Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFOP001-1.002-0020-C09
Наименование на проекта Реализиране на Национален регистър на пълномощните
Бенефициент 000695349 Министерство на правосъдието
Източник на финансиране ЕСФ ==> Добро управление
Дата на сключване на договора/заповедта 18.04.2017
Дата на стартиране 15.03.2017
Дата на приключване 30.04.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Към настоящия момент в България не съществува съвременна електронна система, в която да се регистрират нотариално заверени пълномощни и декларации и чрез която да е възможно информацията от тях да е видима и проверима.Поради липсата на съвременно средство за проверка в реално време на достоверността на предоставяните им упълномощаващи документи,държавните органи,гражданите и бизнесът рискуват да се изправят пред съществени проблеми, доверявайки се единствено на информацията от хартиения документ – лесно манипулируем при съвременните технологични средства.Настоящият проект ще реши посочените проблеми,чрез създаването на информационна система "Регистър на пълномощните",която няма да е публична, и достъп до информацията в нея ще имат само страните и правоимащите органи.По Дейност 1 от проекта ще бъде извършено проучване,ще се изготви Доклад с препоръки и предложения за промяна на нормативната уредба (в ЗННД) с оглед осъществяването и функционирането на информационна система "Регистър на пълномощните".Ще се изготви Доклад с препоръки и описание на необходимите технологични процеси и функционалности на системата, както и ще се разработи Техническа спецификация и документация по ЗОП за избор на изпълнител за Дейност 2.В рамките на Дейност 2 ще бъде разработена и внедрена информационна система "Регистър на пълномощните", обслужваща регистър "Пълномощни",ще се разработи ръководство за администриране на системата и ръководство за потребители на системата, както и обучителени видео материали.Ще се обучат 60 лица, извършващи нотариални действия или нотариални функции, както и 3 бр. администратори от МП. Дейност 3 ще осигури изпълнението на мерки за информация и публичност комуникация по проекта.Разработената информационна система ще взаимодейства с информационната система на Камарата на Нотариусите и с информационните системи на правоимащите органи с цел автоматизиране на процеса по отношение на достъп до съдържание на пълномощни и взаимодействие система със система.
Дейности
  • Дейност: Проучване на националната нормативна уредба и добри практики на страни членки на ЕС. Изготвяне на проекти на нормативни актове и препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител за разработване и внедряване на информационната система „Регистър на пълномощните“.: В рамките на дейността ще се извърши проучване, което ще обхване действащата нормативна уредба в Република България и добри практики в тази област на страни членки на ЕС, като проучването ще обхване като минимум Великобритания, Германия, Франция, Литва и Латвия. В резултат на извършеното проучване ще бъдат изготвени: ­1.Доклад с препоръки и приложени проекти за промяна на нормативните актове (напр. в ЗННД с оглед осъществяването и функционирането на информационна система (ИС) "Регистър на пълномощните"; Наредба № 32/1997 г. за служебните архиви на нотариусите, издадена от министъра на правосъдието, регламентираща достъпа по електронен път до упълномощителни документи, предварителни договори, пълномощни за подкрепа и др., заверени от нотариус; практики в областта на електронното овластяване и взаимно признаване на документи); 2.Разработена Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител за разработване и внедряване на ИС „Регистър на пълномощните“, включваща описание на процесите по: - предоставяне на информация на лица, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции, на държавни органи, на лица – физически и юридически, местни и чуждестранни, публични и частни; - взаимодействието между участници и страни, между трети лица и страни, между трети лица и участници, както и между лицата, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции и всички вече посочени; - заявяване, обработка и издаване на електронни удостоверения, съдържащи информация за това дали нотариално удостовереният документ е автентичен, действащ или прекратен; - необходимите технологични процеси и функционалности на информационната система. Въвеждането и промяната на информацията в Регистъра на пълномощните (Регистъра) ще е задължение на лицата, извършващи нотариални действия, и на лицата, изпълняващи нотариални функции, като се гарантира невъзможността за неоторизиран достъп и подмяна. Ще бъдат създадени нормативни основания за достъп до съхраняваните документи, включително и на държавни органи, бизнеса и гражданите. Обхватът на Регистъра ще се разшири и с удостоверяваните документи от лицата, изпълняващи нотариални функции (по чл. 83 и сл. от ЗННД). В спецификацията ще се съдържа описание на функционалните и нефункционалните параметри на ИС "Регистър на пълномощните". ИС ще е Web базирана с централизирана база данни, с възможност за достъп на множество потребители до съхраняваната информация, чрез гъвкави механизми за оторизация и автентификация на потребителите, включително с е-­сертификати. , Договорена стойност: 27 328.00 , Отчетена стойност: 25 494.36
  • Дейност: Разработване и внедряване на информационна система "Регистър на пълномощните": В рамките на дейността ще бъде разработена и внедрена в МП информационна система "Регистър на пълномощните". ИС ще предоставя възможност за създаване на роли и групи от потребители: а) лица - страни/участници по дадено пълномощно с роля достъп до информацията от пълномощното, справка за всички пълномощни (действащи и прекратени), по които те са страни/участници; б) лица, имащи нормативното право за удостоверяване на пълномощни с роля: създаване на пълномощни, импортиране на съществуващи от външна система и справки за издадени пълномощни, отнасящи се до страните по тях; в) правоимащи органи и лица, за които документът е предназначен, с роля търсене и преглеждане на пълномощно по определени критерии.Ще се създаде интерфейс с ИС "Единство" за взаимодействие система със система при обмен на информация за издадени пълномощни.ИС ще предоставя електронна админ. услуга по уведомяване на лице за наличие на пълномощно, по което то е страна; ще притежава средства за електронно подписване на информацията за пълномощните, като същата се съхранява в структуриран вид; ще гарантира съвместимост между съхраняваните в различни формати пълномощни, ще предоставя лек и интуитивен интерфейс за ползване, който да се визуализира през най-често използваните браузъри и устройства.Ще предоставя форми, чрез които правоимащите лица да могат да създават необходимите документи, свързани с упълномощаването.Издадените по този ред пълномощни ще са видими само от страните и единствено през системата, като електронно подписани документи. ИС ще поддържа списъци от използвани понятия, автоматично попълване, автоматична корекция и формален контрол. Ще се разработи ИС "Регистър на пълномощните" с лесен за използване от потребителите интерфейс. Ще се реализират 3 бр. нови ЕАУ: 1. ЕАУ за справка относно наличие и съдържание на пълномощно; 2. ЕАУ по уведомяване на лице за наличие и промяна на статуса на пълномощно, по което то е страна 3. ЕАУ по уведомяване на 3 бр. лица за промяна на статуса на пълномощно за подкрепа.Ще се създаде възможност за извършване на справки по различни критерии (предварителни договори и пълномощни, в това число за подкрепа), както и възможност за използване на ел. форми, чрез които правоимащите лица ще могат да създават необходимите документи. В рамките на дейността ще бъдат анализирани данните в ИС ""Единство" на Нотариалната камара. Базите данни ще бъдат анализирани по следните показатели: пълнота, коректност и консистентност на съхраняваните данни. Въз основа на анализа ще се разработят адекватни правила за преноса на съответния вид данни от локалните системи към централната база данни на информационна система "Регистър на пълномощните". Въз основа на анализа трябва да се разработят адекватни правила за достъп до съответните данни, с цел извършване на справки за налични пълномощни, като входът за извличане на справките трябва да се реализира през портала на информационна система "Регистър на пълномощните". Въз основа на правилата трябва да се реализира единен интерфейс за граждани през портала на информационна система "Регистър на пълномощните", през който да достъпват различните справки, като данните се извличат както от "Регистър на пълномощните", така и от ИС "Единство" на Нотариалната камара. Ще бъдат проведени тестове за доказване на правилната работа на разработените автоматизирани средства. . Ще се разработят ръководство за администриране на системата и ръководство за потребители на системата. Ще бъдат разработени два обучителни видео материала за работа със системата от различни групи лица администратори и потребители, които ще бъдат достъпни в информационната система. Ще бъдат обучени минимум 60 лица, извършващи нотариални действия или изпълняващи нотариални функции, за работа със системата и 3 бр. администратори от МП. , Договорена стойност: 464 038.00 , Отчетена стойност: 148.30
  • Дейност: Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността екипът на Министерството на правосъдието и избраният изпълнител ще се придържат към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Периодични публикации на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати - на всеки три месеца. 2. Публикуване на 1 статия (прессъобщение) в българска печатна медия. 3. Изработване на ролбанер за визуализация, с възможност за позиционирането му на видно място по време на мероприятията по проекта . 4. Изработване на информационна табела, която ще бъде поставена на видно място в сградата на МП. 5. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок-листа, флаш памети; 6. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта., Договорена стойност: 4 578.00 , Отчетена стойност: 533.86

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 240.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "СИЕЛА НОРМА" АД, Договорена стойност по проекта*: 23 760.00 , Отчетена стойност**: 23 760.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени електронни услуги за предоставянето им в транзакционен режим, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой подкрепени регистри, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Мерки за информация и комуникация, Прогнозна стойност: 3 935.80
  • Обособена позиция 1: Мерки за информация и комуникация
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 240.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Проучване на съществуващата нормативна уредба и предложение за промяна на същата, чрез изготвяне на проекти за промяна на нормативни актове. Изготвяне на препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител по Дейност 2., Прогнозна стойност: 72 000.00
  • Обособена позиция 1: роучване на съществуващата нормативна уредба и предложение за промяна на същата, чрез изготвяне на проекти за промяна на нормативни актове. Изготвяне на препоръки за необходимите технологични процеси и функционалности. Разработване на Техническа спецификация и тръжна документация по ЗОП за избор на изпълнител по Дейност 2.
    Изпълнител: "СИЕЛА НОРМА" АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 760.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разработване и внедряване на информационна система "Регистър на пълномощните", вкл. с прилежащото й обучение. , Прогнозна стойност: 458 240.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN