Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0316-C02
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в АВ БИЛД ЕООД
Бенефициент 202678749 АВ БИЛД ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 20.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на АВ БИЛД ЕООД е строителство и строително-ремонтни дейности, довършителни строителни работи, вертикални планировки и всякакви основни и допълнителни работи в областта на строителството.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението(разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер
3. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-227/ 18.08.2016 г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Комбиниран багер товарач (2бр); Мини челен товарач (2бр); Валяк (1бр)
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво) състояща се от хардуер и софтуер
3. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
4. изпълнени дейности за опазване на околната среда
5. годишни спестявания на енергия – 234 025 kWh/год
6. спестени емисии CO2 – 62,49 т/год
7. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Комбиниран багер товарач (2бр); Мини челен товарач (2бр); Валяк (1бр)): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Комбиниран багер товарач – 2 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Мини челен товарач – 2 бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Валяк – 1 бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) Предвиденото за закупуване оборудване представлява самоходни машини, предназначени за земни работи имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиските за транспортно средство и не е такова. Предвид спецификата на дейност на фирмата (строителство и строителни дейности), АВ БИЛД ЕООД предвижда обичайно да осъществяват своята дейност извън територията на предприятието си, в рамите на обектите на своите възложители. В тази връзка фирмата разбира и поема ангажимент да съблюдава, че закупените по проекта машини ще се придвижват само на територията на предприятието кандидат, както и на обекта/ите, където предприятието осъществява своята обичайна дейност. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 530 000.00 , Отчетена стойност: 529 800.00
  • Дейност: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да внедри автоматизирана система за мониторинг на разхода и потреблението на гориво на двата комбинирани багера товарачи, предвидени в мярка 1 и валяка, предвиден в мярка 3. Препоръчаната за целите на компанията система представлява електронна система, която следи работното време и позиция, реалния разход на гориво и нивото на горивото в резервоара. Всяко устройство е с възможност за пренос на данни. Тази информация записва потреблението на гориво, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на енергия на производствените процеси. Системата ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки 1 и 3 от енергийният одит. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10-ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10-ти до 11-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 11-ти до 15-ти месец) 3. Визуализация (от 10-ти до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020., Договорена стойност: 7 800.00 , Отчетена стойност: 7 800.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Договорена стойност: 7 000.00 , Отчетена стойност: 7 000.00
  • Дейност: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма АВ БИЛД ЕООД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 4 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище , Договорена стойност: 9 000.00 , Отчетена стойност: 9 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИНЖКОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 175 000.00 , Отчетена стойност**: 250 000.00
  • Изпълнител: СТРОТЕХ ИНЖЕНЕРИНГ АД, Договорена стойност по проекта*: 195 860.00 , Отчетена стойност**: 279 800.00
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 100.00 , Отчетена стойност**: 9 000.00
  • Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: АДВАНСТ ДЖИ ПИ ЕС ТЕХНОЛОДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 7 800.00
  • Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 62.49 , Достигната стойност: 62.49
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 234.03 , Достигната стойност: 234.03
Индикатор 6 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 553 800.00 BGN
БФП 390 860.00 BGN
Собствено финансиране 162 940.00 BGN
Общо реално изплатени суми 390 720.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 2 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Комбиниран багер товарач - 2 бр. Обособена позиция 2. Мини челен товарач - 2 бр. Обособена позиция 3. Валяк - 1 бр., Прогнозна стойност: 530 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Комбиниран багер товарач - 2 бр.
    Изпълнител: СТРОТЕХ ИНЖЕНЕРИНГ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 195 860.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Мини челен товарач - 2 бр.
    Изпълнител: ИНЖКОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 119 700.00
  • Обособена позиция 3: Доставка на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. Валяк - 1 бр.
    Изпълнител: ИНЖКОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 55 300.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (разхода и потреблението на гориво), състояща се от хардуер и софтуер, Прогнозна стойност: 7 800.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Прогнозна стойност: 9 000.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 8 100.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 5 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN