Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0104-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа + в община Димитровград
Бенефициент 000903533 Община Димитровград
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.04.2021
Дата на стартиране 23.04.2021
Дата на приключване 14.10.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Димитровград

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
  • Дейност: Патронажна грижа: Дейността „Патронажна грижа” е продължение на изпълнявания от Община Димитровград Договор № BG05М9OP001-2.040-0084-С01 по процедури Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2, Компонент 3 и Компонент 4. Преди стартиране предоставянето на дейността Патронажната грижа, в първи проектен месец ще стартират подготвителните дейности, които ще продължат два месеца и ще включват: Подбор, наемане и въвеждащо обучение на персонала в Патронажна грижа; Разработване на детайлни правила, регламентиращи дейността на услугата, за да се гарантира мултидисциплинарният подход и качеството на предоставянето й. Предвидено е подборът на персонал да се извърши преди стартиране предоставянето на услугата, като изборът му се очаква да приключи минимум една седмица преди това. Целта е да се проведе адекватно и навременно въвеждащо обучение и реалното предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги да стартира по възможно най-бързия начин, за да не се прекъсва предоставянето им след приключване на дейностите по договор BG05М9OP001-2.040-0084-С01. В подготвителния период ще се проведе специализирано обучение, съгласно програмите разработени от Министерството на здравеопазването в рамките на Компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания”, в което ще бъде включен персонала, който не е преминал въвеждащо обучение по тези програми. Предоставянето на Патронажната грижа ще стартира в трети проектен месец, при продължителност 12 месеца и ще обхваща: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора - ще се осъществява съобразно разработената от Министерство на здравеопазването методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028 "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 1" и действащата нормативна уредба. На кандидат-потребителите ще се извърши предварителна оценка на потребностите, като на тези, които бъдат насочени за ползване на услугата ще се изготви индивидуална оценка на потребностите, ще бъдат идентифицирани приоритетните области за подкрепа, на база на което на всеки потребител ще се изготви индивидуален план за подкрепа, а за ползващите медицински услуги - и план за здравни грижи. Преглед на плана ще се прави при констатирана промяна на обстоятелствата в процеса на предоставянето на услугата. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране от психолог - на потребителите на услугата, техните семейства и близките им, съгласно включена в индивидуалния план идентифицирана необходимост от психологическа подкрепа. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, включително лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция) - ще се извършват по заявка на потребителите, включително и на лица поставени под карантина от здравните власти поради COVID-19, след направена заявка на обявените телефони или лично чрез домашния санитар. 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата, който ще се ползва по предварително изготвен график и конкретни маршрути. Ще се сключат договори за осигуряване на необходимото обучение на персонала и за провеждане на супервизия на персонала. Предвидено е изпълнението на индивидуални и групови супервизии с цел персоналът да получи подкрепа, която ще доведе до подобряване качеството на работа. При спазване разпоредбите на ЗОП и съобразно планираните разходи и необходимостите, ще се осигури работно/защитно облекло, лични предпазни средства, дезинфекциращи, хигиенни и почистващи препарати, други материали и консумативи за предоставящите почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 160 198.65
  • Дейност: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности: За изпълнението на дейността ще бъдат включени всички социални услуги, делегирани от държавата дейности (ДДД), на територията на община Димитровград. Дейността е насочена към осигуряване на подкрепа за приспособяване на тези услуги, към възникналите вследствие на извънредната епидемична обстановка предизвикателства, свързани с опазване здравето както на ползвателите, така и на персонала, който предоставя тези услуги. Дейността ще стартира от началото на втори проектен месец, ще е с продължителност дванадесет месеца и ще обхваща: 1. Осигуряване на лични предпазни средства (ЛПС). 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, ДДД. 3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, ДДД за COVID-19. 4. Въвеждане при необходимост на: - мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите, в т.ч. и физическо разделяне/преграждане на помещения, - допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд, - осигуряване на компютърна техника, таблети, телефонни апарати и др. с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, ДДД в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно (онлайн консултиране, скайп връзка и др.). Дейността е насочена към следните целеви групи: Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 (персоналът, зает в социалните услуги, ДДД); Участници, вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19 (потребители, които ползват услуги, ДДД) . Общия брой персонал пряко изложен на риск от заразяване с COVID- 19 са 77 лица, а потребителите са 181, разпределени в 7 социални услуги, делегирани от държавата дейности в Община Димитровград, както следва: 1. Център за обществена подкрепа: Потребители - 70; Персонал пряко изложен на риск от заразяване с COVID-19: 11 служители; 2. Дневен център за деца с увреждания: Потребители - 30; Персонал : 13,5 лица; 3. Дневен център за пълнолетни лица с увреждания: Потребители - 34; Персонал: 14,5 лица. 4. Център за настаняване от семеен тип за деца и младежи с увреждания „Дъга”: Потребители - 14; Персонал: 14 лица. 5. Защитено жилище за лица с умствена изостаналост: Потребители - 8; Персонал: 5 лица. 6. Център за настаняване от семеен тип за пълнолетни лица с умствена изостаналост: Потребители - 15; Персонал: 13 лица. 7. Кризисен център: Потребители - 10; Персонал:6 служители При необходимост ще се осигури подкрепа, свързана с превенция на COVID-19, за персонала и потребителите, включени в социалната услуга „Асистентска подкрепа“ в община Димитровград. С цел опазване здравето на персонала и потребителите в социалните услуги, ще бъдат осигурени лични предпазни средства, дезинфекциращи препарати, почистващи и хигиенни материали, а при необходимост - защитни костюми и други индивидуални предпазни средства, както и провеждане на допълнителни мерки за дезинфекция на сградния фонд и повърхности от лицензирана фирма. За подпомагане на дейността в услугите, ще бъде нает допълнителен персонал, пряко ангажиран с дейностите по превенция на COVID 19 (за осъществяване на дезинфекция, пропускателен режим, допълнителни подсилващи дежурства при заразени и болни потребители и/или персонал). Ще бъдат осигурени допълнителни плащания за положен извънреден труд от персонала по реда на Кодекса на труда (КТ), свързан с извършване на дейности по прилагане противоепидемични мерки по превенция на COVID 19. На персонала и потребителите ще бъде осигурено периодично превантивно и при възникнала необходимост тестване за COVID-19. В контекста на епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за предоставяне на социалните услуги дистанционно (консултативни услуги в дневните центрове и ЦОП, скайп връзка и др.), ще бъдат осигурени компютърна техника, таблети и телефонни апарати и други., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 87 483.12

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 299.00 , Достигната стойност: 406.00
Индикатор 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 77.00 , Достигната стойност: 81.00
Индикатор 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 87.00 , Достигната стойност: 92.00
Индикатор 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 299.00 , Достигната стойност: 406.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 346 754.48 BGN
БФП 346 754.48 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 346 754.48 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN