по-доброто развитие на фирмата., Договорена стойност: 12 970.00 , Отчетена стойност: 12 970.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: "Крис Бранд" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 831.00 , Отчетена стойност**: 2 066.00
  • Изпълнител: АЛФА-ХИМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 450.00 , Отчетена стойност**: 10 450.00
  • Изпълнител: АЛФА ТРЕЙД ООД, Договорена стойност по проекта*: 37 970.00 , Отчетена стойност**: 37 970.00
  • Изпълнител: "СТС Софтуер България" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 970.00 , Отчетена стойност**: 12 970.00
  • Изпълнител: ПАЛТЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 211.26 , Отчетена стойност**: 21 211.26
  • Изпълнител: Савина, Договорена стойност по проекта*: 2 632.42 , Отчетена стойност**: 2 116.35
  • Изпълнител: Диляна, Договорена стойност по проекта*: 2 800.00 , Отчетена стойност**: 2 126.29
  • Изпълнител: Цветелина, Договорена стойност по проекта*: 3 700.00 , Отчетена стойност**: 2 809.38
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 22.00 , Достигната стойност: 22.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 93 645.32 BGN
БФП 93 645.32 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 93 022.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 260.00 0.00 260.00 АЛФА ТРЕЙД ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 260.00 0.00 260.00 АЛФА ТРЕЙД ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Закупуване и доставка на средства за колективна защита” във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.008-0332 „Подобряване качеството на работните места и минимизиране на рисковите фактори в "Бонев" ООД”, Прогнозна стойност: 37 970.00
  • Обособена позиция 1: Публична покана 1 за избор на изпълнител за закупуване и доставка на средства за колективна защита
    Изпълнител: АЛФА ТРЕЙД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 37 970.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на "ръководител проект" по договор за предоставяне BG05M9OP001-1.008-0332-C01, Прогнозна стойност: 3 700.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на ръководител проект по договор за предоставяне BG05M9OP001-1.008-0332-C01
    Изпълнител: Цветелина
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 700.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN