Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-5.001-0048-C01
Наименование на проекта Осигуряване на инфраструктура за създаване на 2 нови социални услуги в общността на територията на Столична община
Бенефициент 000696327 СТОЛИЧНА ОБЩИНА
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 21.02.2018
Дата на стартиране 21.02.2018
Дата на приключване 10.03.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда основен ремонт/реконструкция, обновяване,  осигуряване на нова материално-техническата база и внедряване на мерки за енергийна ефективност в 1 обект от социалната инфраструктура на Столична община, в които е предвидено създаването на две от новите социални услуги в общността, определени за София в Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда, както следва: 
- Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства и 
- Център за обществена подкрепа. 
Обектите на интервенция са разположени на следния адрес:  район "Витоша",  кв. "Драгалевци", ул. "305" № 1  (Сградата на бивш ДДЛРГ).

Обновената инфраструктура и новата материално-техническа база ще допринесат за разкриването на нови качествени социални услуги в общността, осигуряващи социална подкрепа и включване. Услугите ще създадат възможност за активно социално включване на представителите на целевите групи, сред които: 
- деца и младежи с трайни множествени увреждания и техните семейства;
- деца и семейства в риск, чрез социално и психологическо консултиране, превенция (от изоставяне, отпадане от у-ще и др.), подкрепа за реинтеграция на деца, изведени от семейна среда, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца, настанени в резидентни услуги и др. 
Всички технически параметри на предстоящите СМР и ново оборудване, предназначени за осигуряването на материално-техническата основа, необходима за разкриването на новите услуги, са в пълно съответствие с разработените и утвърдени от МТСП функционални изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата и релевантните европейски документи за деинституционализация и живот в общността.
Дейности
  • Дейност: Д1. Инженеринг за обект в район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността.: Предвидено е да бъде обявена процедура по Закона за обществените поръчки за инженеринг на обекта (проектиране, извършване на СМР и др.). Новата функция на обекта ще се постигне чрез извършване на проектиране, ремонт, преустройство и/или реконструкция и прилагане на мерки за енергийна ефективност на помещенията, намиращи се в сграда на адрес: район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността. Сградата се намира в УПИ IV за обединено детско заведение, кв. 8, м. В.з. Драгалевци 2-ра част – Киноцентъра, с административен адрес ул. „305“ № 1, кв. в.з. „Киноцентъра“, район „Витоша ”, гр. София. Технико-икономически показатели: Застроена площ по заснемане на 1-ви етаж – 615,00 кв.м Застроена площ по заснемане на 2-ви етаж – 706,00 кв.м Основните помещения ще са ситуирани и оразмерени така, че да отговарят на функционалните изисквания за двете услуги, които ще предоставя. Ще бъдат обособени следните помещения: 1) Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства: 1.Зала за лечебна физкултура/рехабилитация/–1бр. с препоръч. площ-25м2; 2.Кабинет логопед/психолог–1бр. с препоръч. площ–32м2; 3.Зали за индивидуална работа-2 бр. с обща площ 45м2; 4.Зали за групова работа /дневен престой-2 бр. с препоръч. площ–по 25м2 или общо 50м2; 5.Санитар. помещения–2 бр., едното за лица с увреждания с препоръч. обща площ– 10м2; 6.Санитар. помещение с баня за персонала–1 бр.,с препоръч. площ– 4,5м2; 7.Стая за персонала с място за преобличане на персонала– 1бр., с препоръч. площ– 20м2; 8.Кухня/разливно и трапезария-1 бр. , с препоръч. площ– 30м2; 9. Психосензорна зала-1 бр., с препоръчителна площ–20м2; 10.Място за почивка на потребители с препоръч. площ– 25 м2; 11.Обслужващи помещения–коридор, фоайе, складове и др.; 12. Дворно място с поставяне на подходящи съоръжения за деца; 2) Център за обществена подкрепа: 1. Офис помещение за ръководител на центъра–1бр. с препоръч. площ -12м2; 2.Офис помещения за екипите–2бр. с препоръч. площ–по 16м2 или общо 32м2; 3.Зали за индивидуална и семейна работа-4 бр. с препоръч. площ–по 12м2 или общо 48м2; 4.Зали за групова работа за деца и родители-2 бр. с препоръч. площ–по 25м2 или общо 50м2; 5.Санитарни помещения с препоръч. обща площ– 18м2; 6.Стаи за настаняване/ 2х2 души с възможност за разполагане на допълнително по 1 временно легло в стая/ със самостоятелен санитарен възел и бокс кухня за затопляне на храна с препоръч. обща площ– 45м2; 7.Обслужващи помещения – коридор, фоайе, складове и др.; 8. Изграждане на т.нар. ”синя стая” – две помещения на стената между които да има стъкло за едностранно виждане. Основните помещения ще са ситуирани и оразмерени така, че да се осигури удобно разполагане на необходимото обзавеждане и оборудване за индивидуална или групова дейност за двете нови социални услуги, съобразно функционалните изисквания. Разположението на мебелите ще осигурява лесно преминаване на потребители със затруднена мобилност. В дневния център за деца с тежки множествени увреждания и техните родители ще бъдат осигурени стационарни/подвижни повдигащи устройства. Ключовете и контактите ще се монтират на височина за достъп от инвалидна количка и контактите ще бъдат обезопасени. Широчината на всички коридори и врати по пътя на движение ще са съобразени с широчината, необходима за преминаване на инвалидна количка. Навсякъде по всички коридори и там, където е необходимо, ще има ръкохватки и парапети. Фоайето ще бъде разположено и оразмерено така, че да осигури връзка с всички основни помещения за работа и необходимия брой места за сядане и изчакване., Договорена стойност: 446 845.00 , Отчетена стойност: 525 226.18
  • Дейност: Д2. Обзавеждане и оборудване : Модернизирането на социалната инфраструктура, целящо създаването на нови социални услуги в общността в съответствие с Картата на услугите за подкрепа в общността и в семейна среда, неминуемо включва и модернизиране на съпътстващата материална база и специализирано оборудване. За целта, в рамките на настоящата дейност, след приключване на ремонтните/строително-монтажни работи ще се извърши доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за включения в проекта обект. За всички обекти има изготвени и приложени към настоящото проектно предложение остойностени списъци на предвиденото оборудване/обзавеждане включително необходимото специализирано оборудване. В обекта (включващ следните 2 социални услуги в общността: Дневен център за подкрепа на деца с тежки множествени увреждания и техните семейства и Център за обществена подкрепа), оборудването и обзавеждането е предназначено за: Зали за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика, Психосензорни зали, Зали за групова работа/дневен престой, Кабинети логопед/психолог, Зали за индивидуална работа и др. помещения, съгласно функционалните изисквания, в т.ч.: Кушетка/масажна, Широка кушетка с регулираща се височина за прилагане на специализирани кинезитерапевтични методики, Позициониращ/терапевтичен/стол за деца с увреждания – вертикализатор с работен плот и регулируеми разстояния - различни размери съобразно възрастовите групи, Стълба за рехабилитация, Шведска стена, Вертикализатор, Проходилка за деца с увреждания, Многофункционални модули комплект, Огледала, Дюшеци, топки, Прожектор с постоянен филтър, огледална сфера с двигател, Воден кът с два броя кули с платформи и огледала-ъгъл, Диоден тунел, Светлинен водопад/завеса с източник на светлина сноп, Килимчета дунапрен с кожа, Музикално водно легло с вибрации и музика (виброакустично), легла - сгъваем тип „легло в шкаф за помещение за почивка на децата с увреждания, матраци, постеловъчен инвентар, столове, маси, детски столчета, детска къща с малки кукли, ванички за бебе, повивалници, сгъваеми бебешки кошарки, работни столове, посетителски столове, шкафове за документация, монитори, стационарни компютри с периферия, мултифункционално устройство, касетофон/CD/DVD player, аудио миксер - професионален, Вокален безжичен микрофон в стая за изслушване, Безжични слушалки, камери за видеозапис, гардероби, Кухненска мивка, кухненски шкафове, хладилници, печки, микровълнови фурни, съдомиялни, абсорбатор, телефонни апарати, пожарогасители, лифтер - вертикализатори и др., включително и оборудване за дворно място - перголи/сенници за двор. , Договорена стойност: 129 245.00 , Отчетена стойност: 129 274.01
  • Дейност: Д3. Оценка за съответствие на инвестиционните проекти и строителен надзор : Предвижда се дейностите по: - оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите, съгласно чл. 142 от Закона за устройство на територията (ЗУТ) за обекта в обхвата на настоящия проект - както и дейностите по независим строителен надзор на същите обекти, съгласно чл.168 ал.2 от ЗУТ за интервенции върху строежи от първа до четвърта категория, да бъдат осъществени от външен изпълнител - лицензирана фирма (консултант). Изпълнителят ще бъде избран съгласно изискванията и по реда на Закона за обществените поръчки за надзор по време на строителството. , Договорена стойност: 18 030.00 , Отчетена стойност: 21 580.96
  • Дейност: Д4. Информация и комуникация по проекта: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на Европейския съюз, за реализацията на проекта се предвижда използването на следните комуникационни инструменти: Публични събития: По повод стартирането на проекта ще бъде организирани откриваща и закриваща пресконференция, на които ще бъдат поканени заинтересовани страни, представители на институциите и медиите. Ще се наблегне на обществената значимост на проекта и на резултатите и ефектите от неговото изпълнение. В процеса на реализиране на проекта ще се проведат още 2 публични събития – 1 за “Първа копка” и 1 събитие за откриване на готовия обект. На събитията ще бъдат поканени представители на ръководството на Столична община, изпълнители на строително-монтажни работи, медии и други. Ще бъдат изработени билбордове и постоянни пояснителни табели, както следва: 1 билборд за обекта на СМР /размер 4х3 метра/; 1 постоянна пояснителна табела за обекта, в който ще бъдат позиционирани 2-те нови социални услуги в общността; 1 постоянна табела на проекта за административния офис. 2 рекламни банера - по един за всяка от услугите ( рекламни банери /винил/ - 2 кв. метра, 4+0 /вертикален – за окачване на стойка/). Платени репортажи: 2 бр. излъчвания на публичните събития - "първа копка” (при стартиране на СМР) и за готовия обект. Печатни информационни материали: Изготвяне и отпечатване на брошура в тираж 200 бр. с информация и снимков материал за проекта и извършените ремонт/модернизация и приложени енергийно ефективни мерки в обекта от социалната инфраструктура в обхвата на проекта. Електронни публикации: Ще бъдат публикувани поне 3 материала с информация за проекта на единния електронен портал на Столична Община. Всички мероприятия и рекламно-информационни материали, както и провеждането на публични събития и официални церемонии ще бъдат в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвижда се дейностите по информация и комуникация по проекта да бъдат възложени на външен изпълнител по реда на ЗОП. , Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 4 584.00
  • Дейност: Д.5. Управление и отчитане на проекта : В тази дейност се включва: създаването на екип по проекта, цялостното му управление, изготвяне на отчети, изготвяне на вътрешна документация и специфични изисквания, произтичащи от проекта, необходими за процедурите по ЗОП, контролиране работата на избраните по реда на ЗОП външни изпълнители, изготвяне на справки за свършената работа от всеки член на екипа, подготовка и предаване на междинни и финални доклади, приемане на извършената работа от изпълнителите на дейностите. Настоящата дейност е обособена с цел: - Осигуряване на успешно изпълнение на дейностите и постигане на целите на проекта; - Ефективно използване на ресурсите; - Постигане на ефективна координация и комуникация с УО на ОПРР, контролиращите институции свързани с дейностите изпълнявани в рамките на проекта, както и с външните изпълнители, избрани по реда на ЗОП; - Осигуряване на прозрачност в управлението на проекта; - Осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението; - Спазване на изискванията на нормативната база за управлението и изпълнението на инфраструктурни проекти, финансирани със средства на ЕС; Назначеният със заповед на Кмета екип за управление на проекта ще изпълнява следните дейности, свързани с управлението и организацията на проекта във всичките му фази (подготовка, изпълнение, контрол, отчитане, приключване): - осъществява управлението и контрола на дейностите по проекта; - осъществява връзка с лица и организации, които са свързани пряко или непряко с реализацията на проекта; - анализира и обобщава информацията за напредъка на проекта в различните му етапи, подпомага кмета на общината като бенефициент в осъществяването на връзката с УО на програмата; - подготвя отчетни документи за напредъка; - осъществява проверка на документите за разплащане – представени от изпълнителите по проекта; - съдейства при реализация на дейностите по осигуряване информация и публичност по проекта; - изготвя междинния и финалния технически отчет на проекта (досие с копия на всички разходооправдателни документи и попълнени форми за отчет); - осъществява подготовката на документацията по проекта и осъществява на практика кореспонденцията по проекта с УО, МРРБ и институциите; - осъществява комуникация с избраните изпълнители; - осъществява предварителни проверки и подпомага контрола на финансовите операции при реализацията на проекта; - осъществява помощ при управлението и контрола на финансовите потоци; - съдейства при представянето на документите и резултатите от проекта и самия проект пред финансовите органи и УО при финансов мониторинг; - отговаря за отчетността и контрола върху изпълнението. Всички действия на екипа по управление на проекта трябва да са изцяло съобразени с всички ръководства, насоки, указания на Управляващия орган, кмета на общината и ръководителя на проекта. Екипът за управление на проекта ще подготви необходимата документация за обявяване на процедури по ЗОП (специфични изисквания, произтичащи от проекта, в т.ч. финансови и технически параметри, възлагателни писма до дирекция "Обществени поръчки и концесии" /ДОПК/ и др.) за избор на външни изпълнители по следните проектни дейности: - Инженеринг за обект в район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността.; - Оборудване и обзавеждане; - Оценка за съответствие на инвестиционните проекти и строителен надзор на изпълнението на строително-монтажните работи; - Информация и комуникация по проекта и др. Процесът по предварителна подготовка на документацията за обявяване на процедурите ще бъде съгласуван с Дирекция "Обществени поръчки и концесии" при Столична община, която отговаря за осъществяването на подготовката, организацията и провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки., Договорена стойност: 12 002.40 , Отчетена стойност: 11 268.02

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Координатор, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ръководител, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Координатор, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Технически, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Технически, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕЛЕКТРА ТИМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 534 960.21 , Отчетена стойност**: 525 226.18
  • Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 584.00 , Отчетена стойност**: 4 584.00
  • Изпълнител: ПАНДА кооперация, Договорена стойност по проекта*: 155 094.00 , Отчетена стойност**: 129 274.01
  • Изпълнител: СОФИНВЕСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 580.96 , Отчетена стойност**: 21 580.96
  • Изпълнител: Счетоводител, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Технически, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Грижи за децата и образование: Капацитет на подпомогнатата инфраструктура, предназначена за грижи за децата или образование, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 190.00 , Достигната стойност: 190.00
Индикатор 2 Брой подкрепени обекти на социалната инфраструктура в процеса на деинституционализация – брой обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 656 651.83 BGN
БФП 656 651.83 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 656 651.83 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 7 754.70 0.00 7 754.70 ПАНДА кооперация
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 26 748.01 0.00 26 748.01 ЕЛЕКТРА ТИМ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Екип за управление на проекта - сформиране на екип за управление по проекта с членове - служители на Столична община, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Цветан Георгиев Иванов - Ръководител на проекта
    Изпълнител: Ръководител
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 2: Весела Радева - Координатор
    Изпълнител: Координатор
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 3: Снежана Антова - Счетоводител
    Изпълнител: Счетоводител
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 4: Миглена Янкулова– Технически сътрудник
    Изпълнител: Координатор
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 5: инж. Антон Константинов –Технически сътрудник „Строително – монтажни работи”
    Изпълнител: Технически
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 6: Ваня Зоровска - Технически сътрудник „ЗОП”
    Изпълнител: Технически
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 7: Миглена Янкулова - Координатор
    Изпълнител: Координатор
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
  • Обособена позиция 8: Даниела Йорданова - технически сътрудник
    Изпълнител: Технически
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Инженеринг за обект в район Витоша, кв. Драгалевци, ул. 305, №1 за създаване на 2 нови социални услуги в общността. ОП 4 - Инженеринг (проектиране, авторски надзор и изпълн. на СМР - ремонт, преустройство и/или реконструкция и внедряване на мерки за енергийна ефект.) на обект с местон. гр. София,кв. Драгалевци, ул. 305 №1 (2 обекта); (прогн. ст-ст до 446 845 лв. без ДДС) Финансиране: За ОП4 - от настоящия проект BG16RFOP001-5.001-0048-C01 - 446 845 лв. без ДДС , Прогнозна стойност: 446 845.00
  • Обособена позиция 1: ОП 4 - Инженеринг (проектиране, авторски надзор и изпълн. на СМР - ремонт, преустройство и/или реконструкция и внедряване на мерки за енергийна ефект.) на обект с местон. гр. София,кв. Драгалевци, ул. 305 №1
    Изпълнител: ЕЛЕКТРА ТИМ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 534 960.21
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Информация и комуникация по проекта "Избор на изпълнител по обособени позиции за осигуряване на информация и комуникация в изпълнение на проектите: №BG16RFOP001-5.001-0030-C01 "Осигуряване на инфраструктура за създаване на 5 нови социални услуги в общността" и №BG16RFOP001-5.001-0048-C01 "Осигуряване на инфраструктура за създаване на 2 нови социални услуги в общността на територията на Столична община", финансирани по процедура BG16RFOP001-5.001 "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца", Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020, Прогнозна стойност: 6 000.00
  • Обособена позиция 1: ОП 2 - „Избор на изпълнител за осигуряване на дейности по информация и комуникация по проект №BG16RFOP001-5.001-0048-C01 „Осигуряване на инфраструктура за създаване на 2 нови социални услуги в общността на територията на Столична община“; прогнозна стойност до 6000 без ДДС.
    Изпълнител: ИЗДАТЕЛСКА КЪЩА АБ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 584.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Обзавеждане и оборудване "Избор на изпълнител по обособени позиции за доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на нови социални услуги в общността на територията на Столична община в изпълнение на проектите: №BG16RFOP001-5.001-0030-C01 и №BG16RFOP001-5.001-0048-C01, финансирани по процедура BG16RFOP001-5.001 "Подкрепа за деинституционализация на грижите за деца", Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020";, Прогнозна стойност: 129 245.00
  • Обособена позиция 1: ОП4 - Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване по проект №BG16RFOP001-5.001-0048-C01 в обект, с местонахождение: гр. София, р-н Витоша, кв. "Драгалевци", ул. "305" №1
    Изпълнител: ПАНДА кооперация
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 155 094.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Оценка за съответствие на инвестиционните проекти и строителен надзор , Прогнозна стойност: 18 030.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN