Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0374-C01
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в ХОУС МЕЙДИНГ ООД
Бенефициент 123658318 ХОУС МЕЙДИНГ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2017
Дата на стартиране 15.11.2017
Дата на приключване 13.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Стара Загора, Стара Загора, гр.Стара Загора

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на ХОУС МЕЙДИНГ ООД е свързана с техническа ликвидация на сгради, преработка и утилизация на строителни отпадъци; строително-монтажни работи по инфраструктурни обекти; изграждане и реконструкция на водопроводни и канализационни системи; полагане на асфалтови смеси, изкопи и преместване на земни маси, рекултивиране на терени.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение. 

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-359/22.08.2016г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - верижен багер тип 1 (1бр.), верижен багер тип 2 (1бр.), колесен багер тип 1 (1бр.), колесен багер тип 2 (1бр.)
2. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
3. изпълнени дейности за опазване на околната среда
4. годишни спестявания на енергия - 1 477 920 kWh/год
5. спестени емисии CO2 - 394,60 т/год
6. визуализация на проекта

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Верижен багер тип 1 - 1бр.; Верижен багер тип 2 - 1бр.; Колесен багер тип 1 - 1бр.; Колесен багер тип 2 - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Верижен багер тип 1 - 1 бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Верижен багер тип 2 - 1 бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Колесен багер тип 1 - 1 бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Колесен багер тип 2 - 1 бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) Предвиденото за закупуване оборудване представлява самоходни машини, предназначени за земни работи имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиските за транспортно средство и не е такова. Предвид спецификата на дейност на фирмата (строителни дейности), ХОУС МЕЙДИНГ ООД предвижда обичайно да осъществяват своята дейност извън територията на предприятието си, в рамките на обектите на своите възложители. В тази връзка фирмата разбира и поема ангажимент да съблюдава, че закупените по проекта машини ще се предвижват само на територията на предприятието кандидат, както и на обекта/ите, където предприятието осъществява своята обичайна дейност. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански обект. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 15-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 1 503 000.00 , Отчетена стойност: 1 503 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 15 000.00
  • Дейност: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ХОУС МЕЙДИНГ ООД. В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ четири на брой мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ EООД, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ, Договорена стойност по проекта*: 4 050.00 , Отчетена стойност**: 4 500.00
  • Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 450.00 , Отчетена стойност**: 10 500.00
  • Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД, Договорена стойност по проекта*: 1 052 100.00 , Отчетена стойност**: 1 503 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 477.92 , Достигната стойност: 1 477.92
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 6 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 394.60 , Достигната стойност: 394.60

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 523 000.00 BGN
БФП 1 070 100.00 BGN
Собствено финансиране 452 900.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 070 100.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 4 500.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на ISO 50001
    Изпълнител: РМ КУОЛИТИ КОНСУЛТИНГ
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 050.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на ДМА както следва: Верижен багер тип 1 (1бр.); Верижен багер тип 2 (1бр.); Колесен багер тип 1 (1бр.) и Колесен багер тип 2 (1бр.), Прогнозна стойност: 1 503 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на ДМА както следва: Верижен багер тип 1 (1бр.); Верижен багер тип 2 (1бр.); Колесен багер тип 1 (1бр.) и Колесен багер тип 2 (1бр.)
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 052 100.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на ДМА както следва: Верижен багер тип 1 (1бр.); Верижен багер тип 2 (1бр.); Колесен багер тип 1 (1бр.) и Колесен багер тип 2 (1бр.)
    Изпълнител: ЕВРОМАРКЕТ КЪНСТРАКШЪН АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 052 100.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ EООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 10 500.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на ISO 50001
    Изпълнител: КЮ ЕС БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 450.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN