Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-0375-C01
Наименование на проекта Осигуряване на добри и безопасни условия на труд на служителите на "Анита" ЕООД
Бенефициент 126048117 „Анита” ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 27.06.2017
Дата на стартиране 01.09.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Димитровград, гр.Димитровград

Описание

Кратко описание на проекта
“Анита“ ЕООД е  основано през 1996 г. Регистрирано като дружество в Търговския регистър на ОС гр. Хасково - фирмено дело № 208/1996 г. Основната дейност на „Анита” ЕООД е „Търговия на едро със захар захарни и шоколадови изделия”.  „Анита” ЕООД цели осъществяването на нормален работен процес на своите служители. Целта на фирмата е да осигури добри физически параметри на микросредата в работните и санитарни помещения. По – този начин ще се осигури повишаването на работоспособността на работниците за дълъг период от време, ще подобри тяхната производителност и най-важното – здравословното състояние на своите служители. 
Основни дейности, предвидени за изпълнение в проектното предложение и пряко свързани със социалната политика на фирмата
са:
Дейност 1: Разработване, адаптиране и въвеждане на методи
процеси за равитие на човешкия ресурс в предприятието.
Дейност 2: Осигуряване на средства за колективна защита
Дейност 3: Закупуване на специално работно облекло и лични
предпазни средства;
Дейност 4: Осигуряване на социални придобивки за работещите;
Дейност 5: Сформиране на екип, организация и управление на
проекта;
Дейност 6: Осигуряване на информираност и публичност по
проекта;
Дейност 7 „Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място“
Основните стъпки, които „Анита” ЕООД откроява, следвайки своята фирмена политика са:
- Създаване и непрекъснато подобряване на безопасните и здравословни условия на труд за своите служители;
- Опазване на здравето на работещите във фирмата;
- Опазване на околната среда;
Дейности
  • Дейност: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси: Реалната бизнес среда изисква и отговорно бизнес поведение на участниците в реалните процеси. То трябва да бъде стимулирано не само чрез строг контрол, а и чрез създаването на социално икономическа среда, която да мотивира и предполага създаването и поддържането на качествени, здравословни и безопасни условия на труд. За създаването на тази среда е необходимо в следващите години натрупването на достатъчно на брой добри практики и знания в сферата на безопасните и здравословни условията на труд. В тази връзка анализa на състоянието и разработване на стратегия за управление на човешките ресурси с цел удължаване на професионалния живот и въвеждане на практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на работещите във фирма "Анита" ЕООД е важен елемент за развитието на човешките ресурси в бъдеще. Иновативните практики за управление на ЧР осигуряват както компетентността, така и съпричастието на служителите по всички нива на организацията. Стратегията ще включва: 1. Оптимизация на работните процеси: - стратегия за преструктуриране - групиране на задачите с цел създаване на „по-съдържателни” постове, реорганизация на трудовите единици за постигане на по-голяма ефективност в работата им - стратегия за въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време и ротация на работното място) - възможност за гъвкаво работно време (за лицата над 54 г. и родителите с малки деца) - стратегия за разпределение на задачите- прибягване до услугите на трети лица, които не са част от персонала, за изпълнението на дейности, които са тясно специализирани и за които наемането на служител на пълен работен ден не е оправдано; - стратегия за сътрудничество - с други организации за подготовката на лидерите на утрешния ден и обучението им в някои обещаващи тематики; разделяне на разходите за обучение на групи служители; да се позволява на служителите да посещават други организации, за да придобиват нови знания и по-добре да опознаят средата; 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, включително служителии над 54г. (съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗБУТ за 2014- 2020): - стратегия за обучение и професионално развитие - придобиване на нови и и развитие на съществуващите знания и умения, развитие на потенциала на служителите в съответствие с изискванията на работата и приоритетите на организацията; подготвяне на персонала да се справя по-добре с промени и непредвидени обстоятелства; предоставяне на възможност за конкурентно предимство; - стратегия за подбор - въвеждане на нови методи за подбор на персонала; - софтуер за управление на човешките ресурси. Така предвидените в стратегия за управление на човешките ресурси, дейности ще спомогнат за постигане на заложените в проектното предложение основна и специфични цели. Ще се постигне дългосрочен ефект чрез въвеждане на устойчиви и прозрачни фирмени политики, които да повиш, Договорена стойност: 20 000.00 , Отчетена стойност: 19 950.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита: Фирма "Анита" ЕООД осигурява на своите служители задължителните здравословни и безопасни условия на труд, като има сключен догово със СТМ . След извършено обследване на работните помещения и процеси, СТМ изготвя препоръки за подобряване на безопасните и здравословни условия на труд, и привеждане на цялостния работен процес към нормативните изисквания. В тази дейност се предвижда: - Подмяна на амортизираните климатици - за отопление в производствените помещения осносвно се използват климатици, които поради амортизацията си, се нуждаят от подмяна с по-ефективни и енергоспестяващи; - Инсталиране на въздушни завеси в складовите помещения - в предвид естеството на работния процес, помещенията са непрекъснато отворени, което възпрепятства поддържане на нормална работна температура в тях, съгласно Наредба 07-3/1999г. - Осигуряване на ергономични столове - работната поза е стояща, с възможност за промяна при всички служители във фирмата. Работните столове ползвани към момента нямат възможност за регулиране и не съответстват на ергономичните изисквания; - Осигуряване на подходящи подемни съоръжения за минимизиране отрицателното въздействие на ръчния труд - при извършване на ръчни операции при доставка на стоки и зареждане на складовете; Кашоните, в които са пакетирани продуктите са с тежина над 25кг и се пренасят ръчно на разстояние около 50м. Ръчните операции с тежести могат да доведат до обща умора и мускулно-скелетни увреждания. Възможно е физическо претоварване при хора с по-слаба физическа издържливост. За целта се предвижда да бъдат закупени ел. стакерни колички и електрокари., Договорена стойност: 133 500.00 , Отчетена стойност: 132 700.00
  • Дейност: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Във фирма "Анита" ЕООД работят общо 71 души, 68 от които е необходимо да използват ЛПС и специално работно облекло. Длъжностите и вида на личните предпазни средства са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на "Анита" ЕООД в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа, съгласно Наредба 3 на МТСП и МЗ от 19.04.2001г., след извършена оценка на риска на различните работни места. Към момента ръководството на фирмата осигурява работно облекло и лични предпазни средства за минимална защита. Във връзка с предписанията от СТМ, съобразени с нормативната база и след класифициране на основните рискови фактори по време на работа и спецификата на работните места е необходимо да се закупят нови и по- ефективни и предпазващи работно облекло и ЛПС осигуряващи по - висока защита по време на работа. По този начин ще бъде минимизиран риска от трудови злополуки и ще се подобри здравния статус на работещите. За целевата група, чиято дейност е свързана с работа с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, е предвидено да се закупят: - Яке със светлоотразителни ленти - 100% памук - 47 бр. - Панталон със светлоотразителни ленти - 100% памук- 47 бр. - Тениска от трико, 100 % памук- 68 бр. - Сигнална жилетка- 47 бр. - Ватирана блуза с дълъг ръкав 100 % памук- 68 бр. - Ватиран костюм - полугащеризон и яке със свалящи се ръкави, изработени от 100% памук- 47 бр. - Обувки половинки от телешка кожа и текстил, с композитно бомбе и стелка от кевлар, противопрободни S3 (летни)- 68 бр. - Боти цели, естествена кожа и текстил, композитно бомбе и стелка от кевлар, противопрободни S3- 68 бр. - Студозащитни ръкавици от плетено безшевно трико, топени в нитрил, ластичен маншет- 47 бр. - Ръкавици от плетено безшевно трико от стъклени нишки, спандекс и найлон, с телешка кожа, подсилени длани и пръсти, противосрезни- 47 бр. - Плетена шапка, 100% акрил- 47 бр. Всички описани ЛПС и специално работно облекло са от по – висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала, подобряване на здравния му статус и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници.Значително дълго ще се запазят и експлоатационните им качества., Договорена стойност: 22 000.00 , Отчетена стойност: 21 738.20
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите - стая за отдих и хранене на работещите .: В изпълнението на тази дейност "Анита" ЕООД ще предостави на служителите си подходящо помещение за отдих и хранене. Към момента осигурената стая за отдих е обща със съблекалните, което създава неудобство за работещите. По препоръки на СТМ е необходимо отделянето им и оборудване по предназначение - стаята за почивка с маси, столове, микровълнова печка, хладилник и други, а съблекалните с нови индивидуални шкафчета за работещите. Съществуващата към момента стая ще бъде обособена в тиха стая за краткотраен отдих и хранене, а съблекалнята ще бъде преместена в друго обособено помещение. Така заложената дейност ще спомогне на служителите във фирмата да се възползват от пълноценна почивка и удобство при хранене. С цел подобяване условията за почивка и хранене, помещението ще бъдат напълно оборудвано и обзаведено с цел създаването на по-добри условия за хранене, създаване на приятна обстановка за релаксиране и възстановяване на служителите на "Анита" ЕООД. , Договорена стойност: 19 000.00 , Отчетена стойност: 18 041.67
  • Дейност: Сформиране на екип за организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип от служители на предприятието , който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното провеждане на цялостната процедура по проекта. Дейността ще се изпълнява през целия период на проекта. Предвижда се екипът да се състои от ръководител, координатор и счетоводител . В разходите за дейността е предвидено само тяхното заплащане на база, сключени граждански договори. В съответвстие с плана за действие по проекта Екипът разработва подробен план за изпълнение. В него ще са посочени задачите, тяхната последователност, както и ще се утвърди график за изпълнението им. Задачите се утвърждават окончателно, както и отговорниците за тяхното изпълнение. Създава се структура за управление с точно поставени задачи и отговорности. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта Изпълнение на дейностите по проекта, постигане на целите, изготвяне на технически и финансови отчети и цялостно финализиране на проекта. При определяне на заплащането на членовете на екипа е използвана методиката за оп ределяне на възнаграждения, приложена към документите за информация, оповестени при обявяването на настоящата процедура., Договорена стойност: 6 970.00 , Отчетена стойност: 6 970.00
  • Дейност: Информиране и публичност: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработка, доставка и монтаж на 3 /три/ броя информационни табели, изработка и доставка на стикери за новозакупеното оборудване съгласно и информационни емблеми за работното облекло и лични предпазни средства, 10 бр. Плакати и 200 бр. брошури. Информационните материали ще отговарят на всички изисквания, относно материалите за публичност и визуализация и ще оповестяват основните данни по проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 685.00
  • Дейност: Осигуряване на организиран транспорт до и от работното място: Извозването ще се извършва на база разписана детайлна транспортна схема. Тъй като фирмата разполага със складови помещения, както в Димитровград, така и в град Стара Загора и Хасково, от организиран транспорт се нуждаят 15 служителя, изпълняващи професионалните си задължения във фирмата и живеещи извън населеното място, където се намират складовите помещения. Транспорта ще се осъществява с автомобили, собственост на фирма "Анита" ЕООД, които ще се движат по следните маршрути в рамките на 12 месеца, както следва: 1. Маршрут от гр. Хасково до гр. Стара Загора и обратно един път на ден. Извозването на 3-та служители ще се извършва с един брой лек автомобил с разход на гориво 6,9 литра на 100 км. Началната точка на тръгване от град Хасково е бул. „Съединение“ № 36, а крайната точка на пътуване е гр. Стара Загора, ул. „Георги Байданов“ 2. Работниците и служителите се качват и слизат съответно от началната и крайната точка на маршрута. Измереното разстояние е 124 км. в двете посоки. След направени изчисление е установен необходим разход за обезпечаване на маршрута - 4747 лв. за 12 месеца. 2. Маршрут от гр. Хасково до гр. Димитровград и обратно един път на ден. Извозването на 3-та служители ще се извършва с един брой лек автомобил с разход на гориво 6,2 литра на 100 км.. Началната точка на тръгване от град Хасково е бул. „Съединение“ № 36 а крайната точка на пътуване е гр. Димитровград, ул. „Подполковник Калитин“ 1. Работниците и служителите се качват и слизат съответно от началната и крайната точка на маршрута. Измереното разстояние е 32,8 км. в двете посоки. След направени изчисление е установен необходим разход за обезпечаване на маршрута - 1033 лв. за 12 месеца. 3. От гр. Димитровград до гр. Хасково и обратно. Извозването на 3-та служители ще се извършва с един автомобил с разход на гориво 7,9 литра на 100 км.. Началната точка на тръгване е гр. Димитровград, ул. „Подполковник Калитин“ 1, а крайната точка на пътуване е град Хасково е бул. „Съединение“ № 36. Работниците и служителите се качват и слизат съответно от началната и крайната точка на маршрута. Измереното разстояние е 32,8 км. в двете посоки. След направени изчисление е установен необходим разход за обезпечаване на маршрута - 1330 лв. за 12 месеца. С изпълнение на заложената дейност ще се насърчи географската мобилност на работната сила и ще бъдат осигурени предпоставки за запазване на заетостта на лицата. Към разходите за гориво за превозните средства се вземат в предвид и разходите за почасовата ставка на служителите, които ще извършват дейността – 3 /трима/ на брой. На база на възнагражденията им към основния Трудов договор, ще се сключи допълнително споразумение за извършване на допълнителната дейност по превоз на работниците и служителите. Сумата, необходима за изплащане на възнаграждения и съответните осигуровки за работника и работодателя са в размер до 4770,00 лв. Преките разходи за осъществяване на превоза на пътници са в размер на 11880 лв. Общите километри за осъществяването на превоза за 12 месеца възлизат на 47211 км. при което средната цена за извършване на превоз на пътници е 0,25 лв. за километър. , Договорена стойност: 11 880.00 , Отчетена стойност: 11 786.61

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: РЕКЛАМНА КЪЩА 4 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 685.00 , Отчетена стойност**: 685.00
  • Изпълнител: ЦЕНТЪР ЕГО ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 450.00 , Отчетена стойност**: 17 450.00
  • Изпълнител: ПУЛСАР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 641.67 , Отчетена стойност**: 17 641.67
  • Изпълнител: Донка, Договорена стойност по проекта*: 1 040.00 , Отчетена стойност**: 904.00
  • Изпълнител: ВИВА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 500.00 , Отчетена стойност**: 2 500.00
  • Изпълнител: ОДЕОН КОМЕРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 21 738.20 , Отчетена стойност**: 21 738.20
  • Изпълнител: АПЕКС - СЕРВИЗ ООД, Договорена стойност по проекта*: 109 300.00 , Отчетена стойност**: 109 300.00
  • Изпълнител: МИТ-90 ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 800.00 , Отчетена стойност**: 23 800.00
  • Изпълнител: Росен, Договорена стойност по проекта*: 3 920.00 , Отчетена стойност**: 4 336.00
  • Изпълнител: ВИТО 22 ООД, Договорена стойност по проекта*: 8 640.00 , Отчетена стойност**: 7 017.58
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 71.00 , Достигната стойност: 86.00
Индикатор 3 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 215 350.00 BGN
БФП 215 350.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 211 871.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на електрически стакери и електрокари за фирма "Анита" ЕООД, Прогнозна стойност: 109 300.00
  • Обособена позиция 1: Позиция 1 Доставка и въвеждане в експлоатация на 6 броя електрически стакери
    Изпълнител: АПЕКС - СЕРВИЗ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 300.00
  • Обособена позиция 2: Позиция 2 Доставка и въвеждане в експлоатация на 1 брой електрокар
    Изпълнител: АПЕКС - СЕРВИЗ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 300.00
  • Обособена позиция 3: Позиция 3 Доставка и въвеждане в експлоатация на 1 брой електрокар
    Изпълнител: АПЕКС - СЕРВИЗ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 300.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN