Идентификация

Номер от ИСУН BG16M1OP002-2.009-0060-C01
Наименование на проекта Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас
Бенефициент 000056814 ОБЩИНА БУРГАС
Източник на финансиране ЕФРР ==> Околна среда
Дата на сключване на договора/заповедта 25.08.2020
Дата на стартиране 09.09.2020
Дата на приключване 22.07.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България

Описание

Кратко описание на проекта
Община Бургас е част от регионална система за управление на отпадъците, която обслужва общините Айтос, Бургас, Камено, Карнобат, Несебър, Поморие, Руен, Средец и Сунгурларе. В община Бургас се извършва разделно събиране на рециклируеми и биоразградими отпадъци, строителни и опасни отпадъци от населението.  Функционират системи за разделно събиране: система от подземи контейнери за разделно събиране на битови отпадъци; мрежа от мобилни центрове за разделно събиране на отпадъци от домакинства; безплатно извозване на едрогабаритни и строителни отпадъци от битов ремонт. Чрез изпълнението на настоящия проект ще се надградят вече съществуващи услуги на територията на общината, чрез въвеждане на добри практики за предотвратяване на образуването и подготовката за повторна употреба на битови отпадъци от други Европейски градове. Основни дейности: проучване на нагласите и потребностите на населението за разделно събиране на отпадъци (подготвителна дейност); изграждане и функциониране на Център за ремонт и повторна употреба на употребявани мебели; разработване на информационна платформа и провеждане на кампания за популяризиране на  резултатите от проекта, насочени към широката общественост. Демонстрационната дейност, включена в проектното предложение, е въвеждане на модел за подготовка за повторна употреба на едрогабаритни отпадъци от бита, конкретно подготвени за изхвърляне мебели от домакинствата. Комбинира се с провеждане на целенасочена кампания и разработване на информационна платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“, с които ще се насърчава и мотивира предотвратяването на образуването и разделното събиране на отпадъците в ежедневието. Дейностите в проекта се отнасят към най-високия приоритетен ред в йерархията на управление на отпадъците, а именно предотвратяване на образуването на отпадъци и подготовка за повторна употреба. Изпълнението им е принос за постигане на целите, заложени в чл. 31 (1) от ЗУО по отношение на битовите отпадъци.
Дейности
  • Дейност: Подготовка за изпълнение на демонстрационната дейност: Дейността цели да се подготви стартирането и осигури успешното изпълнение на демонстрационната дейност, като се идентифицират целевите групи и каналите за комуникация по време на информационната кампания, информира населението и мотивират заинтересованите страни да участват. В рамките на дейността ще се извърши анализ на количествата и видовете едрогабаритни битови отпадъци, генерирани от домакинствата; проучване относно нагласи на населението за участие в мрежи и кампании, готовност за участие при прилагането на добрите практики и отношение към разделно събиране на отпадъци, знания за „въглероден отпечатък“ и информираност относно „нулеви отпадъци“, „кръгова икономика“, „йерархия в управлението на отпадъците“, очаквания на гражданите към общинска администрация и целия процес на управление на отпадъците. Проучването ще се осъществи чрез анкетиране и интервюта на отделни представители на различните групи заинтересовани страни по проекта – експерти в общинска администрация, организации по оползотворяване, граждани, производители на мебели, занаятчии и др. Предвижда се запитване до 1000 души да бъдат обхванати от проучването. Проучването ще се провежда както онлайн, така и ще се разпространяват печатни анкети и интервюират заинтересовани страни лице-в-лице. Ще се използват и различните съвременни начини за комуникиране с целевите групи – електронни социални медии, специализирани електронни медии, социални мрежи. Като част от подготвителната дейност ще се подготвят необходимите разрешителни, доклади и други, съгласно ЗУТ, ЗУО и ЗООС, при необходимост. , Договорена стойност: 15 240.00 , Отчетена стойност: 14 880.00
  • Дейност: Изпълнение на демонстрационна дейност - Изграждане и функциониране на Център за повторна употреба и ремонт: За целите на изграждането на Център за повторна употреба и ремонт ще се извършат строително-ремонтни работи за ремонт и преустройство на съществуващи обекти, общинска собственост, както следва: сграда с площ от 173 кв.м., идентификатор 07079.663.6.2, в Южна промишлена зона, със статут промишлена сграда, която ще бъде ремонтирана, за целите на работилница за ремонт на употребявани мебели и сграда със статут на временен обект по §17 от ЗУТ – метален павилион с площ от 75 кв.м., идентификатор 07079.501.542.2, разположен северно от бл.34 в жк „Изгрев“, със статут търговски обект, който ще бъде ремонтиран, за да изпълнява функциите на шоурум за реставрирани мебели. Изпълнението на дейността ще стартира в месец 9 до месец 10 на проекта. СРР включват: ремонт на покрив и подмяна на дограма за работилница; подмяна на подови настилки, дограма и санитарен фаянс, ел. и ВиК инсталации и цялостен ремонт на покрив и стени (отвътре и отвън) - за шоурум. След извършване на необходимите строително-ремонтни работи, обектът в Южна промишлена зона ще започне да функционира като работилница за ремонт на мебелите за подготовката им за повторна употреба. Обектът в жк „Изгрев“ ще се използва като шоурум, където ще се излагат вече отремонтираните мебели - втора употреба. За дейността на Центъра работилницата в ЮПЗ ще бъде оборудвана с необходимите машини и уреди, които да се използват за ремонта/реновиране на мебелите. Тази дейност ще се изпълни в 10-11 месец от проекта. Основното оборудване ще включва минимум следното: разкрояващ циркуляр, кантослепваща машина, щрахмус, компресор за въздух под налягане, прахоуловител, махален пробивен трион, ръчен циркуляр, оберфреза, перфоратор, винттоверт, ъглошлайф, електрическо ренде, лентов шлайф, ексцентриков шлайф, пистолет за горещ въздух, акумулаторна полирмашина. Оборудването на Центъра ще се осъществи в месец 10-11 от проекта, след като бъдат завършени СРР на работилницата. 2.2. Функциониране на демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели Ремонтът е начин на удължаване на живота на мебелите, чрез поправка, подмяна/премахване на компрометираните елементи, за да се възстанови качеството на продукта до състояние близко до ново. Ще се търсят възможности да се използват повече обновени материали. Процесът включва анализ на състоянието на мебелите, анализ на възможностите за реновиране/ремонт, авторски надзор и управление на процеса. Всеки един постъпил продукт ще се заснема и оразмерява, изделието ще се изчертава. Ще се обследват конструктивните елементи, подвижност, амортизация и ще се изготвя проект за укрепване и повишаване на устойчивостта на изделието. За всяко изделие ще се разработва 3D визуализация, както и подробна спецификация на заложените материали и описание на технологията на изпълнение. Ще се сформира екип от 3 човека, които ще работят в Центъра – ръководител работилница и двама общи работници. В рамките на проекта екипът ще се обучи за работа с машините и оборудването, похвати при реновиране и реставрация на мебели. Обученията ще се проведат след като се достави оборудването. Всички мебели, които влизат в Центъра за ремонт ще се теглят и ще се води регистър със снимки и история за всеки артикул. Регистърът освен за отчетност ще служи и като източник на информация за отчитане на количествата предоставени за повторна употреба и ремонт мебели. Екипът ще участва и в провеждането на творческата работилница, предвидена в Дейност 3. , Договорена стойност: 192 128.40 , Отчетена стойност: 205 407.14
  • Дейност: Кампания за популяризиране на резултатите от проекта: Дейността включва мерки, които са пряко свързани с дейността на Центъра за повторна употреба и ремонт и промотиране на системата от мобилни центрове за разделно събиране на отпадъци от бита. Организирането и провеждането на Кампанията цели повишаване на информираността на местната общност, чувствителността и ролята на населението по отношение на приоритетния ред за управление на отпадъците, мотивиране, повишаване на ангажираността и информирано включване на гражданите в реализацията на проектните дейности, както и популяризиране на резултатите на проекта. 3.1. Изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на кампанията- Комуникационната стратегия ще включва план за изпълнение, цели и задачи, конкретизира целевата аудитория на рекламната кампания и заложи конкретен брой достигнати и повлияни от кампанията, ще предложи подходящите комуникационни канали за съответната аудитория, начини на отчитане на резултатите. Ще се създаде цялостен бранд и идентичност, които ще включват: име, лого, етикет, сайт и активност в социалните мрежи. Целта е Центърът и мобилните центорве за събиане на рециклируеми отпадъци да се превърнат в разпознаваеми и отличаващи се дейности и услуги. Ще се изготвят и бразпространяват 30 секундни радио и ТВ рекламни клипове, които да фокусират вниманието към проблемите с нарастващото количество отпадъци от домакинствата. Клипвете ще се излъчват в поне една медия. Регулярно ще се публикуват прес-съобщения на официалната страница на общината. 3.2 Изграждане на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“ - Целта на платформата е да популяризира Центъра за ремонт и повторна употреба и услугата, която предоставя; да подобри функционирането на вече съществуващата система за разделно събиране на рециклируеми битови отпадъци. Пътеводителят ще съдържа информация за цялостната схема по управление на отпадъците на територията на Община Бургас, но акцентът ще бъде върху схемата за събиране на непотребни мебели от бита и последващите дейности, както и върху системата на мобилните центрове за разделено събиране на рециклируемите отпадъци от домакинствата. Архитектурата на платформата ще съдържа основни страници, но не само (1) Център за повторна употреба и ремонт (2) Система от мобилни центрове за разделно събиране на битови отпадъци. Платформата ще информира потребителите за наличните системи и услуги за разделно събиране на отпадъците от бита на територията на общината, пътя на отпадъка и значението на разделното събиране, полезни съвети и насоки за намаляване на отпадъците, генерирани в ежедневието, повторна употреба на продукти и изделия с цел удължаване на техния полезен живот. Изработения сайта ще е съдържа още данни/факти за ползите от предотвратяване на отпадъци, други възможности за намаляването им. 3.3. Провеждане на творческа работилница за студенти - Участници в събитието са студенти от Националната художествена академия, занаятчии, търговци и дизайнери на мебели, интериорни дизайнери. Събитието ще бъде съпроводено с провеждане на семинар, на койтo да се представят практики за ремонтиране на стари мебели и връщането им към нов живот. Събитието ще се проведе в рамките на два дни, ще се осигурят материали за участниците, кетъринг, като се очаква участие на минимум 40 човека. Чрез присъствени листи, презентации и снимки ще се отчетат резултатите. 3.4. Подготовка и разпространение на информационни материали Информационните материали, предвидени по проекта включват: изработван и разпространение на дигитална брошура с информация за проекта и източника на помощта, както и информация за услугите които предоставят Центъра и мобилните центрове; рекламна торба текстил -500 бр.; метална значка-1000 бр.; тениска цветен текстил- 500 броя; флаш памет-200 бр. Информационните материали ще се разпространяват чрез Областен информационен център, събитията които провежда Община Бургас и събитията по проекта. , Договорена стойност: 61 200.00 , Отчетена стойност: 69 611.46
  • Дейност: Организация и управление на проекта, мерки за информация и комуникация (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): 4.1. Организация и управление на проекта Управлението на проекта има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно проектно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставено от служители на Община Бургас и ще изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с УО на ОПОС; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигнатия по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПОС; Екипът включва следните позиции: 1. Ръководител на проект- вътрешен за Община Бургас; 2. Финансов експерт - вътрешен за Община Бургас; 3. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" – вътрешен за Община Бургас – подготвя документацията за избор на изпълнител по реда на ЗОП и участва в провеждането на поръчките. 4. Експерт "Комуникация и информация" – вътрешен за Община Бургас. 5. Координатор демонстрационни дейности – вътрешен за Община Бургас. 4.2. Информация и комуникация на проекта Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на включените мерки за публичност в рамките на проекта имат за цел да се визуализира подкрепата на ЕСИФ и Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020"; да се популяризира проекта, планираните цели, резултати и индикатори. Ще се използват различни канали и средства за разпространение на информация сред целевите групи и заинтересовани страни – Интернет, медии, публични събития, разпространение на информационни материали, визуализации на обществено достъпни места. Регулярното предоставяне на информация е един от подходите, който ще се използва за изграждане на положителна нагласа и информираност на местното население. От изключителна важност е информацията, която ще се разпространява да акцентира върху постигнатите ползи за целевите групи, ефекта от изпълнената демонстрационна дейности. Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват: - провеждане на стартираща и заключителна пресконференция - 2 броя прес-конференции; - доставка и монтаж на постоянна информационна табела - 2 броя; - винил за билборд 4х3 метра - 2 броя, визуализиращи приноса на ОПОС; - подготовка и печат на стикери за обозначаване на доставените по проекта активи; - регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас. Дейностите се изпълняват през цялата продължителност на проекта - стартират през първия месец на проекта-януари 2020 г. , Договорена стойност: 31 575.00 , Отчетена стойност: 32 995.20

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 47 451.23 , Отчетена стойност**: 47 451.23
  • Изпълнител: РЕСУРС КОНСУЛТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 7 526.40 , Отчетена стойност**: 7 526.40
  • Изпълнител: БУРГАСИНВЕСТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 93 119.93 , Отчетена стойност**: 121 055.91
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 595.20 , Отчетена стойност**: 9 180.00
  • Изпълнител: Проксима Консулт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 14 880.00 , Отчетена стойност**: 14 880.00
  • Изпълнител: ИНСИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 540.66 , Отчетена стойност**: 37 665.06
  • Изпълнител: МОЛТ ДИЗАЙН ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 36 900.00 , Отчетена стойност**: 36 900.00
  • Изпълнител: ИНОВАЦИОННИ СИСТЕМИ - БУРГАС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 15 240.00 , Отчетена стойност**: 15 240.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, които пряко ще бъдат обхванати от резултатите от демонстрационните мерки, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 109.00 , Достигната стойност: 324.00
Индикатор 2 Лица, до които ще бъдат разпространени резултатите от демонстрационния проект, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 30 090.00 , Достигната стойност: 38 161.00
Индикатор 3 Проведени кампании за популяризиране на резултатите от демонстрационните проекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Количество битови отпадъци, които са били предотвратени, разделно събрани и/или рециклирани, или подготвени за повторна употреба в резултат от изпълнението на проекта, Мерна единица: т./год., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 653.81 , Достигната стойност: 654.20
Индикатор 5 Реализирани демонстрационни проекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 229 234.91 BGN
БФП 229 234.91 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 229 234.91 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 40 582.10 0.00 40 582.10 БУРГАСИНВЕСТ ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на оборудване за работилница за ремонт и подготовка за повторна употреба на стари мебели по проект „Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда“ 2014 – 2020 г., Прогнозна стойност: 43 207.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на оборудване за работилница за ремонт и подготовка за повторна употреба на стари мебели“ по проект „Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда“ 2014 – 2020 г.
    Изпълнител: СМАРТ БИЗНЕС КЪМПАНИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 47 451.23
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изготвяне на дизайн и технология за ремонт и реновиране на употребявани мебели , Прогнозна стойност: 37 500.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изготвяне на дизайн и технология за ремонт и реновиране на употребявани мебели по проект "Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас", финансиран по ОПОС 2014-2020
    Изпълнител: МОЛТ ДИЗАЙН ГРУП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 36 900.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за обучение на екипа на Центъра за ремонт и повторна употреба на мебели за работа с машини и оборудване, Прогнозна стойност: 1 800.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на информационна кампания, Прогнозна стойност: 13 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на информационна кампания
    Изпълнител: ИНОВАЦИОННИ СИСТЕМИ - БУРГАС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 240.00
  • Обособена позиция 2: Избор на изпълнител за изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на информационна кампания
    Изпълнител: ИНОВАЦИОННИ СИСТЕМИ - БУРГАС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 15 240.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за организиране и провеждане на събитие - творческа работилница за студенти, Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Организация и провеждане на събитие по проект: "Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас"
    Изпълнител: РЕСУРС КОНСУЛТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 526.40
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за Проучване на нагласите на населението за участие в прилагане на модел за повторна употреба и ремонт на мебели, Прогнозна стойност: 12 700.00
  • Обособена позиция 1: Проксима Консулт ЕООД
    Изпълнител: Проксима Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 880.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за създаване на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“ , Прогнозна стойност: 20 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за създаване на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“
    Изпълнител: ИНСИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 540.66
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Извършване на строително-ремонтни дейности, състоящи се в текущ ремонт на следните обекти: 1. Дърводелска работилница м. "Капчето" за приспособяването й за демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели и 2. Търговски обект - павилион, идентификатор 07079.501.542.2, жк "Изгрев", с предназначение шоурум, Прогнозна стойност: 77 600.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на строително-ремонтни дейности, състоящи се в текущ ремонт на следните обекти: 1. Дърводелска работилница м. "Капчето" за приспособяването й за демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели и 2. Търговски обект - павилион, идентификатор 07079.501.542.2, жк "Изгрев", с предназначение шоурум
    Изпълнител: БУРГАСИНВЕСТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 93 119.93
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС, Прогнозна стойност: 100 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 595.20

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN