Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0166-C02
Наименование на проекта Повишаване на енергийната ефективност в КИМ ПЛАСТ ООД
Бенефициент 104596787 КИМ ПЛАСТ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 10.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, с.Шемшево

Описание

Кратко описание на проекта
Основната дейност на КИМ ПЛАСТ ООД е производството на опаковки от пластмаса, сектор характеризиращ се с висока енергийна интензивност. Oсновните произвеждани продукти са капачки за бутилиране на 19л галони, капачки (разкъсващи се) за 19л. галони, втулки за касови ролки и корпус.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001
3. Финансов одит на проекта
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение.

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-424/ 25.08.2016г.), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1.	доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Шприц машина тип 1 - 1бр.; Шприц машина тип 2 - 1бр.; Двушпинделен  CNC Струг - 1бр.; CNC Струг швейцарски тип - 1бр.; CNC Вертикален машинен център - 1 бр.
2.	получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 
3.     финансов одит на проекта
4.	изпълнени дейности за опазване на околната среда
5.	годишни спестявания на енергия – 507 599 kWh/год
6.	спестени емисии CO2 – 415,72 т/год
7.     поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Дейности
  • Дейност: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Шприц машина тип 1 - 1бр.; Шприц машина тип 2 - 1бр.; Двушпинделен CNC Струг - 1бр.; CNC Струг швейцарски тип - 1бр.; CNC Вертикален машинен център - 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Шприц машина тип 1 - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Шприц машина тип 2 - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Двушпинделен CNC Струг - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - CNC Струг швейцарски тип - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - CNC Вертикален машинен център - 1бр. (мярка 5 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване (включено като мерки в одобрения енергиен доклад) ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 16-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 16-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Договорена стойност: 2 101 500.00 , Отчетена стойност: 2 098 000.00
  • Дейност: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Договорена стойност: 15 000.00 , Отчетена стойност: 14 200.00
  • Дейност: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма КИМ ПЛАСТ ООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 5 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище, Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 6 000.00
  • Дейност: Одит на проекта (като част от дейността ще бъде извършен финансов одит на проекта): Като част от дейността ще бъде извършен финансов одит на проекта. Като резултат от изпълнението на дейността ще бъде изготвен Доклад за външен одит на счетоводната документация по проекта (съгласно приложение Ц към Условията за изпълнение) от регистиран одитор. Докладът ще бъде представен към искането за окончателно плащане. Дейността за изготвяне на финансов одит ще бъде извършена след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване и получен сертификат по ISО 50001. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 16-ти до 17-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит по образец (от 17-ти до 18-ти месец), Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЦИФРОВИ МОБИЛНИ КОМУНИКАЦИОННИ СИСТЕМИ - ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 400.00
  • Изпълнител: МИЛКО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 468 600.00 , Отчетена стойност**: 2 098 000.00
  • Изпълнител: БЮРО ВЕРИТАС БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 9 800.00
  • Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 5 400.00 , Отчетена стойност**: 6 000.00
  • Изпълнител: Д ЕНД Д КЪНСЪЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 415.72 , Достигната стойност: 415.72
Индикатор 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 507.59 , Достигната стойност: 507.60
Индикатор 6 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 2.00 , Целева стойност: 0.50 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 127 500.00 BGN
БФП 1 494 450.00 BGN
Собствено финансиране 633 050.00 BGN
Общо реално изплатени суми 1 491 280.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на ISO 50001, Прогнозна стойност: 4 500.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: обособена позиция 1: Шприц машина тип 1 - 1 брой и Шприц машина тип 2 - 1 брой; обособена позиция 2: Двушпинделен CNC Струг - 1брой и CNC Струг швейцарски тип - 1 брой; обособена позиция 3: CNC Вертикален машинен център - 1 брой, Прогнозна стойност: 2 101 500.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 1: Шприц машина тип 1 - 1 брой и Шприц машина тип 2 - 1 брой
    Изпълнител: МИЛКО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 441 630.00
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 2: Двушпинделен CNC Струг - 1брой и CNC Струг швейцарски тип - 1 брой;
    Изпълнител: МИЛКО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 854 070.00
  • Обособена позиция 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции: Обособена позиция 3: CNC Вертикален машинен център - 1 брой
    Изпълнител: МИЛКО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 172 900.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Прогнозна стойност: 6 000.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит
    Изпълнител: АН ЕНЕРДЖИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 400.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на ISO 50001, Прогнозна стойност: 10 500.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Финансов одит на проекта, Прогнозна стойност: 5 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN