Идентификация

Номер от ИСУН BGLD-1.007-0019-C02
Наименование на проекта Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско
Бенефициент 175104569 АРКО ИМОТИ ООД
Източник на финансиране ФМ на ЕИП ==> Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи
Дата на сключване на договора/заповедта 28.02.2023
Дата на стартиране 28.02.2023
Дата на приключване 30.04.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Банско, гр.Банско

Описание

Кратко описание на проекта
Кандидат по настоящото проектно предложение е "Aрко имоти" ООД- една от водещите агенции за имоти,която работи от 2006 година на българския пазар и предлага широк спектър от услуги,свързани с покупко-продажбата на имоти в цялата страна.Проектно предложение "Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско" е в синергия с общата цел на поканата и е насочено към развиване на иновативни подходи,насочени към стимулиране на икономическата активност и създаване на работни места в община Банско.Проектът отразява нуждата от активиране на дългосрочно неактивните безработни в общината,стимулиране на заетостта чрез въвеждане на иновативни подходи в развитието на бизнеса,и е в синхрон със стратегията за местно развитие на Банско, целяща утвърждаване на град Банско като целогодишна туристическа дестинация.Реализирането на проектното предложение ще допринесе за разрешаване на идентифицираните в сферата на заетостта проблеми,а именно високите нива на безработица,които към август 2022 г. се равняват на 5.57%, при средни стойности за страната от 4.7% (по данни на НСИ).
За реализиране на горното кандидата е предвидил изпълнение на мерки в три специфични категории дейности,включващи:
-Публичност,организация и управление;
-Създаване на работни места,обучение и менторство на новоназначени служители;
-Оборудване и обзавеждане на офис;
-Разработване на иновативни подходи за предоставяне на информация за работни места и провеждане на срещи между работодатели и търсещи работа;
-Организиране на обучения за работодатели;
-Обмен на добри практики с партньор от Норвегия.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес и балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение.Дейностите и техният времеви обхват са обвързани със заложените в проекта цели и са необходими за тяхната реализация, гарантирайки постигане на очакваните резултати.
Дейности
  • Дейност: Управление, информация и публичност: Продължителност на дейността: от 1 до 14 месец. Настоящата дейност включва две под-дейности: 1. Информация и публичност; 2. Организация и управление на проекта. Основна цел на дейностите по информация и публичност е изграждането и поддържането на положителен обществен образ и осъзнаването на значението на проекта сред широката общественост. Планираните за изпълнение мерки по информация и публичност са в подкрепа на общите цели на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство: да допринесе за намаляване на икономическите и социалните неравенства и за укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Дейността по осигуряване на информация и публичност по проекта ще бъде изпълнена в съответствие с изискванията за информация и публичност и Наръчника за комуникация и дизайн. Чрез изпълнението на мерките за информация и публичност се постига: - Повишаване на обществената информираност и информиране на широката общественост за приноса и ролята на донорите от Норвегия, Исландия и Лихтенщайн; - Прозрачност и легитимност на помощта; - Ясна картина за подкрепата от ФМ на ЕИП в държавите бенефициери ; - Информация за въздействието и резултатите от приноса на държавите донори на държавите бенефициери; Предвидените за изпълнение мерки в рамките на проекта имат за цел: - Да формулират последователно и комплексно послание; - Да удовлетворят необходимостта от фактическа информация за програмата и проекта; - Да разясняват общите ценности на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. В изпълнение на горното, и с цел да се подчертае ролята на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и да се гарантира, че помощта от този механизъм е прозрачна, кандидатът ще предоставя информация за проекта до възможно най-широка аудитория на подходящото международно, национално, регионално и / или местно равнище, включително на съответните заинтересовани страни. За да постигне оптимални резултати в своята комуникационна дейност, кандидата е разработил Комуникационен план за прилагане на мерките за публичност по проекта. Плана съдържа подробна информация за планирани събития, информационни кампании и други комуникационни дейности. Мерките по информация и публичност са следните: 1.Разработка на двуезична уеб-страница по проекта ; 2. Провеждането на две информационни събития в началото и в края на проекта; 3. Отпечатване на рекламни материали - брошури, листовки, информационни материали; 4. Реализиране на платена реклама в социални мрежи. Дейността по организация и управление на проекта включва обезпечаване на доброто изпълнение на проектно предложение „Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско“, финансовото управление и контрол, вътрешния мониторинг. За целите на ефективното управление и качествено реализиране на проектното предложение се предвижда сформиране на експертен екип за управление на проекта в състав: 1. Ръководител на проекта; 2. Счетоводител; Чрез управлението на проекта се цели координация на усилията за прозрачно, качествено и навременно реализиране на дейностите, заложени в проектното предложение. Екипът по управление на проекта ще има следните функции: • Работи за успешното изпълнение на планираните дейности; • Определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; • Обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв; • Обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности; • Отчита постигнатите резултати; • Верифицира изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програма "Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи” на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021., Договорена стойност: 26 120.00 , Отчетена стойност: 8 441.73
  • Дейност: Специфична категория дейности 2 - Инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост : Период на изпълнение на дейността: от месец 1 до месец 14. Настоящата дейност има за цел инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост, чрез изпълнение на следните мерки: - създаване на нови работни места за 5 служители; - провеждане на 2 бр. обучения на новоназначени служители; - оказване на менторска подкрепа на новоназначените служители; - оборудване и обзавеждане на офис; - разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти; - обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия. В рамките на настоящата дейност, попадаща в СКД 2 се предвижда осигуряване на 5 устойчиви работни места в Арко имоти и създаване на условия за заетост и трайно интегриране на пазара на труда на безработни и дългосрочно неактивни лица. В рамките на проекта ще бъдат разкрити 5 нови работни места, които са пряко свързани с основната оперативна дейността на компанията в сферата на недвижимите имоти. Ще бъдат разкрити работни места за следните длъжности: - "Мениджър екип"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33413003; - "Брокер, недвижими имоти"-2 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 33343002; - "Технически сътрудник"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 41102005; - "Фотограф"- 1 бр., с код съгласно НКПД - 2011 - 3431300. Посочените длъжности и съответните работни места за тях са съобразени с идентифицираните нужди на дружеството и са от важно значение за бъдещото развитие на "Арко имоти" ООД. С цел повишаване на капацитета на служителите, кандидатът предвижда петимата новоназначени да преминат през обучения за повишаване на дигиталните умения, а за трима от тях ще бъде осигурено участието в дългосрочен курс по английски език, който ще подпомогне развиването на умения за общуване с чуждестранни инвеститори, както и с партньорите от Кралство Норвегия. С цел стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на новоназначените служители се предвижда ангажирането на двама наставници, които ще подкрепят брокерите в процеса на адаптация на новото работно място. Предвид профила на новоназначените служители- трайно безработни, неактивни хора, попадащи в групата на NEETs, чрез осигуряването на менторска подкрепа ще се приложи и превенция на отпадане на служителите. Осигуряването на заетост на служителите е свързано и с разкриването на нов офис на компанията в гр. Банско, за който е предвидено необходимото оборудване и обзавеждане и обезпечаване на работни инструменти за всеки нов служител. Предвид профилът на града и региона и засиления интерес към инвестиции от страна на чуждестранни частни лица и компании, "Арко имоти" предвижда разработване на иновативна електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти. Дигитализацията на услугите е сред идентифицираните възможности за развитие на Община Банско в Стратегията за устойчиво развитие на туризма, разработена по Проект "GALOP”. Платформата за огледи на недвижими имоти е своеобразна иновация за региона и ще създаде предпоставки за утвърждаване на капацитета на община Банско като целогодишна туристическа дестинация и привличане на нови инвеститори. По своята същност платформата ще предлага възможност за отдалечени огледи, комуникация с брокерите, договориране на сделки в реално време от всички краища на света. Паралелно с това, платформата ще промотира целогодишния туризъм в Община Банско. В хода на дейността се предвижда обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия - K TONE PRODUCTIONS. В рамките на партньорството се предвижда работно посещение на трима представители на "Арко имоти" в Норвегия. Фокусът на посещението ще бъдат следните теми: консултации по комуникация и маркетинг, стратегия за растеж, дигитална видимост. В хода на дейността се предвижда изработване на брандбук на "Арко имоти" от експерти на K TONE PRODUCTIONS., Договорена стойност: 237 409.87 , Отчетена стойност: 77 305.41
  • Дейност: Специфична категория дейности 3 - Предоставяне на информация за свободни работни места, организиране на събития за търсещи и предлагащи работа : Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14. Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Организиране на срещи между работодатели и търсещи работа и създаване на възможности за работа на хора в неравностойно положение". В рамките на дейността се предвижда изпълнението на следните мерки: - Реализиране на проучвания на нагласите на местните работодатели за наемане на хора в неравностойно положение и за инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост. В рамките на проекта се предвижда провеждането на общо три проучвания (начално, междинно, крайно), които ще дадат ясна представа за базовото ниво на нагласите на местните работодатели в началото на проекта, наличие на промяна на техните нагласи в средата и края на проекта. Проучването е от съществено значение за изследване и промяна на нагласите на работодателите, по отношение на търсещите работа и трайно безработните лица, попадащи в социално изолирани и/или уязвими групи. От друга страна дейността ще даде възможност за проследяване на нагласите и готовността на местните работодатели да имплементират и използват иновативни подходи за развитие на местната заетост. - Разработване на иновативен, методически подход за предоставяне на информация за работни места - в рамките на дейността се предвижда разработване на методически подход за предоставяне на информация за работни места, основан на потенциала на Община Банско за превръщането му в целогодишна туристическа дестинация. Подходът ще съчетава разработване на модел на представяне на информация за работни места в онлайн и офлайн среда на принципа на "Matchmaking", което ще позволи на работодатели, както и такива с инвестиционни намерения спрямо региона да имат директен и бърз контакт с местни безработни лица. Чрез реализирането на планираните мерки ще се създадат предпоставки за включване на възможно най - широк кръг безработни и неактивни лица. - Организиране и провеждане на две срещи между работодатели и търсещи работа в Община Банско. В рамките на дейността се планира целенасочено включване в срещите на дългосрочно безработни и неактивни лица, включително попадащи в групата на NEETs, както и лица от уязвими групи (социално изключени, изложени на риск от бедност и социално изключени, хора в неравностойно положение и такива от малцинствени етнически групи). Срещите между работодатели и търсещи работа ще се основават на хоризонталните принципи на ЕС, гарантирайки равни възможности за участие на всички и недопускане на дискриминация, равенство между половете, устойчиво развитие. Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на Закона за обществени поръчки чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията., Договорена стойност: 34 200.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Специфична категория дейности 5 - Обучения зa работодатели : Период на изпълнение на дейността: от месец 2 до месец 14. Настоящата дейност ще подпомогне постигането на специфична цел "Подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта, за насърчаване на работодателите да приемат гъвкави практики на работа". По същество планираните мерки представляват инвестиция в професионалния капацитет на работодателите в Община Банско. В рамките на изпълнение на дейността се предвижда организирането на две обучения. 1. В първото обучение фокус на програмата ще бъде темата за "Работа с дигитални инструменти в отдалечена среда". Необходимостта от темата е провокирана от една страна от потребността на Община Банско от дигитализация на услугите в региона, а от друга - от необходимостта от насърчаване на работодателите да използват технологичните възможности на нашето съвремие. Планира се в обучението да акцентира на следните теми: - Дигитална промяна и работа от разстояние; -Въздействие на пандемията от COVID-19 върху дигиталния преход и работата от разстояние; - Създаване на системи за отдалечена и хибридна работа и насърчаване на асинхронната работа, за поддържане на гъвкави графици; - Дигитални и недигитални умения като изисквания в обявите за работа; - Наличие и значение на дигиталните умения; Идентифицираните теми са в резултат на оценка и проучване на капацитета и нуждите на 10 работодатели (партньори на кандидата "Арко имоти" ООД). Чрез обучението се цели усвояване на нови нагласи, знания и компетенции по отношение подобряване на капацитета на местните работодатели за иницииране на иновативни подходи в развитието на бизнеса и заетостта. 2. Второто обучение ще бъде с фокус "Администриране на персонал и онбординг". Чрез обучението ще се изгради капацитет в ръководните кадри и мениджърите на екипи за администриране на персонала и предоставяне на качествено въвеждащо обучение на новоназначени служители. Изборът на тема е провокиран от статистическо изследване, резултатите от което сочат, че близо една трета от новоназначените служители в една компания напускат още първата година, а 22% от текучеството се случва още в първите 6 седмици. Именно тези данни налагат необходимостта от запознаване на работодателите с процесите на онбординг, които имат за цел по лесен за възприемане и ненатрапчив начин напълно да потопят новият служител в фирмената култура, да му помогнат да опознае корпоративните стратегии, за управление и развитие, фирмената култура, мисия, визия и ценности. Планираните мерки по настоящата дейност ще се реализират чрез избор на външен изпълнител и ще бъдат възложени в съответствие с реда на българското законодателство, чрез открити, прозрачни, недискриминационни и безусловни процедури. При провеждане на процедурата за избора на изпълнител, бенефициентът ще спазва принципа на свободна и лоялна конкуренция като прилага подходящи мерки за избягване предотвратяването, ограничаването или нарушаването на конкуренцията., Договорена стойност: 12 960.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: K TONE PRODUCTIONS , Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: ЖМТЕХНОЛОГИИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 26 800.00 , Отчетена стойност**: 21 840.00
  • Изпълнител: Елена, Договорена стойност по проекта*: 12 000.00 , Отчетена стойност**: 7 000.00
  • Изпълнител: БИ БИ МЕБЕЛИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 750.00 , Отчетена стойност**: 6 750.00
  • Изпълнител: МАРИЯ, Договорена стойност по проекта*: 24 300.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АЙ КРИЕЙТИВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МУВИНГ ФОРУЪРД ЕДЮКЕЙШЪН ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 560.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Евгени, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Десислава, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЮЗЪР ЕКСПИРИЪНС СОЛУШЪНС ООД, Договорена стойност по проекта*: 59 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Share of cooperating organisations that apply the knowledge acquired from bilateral partnership, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.50 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой създадени работни места в общините в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Брой проекти за ефективно местно развитие, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Level of satisfaction with the partnership, Мерна единица: базова стойност-над % / целева стойност-до %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Level of trust between cooperating entities in Beneficiary state and Donor states, Мерна единица: базова стойност-над % / целева стойност-до %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Number of individuals from beneficiary country participating in exchanges with donor countries, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 7 Number of staff from Donor states participating in exchanges with Bulgarian projects (disaggregated by gender, Donor state), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Брой създадени партньорства (между публични и частни организации) между общинските власти и съответните заинтересовани страни за изпълнение на местните стратегии, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 310 689.86 BGN
БФП 280 136.58 BGN
Собствено финансиране 30 553.28 BGN
Общо реално изплатени суми 194 161.77 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на допълнително оборудване, Прогнозна стойност: 5 116.38
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване по проект
    Изпълнител: ЖМТЕХНОЛОГИИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 960.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на обзавеждане, Прогнозна стойност: 7 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на обзавеждане
    Изпълнител: БИ БИ МЕБЕЛИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 750.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване. , Прогнозна стойност: 18 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване
    Изпълнител: ЖМТЕХНОЛОГИИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 21 840.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за осигуряване на дейности по обмен на опит и добри практики с партньор от Норвегия , Прогнозна стойност: 5 280.66
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на мерки по информация и публичност. , Прогнозна стойност: 3 100.00
  • Обособена позиция 1: Услуги по информация и публичност
    Изпълнител: АЙ КРИЕЙТИВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Наем на офис, Прогнозна стойност: 12 000.00
  • Обособена позиция 1: Договор за наем
    Изпълнител: Елена
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 000.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Обучение на новоназначени служители и на работодатели , Прогнозна стойност: 14 700.00
  • Обособена позиция 1: Обучение на служители за повишаване на дигиталните компетенции
    Изпълнител: МУВИНГ ФОРУЪРД ЕДЮКЕЙШЪН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 740.00
  • Обособена позиция 2: Обучение на служители по английски език
    Изпълнител: МУВИНГ ФОРУЪРД ЕДЮКЕЙШЪН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 820.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Организиране и провеждане на срещи между работодатели и търсещи работа , Прогнозна стойност: 3 000.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Разработване на електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти , Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на електронна платформа за отдалечени огледи на ваканционни имоти
    Изпълнител: ЮЗЪР ЕКСПИРИЪНС СОЛУШЪНС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 59 000.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Разработване на иновативен подход за предоставяне на информация за работни места , Прогнозна стойност: 5 500.00
  • Обособена позиция 1: Договор с предмет Разработване на иновативен подход за предоставяне на информация за работни места по Проект „Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско“
    Изпълнител: МАРИЯ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 300.00
Процедура 11 Предмет на предвидената процедура: Реализиране на проучвания на нагласите на местните работодатели, Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Процедура с предмет: Разработване на проучвания на нагласите на местните работодатели за наемане на хора в неравностойно положени и за инвестиции в иновативни подходи за развитие на местната заетост“ по Проект „Иновативен подход за развитие на заетостта и стимулиране на икономическата активност в сферата на рекреационния туризъм на територията на община Банско“
    Изпълнител: МАРИЯ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN