Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.096-0048-C01
Наименование на проекта Изграждане на детски кът за децата на служителите на община Костинброд
Бенефициент 000776363 ОБЩИНА КОСТИНБРОД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.06.2021
Дата на стартиране 01.07.2021
Дата на приключване 16.05.2023
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Костинброд, гр.Костинброд

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът цели предоставяне на нови възможности за по-добро съвместяване на професионалния и семеен живот на работещи родители, служители на община Костинброд, чрез създаване на детски кът за почасово гледане на децата им и осигуряване на достъп до заетост на безработни лица, които да полагат труд в новосъздадената социална придобивка.
Проектни дейности: Дейност 1 „Осигуряване на социална придобивка-кът за децата на служители на община Костинброд, посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца”, Дейност 2 „Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца в детския кът”, Дейност  3 „Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца. Дейност 4 ”Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период до 12 месеца ”
Успешното изпълнение на дейностите ще доведе до реализиране на целите, чрез следните резултати:
- Подобряване на професионалната реализация и повишаване на производителността на труда, по-добро съвместяване на професионалният и семейният живот на 28 работещи родители-служители на Община Костинброд, чрез ползване на услугите на създадената на социална придобивка- детски кът за децата им
- Запазване равнището на трудовата и икономическа активност, и доходите на работещите родителите
- Осигурен по-голям и по-мотивиран ресурс от кадри в община Костинброд, които са повишили своята ефективност на работното място, следствие на тяхното подпомагане при отглеждане на децата, което подобрява съвместяването на личния и професионален живот.
-Подобряване качеството и условията на труд в община Костинброд, чрез създаване на социална придобивка за служителите-детски кът.
-Осигуряване на заетост и доходи на 7 безработни лица, които ще бъдат наети на работа в детския кът.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на социална придобивка-кът за децата на служители на община Костинброд, посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца: В рамките на настоящата дейност е предвидено създаването на социална придобивка-детски кът за 28 заети лица- служители на община Костинброд, които самостоятелно отглеждат своите деца на възраст до 12г. Помещението, в което ще бъде обособен детския кът е общинска собственост и се намира на адрес гр.Костинброд, ул. Славянска № 116. Помещението се намира на централно място в първи район на град Костинброд, като в близост има детска градина и училище. Добрата локация на детския кът, значително ще улесни достъпа на децата и родителите (придружителите) за използване на услугите за почасово гледане. Помещението е в добро общо състояние, същото е ремонтирано в края на 2019г. и отговаря напълно на изискванията поставени в условията за кандидатсване по процедурата, както и на предназначението за което ще се използва -полагане на грижи за деца от различни възрастови групи -от 2 до 12г. Общата площ на предвиденото помещение е 68 кв.м., като същото се състои от 6 отделни помещения: 3 зали, вяка от които 18 кв.м, 1 склад-3 кв.м., 1 административен кабинет-9 кв.м.; 1 санитарен възел-2 кв.м. За целите на дейността ще бъде закупено подходящо оборудване и обзавеждане, което да обезпечи изпълнението на всички предвидени дейности по обгриждане на децата- подходящи меки и изолиращи подови постелки( тип гумени плочи/килим/и), маси ,столове, мека мебел, мултимедиен проектор, преносими компютри, играчки и други занимателни принадлежности, шкафове за съхранение и др. От бюджета на проекта ще бъдат закупени всички необходими материали и консумативи, режийни и външни услуги свързани с издръжката на детския кът. Проектът предвижда детския кът да предоставя почасови услуги за гледане на общо 35 деца на възраст от 2 до 12г., като едновременното ползване на услуги и капацитета на помещението, ще бъде съобразено с минималните изисквания за осигуряване на площ от 2,5 кв.м за всяко дете. Услугите за гледане на децата, ще бъдат предоставяни от безработни лица, които ще преминат процедура по подбор и при необходимост въвеждащо обучение, което да повиши квалификацията им свързана с работата с деца. Обособяването на детския кът ще създаде предпоставки и възможности за по-добро съчетаване на професионалните и семейни ангажименти на заети лица, родители работещи в различни звена на общинската администрация, като техните деца ще се ползват от предоставяните услуги за почасово гледане. Създаването на социалната придобивка-детски кът, от които услуги ще се ползват работещите родители, които самостоятелно отглеждат децата си ще допринесе за повишаване на мотивацията им за работа, и същевременно ще осигури нови възможност за по-добро професионално развитие, съвместявано със семейните ангажименти. Наличието на услуги за почасово гледане на деца, значително ще намали тревожността у работещите родители в случаи на извънредни ситуации, когато е необходимо полагане на допълнителен труд извън установеното работно време или при служебни пътувания, като ще им спести търсенето на чужда помощ от близки и роднини. Обособеният детски кът ще предостави преки възможности за увеличаване на доходите на заетите в общината служители, чрез полагане на допълнителен труд и участие в допълнителни проекти/дейности на работодателя, използвайки услугите за почасово гледане. Създадените нови възможности за грижи на децата на работещите служители, ще подобрят качеството на заетост, като се намалят отсъствията/закъсненията от работа, което пък ще повиши трудовата и икономическа активност и възможностите за кариерно развитие. Не на последно място, създаването на детския кът ще осигури доходи и заетост на 7 безработни лица, които ще бъдат наети на пълно и непълно работно време и ще полагат грижи за децата на служителите на общината. Разходите необходими за изпълнението на дейността включват: закупуване на оборудване и обзавеждане, закупуване на материали и консумативи, играчки и образователни принадлежности, разходи за външни услуги и режйни разходи за издръжката на детския кът., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 17 454.10
  • Дейност: Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца в детския кът: Дейността е свързана с извършване на подбор сред безработни лица на възраст от 18 до 54 години, регистрирани в дирекция "Бюро по труда" за да бъдат определени техните възможности, знания, умения, професионален опит и квалификация, желание и нагласи за работа като детегледачи в детския кът, които ще полагат почасови грижи за посещаващите деца. Броят на лицата, които ще бъдат подбрани в резултат на изпълнението на дейността е 7 безработни лица, които ще бъдат включени в заетост и/или обучение, свързано с полагане на грижи за децата посещаващи детския кът. Дейността ще осигури избор на лица, които според придобития професионален опит, качества, знания и умения, и лична мотивация, свързани с полагане на грижите за деца в детския кът, ще осигурят качествена услуга, която ще подпомага родителите при съвместяване на професионални и лични ангажименти. Екипът по управление на проекта ще разработи цялостна процедура за подбор на кандидат-детегледачи, с което ще гарантира избора на опитни и мотивирани хора, които да полагат грижи за децата., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: Дейността е свързана с повишаване на квалификацията, знанията и практическите умения на одобрените в предходната дейност 7 кандидат-детегледачи, безработни лица. Полагането на грижи за деца на възраст до 12г. е сериозна и отговорна работа, което изисква наличието на опит, знания, специален подход и познания на действащото законодателство и етични норми за този тип работа. В рамките на дейността ще бъде извършено въвеждащо обучение, свързано с ежедневното обгрижване на деца. В обучение ще бъдат включени всички лица, одобрени в подбора в предходната дейност, които не притежава образователна степен или професионална квалификация в сферата на образованието, социалните услуги за деца, здравеопазване или не са преминали предходно обучение за полагане грижи за деца. Обучението ще бъде извършено от външен изпълнител, който разполага с необходимия опит и е висококвалифициран експерти в областта при работата с деца. Реализирането на тази дейност, гарантира, че услугите които ще бъдат предоставяни в детския кът по обгрижване и отглеждане на деца, ще бъдат изпълнени с високо качество, професионално, етично и отговорно, което ще даде необходимото спокойствие на родителите на децата, които посещават от една страна, а от друга необходимата увереност и мотивация на служителите, които работят в социалната придобивка. Разходите за изпълнение на дейността включват: възнаграждение на обучител, осигуряване на учебни материали и консумативи за обучаемите., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период от 12 месеца : В рамките на дейността ще бъдат включени в субсидирана заетост за 12 месеца, одобрените 7 безработни лица на възраст от 18 до 54г., които ще работят в детския кът и ще полагат грижи за 35 деца на 28 служители на община Костинброд. След като лицата са преминали процедурата по подбор и отговарят на всички изисквания поставени от работодателя, преминали са обучение за повишаване на квалификация за работа с деца, същите ще бъдат наети, като с тях ще бъде сключен трудов договор. Изпълнението на дейността ще отговори на идентифицираните потребности и нужди на целевите групи:- -на безработните лица, ще осигури заетост, доходи, мотивация за трудова реализация, което ще подобри качеството им на живот и ще ги интегрира отново на пазара на труда. -на заетите лица, работещи родители в общинската администрация ще осигури възможност и квалифициран персонал, който да ги подпомага в грижите за децата им при съвместяване на професионалните и семейни задължения. За да бъде покрито работното време на детския кът от 08-20ч., се предвижда наемането на 3 лица, които ще работят на пълен работен ден и 4 лица, които ще работят на половин работен ден. 2 от лицата, наети на половин работен ден, ще работят в работните дни, а останалите 2 лицата, които ще бъдат наети на половин работен ден, ще бъдат ангажирани с работа в детския кът в събота. Индикативния работен график на служителите, предвижда плаващо работно време, като в най-натоварените часове от 12-17 часа ще се застъпват 4 ма служители, което е съобразено с капацитета и на помещение. Разходите необходими за изпълнение на дейността включват: възнаграждения на служителите, наети в детския кът определени на база на информация от НСИ за средна брутна работна заплата за сектор "Хуманно здравеопазване и социална работа" и осигурителните вноски, дължими за сметка на работодател., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 78 030.33

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 2 Брой заети лица /родители/ с осигурено съвместяване на семейния и професионалния живот, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 28.00 , Достигната стойност: 35.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Безработни лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 5 Заети/родители/, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 28.00 , Достигната стойност: 35.00
Индикатор 6 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 119 591.32 BGN
БФП 119 591.32 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 119 591.32 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN