Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0093-C02
Наименование на проекта Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие
Бенефициент 117679398 К РУСЕВА ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 04.08.2016
Дата на стартиране 04.08.2016
Дата на приключване 03.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Описание

Кратко описание на проекта
Проектната предложение включва мерки и механизми насочени към разкриване на нови устойчиви работни места в сферата на счетоводните и одиторски услуги.Чрез предоставените стимули по процедура "Ново работно място 2015" по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. кандидатът ще осигури по-добри възможности за заетост на безработни и/или неактивни лица, като ще разкрие нови работни места и ще ги обезпечи с нужното оборудване и техника. Предвижда се да бъдат разкрити 4 нови работни места за 4 безработни  и/или неактивни лица за включване в качествена заетост в стопанската дейност на бенефициента-предоставяне на счетоводни и одиторски услуги. Безработните и/или неактивни лица са елемент от следните специфични категории на пазара на труда:
-Безработни лица на възраст над 54 г.; 
-Продължително безработни и неактивни лица.
В проектната инициатива са предвидени за изпълнение следните основни дейности:
1.Организация и управление на проекта;
2.Визуализация, информираност и публичност;
3.Наемане на безработни и/или неактивни лица и предоставяне на заетост;
4.Закупуване на оборудване за новите работни места;
Дейностите са насочени към предоставяне на равни възможности и предотвратяване на всякаква дискриминация към различни групи хора, попаднали в рискови групи на пазара на труда за повишаване на достъпа до  заетост, намаляване на социалното изключване и борбата с бедността.
Основната цел на проектното предложение е насочена към осигуряване на устойчива заетост, осигуряване на доходи, намаляване и предотвратяване на безработицата, социалната изолация и подобряване на адаптивността на лицата попаднали в риск на пазара на труда. Ще се осигури заетост за 4 лица за период от 12 месеца и поддържане на заетостта им  за още най-малко12 месеца на минимум 2 от тях.
Проектът насочен към създаване на по-висока и устойчива заетост за безработни лица, търсещи работа и неактивни лица на пазара на труда.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Отчитайки спецификата на проекта и необходимостта от нови подходи за управление и взаимодействие, се налага изводът, че дейностите по организация и управление на проекта изискват повече усилия, време и креативност в сравнение с реализираните до момента цели във фирмата. Ще бъде изграден управленски екип, който ще организира, координира, контролира, изпълнява и отчита изпълнението на отделните проектни дейности. Той ще включва ръководител и счетоводител. Екипът по организация и управление ще изготвя текуща проектна, техническа и финансова документация, технически и финансови отчети по проекта. Тези документи ще се представят на УО на Оперативната програма. Екипът ще осъществява текущ мониторинг и контрол върху изпълнението на отделните дейности, като това е предпоставка за успешна реализация на проекта. Екипът по управление на проекта ще бъде в непрекъснат контакт с целевата група по проекта, стриктно ще се спазват изискванията на Ръководството на бенефициента за изпълнение на проекти по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. С ръководителя и счетоводителя на проекта ще се сключат граждански договори. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, правилното изпълнение на бюджета на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Екипът на проекта ще бъде в непосредствен контакт с управителя на фирмата , целевата група, представители на УО на ОПРЧР, организации и институции свързани с изпълнението на проекта. Ще се изготвят текущи, междинни и окончателни отчети по проекта и ще се спазват изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР 2014-2020 г. Ръководителят и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните и неактивни лица, представители на целевата група, да се включат в проектната инициатива, ще представят и популяризират по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчитат проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника, ръководителят и счетоводителят ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118. Във времеви порядък, подчинен на периодиката на основните етапи от изпълнението на проекта, ще се проведат екипни срещи с участието на представителите на екипа по организация и управление на проекта, с цел осъществяване на съгласувани взаимодействия между отделните членове и проследяемост на хода на проектното развитие. На тези срещи ще бъдат изразявани мнения, становища и предложения по допуснати несъответствия, ще бъдат предприети мерки за тяхното своевременно и адекватно отстраняване, и ще се обсъдят възможности за прецизиране на действията и оптимизиране на работата. С изпълнението на дейността,ще се осигури: • успешно изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. • оптимизиране използването на проектните ресурси. • постигане на ефективна координация и комуникация. • осигуряване на добра отчетност и контрол върху изпълнението. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси, извършване на разходите по проекта в периода на допустимост срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление., Договорена стойност: 5 600.00 , Отчетена стойност: 5 600.00
  • Дейност: Визуализация, информираност и публичност: Осигуряване на публичност и прозрачност чрез повишаване на информираността на общността за проекта и неговото развитие ,дейности, резултати и връзката им с поставените цели: потвърждаване смисъла на осъществените действия за постигане на определена промяна, предварително заявена като обществена потребност; провокиране на общественото мнение да прояви изострена рефлексия към значими въпроси, касаещи идеята на проекта. Настоящата дейност е избрана за осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати, и съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти с европейско финансиране. Целта е да се информират целевите групи и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и за източника на финансиране. Да се популяризира финансовият принос на ЕС, ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014- 2020 г. Дейността е комплекс от мерки, представляващи различни начини за информираност на целевите групи, общността и заинтересованите страни. Предвидени са следните действия: -Доставка и монтаж на информационна табела; -Организирани 2 броя информационни срещи; -Доставка и разпространение на 500 бр. информационни дипляни; -Информационни стикери за закупеното по проекта оборудване Ще бъде доставена и монтирана информационна табела на офиса на фирмата. Първата информационна среща ще се осъществи, за да се запознае широката общественост с проекта, програмата, източниците на финансиране, бюджета, ЕСФ и ЕС с дейностите по проекта и предвидените цели, както и за запознаване на потенциалните представители на целевата група за включване в проекта. На представителите на целевата група ще се предоставя и допълнително информация на място в офиса на фирмата. Ще бъдат изработени и разпространени информационни дипляни. На закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери за информираност, разясняващи, че оборудването е придобито със средства от ЕС. Втората информационна среща ще се осъществи в края на изпълнението на проектните дейности за да се информира обществеността за изпълнените проектни цели и постигнатите индикатори. На създадената по проекта документация ще се постави нужната визуализация. Информационните срещи са организирана форма за масово информиране, където присъствието на представители на медиите и другите заинтересовани страни осигурява публичен форум за поставяне във фокус актуалната проблематика, адресиране на послания и популяризиране на намерения за предприемане на целенасочени действия. Печатните материали придружават проектното изпълнение в отделни негови части и позволяват фрагментиране, конкретиката; отразяват етапното развитие, онагледяват и предоставят координати за връзка. Дейността ще бъде организирана при стриктно спазване на разписаните отговорности на бенефициента в процеса по информация и комуникация от задължителен характер, включени в "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г". Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност при изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходими условия за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приносът на ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати, Договорена стойност: 1 100.00 , Отчетена стойност: 1 100.00
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица и предоставяне на заетост: Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 4 лица, представители на целевата група, безработни и/или неактивни участници на пазара на труда. Планирано е осигуряването на 12- месечна заетост за 4 лица, представители на целевата група. Дейността ще стартира през 3- проектен месец, за да може през първите два месеца от проектните дейности бенефициента чрез информационни мерки да информира, да мотивира и осъществи подбор на представители на целевата група. Ще бъдат наети 4 безработни и/или неактивни участници, които са представители на следните специфични категории на пазара на труда, описани в т.3.1.7 от Насоките за кандидатстване: 1.Безработни лица на възраст над 54 г.; 2.Продължително безработни и неактивни лица на пазара на труда. Бенефициентът ще използва предоставените стимули по процедура "Ново работно място 2015", ОПРЧР 2014-2020г. и ще осигури по-добри възможности за заетост на безработни и неактивни лица в сферата на счетоводното обслужване и одит. Новите работни места ще бъдат разкрити в офис за счетоводно обслужване, за осъществяване на трудова дейност на безработните и неактивни лица, като на всяко лице ще му се предоставят нужното оборудване и техника, закупени със средства по проекта. Ще бъдат наети 4 души персонал в това направление с ефективна организация на труда и качество на заетостта. Ще се създадат работни места за следните длъжности: Счетоводител -2 лица; Организатор работа с клиенти -1 лице; Организатор по труда -1 лице; Дейността на фирмата е насочена в сферата на предоставянето на счетоводни услуги, одити, предоставяне на финансови и данъчни консултации, труд и работна заплата, изготвяне на годишни финансови отчети, данъчни декларации, инвентаризации, изготвяне на текуща финансова и счетоводна отчетност, справки, формуляри и др. Новонаетите по проекта лица ще бъдат интегрирани в екипа на фирмата и ще бъдат поетапно въведени в работните процеси от по-стария наличен персонал на счетоводния офис. На всички новонаети лица ще им се предостави нужната техника, оборудване и софтуерни продукти за работа в счетоводно-отчетната сфера. Двете лица, наети на длъжност "счетоводител" ще извършват дейности по осчетоводяване на разходната и приходната документация на фирми-клиенти на счетоводния офис. Техният труд е квалифициран, затова заетостта ще се предложи на лица с необходимото образование и квалификация. Работата на организатора-работа с клиенти, е свързана с организационна дейност по обслужването на клиентите в определена последователност и времеви порядък, и с ежедневни комуникации чрез електронна поща, телефони, организиране на срещи с клиенти, прием на документи, прием на заявки за изготвяне на определена счетоводна работа, издаване на документи и др. Организаторът по труда ще извършва дейности в направление труд и работна заплата както за служителите на фирмата бенефициент, така и за клиенти на фирмата, ползващи услуги в направление труд и работна заплата.Ще изготвя графици за работа на персонала, графици за отпуски, взаимозаменяемост на работниците,ще изготвя и подрежда лични трудови досиета и т.н. За двете длъжности "Организатор работа с клиенти" и "Организатор по труда" не се изисква специална квалификация. На всички 4 лица, включени в проекта, ще им се осигури заетост за 12 м. по време на изпълнението на проекта, а след приключване на изпълнението на проектната инициатива ще се осигури заетост за най-малко още 12 м. на минимум 2 от тях. Новоразкритите 4 работни места представляват възможност за качествена и устойчива заетост, шанс за реализация, кариерно развитие и база за повишаване на капацитета на безработните и неактивни лица, които ще се включат в проектната инициатива. , Договорена стойност: 32 940.00 , Отчетена стойност: 32 758.91
  • Дейност: Закупуване на оборудване за новите работни места: За осигуряване на материално-техническата база на 4-те нови работни места, ще бъде осигурен офис помещение за предоставяне на счетоводни и одиторски услуги. Предвидено е новите работни места да са на територията на гр. Русе, обл. Русе, като там ще се разположи предвиденото за закупуване по проекта оборудване, предназначено за новооткритите работни места по проекта. Предвиденото за закупуване оборудване е конкретно за новите работни места, за представителите на целевата група безработни и неактивни лица. Предвиденото за закупуване оборудване е необходимо, за да могат новонаетите лица да осъществяват свободно и професионално трудовите си задължения, да натрупат опит на заеманите длъжности и позиции и да се постигне качество на заетостта. Оборудването на новите работни места е важен елемент от проектното предложение. Дейността е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица по съответните длъжности описани в проекта. С новозакупените оборудване и техника ще се обезпечат технологично новите работни места и ще се създаде база за ефикасно протичане на трудовите процеси, респективно и качество на заетостта. С въвеждането на новите технологии и счетоводни и данъчни стандарти, счетоводната работа се осъществява чрез софтуерни програми и компютърна техника, а не чрез остарелите журнално-ордерни модели на хартиен носител. Новонаетите лица ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно и по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. Дейността е насочена към закупуване на оборудване, техника и стопански инвентар, както следва: -Мобилен компютър - 1 бр. -Компютри/Работни станции - 3бр. -Монитори - 4 бр. -Компютър/сървър-1 бр. -Принтер - 1 бр. -Автоматичен скенер - 1 бр. -Мултифункционална копирна машина (професионална) - 1 бр. -Мрежов сторидж - 1бр. -Офис пакети -5 бр. (за четирите работни места + сървъра) -Операционна система 5 бр.(за четирите работни места + сървъра) -Офис столове - 4 бр. -Бюра - 4 бр. Предвиденият за закупуване стопански инвентар, като бюра и офис столове, са със съвременен ергономичен дизайн, подходящ за ежедневна работа на едно място, защото работата в счетоводния офис е свързана със стационарна продължителност на работното място. Компютърната, копирната и сканираща техника са високотехнологични, изключително подходящи за работа в локална мрежа. С тази техника ще се обработва голям обем на информация, за това е важно компютърната техника да е подходяща за високоскоростен и надежден обмен на база данни, както и за поддържането и съхранението на такива. Компютърната техника е предвидена за четири работни станции ( 3 бр.компютри+монитор и 1 бр.мобилен компютър) и ще бъде обвързана в локална мрежа със сървър. Фирмата притежава лицензиран счетоводен софтуер и чрез локалната мрежова връзка новонаетите лица ще използват техниката и софтуера. Работните места, техниката и оборудването ще са ситуирани в две стаи на счетоводния офис. Предвидените за доставка дълготрайни активи са в пряка връзка с длъжностите, които ще заемат представителите на целевата група и са предпоставка за постигне на по-качествена и устойчива заетост. Закупеното с Безвъзмездната помощ оборудване ще е ново, високотехнологично, нискоенергийно, щадящо климата и екологичната среда. Планираното за доставка по проекта оборудване е от изключително значение за новите работни места. С него новонаетите безработни и неактивни лица ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност, вътрешна мотивираност за работа и респективно постигане на качествена заетост., Договорена стойност: 16 800.00 , Отчетена стойност: 16 789.20

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРУД КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 300.00
  • Изпълнител: Стоянка, Договорена стойност по проекта*: 2 900.00 , Отчетена стойност**: 1 389.89
  • Изпълнител: НЮ ГРАФИКС РУСЕ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 100.00 , Отчетена стойност**: 1 100.00
  • Изпълнител: СТЕМО ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 14 029.20
  • Изпълнител: АКЦЕНТ Р ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 760.00
  • Изпълнител: КОПИ РАЙ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 583.30
  • Изпълнител: Стефан, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 840.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 56 440.00 BGN
БФП 56 440.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 56 248.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка оборудване: стопански инвентар/офис мебели по проект BG05M9OP001-1.003–0093: "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие " , Прогнозна стойност: 2 300.00
  • Обособена позиция 1: Доставка оборудване: стопански инвентар/офис мебели по проект BG05M9OP001-1.003–0093: "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали по проект BG05M9OP001-1.003 – 0093 : "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие " , Прогнозна стойност: 583.33
  • Обособена позиция 1: Доставка на канцеларски материали по проект BG05M9OP001-1.003 – 0093 : "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване: компютърна, офис техника и софтуерни продукти по проект BG05M9OP001-1.003–0093: "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие " , Прогнозна стойност: 11 700.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване: компютърна, офис техника и софтуерни продукти по проект BG05M9OP001-1.003–0093: "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на Ръководител проект за срок от 14 месеца, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003–0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие ", Прогнозна стойност: 2 900.00
  • Обособена позиция 1: Избор на Ръководител проект за срок от 14 месеца, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003–0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител: Стоянка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 900.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на Счетоводител за счетоводно обслужване за срок от 14 месеца, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003–0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие ", Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на Счетоводител за счетоводно обслужване за срок от 14 месеца, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003–0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изработка и доставка на материали за Визуализация, информиране и публичност по проект BG05M9OP001-1.003 – 0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие " , Прогнозна стойност: 916.67
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на материали за Визуализация, информиране и публичност по проект BG05M9OP001-1.003 – 0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Обслужване от Служба по трудова медицина за срок от 12 месеца, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003–0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие ", Прогнозна стойност: 300.00
  • Обособена позиция 1: Обслужване от Служба по трудова медицина за срок от 12 месеца, във връзка с изпълнение на проект BG05M9OP001-1.003–0093 "Разкриване на нови работни места и нова възможност за професионална реализация и развитие "
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN