Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.001-1215-C01
Наименование на проекта "Електронно досие"
Бенефициент 201723579 МДД СОФТУЕР ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.06.2016
Дата на стартиране 20.06.2016
Дата на приключване 13.03.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен

Описание

Кратко описание на проекта
Търговско дружество „МДД Софтуер“ ЕООД е учредено през 2011 г. Основната му дейност включва разработване на софтуер по заявка на клиента, както консултации в областта на софтуерните приложения. Перлата сред продуктите на фирмата е правно-информационният софтуер „Алгоритъм“. „Алгоритъм“ е иновативен софтуер, създаден с помощта на ЕС по ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика“ 2007-2013 г. по процедура „Развитие на стартиращи иновативни предприятия чрез подкрепа за внедряване на иновативни продукти, процеси и услуги“. Амбицията на „МДД Софтуер“ ЕООД е да отговори на съвременните изисквания на юриста – софтуерът да е мобилен, лесен за ползване, с богата база данни, с възможност за организиране на професионалните ангажименти, с възможност за общуване с други потребители на „Алгоритъм“, и не на последно място да притежава визия, която доставя удоволствие. В резултат на това, фирмата идентифицира необходимостта от създаването на нов продукт (отделен модул) "Електронно досие", посредством който ще се намали значително времето, необходимо за справка в отделните регистри, част от които са платени и изискват регистрация или електронен подпис. 
Идеята за проект „Електронно досие“ e продиктувана от нуждата на пазара да съществува продукт, който за кратко време и на конкурентна цена да създава електронно досие на конкретно лице (юридическо, физическо, неперсонифицирано) в рамките на уеб базирана, правно – информационна система. Проектът предвижда изграждането на следните нови функционалности: данни от Търговския регистър; данни от Регистър БУЛСТАТ; регистър на медийното присъствие. Проектът предвижда увеличаване на експортния потенциал на фирмата в съседните страни, чрез въвеждане на нова характеристика, в рамките на съществуващата правно-информационна система. Очакваните резултати от изпълнението на проекта са увеличен пазарен дял на фирмата, разкриване на нови работни места, повишена конкурентоспособност и засилване на експортния потенциал.
Дейности
  • Дейност: Дейност за подобряване на производствените роцеси (ще се постигне чрез закупуване на сторидж - 1 бр.) : Изпълнението на проекта ще започне с вътрешна среща за сформира на екипа за управление на проекта. Избраният екип ще следи за доброто управление на проекта и ще бъде пряко ангажиран с междинните и окончателния технически доклади и финансови отчети, в съответствие с Насоките за кандидатстване и Ръководството за изпълнение на проектите. В рамките на тази дейност ще бъде организирана система за архивиране на информацията по проекта, която ще бъде лесно проследима при осъществяване на проверки от страна на УО на ОПИК или други национални или европейски контролни органи. След като бъде сформиран екипа по проекта се предвижда да бъде създадена и вътрешна система за мониторинг, контрол и оценка на дейностите по проекта. Чрез нея ще се следи за законосъобразност, целесъобразност, изпълнение в срок и в съответствие постигане целите на проекта. Ще бъде изготвен план за вътрешен мониторинг на проекта, който съгласно актуализирания план-график ще очертае подробно отделните етапи и подетапи в изпълнението на проекта. В плана за вътрешен мониторинг ще залегнат процедурите за докладване и отчитане на проектните дейности. Ще се извършва тримесечен преглед на изпълнението на плана за оценка. Екипът за управление ще осъществява непрекъснат мониторинг и контрол върху напредъка на проекта. В процеса на изпълнение ще бъде събирана информация относно напредъка и постигане на заложените цели и резултати. Ръководителят ще отчита напредъка на проекта пред Управляващият орган. Членовете на Екипа по проекта ще следват разписанието на техните длъжностни характеристики и ще отчитат изпълнението на поставените задачи пред ръководителя на проекта. След като бъде сформиран екипа за управление на проекта и създадена вътрешната система за контрол и мониторинг, ще се пристъпи към основната дейност, свързана със закупуването на хардуерна инфраструктура, която има за цел да създаде условия за изграждане и функциониране на иновативния софтуер. Нейното закупуване, инсталиране и функциониране е неделима част от реализацията на цялостната идея по проекта. Дейността ще се проведе при следната последователност: Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти месец); Сключване на договор (от 4-ти до 6-ти месец); Доставка на хардуерната инфраструктура и подписване на приемо-предавателен протокол (от 6-ти до 11-ти месец); Изпитване на инсталираната хардуерна инфраструктура (от 11-ти до 14-ти месец). След подписването на договора ще се премине към реалното изпълнение на дейността, като за целта ще се подготвят работните помещения за доставка и инсталиране на активите. Екипът по проекта ще следи, дали доставеното оборудване отговаря на заложените характеристики в договора. На доставения компонент ще бъдат залепени визуализационни стикери с информация за финансовия принос на ЕС и ОПИК. За повишаване на информираността относно резултатите от проекта, се предвижда и изготвяне на информационна табела с информация за проекта, която ще бъде поставена в офиса на фирмата и до която ще имат достъп всички клиенти на фирмата. Заедно с това, ще бъде публикувана информация за проекта и приноса на ОП, ЕС и националния бюджет в интернет страницата на фирмата. Дейността ще приключи с подписването на приемопредателни протоколи, издаване на фактура и разплащането на съответния разход към доставчика. Предвидените доставки ще допринесат за подобряване на производствените процеси в компанията, тъй като чрез закупуването на нови и модерни хардуерни компоненти ще се повиши капацитета на компанията, а оттам и приходите от продажби и конкурентоспособността на компанията. Предвиденото за закупуване ново оборудване ще оптимизира производствения процес и ще създаде условия за разширяване на пазарните позиции на предприятието и подобряване на качеството на предлаганите услуги. Минимални технически характеристики: 1 бр. сторидж със следните характеристики 24*1.2TB SAS, dual controllers, 10GB ethernet, redundant PSU., Договорена стойност: 35 000.00 , Отчетена стойност: 34 950.00
  • Дейност: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще се постигне чрез закупуване на софтуерна инфраструктура - електронно досие - 1 бр. ).: Дейността предвижда доставянето на специализиран софтуер за интеграция на всички източници на данни в една обща база, която дава възможност за централизиран достъп до информацията и услугите, както и филтриране, обработване и анализ. Към момента няма аналогична или подобна правно-информационни система в България. Към този момент регистрираните ограничения в "Алгоритъм" не позволяват достъпването на пълната база-данни с информация от нейните потребители. В резултат на това, фирмата идентифицира необходимостта от създаването на нов продукт (отделен модул) "Електронно досие", посредством който ще се намали значително времето, необходимо за справка в отделните регистри, част от които са платени и изискват регистрация или електронен подпис. Иновативността на приложението се крие в интеграцията на всички източници на данни в една обща база, която дава възможност за централизиран достъп до информацията и услугите, както и филтриране, обработване и анализ. Добавената нова характеристика "Електронно досие“ в рамките на уеб базираната, правно-информационна система "Алгоритъм" ще разполага със следните функционалности:Данни от Търговския регистър – актуална информация за всички търговци, опериращи на територията на България, в това число – новорегистрирани, пререгистрирани, заличени, в ликвидация и в несъстоятелност. Информация за съдружниците, начин на представителство, размер на капитала, адрес, предмет на дейност, актуално състояние, особени случаи на вписване. Пряк достъп до милиони сканирани официални документи на фирмите, вписани в Търговския регистър – Дружествени договори, Годишни финансови отчети, Декларации, Протоколи и други; Данни от Регистър БУЛСТАТ – за всички лица, които не са търговци, в това число, юридически лица, които не са търговци, клонове на чуждестранни лица, които не са търговци, търговски представителства на чуждестранни лица, чуждестранни юридически и физически лица, които осъществяват стопанска дейност в страната, неперсонофицирани дружества по Закон за задълженията и договорите, физическите лица, които упражняват свободна професия, други лица – осигурители и нефизически лица; Регистър на медийното присъствие – предоставя всички срещания за лицето, които са открити в Интернет пространството;Данни за Държавната администрация – Министерски съвет, министерства, агенции, комисии, комитети, дирекции, Администрация на президента на Република България, областни администрации, общини, кметства, органите на съдебната власт, неправителствени организации, културни и научни организации, учебни и здравни заведения, самоосигуряващи се лица.Регистър на обществените поръчки – възложители и участници.Различни тематични указатели – съдопроизводство, обществени поръчки, търговска дейност и други Продукт "Електронно досие" ще отговори напълно на актуалните потребности на пазара, като същевременно ще увеличи значително пазарния дял на фирма "МДД Софтуер" ЕООД, ще допринесе за разнообразяване на портфолиото от услуги, които предоставя фирмата и извършването на по-ефективна продажба на свързаните продукти и услуги. Изпълнението на тази дейност ще доведе до повишаване на конкурентоспособността на компанията и възможността за нови хоризонти на развитие. Именно този факт, широкото приложение на продукта, както и възприемчивостта на пазара към нови продукти са основна предпоставка за успешното му пазарно внедряване. Дейността ще се проведе при следната последователност: избор на изпълнител (от 7-ри до 10-ти месец); сключване на договор (от 10-ти до 12-ти месец); инсталиране на софтуерна инфраструктура (от 12-ти до 13-ти месец); тестване, дебъгване, програмно осигуряване, настройване и внедряване на специализирана софтуерна инфраструктура (от 13-ти до 18-ти месец). Минимални технически характеристики, с които ще разполага новият продукт: описани в Приложение F към приложените документи., Договорена стойност: 620 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще се постигне чрез закупуване на сторидж - 1бр. и софтуерна инфраструктура - електронно досие - 1 бр.): Със закупуването и внедряването на 1 бр. хардуерна инфраструктура - сторидж, ще бъде внедрена нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Компанията ще може да произвежда повече и по-качествена продукция за по-кратко време и с по-малко ресурси. Изцяло ще се реорганизират технологичните процеси във фирмата, като ще може да се генерират повече търсения, което ще допринесе за повишаване на потребителите (клиентите) на компанията, а оттам и приходите от продажби и конкурентоспособността на компанията. Ресурсната ефективност ще се подобри и със закупуването на 1 бр. софтуерна инфраструктура - електронно досие. Към момента времето, необходимо за справка в отделните регистри, част от които са платени и изискват регистрация или електронен подпис, е дълго и системата не може да генерира всички търсения. С интегрирането на новия модул "Електронно досие" това време ще бъде съкратено на половина, което ще доведе до намаляване на ресурсите (време, средства и др.) за производство на единица продукция. Изпълнението на проекта е пряко свързано с подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес на "МДД Софтуер" ЕООД. Разработването на интегрираната софтуерна система ще се осъществи от външен изпълнител, което от своя страна също ще доведе до спестяване на ресурси за фирмата за разработката на продукта, в това число финансови, човешки, времеви. Подобряването на ресурсната ефективност ще доведе до създаване на големи икономически възможности за компанията, подобряване на производителността, снижаване на разходите и повишаване на конкурентоспособността., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 635 500.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 469 315.00 , Отчетена стойност**: 670 450.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 35 000.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 97.60 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Вътрешна норма на възвръщаемост, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18.80 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 6 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 103 536.00 , Достигната стойност: 102 840.27
Индикатор 7 Нарастване на производителността, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 19.83 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 8 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 675 000.00 BGN
БФП 472 500.00 BGN
Собствено финансиране 202 500.00 BGN
Общо реално изплатени суми 469 315.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталиране и изпитване на: Обособена позиция 1 - доставка на 1 бр. Сторидж Обособена позиция 2 - доставка на Модул „Електронно досие“ - 1 бр. , Прогнозна стойност: 675 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 - доставка на 1 бр. Сторидж
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 469 315.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - доставка на Модул „Електронно досие“ - 1 бр.
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 469 315.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN