Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.002-0629-C01
Наименование на проекта „Разработване на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги"
Бенефициент 204035303 Р-ЕВОЛЮЦИЯ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 31.07.2017
Дата на стартиране 31.07.2017
Дата на приключване 29.11.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
В сферата на туризма и на услугите като цяло конкуренцията е изключително изострена. Клиентите вече имат по-големи очаквания, по-информирани са и имат улеснен достъп до глобалния пазар. Нуждата от „поддържането” на стандарт и предоставянето на все повече екстри за клиентите в съчетание с развитието на технологиите ни провокира да създадем система за персонализация и управление на хотелиерски услуги, която би могла да се внедри в огромен брой хотели от среден и висок клас по цял свят. С внедряването на нашата система хотелите ще получат смарт управление индивидуално за всяка стая посредством технологията "интернет на нещата". Посредством тази система клиентите ще имат достъп до услуги, които най-точно да задоволят потребностите им в процеса на настаняване.Ползите за клиентите на хотела са:
-Получават индивидуално отношение;
-Управляват отопление, осветление, климатизация, уреди в банята, телевизор и др. с един клик на телефона си;
-По-високо ниво на сигурност;
-Улеснен достъп до полезна информация;  
Ползите за хотелиерите са:
-Лоялни и доволни клиенти;
-Икономия на енергия;
-Повишаване на стандарта и конкурентоспособността си;
-Опции за предоставяне на допълнителни услуги в бъдеще;  
Системата ни е универсална с отворен софтуер. 
С реализирането на проекта ще сме изминали целия път по реализацията от иновативна идея до работещ продукт и ще сме натрупали необходимия опит, който да ни гарантира успех и при следващи иновативни разработки.
В процеса на реализация на проекта ще изпълним следните дейности:
-Извършване на приложни изследвания, тествания ( създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт;
-Защита на интелектуална собственост на  международно равнище;
-Създаване и тестване на прототип;
-Изработване на икономическа и финансова оценка;
 -Изработване на пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт;
-Организиране на промоционални събития в България;
-Визуализация на проекта.
Дейности
  • Дейност: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт или процес чрез наемане на квалифициран персонал 6 бр. експерти и придобиване на ДМА и ДНА - компютърно оборудване, мрежово оборудване и софтуер: За да се достигне до създаването на краен продукт се преминава през фазата на много теоретична и аналитична дейност. На този етап от работата се изготвят основните алгоритми за функциониране на системата, определят се функционалните изисквания към хардуера и софтуера, вземат се под внимание анатомични и ергономични параметри, мерки за безопасност при използване на продукта, изисквания за защита от посегателства и сигурност на информацията и т.н. На този етап ще се подготвят и методите за сравнителен анализ при извършването на тестове на отделните компоненти, така че да се стигне до избора на най-подходящите модули за използване в крайния продукт. Ще се изготвят изискванията и параметрите за изработване и внедряване на софтуера, за да се постигне максимална функционалност и ефективност при използване. Тази дейност ще се изпълнява от експерти, които ще бъдат назначени в началната фаза на изпълнение на проекта. Трима от тях са предварително избрани на база ключови компетенции и експертни познания, а други трима ще бъдат избрани и назначени след провеждане на конкурс. Още един ключов експерт вече е назначен на трудов договор във фирмата и помага с експертно мнение и в момента. За него не предвиждаме възнаграждение по проекта. Назначаването на експертите и специалистите ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. Общо заплати и осигуровки за периода - 78 932,94 лева. Ще се наеме работно помещение, което да обезпечи нормалните работни процеси. Планираме сума за наем в рамките на проекта 15 960 лева с ДДС - 19 х 840 лева. Наемането на работното помещение ще се извърши в рамките на 1-ви месец от изпълнението на проекта. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване и техника: - Монитори - 10 бр. х 570 = 5700 лева без ДДС. Много често програмистите използват два монитора - един за следене на кода и друг за извършване на компилиране на софтуера. - Преносими компютри - 3бр. х 2490 = 7470 лева без ДДС. Ще бъдат със съвременни параметри и ще се използват като работни компютри за разработчиците и експертите. - Лазерно мултифункционално устройство - 1бр. х 930 = 930 лева без ДДС. - Работна станция - 1бр. х 2895 = 2895 лева без ДДС. Настолна работна станция с голяма производителност, която ще се използва за тестване и компилиране на софтуер и графични приложения. - Мобилна работна станция - 1 бр. х 3990 = 3990 лева без ДДС. Мобилна работна станция с голяма производителност, която ще се използва за тестване и компилиране на софтуер и графични приложения. - UPS/Непрекъсваеми ТЗИ - 2бр. х 1290 = 2580 лева без ДДС. Ще осигуряват безпроблемната работа на компютърната техника при спиране на ток и токови удари. - NAS Мрежов сторидж - 1бр. х 995 = 995 лева без ДДС. За архивиране на данни. -Сървър - 2бр. х 5546 = 11092 лева без ДДС. Необходими са за споделяне, архивиране и компилиране на данни и софтуер. Единият ще се използва основно за разработването и тестването на иновативната система - облачна свързаност, основни база данни (видео, сензорни сигнали, справочни данни и др.) и модели.Надеждността и производителността са от изключителна важност за нас. - Сървърен софтуер - 2бр. х 1990 = 3980 лева без ДДС. Този софтуер е необходим, за да обезпечи безпроблемната работа на необходимите за проекта 2бр сървъри. В бюджета залагаме увеличение с 10 % от стойността техниката в представените оферти, поради предполагаемия срок от 1 година до стартирането на доставките по проекта и възможното увеличение на цените. Общата стойност на оборудването, заложена в бюджета е 39632 лева без ДДС. Това са 47558,40 лева с ДДС. Това са 52314,24 лева увеличени с 10%. Доставката на техниката и оборудването по тази дейност ще се извърши в периода от месец 3 до месец 4. Оборудването и техниката ще се използват и при изпълнение на дейността по разработване на прототипа., Договорена стойност: 147 207.18 , Отчетена стойност: 137 243.33
  • Дейност: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище : След изчистване на концепцията и изработката на схеми, чертежи и алгоритми на функционалността на иновативния продукт ще предприемем стъпки към защита на интелектуалната собственост на национално и международно ниво. Ще използваме услугите на регистриран представител по индустриална собственост. Ще се извършат следните дейности: - предварително проучване в наличните бази данни и патентни фондове за откриване на най-близкото известно патентовано решение за същия вид изделие; - извършване на сравнителен анализ на откритото най-близко решение и модел с цел откриване на характеризиращите признаци на изобретението; - формулиране на патентни претенции за изобретението; - изготвяне на описание на изобретението с цел заявяването му; - подготвяне на документи за заявяване на изобретението; - заявяване на изобретението в Патентното ведомство на България и Европейки съюз; - представителство пред патентните ведомства в България, Германия, Франция, Великобритания, Италия и Австрия за периода от заявяването ; Поради ограничения срок за изпълнение на проекта и изискването всички дейности да са приключили и разходите по тях заплатени в рамките на проекта предвиждаме дейности само за заявяването на патента. Патентоването на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги се налага поради възможността от кражба на идеята и изработването от нелоялни конкуренти на подобни на нашия продукти. Тази стъпка ще гарантира възможността да си възвърнем вложените средства, да реализираме справедлива печалба, да се развиваме и да разширяваме пазарното си присъствие. Ще се предпазим от имитации и ще си осигурим опцията за реализиране на допълнителни печалби от предоставянето на права за производство и лицензи. , Договорена стойност: 21 000.00 , Отчетена стойност: 21 000.00
  • Дейност: Създаване и тестване на прототипи чрез квалифициран персонал 6 бр. експерти и придобиване на ДМА, ДНА и материали - компютърно оборудване, мрежово оборудване, софтуер и материали: Дейността ще се изпълни след извършването на дейностите по създаване на програми и методики за изследвания, измервания и изпитвания в периода от месец 8 до месец 20. Цялата работа по изработване на прототипа ще се извърши от нашите специалисти. За целта ще разполагаме с помещение и част от техническото обезпечение за изработването и асемблирането на детайлите. Изработването на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги с постигането на желаната функционалност и дизайн ще извършим със собствени средства на база на изработените методики и изследвания. За изпълнение на дейността ще бъде закупено следното оборудване, техника и компоненти: - Графичен дисплей-таблет - 1бр. х 3480 = 3480 лв без ДДС. Ще се използва за тестване на графичните приложения. - Соларна автономна система - 1бр. х 1783 = 1783 лв без ДДС. Ще се използва за изграждане на автономното захранване на системата за управление. - Интелигентен смесител за вода - 1 бр. х 682 = 682 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. Ще закупим няколко устройства, които ще ни послужат опитно да изберем най-доброто решение за нашите нужди: - Смартфон с операционна система андроид - 1бр. х 1242 = 1242 лв без ДДС. - Таблет с операционна система андроид - 1бр. х 865 = 865 лв без ДДС. Ще се използват за изработка и тестване на мобилно приложение за Андроид. - Смартфон с операционна система Windows - 1бр. х 882 = 882 лв без ДДС. - Таблет с операционна система Windows - 1бр. х 1399 = 1399 лева без ДДС.Ще се използват за изработка и тестване на мобилно приложение за Windows. - Wi-Fi многофункционална IP камера - 2бр. х 228 = 456 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. - Устройство за управление на ТВ канали - 2бр. х 394 = 788 лева без ДДС. Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление. - Устройство за управление на ТВ канали андроид - 2бр. х 311 = 622 лева без ДДС.Ще се използва за тестване и изработка на мобилно управление за Андроид. - Датчик за температура - 5бр. х 134 = 670 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Датчик за влага - 5бр. х 180 = 900 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Датчик поток - 5бр. х 300 = 1500 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Микроконтролерен прототипен модул - 2бр. х 224 = 448 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - ОЕМ Bluetooth-Serial Модул - 2бр. х 264 = 528 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - ОЕМ Wi Fi Модул - 2бр. х 79 = 158 лева без ДДС. Ще се влагат в системата за управление. - Софтуер за разработване на приложения - 5бр. х 2550 = 12750 лв без ДДС. Ще се използва от експертите при изработване на windows базирани приложения. В бюджета залагаме увеличение с 10 % от стойността техниката в представените оферти, поради предполагаемия срок от 1 година до стартирането на доставките по проекта и възможното увеличение на цените. Общата стойност на оборудването и ДНА, заложена в бюджета е 29153 лв без ДДС. Това са 34983,60 лв с ДДС. Това са 38481,96 лв, увеличени с 10%. Общо заплати и осигуровки за периода - 171 021,36 лв. Оборудване, закупено по дейност 1 и използвано по тази дейност - 52 314,24 лв, Договорена стойност: 209 503.32 , Отчетена стойност: 217 954.17
  • Дейност: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт : За да се установи потенциалът и смисълът от по-нататъшно внедряване в производство на иновативния продукт е необходимо да се извърши икономическа и финансова оценка. Положителните резултати от извършването на тези оценки ще дадат зелена светлина за извършването на дейността по организация на разработване на интелигентна система за персонализация и управление на хотелиерски услуги. Без извършването на тези оценки е възможно да направим големи и неоправдани разходи впоследствие. Не всяка иновативна идея има потенциал за пазарна реализация. Често се случва разходите за производството да надхвърлят разумната цена, която биха платили клиентите за продукта. В този смисъл тези оценки са необходими за нас и за УО на ОП „Конкурентоспособност и иновации”, за да може при наличието на негативен резултат средствата и усилията ни да се насочат в друга посока и с натрупания капацитет до момента да постигнем по-добри резултати. Тази дейност ще стартира веднага след приключване на дейностите по разработването на иновативния продукт и получаване на одобрение на УО при отчитането на дейности от 1 до 3 ., Договорена стойност: 19 200.00 , Отчетена стойност: 19 200.00
  • Дейност: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт : Преди да успеем да постигнем добра пазарна реализация на нашия продукт трябва да си отговорим на редица важни въпроси. Кой е нашият целеви пазар и какви са вариантите за сегментирането му? Къде искаме да се позиционираме? Какво е поведението на клиентите и какви са техните мотиви за вземане на решение за покупка? Какви са потребностите, желанията и търсенето, на които ще отговорим? Каква стойност и удовлетвореност можем да предложим на клиентите си? Какви канали за реализация ще използваме при продажбата на продукта и услугата? Какви са конкурентните предложения в различните сегменти на пазара? Каква ценова стратегия да изберем? На такива и на много други въпроси ще намерим отговори след като направим проучване на пазара и неговите характеристики и след като изготвим маркетингов план за реализация на иновативния продукт. Отдавна е в миналото периодът, когато се произвеждаше един продукт и после се мислеше на кого ще се продава. Още повече, че при нашия случай не можем да разчитаме на масова дистрибуция, подкрепена от ниски разходи и висока производителност. Ключът към постигане на целите на организацията е в това, компанията да бъде по-ефективна от конкурентите си в създаването, доставянето и акумулирането на стойност за клиента на избрания целеви пазар. Това е основният мотив за извършването на тези пазарни анализи и маркетингови проучвания . За да можем да изработим качествен продукт, отговарящ на клиентските изисквания, се нуждаем от изработването на пазарните анализи и маркетингово проучване за пазарна реализация на продукта. До много голяма степен функционалните възможности и дизайнът на продукта ще зависят от резултатите от тези проучвания. Колкото по-точно сме уловили пазарните нагласи и очаквания, толкова е по-голям е шансът за реализация в България и чужбина. Изработването на крайния продукт ще стане възможно само след анализиране на получените данни и нанасяне на съответните корекции и подобрения в прототипа. Направата на маркетингов план за реализация на продукта ще ни помогне изключително много при осъществяването на преговори за продажба на продукта на външните пазари. , Договорена стойност: 19 440.00 , Отчетена стойност: 19 440.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: В съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. ще предприемем следните мерки за осъществяването на информираност и публичност за получената подкрепа: -На Интернет сайта на фирмата ще публикуваме кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроим получената финансова помощ. -Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела с цел информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в осъществяването на проекта. Табелата ще съдържа информация за проекта / всички задължителни реквизити за публичност и визуализация/ и ще бъде монтирана на фасадата на сградата. Общата сума за изработка на табелата е 240 лева с ДДС. -Всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще съдържа информация за името на проекта и безвъзмездната помощ, получена като финансиране по мярката. Общата сума за информиране и публичност е 240 лева с ДДС. , Договорена стойност: 240.00 , Отчетена стойност: 240.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕСТИЛО БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 002.60 , Отчетена стойност**: 11 114.00
  • Изпълнител: ДЕЗОН - БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 71 374.50 , Отчетена стойност**: 79 305.00
  • Изпълнител: ГИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 14 158.80 , Отчетена стойност**: 15 732.00
  • Изпълнител: Химера ООД, Договорена стойност по проекта*: 216.00 , Отчетена стойност**: 240.00
  • Изпълнител: ЛИКЕЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 34 776.00 , Отчетена стойност**: 38 640.00
  • Изпълнител: ДМГ ТРЕЙД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 900.00 , Отчетена стойност**: 21 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 21 299.93 , Достигната стойност: 21 252.40

Финансова информация

Обща стойност на проекта 416 590.50 BGN
БФП 374 931.45 BGN
Собствено финансиране 41 659.05 BGN
Общо реално изплатени суми 373 569.73 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на компютърна техника, софтуер и оборудване, Прогнозна стойност: 79 530.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на компютърна техника и оборудване
    Изпълнител: ДЕЗОН - БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 51 538.50
  • Обособена позиция 2: Доставка на софтуер
    Изпълнител: ДЕЗОН - БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 836.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали, Прогнозна стойност: 11 266.20
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали
    Изпълнител: ЕСТИЛО БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 002.60
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище, Прогнозна стойност: 21 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище
    Изпълнител: ДМГ ТРЕЙД ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 18 900.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт, Прогнозна стойност: 19 200.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на икономическа и финансова оценка на разработвания иновативен продукт
    Изпълнител: ЛИКЕЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 280.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт, Прогнозна стойност: 19 440.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на пазарни анализи и проучвания, маркетингови планове за пазарна реализация на иновативния продукт
    Изпълнител: ЛИКЕЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 496.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изработка и доставка на информационна табела, Прогнозна стойност: 240.00
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на информационна табела
    Изпълнител: Химера ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 216.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Наемане на работно помещение, Прогнозна стойност: 15 960.00
  • Обособена позиция 1: Наемане на работно помещение
    Изпълнител: ГИС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 158.80

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN