Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0827-C02
Наименование на проекта Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД
Бенефициент 131555691 ГЕО-МАР 03 ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 05.10.2016
Дата на стартиране 05.10.2016
Дата на приключване 05.02.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение цели разкриването на 29 нови работни места в „Гео-Мар 03“ ЕООД с оглед осигуряването на равен достъп до заетост на една от най-уязвимите групи на пазара на труда: безработни лица с най-нисък образователен ценз - по-ниско от средното образование. Чрез реализирането на комплекс от дейности, насочени към гарантиране на дългосрочна заетост, проектът ще допринесе за насърчаване на икономическата активност на лицата от целевата група, за реалната им социална интеграция, за прекъсване на порочния кръг "ниска степен на образование - липса на работа - изключителна бедност - ниско образование", както и за значителното подобряване на качеството им на живот. Проектът следва хоризонталните принципи на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 при изпълнение на всички дейности - подбор, включване в субсидирана заетост, избор на изпълнители. Предвижда се устойчивост на резултатите, като след приключване на финансовата подкрепа за субсидирана заетост „Гео-Мар 03“ ЕООД ще запази минимум 15 от работните места, за което дружеството ще осигури собствен ресурс. Дейностите по проекта са планирани и подбрани така, че в най-пълна степен да допринесат за постигане на проектните цели. Очакваните резултати са измерими и са средство за постигане на заложените в проектното предложение индикатори. В изпълнение на принципа за добро финансово управление през всички етапи на проекта ще бъдат осъществявани постоянен контрол, мониторинг и отчетност. 

Дейности
  • Дейност: Организация, управление, вътрешен контрол и отчетност на изпълнението на проекта: Управлението има за основна цел изпълнението на одобреното проектно предложение в съответствие със сключения договор за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M9OP001 – 1.003 „Ново работно място 2015“. Тя ще започне веднага след влизането в сила на договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП) и ще продължи с ефективното управление, до представяне и одобрение на финалния доклад за изпълнение на дейностите по проекта. Дейността включва сформирането на екип за управление на проекта (ЕУП) и последващото ефективно управление на всички проектни дейности. С оглед постигане на качествено изпълнение, ЕУП ще има за задача: - да изготви и следи за спазването на план-графика по проекта, - да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности в предвидените срокове: цялостна логистика, наблюдение, контрол и вътрешен мониторинг, - да съставя и съхранява изрядна документация по проекта, - да отчита финансово и технически всички дейности по проекта, включително чрез отразяване на разходите в отделни счетоводни аналитични сметки или в отделна счетоводна система, - да положи максимални усилия за идентифициране на целевата група, - да извърши подбора и селектира най-подходящите за длъжностите кандидати, - да изготви необходимата документация за сключване на трудови договори с подходящите кандидати, - да разпише детайлни длъжностни характеристики; - да организира и проведе надлежните процедури за избор на изпълнители по проекта, - да подготви сключването на договори за доставка и да създаде условия за изпълнението им; - да застрахова закупените по проекта ДМА; - да съставя и представя пред УО междинни и финален доклад, финансови отчети и искания за плащания, съгласно одобрени от УО образци, - да комуникира и координира проектните дейности с УО, - да организиран широкото популяризиране и разгласяване на целите, резултатите и източниците на финансиране на проекта. ЕУП ще се придържа стриктно към заложените дейности, спазване на графика и точното и коректно разходване на средствата, ще извършва мониторинг и вътрешни проверки. Ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на своевременни мерки за коригиране на отклоненията, като тези срещи ще бъдат протоколирани. Този механизъм ще играе ролята на своеoбразен инструмент за контрол и проследяване за точното и срочно изпълнение на дейностите. Ще бъде осигурена адекватна счетоводна следа на направените по проекта разходи, ще се поддържа достъпна за УО пълна информация за всички аспекти на изпълнението на проектните дейности, ще се прилагат надлежни разходооправдателни документи за извършените по проекта плащания. Екипът ще изпълнява дейността при стриктно съблюдаване на разпоредбите на европейското и национално законодателство, вкл. всички указания на Управляващия орган, като осигурява принципа на доброто финансово управление в съотв. с чл. 30 на Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 г. относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, и за отмяна на Регламент (ЕО, ЕВРАТОМ) № 1605/2002 на Съвета (ОВ, L 298 от 26.10.2012 г.). , Договорена стойност: 27 200.00 , Отчетена стойност: 24 753.05
  • Дейност: Подбор на крайните бенефициенти по проекта: С оглед разширяване на дейността и нетното увеличение на броя на персонала в предприятието в сравнение със средния брой на персонала за 2015 г., „Гео Мар 03“ ЕООД ще извърши селекция на подходящи кандидати за заемане на следните видове длъжности: хигиенисти - 25бр.; шофьори - 4бр. Дейността ще се осъществи от нарочно създадена за целта комисия, в рамките на предприятието, оглавена от ръководителя на проекта, който притежава дългогодишен в сферата на набирането и управлението на персонал. Подборът включва следните етапи: 1. Изготвяне на стратегия за подбор и избор на информационни канали с оглед особеностите на специфичната проектна категория; 2. Изготвяне на обяви за работа и довеждането им до знанието на представители на целевата група; 3. Провеждане на интервюта и селекция на подходящите за позицията кандидати; 4. Подготовка на длъжностни характеристики и трудови договори. Дружеството се ангажира да проведе цялостния подбор на избор на кандидати в духа на спазване на хоризонталните принципи на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осигуряване на субсидирана заетост за срок от 12 месеца : Дейността е задължителна по процедурата и е насочена към ефективно и измеримо изпълнение на общата цел на проекта - осигуряване на равен достъп до заетост на 29 безработни и неактивни лица, 86 % от които съставлява една от най-уязвимите групи на пазара на труда: безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3). Предвижда се след приключване на дейността по подбор да бъдат наети на трудово правоотношение 29 безработни и неактивни лица за срок от 12 месеца - 25 представители на специфичната целева категория на длъжността "чистач/хигиенист" с код по НКПД 91120004 и 4 представители на общата целева група на длъжността "шофьор, лекотоварен автомобил" с код по НКПД 83222006. С всеки краен бенефициент по проекта ще бъде сключен трудов договор (ТД), като трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени съгласно КТ, КСО, ЗЗБУТ и действащите подзаконови нормативни актове в РБ. Според стратегическата прогноза на "Гео-Мар 03" ЕООД работата по почистване ще бъде организирана на смени, в зависимост от нуждите на клиентите - големи търговски центрове и денонощни заведения. В тази връзка, при спазване на разпоредбите на трудовото законодателство, наетите лица ще работят на дневни и нощни смени, включително в празнични и почивни дни. Явяването на работа ще се отчита с присъствени форми, въз основа на които ще бъдат съставяни и ведомостите за заплащане на положения труд. Изготвяни ще бъдат длъжностни характеристики към всеки ТД с детайлно описание на задълженията и отговорностите на наетите по проекта лица. Провеждано от работодателя ще бъде обучение на място на представителите на целевата група за запознаване с условията и изискванията на работата. Работодателят ще извърши допълнително вътрешнофирмено обучение за работа с почистващата техника, за специфичните стандарти за качество, за работа с клиентите. Оказана ще бъде пълна подкрепа на наетите в процеса на адаптирането им към трудовите задължения. Предвижда се наемането да започне през трети проектен месец, като до пети проектен месец включително да бъдат наети всички лица. С оглед гарантиране на устойчивост, „Гео-Мар 03“ ЕООД се задължава да запази минимум 15 работни места, декларирани в Писмото за намерение, подадено с проектното предложение, за период от минимум 12 месеца след приключване на дейностите по проекта. Дейността ще се осъществи съгласно Насоките за кандидатстване по процедура на подбор на проекти BG05M9OP001-1.003 „НОВО РАБОТНО МЯСТО 2015“ и Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура, Договорена стойност: 166 332.46 , Отчетена стойност: 136 426.26
  • Дейност: Закупуване и застраховане на материални активи, необходими за създаването на нови работни места за представителите на целевата група : Дейността ще стартира през 1-ви проектен месец и с оглед изискванията на ПМС 118/20.05.2014 г. се предвижда да продължи общо три месеца. Периодът съвпада с приключването на дейността по подбор на лица от целевата група. Проектното предложение предвижда закупуване на 1 бр. лекотоварно МПС, 2 бр. специализирани машини за подопочистване, както и закупуване на работно облекло. За разкриване на 4 работни места за длъжността "шофьор, лекотоварен автомобил" е необходимо да бъде закупено 1 бр. лекотоварно МПС за превоз на наетите по програмата лица със следните параметри: не по-малко от 14 седящи места. За разкриване на 25 работни места за длъжността „чистач/хигиенист“ е необходимо да бъдат закупени 2 бр. специализирани машини за подопочистване. Работните места за "чистач/хигиенист", които ще бъдат разкрити по проекта, не са стационарни (в офиса на работодателя), а трудовите задължения ще следва да се изпълняват в различни обекти, които са разпръснати на територията на целия административен район София град. Наетите лица ще бъдат организирани по екипи от по 5 и повече лица, които заедно с необходимата техника следва да са едновременно на непрекъснато разположение в различните обекти, за да поемат непланирани и/или извънредни поръчки. Наетите лица ще работят на смени, с полагане на часове нощен труд, включително през почивни и празнични дни в различни обекти из цяла София. За да извършват наетите лица преките си трудови задължения е задължително работодателят да организира логистика между различните точки на почистване. Без организиран транспорт, работодателят не би могъл да отреагира на поръчките на клиенти и следователно не би бил в състояние да разкрие 25 работни места за хигиенисти. Спецификата на клиентите на дружеството - големи търговски центрове и денонощни заведения из цяла София изисква постоянната мобилност на наетите лица и отреагиране в рамките на кратки срокове. В тази връзка, без наличието на превозни средства, с които да се извършват чести превози на персонала и съответната необходима за дейността техника, за работодателят би било невъзможно да разкрие заложените по проекта нови работни места. Поради това, за реализирането на предвиденото по проекта разширяване на дейността на "Гео-Мар 03" ЕООД от изключително значение е почистващата техника (с големи габарити и тегло) и персонала да бъдат едновременно и постоянно мобилни. За постигане на цитираната гъвкавост на персонала и ежедневното многократно пренасяне на техниката е необходимо обособяването на допълнителни работни места (закупените МПС), за които ще бъдат наети общо 4 бр. безработни лица - шофьори по проекта. Същите ще работят на смени, за да бъде гарантиран денонощния цикъл на работата по почистване. С оглед прилагане на принципа на екологична устойчивост в контекста на оперативната програма, закупените транспортни средства ще бъдат нови, ще отговарят на екологичните норми по стандарт Евро 4 или по-нов и ще бъдат снабдени с катализатор на отработените газове. За разкриване на новите работни места е предвидено закупуването на работно облекло. Осигурената униформа ще е в съответствие със спецификата на дейността, по която се разкриват новите работни места - почистване. Работното облекло ще осигури защита на личното облекло и тялото на работниците, предвид факта, че същите ще работят със силни почистващи препарати; ще отличава работещите; ще бъде индивидуално съобразено с всеки един от тях; няма да създава риск за здравето и безопасността им. В контекста на новоразкритите работни места, Бенефициентът гарантира, че ще запази функцията, предназначението и собствеността на придобитите дълготрайни материални активи, за срок не по-кратък от 5 /пет/ години от датата на одобрение на окончателния доклад, без прекъсване. , Договорена стойност: 88 420.00 , Отчетена стойност: 86 138.58
  • Дейност: Осигуряване на публичност на дейностите по проекта: Предвидените по проекта дейности за информация и комуникация се основават на изискванията на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Европейската комисия относно начина и реда на изпълнение на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета и са в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на интернет страницата на УО. Дейността се предвижда, за да се постигне максимална прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Информираността за развитието на проекта и представяне на извършваните дейност са необходимо условие за запознаване на общността с постигнатите резултати и връзката им с поставените цели. Дейността ще бъде извършена при стриктно спазване на правилата за съдържание, технически параметри, размер, шрифт и цветове на логата, съотношение и пр., съгласно цитираните по-горе регламенти и Наръчника на бенефициента. Дейността включва следните етапи: 1. Избор на изпълнител за изработване на информационни материали; 2. Сключване на договор с изпълнителя; 3. Доставка на материалите; 4. Осигуряване на публичност чрез разпространение на информационните материали сред най-широк кръг от клиенти и контрагенти на фирмата., Договорена стойност: 2 029.00 , Отчетена стойност: 2 027.55

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: П И П МЕНИДЖМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 40 000.00 , Отчетена стойност**: 40 000.00
  • Изпълнител: СОФИЯ ФРАНС АУТО АД, Договорена стойност по проекта*: 42 000.00 , Отчетена стойност**: 42 000.00
  • Изпълнител: Стоил, Договорена стойност по проекта*: 11 520.00 , Отчетена стойност**: 10 691.98
  • Изпълнител: ДЖЕНЕРАЛ БРОКЕР ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 910.43 , Отчетена стойност**: 2 910.43
  • Изпълнител: ТЕРСНАБ АД, Договорена стойност по проекта*: 1 228.15 , Отчетена стойност**: 1 228.15
  • Изпълнител: ХАРД/С СИСТЕМИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 027.50 , Отчетена стойност**: 2 027.55
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 29.00 , Достигната стойност: 35.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 19.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 283 981.46 BGN
БФП 283 981.46 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 248 685.78 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на 1 бр. лекотоварно МПС за превоз на наетите по програмата лица, с не по-малко от 14 седящи места, необходимо за разкриване на нови работни места BG05M9OP001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Прогнозна стойност: 42 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за доставка на 1 бр. лекотоварно МПС с не по-малко от 14 седящи места
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за доставка на 2 бр. специализирани подопочистващи машини, за създаване на нови работни места по проект BG05М9OР001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”., Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за доставка на 2 бр. специализирани подопочистващи машини.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за доставка на работно облекло, необходимо за разкриване на новите работни места за представителите на целевата група по проект BG05М9OР001-1.003-0827„Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Прогнозна стойност: 2 320.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за доставка на работно облекло
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за избор на изпълнител по Дейност "Организация, управление, вътрешен контрол и отчетност на изпълнението на проекта", процедура „Ново работно място 2015” - избор на ръководител на проект, Прогнозна стойност: 11 520.00
  • Обособена позиция 1: Избор на ръководител на проект
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за събиране на ценови предложения за изпълнение на дейности, свързани с осигуряване на публичност по проект BG05М9OР001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Прогнозна стойност: 2 029.00
  • Обособена позиция 1: Изработка на материали за осигуряване на публичност
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за събиране на ценови предложения за изпълнение на дейности, свързани със Застраховане на материални активи, необходими за създаването на нови работни места за представителите на целевата група по проект BG05М9OР001-1.003-0827 „Равни възможности за устойчива заетост в „ГЕО-МАР 03“ ЕООД”, Прогнозна стойност: 4 100.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Застраховка „Пълно автокаско“ на лекотоварно МПС
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2: Застраховка „Авария на машини“ на закупените по проекта 2бр. подопочистващи машини
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN