Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0208-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа + в община Бобов дол
Бенефициент 000261363 ОБЩИНА БОБОВ ДОЛ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 20.08.2021
Дата на стартиране 15.09.2021
Дата на приключване 30.12.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Кюстендил (BG415), Бобов дол

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение ще осигури предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: направление 1 „Патронажна грижа“ (дейности 1-4): Цел:Да се осигури подкрепа,чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания на територията на община Бобов дол,с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на индивидуалните им потребности.Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора.Предоставянето на услугите в домашна среда ще се осъществява съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028.В продължение на 12 месеца минимум 33 потребители ще получават мобилни здравно-социални услуги до 2 часа на ден,от медицинска сестра,шест домашни санитари и шофьор,като:-здравни грижи и медицинско наблюдени-измерване на витални показатели;консултиране на хранителен и двигателен режим; наблюдение в следболничен престой;поставяне на системи, инжекции,смяна на превръзки;наблюдение и лечение на декубитални рани и др.-социални услуги за организиране на ежедневието-домашна и домакинска помощ (почистване, подреждане);снабдяване с храна (пазаруване),сервиране,помощ при хранене;придружаване до болнично заведение,служби и институции;придружаващи услуги преди лягане и след събуждане и др.Включването на потребители в дейността ще се извършва след изработване на оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности.Оценките ще се изготвят от социалния работник,координатора и психолога по проекта.Ръководителят на проекта ще поддържа и досие за патронажна грижа на всеки потребител, в което ще се съхранява цялата свързана с него документация.Изборът на услуги и тяхната продължителност (до 2 ч. на ден) ще се извършва с участието на потребителите,въз основа на направената оценка на потребностите. 2.Предоставяне на психологическа подкрепа и социална рехабилитация,консултиране Включва провеждане на индивидуални сесии за оказване на психологическа и социална подкрепа чрез консултиране и комбинирани методи на възрастните хора и на лицата с увреждания,за които необходимостта от оказване на психо-социална подкрепа е отразена в индивидуалната оценка на потребностите.Мярката ще се изпълнява от психолог и социален работник с подходящ релевантен опит.Срещите с потребителите ще се извършват по ежемесечен график,изготвен от специалистите и одобрен от ръководителя на проекта. 3.Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост за подкрепа на отделния потребител, с акцент снабдяване с лекарства (закупени със средства на потребителите) и административни услуги като заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).Подборът на потребители от целевите групи за включване в мярката ще се извършва текущо от екипа по проекта, съобразно заявената от лицата необходимост. Извършването на доставките на лекарства, храни и продукти от първа необходимост, както и предоставянето на административни услуги ще се става по график, изготвен от социалния работник. Честотата на извършване на доставките ще се договаря индивидуално с всеки потребител, съобразно неговите потребности, възможностите на проекта и наетите за изпълнението на дейността лица. 4.Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. Целта е да се осигуряване мобилност на персонала, предоставящ услугите до потребителите на територията на общината. Логистичното осигуряване на транспорт на наетите лица от/до домовете на потребителите и от/до местата за изпълнение на услугите (магазин, аптека, социални служби, поща, офиси на доставчици на комунално-битови услуги, личен лекар и др.) ще се извършва от координатора на услугата и социалния работник, въз основа на ежемесечни графици. За транспортирането на наетия персонал се използва автомобила, закупен по процедура BG05M9OP001-2.040. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 51 338.38
  • Дейност: направление 2 „Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности“ (дейности 5-8): Цел на дейността: В отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID-19 да се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в посока превенция на разпространението на вируса, опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, така и на служителите, които предоставят тези услуги. В община Бобов дол има четири социални услуги ДДД, а именно: 2 броя ЦНСТ за пълнолетни лица с умствена изостаналост с 20 потребители и 18 лица персонал; ЦСРИ с 30 потребители и 9 персонал и ЦНСТ за пълнолетни лица с психични разстройства с 15 потребители и 14 персонал. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Осигуряване на ЛПС. Мярката включва закупуване и предоставяне на персонала, зает в социалните услуги, на лични предпазни средства за еднократна и многократна употреба: маски, защитни очила, защитно облекло и ръкавици. На потребителите на услугите ще бъдат осигурени маски и при необходимост ръкавици. Осигуряването на лични предпазни средства ще се извършва текущо от екипа за управление на проекта, въз основа на месечни заявки, изготвени от ръководителите на социалните услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. В условията на пандемия от коронавирус е много важно почистването и дезинфекцията на помещенията и всички повърхности, които се докосват от голям брой хора да се извършва съгласно инструкциите и предписанията на здравните власти. Това е особено голямо значение в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тъй като техните потребители са основно възрастни хора и хора с увреждания с множество тежки хронични заболявания, които са силно рискова група за развиване на заболяването. За извършване на достатъчно ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги е необходимо освен доставката на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена (салфетки,течен сапун, сухи и мокри кърпи за еднократна употреба и др.), така и допълнителен персонал (хигиенисти - 6 и санитари - 3), който да извършват дезинфекцията, в необходимите честота и обем, съгласно изискванията на здравните власти. 3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Тестването на персонала и потребителите ще се извършва основно при възникване на необходимост. В случай на потребител или лице от персонала, което проявява симптоми на заразяване с КОВИД-19 и/или за което е доказан пряк контакт с болно от коронавирус лице ще бъде приложено тестване с PCR тест. Като превантивна мярка за разпространение на вируса сред останалия персонал и потребители в услугите ще бъдат използвани бързи антигеннти тестове. 4. Материално обезпечаване на мобилната работа на екипите на социалните услуги и провеждане на консултации и обучения в електронна среда за потребителите. Необходимо е осигуряване на технически средства, с помощта на които се извършват консултации и обучения в електронна среда. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 78 180.65

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 41.00 , Достигната стойност: 49.00
Индикатор 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98.00 , Достигната стойност: 143.00
Индикатор 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 49.00
Индикатор 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98.00 , Достигната стойност: 143.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 181 326.64 BGN
БФП 181 326.64 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 181 326.64 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN