Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-2.025-0215-C02
Наименование на проекта Граждански мониторинг на законодателство и политики при прилагане на европейски законодателни политики
Бенефициент 176856642 М.О.С.Т. Сдружение
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 25.08.2022
Дата на стартиране 25.08.2022
Дата на приключване 19.03.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е за извършване на анализ на законодателството по отношение гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики за учене през цял живот.
В рамките на проекта ще бъдат извършени следните дейности:
1.	Проучване и изследване на нормативната база в България по отношение обучението за възрастни;
2.	Проучване/изследване на европейските образователни политики и приоритетите им в областта на обучението на възрастни и прилагането им у нас;
3.	Проучване/изследване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас;
4.	Обобщаване на данните и изготвяне на анализ относно гражданския сектор при прилагане на европейски образователни политики в България
След изготвяне на анализа ще се изведат препоръки, които ще бъдат адресирани към официални институции, от които зависи тяхното прилагане. Препоръките ще се отправят по официални канали.
За дискутиране на темата с всички заинтересовани страни ще се проведат кръгли маси.
Осигуряването на точно, навременно, целесъобразно и законосъобразно отчитане на проекта се обезпечава с дейността по организация и управление на екипа. Всички проектни дейности ще бъдат съпроводени със заложени мероприятия по информираност и публичност, които да дадат гласност на получената от кандидата подкрепа и безвъзмездна финансова помощ от ЕСФ и ЕС чрез ОПДУ.
Дейности
  • Дейност: Анализ на законодателството по отношение участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас: Стимулирането на ученето през целия живот, създаването на икономика на знанието и нарастващата роля на неправителствените организации са сред тенденциите в развитието на Европейския съюз през последното десетилетие. Основна цел на настоящия анализ е да конкретизира ролята на българския неправителствен сектор при прилагането на европейски образователни политики. Това става в контекста на приоритетите на Европейския съюз в областта на обучението на възрастни. Обучението за възрастни се разделя в няколко основни групи в зависимост от ефекта от неговата реализация. Видовете обучение за възрастни се класифицират като: • обучения за повишаване на грамотността; • базово, първоначално обучение; • продължаващо и по-нататъшно обучение; • компенсаторно обучение; • обучение спрямо нуждите на трудовия пазар; • обучителни курсове по интереси за свободното време; • обучение за определени целеви групи – хора с увреждания, хора над 60 годишна възраст и други . Цялостната политика в сферата на обучението за възрастни в България се ръководи от Министерски съвет. Конкретната му регулация е разпръсната в множество нормативни актове, а за прилагането й отговарят редица институции. Настоящата дейност ще се изпълни на четири етапа: 1. Проучване и изследване на нормативната база в България по отношение обучението за възрастни; 2. Проучване/изследване на европейските образователни политики и приоритетите им в областта на обучението на възрастни и прилагането им у нас; 3. Проучване/изследване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики у нас; 4. Обобщаване на данните и изготвяне на анализ относно гражданския сектор при прилагане на европейски образователни политики в България Извършването на проучвания и изследвания на нормативната база в България и ЕС ще отговори на въпросите дали има колизия при провежданите политики в областта на ученето през целия живот или има съвпадение в същността на провежданите политики. Проучванията са необходими, тъй като нашата нормативна база не винаги подлежи на оценка на въздействие и не се проследява ефектът от нейното прилагане. В момента пазарът на труда е свръхнапрегнат, бизнесът не успява да задоволи потребностите си от кадри, в същото време около 11% са безработните, а неудовлетворените работници са над половината от всички заети. Нашите предположения са, че липсата на преквалификация и надграждане на образователния ценз ще намали и двата процента, като ще осигури задоволеност на работниците и ще осигури нужния човешки капитал на работодателите. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики Дейността отговаря на Специфична цел 1 Повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса и на Специфична цел 2 Нарастване на активността на НПО при изпълнението и мониторинга на политики и законодателство и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес., Договорена стойност: 39 600.00 , Отчетена стойност: 39 600.00
  • Дейност: Изготвяне на препоръки за повишаване участието на гражданския сектор при прилагане на европейските образователни политики: След изготвянето на проучвания и анализиране на нормативната база и политиките, относно обучението на възрастни хора, ще бъдат известни недостатъците, предизвикателствата и възможните решения, които характеризират българското законодателство. Чрез настоящата дейност ще изготвим най-приложимия формат, чрез който да отправим качествено препоръките, които са изведени от предходната дейност. Изготвени са стотици анализи, доклади и други разработки, които не са достигнали до адресатите, които имат силата да ги приложат и да придобият мотивация да го направят. Ключов момент за всяко изследване е неговото докладване и „принуждаване“ на хората, които са фактори, отговорни за правенето на политика и изготвяне на нормативни актове, да се запознаят със съдържанието на изследването и да приложат неговите резултати с цел коректив на приоритети и цели, съгласно принципите на откритост и прозрачност. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики Дейността отговаря на Специфична цел 3 Отправяне на препоръки за по-добра регулаторна среда, за подобряване на бизнес средата е резултатът от настоящия проект и препоръките ще бъдат отправени по официален начин към администрацията, която е отговорна за прилагането им и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес., Договорена стойност: 9 979.20 , Отчетена стойност: 9 979.20
  • Дейност: Организиране на кръгли маси за дискусия върху начините за работа и действие при прилагане на европейските образователни политики: Настоящата дейност е една от основните по настоящия проект, тъй като чрез нея дейностите и резултатите, които ще постигнем, ще бъдат разпространени и ще спомогнат до повишаване на обществената осведоменост за възможностите за учене през целия живот. В рамките на дейността ще бъдат проведени 3 броя кръгли маси. Кръглите маси ще бъдат проведени в три областни града и на тях ще бъдат поканени представители на всички заинтересовани страни – обществото, местните административни структури, бизнеса и други. Модератор на дискусията ще бъде представител на кандидата, а всеки от участниците ще има право да изкаже своето мнение. Дискусията ще обхваща изцяло и подробно възможностите за участие на гражданите в правенето на политики и начините за постигане на това. Дейността отговаря на приоритетите, заложени в настоящата процедура: Специфична цел 3 „Увеличаване на гражданското участие в процеса на формиране и контрол на изпълнението на политики“ (СЦ 3) на Приоритетна ос 2 „Ефективно и професионално управление в партньорство с гражданското общество и бизнеса“ (ПО 2) на ОПДУ - Партньорско управление с гражданите и бизнеса, кореспондиращи с втората стратегическа цел на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., а именно: 1. Стратегическа цел 2 „Партньорско управление с гражданите и бизнеса“ - 2.1. Ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване – Провеждане на съвместни инициативи между институциите и НПО за мониторинг на изпълнението на политики. Дейността отговаря на Специфична цел 1 Повишаване на взаимодействието между администрацията и гражданите и бизнеса и на Специфична цел 2 Нарастване на активността на НПО при изпълнението и мониторинга на политики и законодателство и спомага за отговаряне на нуждите на целеви групи Общественост, Структури на държавната администрация и Бизнес., Договорена стойност: 3 600.00 , Отчетена стойност: 3 600.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 10 500.00 , Отчетена стойност**: 10 500.00
  • Изпълнител: ТАЛАНТС Сдружение, Договорена стойност по проекта*: 29 100.00 , Отчетена стойност**: 29 100.00
  • Изпълнител: АЛСОКО АДВЪРТАЙЗИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 3 600.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 брой проекти, изцяло или частично изпълнени от социални партньори или неправителствени организации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Отправени препоръки от НПО и мрежи от НПО към процеса на формиране, осъществяване и мониторинг на политики, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой проведени информационни кампании, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 57 433.54 BGN
БФП 57 433.54 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 57 433.54 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN