Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR002-2.001-0034-C04
Наименование на проекта Грижа в дома в Община Сливен
Бенефициент 000590654 Община Сливен
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Развитие на човешките ресурси 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 05.12.2022
Дата на стартиране 05.12.2022
Дата на приключване 05.01.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен

Описание

Кратко описание на проекта
По проекта ще бъдат предоставени мобилни почасови интегрирани здравно – социални услуги и психологическа подкрепа за  възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. За период от 23 месеца на 474 лица от посочената целева група ще се предоставят почасови услуги. Часовата продължителност на услугите, както и тяхната честота ще бъдат определени след извършване на подбора на потребителите и на база специализирана оценка на индивидуалните им потребности. 
По проекта ще се извършва и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на потребителите. Ще бъде извършвана дейност и по заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
На лица от целевата група ще бъде предоставена информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, като при установена необходимост ще се осигурява консултация със специалисти. 
На служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, ще се осигури супервизия и обучения.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на грижа в дома: Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания ще се реализира от нает, след извършен подбор, персонал. С цел по- добра мобилност и обхват на потребители, на персонала предоставящ услуги по проекта, ще се осигурява транспорт от/до домовете на потребителите с лек автомобил, закупен по проект BG05M9OP001-2.040-0069-C01 Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Сливен по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания – Компонент 2”, както и с такъв под наем- при установена необходимост. Непосредствено след подписване на ДБФП ще се формира екип за управление на проекта със заповед на кмета на общината, който ще обяви прием на заявления за ползване на услугата, ще разработи процедура за подбор на персонал за предоставяне на услугата и ще се внесе предложение на ОбС-Сливен за Акта за възлагане на УОИИ. След приключване на подбора на персонал на услугата и след влизане в сила на решението на ОбС за Акта за възлагане ще се извърши назначаване на персонала на услугата. Тези подготвителни дейности ще се реализират прогнозно за период от до три месеца след подписване на ДБФП, като за същия период не се предвиждат възнаграждения за екипа за управление и за предоставяне на услугата. Възнаграждения за екипа за управление и предоставяне на услугата се предвиждат за 23 месеца. За изпълнение на дейността ще се сформира екип от 1 бр. ръководител на услугата, диспечери – 2 бр., социален работник- 2 бр., психолог- 1 бр., здравни специалисти - 4 бр., рехабилитатори – 2 бр., шофьор - 1 бр., домашни помощници/санитари/ - 93. Лицата ще бъдат наети на трудов договор на пълно (8 часа) работно време, за срок от 23 месеца. Възнагражденията на персонала ще се формират въз основа на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ПРЧР 2021-2027. Предоставянето на услугите ще се извърши чрез Домашен социален патронаж-Сливен. Подбора на наетия персонал ще се извърши въз основа на процедура за подбор, изготвена от екипа за изпълнение на проекта. Кандидатите за потребители ще подават заявления за ползване на услугите, след което екип от социални работници ще изготвя Оценка на потребностите. Ще бъдат изготвени графици за предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги и психологическа подкрепа за лица от целевата група. Диспечерите ежедневно ще приемат заявки на потенциални потребители, потребители, желаещи ползване на определена услуга/и. От персонала, нает за предоставяне на услуги по проекта и въз основа на специализирана оценка на индивидуалните потребности на лица от целевата група, ще се реализира непрекъснат процес на доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). На персонала, предоставящ услугите, ще се осигурява транспорт от/до домовете на лицата - потребители на услуги. Ще бъде извършено проучване сред лицата от целевата група за предпочитани от тях теми в сферата на профилактика на здравето и превенция на социално значими заболявания. Мултидисциплинарен екип от специалисти от персонала, нает за предоставяне на услугите, ще предоставя информация на възрастните хора в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания по идентифицираните теми. При установена необходимост, наетите служители ще съдействат за организиране и провеждане на индивидуални консултации със специалисти. Персонала, нает за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, ще премине обучение по „Първа долекарска помощ“ и базово обучение за „Грижа в дома“. На персонала, нает за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда, ще се предостави супервизия. , Договорена стойност: 4 762 937.62 , Отчетена стойност: 3 275 924.81

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в неравностойно положение с подобрени условия на живот в резултат на интервенция от ЕСФ+, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 474.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Участници в неравностойно положение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 474.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 4 762 937.62 BGN
БФП 4 762 937.62 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 3 621 286.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 82.17 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN