Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-3222-C03
Наименование на проекта Устойчива заетост за безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД (Наемане на безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД)
Бенефициент 104690966 КАЛОЯН ВТ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 15.05.2017
Дата на стартиране 15.05.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Велико Търново, гр.Велико Търново
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Павликени, гр.Павликени
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Велико Търново, Полски Тръмбеш, гр.Полски Тръмбеш

Описание

Кратко описание на проекта
"Калоян ВТ" ООД е създадено през 2007 г. в гр. Велико Търново с основна дейност хотелиерство и ресторантьорство. В периода 2008 -2011 г. дружеството последователно въведе в експлоатация два собствени търговски обекта, а именно хотелски комплекс "Калоянова крепост" в с. Арбанаси, и ресторант "Асеневци" в гр. Велико Търново, като към момента наема около 45 работници и служители. 
В изпълнение на стратегията за диверсифициране на дейността си, Калоян ВТ" ООД планира от 2016 г. да навлезе и в бизнеса на озеленяването (засаждане, отглеждане и поддържане на паркове, градини и др. озеленени площи, вкл. защитно залесяване и озеленяване). Дружеството вижда значителна перспектива в тази сфера на дейност със връзка с осъществяваните и предвиждани занапред значителни публични инвестиции в тази област, финансирани по програмите на ЕС.
"Калоян ВТ" ООД планира изпълнението на настоящия проект именно във връзка с предвижданото разширяване на дейността в сферата на озеленяването. 
Проектът включва следните основни дейности: 
1. Наемане на 25 безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца (на длъжности: офис мениджър - 1 ч., работници озеленяване - 22 д. и шофьори на лекотоварен автомобил - 2 д.). 
2. Закупуване на лекотоварен автомобил, стопански инвентар, работно облекло и ЛПС, свързани с и необходими за създаването на новите работни места. 
3. Организация и управление на проекта. 
4. Дейности по визуализация на проекта.
Дружеството предвижда минимум 50% от новоназначените по проекта лица (или 13 души) към датата на включване в дейности по проекта да принадлежат към специфичната категория безработни лица, а именно безработни с ниска степен на образование (по-ниско от средно образование). 
След приключване на всички дейности по проекта "Калоян ВТ" ООД ще запази за минимум 12 месеца поне 13 от създадените по проекта нови работни места, с което ще гарантира устойчива заетост на лицата от целевата група съгласно изискванията на процедурата за безвъзмездна помощ.
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца: В рамките на проекта "Калоян ВТ" ООД ще назначи 25 нови работници и служители по трудово правоотношение на пълен работен ден за период от 12 месеца, както следва: 1. Офис мениджър (код по НКПД: 33413004) - 1 ч.; 2. Работници озеленяване (код по НКПД: 92140015) - 22 души; 3. Шофьор лекотоварен автомобил (код по НКПД: 83222006) - 2 души. Новите работни места ще бъдат с месторабота в 3 различни населени места (общини), а именно: офис-мениджър, който ще организира и координира работата на екипа по озеленяване, ще бъде ситуиран в гр. Велико Търново в централния офис на дружеството; 11 работника озеленяване ще бъдат назначени с месторабота в гр. Павликени, а останалите 11 работника озеленяване - с месторабота в гр. Полски Тръмбеш. Двамата шофьори се бъдат назначени с месторабота гр. Павликени, тъй като предвидения за закупуване на проекта лекотоварен автомобил за развоз на работници и ръчно оборудване ще бъде с мястодомуване в гр. Павликени, като с него шофьорите ще обслужват и двете бригади в Павликени и Полски Тръмбеш. Локациите на работниците в посочените две населени места е свързано с тяхното удобно средищно положение спрямо районите и обектите, където дружеството превижда пазар на дейността си в сферата на озеленяването и залесяването. Предвижда се минимум 50% от новоназначените служители по проекта (т.е. поне 13 души) да бъдат представители на специфичната категория безработни лица: безработни и неактивни лица с ниска степен на образование (под средно) от районите на Павликени и Полски Тръмбеш. Разходите за изпълнението на дейността включват разходите за работна заплата в размер на минималния осигурителен доход (МОД) и всички дължими вноски за сметка на работодателя съгласно изискванията на КТ и КСО за съответните длъжности, за периода на назначаване от 12 месеца, като в разчета е заложен минимален резерв с оглед възможното повишаване на МОД и увеличението на пенсионните вноските през 2017 г. Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: 1. Издаване от управителя на "Калоян ВТ" ООД на заповед за разкриване на новите работни места (4-ри месец) 2. Проучване на регистрираните към момента безработни лица в ДБТ в съответните общини, както и безработни и неактивни лица от други външни източници (от 4-ти до 7-ми месец) 3. Провеждане на подбор по документи и събеседване с идентифицираните като подходящи за наемане лица (от 4-ти до 7-ми месец) 4. Назначаване на избраните след проведения подбор лица на съответните длъжности: офис мениджър - 1 ч., работници озеленяване - 22 д. и шофьори лекотоварен автомобил - 2 д. (от 8-ми до 20-ти месец) 5. Изпълнение от новонаетите лица на трудовите им задължения по трудовите им договори и изплащане на дължимото възнаграждение и осигуровки от работодателя, за срок от 12 месеца (от 8-ми до 20-ти месец вкл.) Така описаните етапи на изпълнението на дейността обезпечават успешното постигане на целите на проекта, тъй като дават възможност за подбор на най-подходящите за съответните длъжности лица от целевата група на проекта. Подходящо подбраните лица ще са в състояние да изпълняват качествено трудовите си задължения на новоразкритите работни места, което ще гарантира устойчивост на заетостта им. , Договорена стойност: 136 915.56 , Отчетена стойност: 120 527.29
  • Дейност: Закупуване на лекотоварен автомобил, стопански инвентар, работно облекло и лични предпазни средства, свързани с и необходими за създаването на новите работни места: В рамките на тази дейност "Калоян ВТ" ООД възнамерява да закупи специализиран лекотоварен автомобил, стопански инвентар (ръчно машинно оборудване за работниците по озеленяване), както и работно облекло и лични предпазни средства за работниците, необходими за създаването на новите работни места, както следва: I. СПЕЦИАЛИЗИРАН АВТОМОБИЛ 1. Лекотоварен автомобил (6+1 места с борд) - 1 бр. Прогнозната стойност на лекотоварния автомобил е 53 600 лв. без ДДС. II. СТОПАНСКИ ИНВЕНТАР 1. Храсторез - 3 бр. 2. Моторен трион - 2 бр. 3. Прътов кастрач - 1 бр. 4.Моторна пръскачка - 2 бр. ІІI. РАБОТНО ,ОБЛЕКЛО И ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА 1. Работно облекло и лични предпазни средства - 24 компл. Общата стойност на всички горепосочени активи, работно облекло и предпазни средства (включени по бюджетно перо 6.1) възлиза на 69 000 лв. без ДДС. Предвидените лекотоварен автомобил е необходими за създаването на 22-те работни места на работниците озеленяване и на работните места на 2-ма шофьори, тъй като той ще се използва за развоз на работниците и от двете бригади в гр. Павликени и гр. Полски Тръмбеш и оборудването до и от съответните обекти. В момента дружеството не разполага с такова превозно средство, необходимо за дейността по озеленяване. Лекотоварният автомобил ще бъде с местодомуване в гр. Павликени, по която причина в разходите в са отнесени към гр. Павликени. Стопанският инвентар - храсторези, моторни триони, прътов кастрач и моторна пръскачка представлява необходимо ръчно машинно оборудване за нуждите на дейността на работниците по озеленяване, поради което разходите за тях са разпределени и отнесени в бюджета поравно към гр. Павликени и гр. Полски Тръмбеш. Предвидените работното облекло и ЛПС (общо 24 комплекта) са необходими за следните работни места:22 комплекта за Работници озеленяване (11 комплекта за новосъздадените 11 работни места за работници озеленяване в гр. Павликени и 11 комплекта за новосъздадените 11 работни места за работници озеленяване в гр. Полски Тръмбеш) и 2 комплекта за новосъздадените 2 работни места за Шофьори лекотоварен автомобил в гр. Павликени. Разходите за работно облекло и ЛПС са пропорционално отнесени в бюджета към съответните населени места, в които ще бъдат назначени съответните работници/служители. Етапите при изпълнението на дейността са следните: 1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на доставчи/ци и сключване на договор с избрания доставчик/ци (от 4-ти до 19-ти месец). 2. Доставка на специализирания автомобил, оборудване, работно облекло и ЛПС и подписване на приемо-предавателния протокол (от 5-ти до 20-ти месец). 3. Въвеждане в експлоатация на новото оборудване и подписване на финалния приемо-предавателен протокол (5-ти до 20-ти месец)., Договорена стойност: 69 000.00 , Отчетена стойност: 67 350.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Дейността по организация и управление на проекта ще се бъде възложена за оперативно изпълнение на външна фирма с опит в управлението на проекти с европейско финансиране, която ще бъде избрана в съответствие с ПМС 118/20.05.2014 г. и с която ще бъде сключен договор на стойност до 23 100 лв. Външната фирма - изпълнител ще определи конкретни свои служители, които ще бъдат пряко отговорни за изпълнението на възложените на фирмата функции по организация и управление на проекта. Дейността на външната фирма-изпълнител по организацията и управлението на проекта ще бъде координирана, ръководена и контролирана от Ръководител на проекта, който е и управител на "Калоян ВТ" ООД. Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията си безвъзмездно. Ръководителят на проекта, заедно с отговорните служители на външната фирма - изпълнител ще формират Екипа за управление на проекта. За максимално постигане на заложените по настоящия проект цели и резултати ще бъде изградена вътрешна система за мониторинг и оценка на изпълнението. Основната цел на тази система ще бъде да осигури текущ контрол върху изпълнението на дейностите по проекта и заложените резултати. В процеса на изпълнение се предвижда провеждането на технически и финансов мониторинг на предвидените по проекта дейности, на базата на които ще бъдат изготвяни и текущите и междинни отчети по изпълнението. Пряката отговорност за осъществяване на контролните функции ще носи Ръководителя на проекта, който ще бъде подпомаган в дейността си от отговорните служители на фирмата - външен изпълнител. Основен елемент в системата за мониторинг и контрол ще бъдат регулярните срещи на екипа по изпълнението на проекта, с цел да се синхронизират действията и текущите задачи на всички негови членове, да се следи напредъка на проекта и спазването на междинните срокове за изпълнение, както и постигането на междинните резултати. В случай на възникнали трудности и проблеми по време на изпълнението, ще се провеждат допълнителни срещи, с цел навременното предприемане на корективни действия за своевременното им отстраняване. Ще бъде извършвана документална проверка и проверка на място за осъществяване на физически и финансов мониторинг и контрол върху дейностите. Екипът по проекта (Ръководителят на проекта и отговорните служители на избрания външен изпълнител) ще проследява напредъка на проектните дейности и в случай на необходимост ще предлага предприемане на корекции в графика за изпълнение и/или други корективни действия за успешното изпълнение и приключване на проектните дейности и отчитането на проекта. Всички разходите за организация и управление ще бъдат отчитани чрез фактури, издадени от фирмата-изпълнител към бенефициента. Разходите за организация и управление са отнесени в бюджета и към трите местоизпълнения на проекта пропорционално на броя на наетите по проекта лица. Етапи при изпълнението на дейността: 1. Подготовка и провеждане на избор на изпълнител на дейността по организация и управление на проекта (от 1-ви до 3-ти месец). 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (4-ти месец). 3. Изпълнение на дейностите по организация и управление на проекта от външния изпълнител (от 4-ти до 20-ти месец). Забележка: 20-тият проектен месец ще служи за подготовка на приключването и отчитането на проекта, като ще служи и за времеви резерв за успешното приключване на дейностите по проекта, в случай на евентуално непредвидено забавяне на изпълнението на останалите проектни дейности. В периода до сключването на договор с избрания външен изпълнител, Ръководителят на проекта ще изпълнява функцията самостоятелно. Това няма да препятства успешното изпълнение на проекта, тъй като основните проектни дейности (подбор на лицата от целевата група за наемане и подготовката и провеждането на процедурата за доставка на новото оборудване, стопански инвентар, работно облекло и ЛПС) е предвидено да бъдат стартирани от 4-тия проектен месец, когато външният изпълнител ще бъде вече избран и контрактуван. , Договорена стойност: 23 100.00 , Отчетена стойност: 23 000.00
  • Дейност: Информиране и публичност по проекта: Предвидените дейности и постигнатите резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани сред широката общественост при спазване на изискванията на Националната комуникационна стратегия 2014-2020 г. и на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В съответствие със задълженията си за осигуряване на информиране и публичност, произтичащи от изпълнението на Договора за БФП, "Калоян ВТ" ООД ще изпълни следните дейности, необходими за популяризиране на приноса на ЕС и на получената безвъзмездна финансова помощ по проекта, включващи: 1. Поставяне на 3 бр. информационни плакати (табели) на подходящо видно място на трите местоизпълнения на проекта през времетраенето на изпълнението му, включващ съществената информация относно проекта и приноса на ЕС за изпълнението му. 2. Поставяне на стикери за визуализация върху доставеното по проекта оборудване и стопански инвентар. 3. Поставяне на постоянна информационна табела на видно място в централния офис на предприятието в гр. Велико Търново, съдържаща данните на проекта и изработена с цел оповестяване на приноса на ЕС за финансирането му и включваща всички задължителни реквизити. Общата прогнозна стойност на разходите за информиране и публичност възлизат на 2 100 лв. без ДДС. Разходите за информиране и публичност са отнесени в бюджета и към трите местоизпълнения на проекта пропорционално на броя на наетите по проекта лица. Етапи при изпълнението на дейността: 1. Популяризиране на изпълнението на проекта през времетраенето му чрез поставяне на информационни плакати (табели) (от 1-ви до 20-ти месец) 2. Поставяне на стикерите за визуализация върху закупеното по проекта оборудване и стопански инвентар(от 5-ти до 20-ти месец) 3. Поставяне на постоянната информационната табела (20-ти месец)., Договорена стойност: 2 100.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ФИНВЕРА КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 23 000.00 , Отчетена стойност**: 23 000.00
  • Изпълнител: ФЕРМЕР 33 ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 13 750.00 , Отчетена стойност**: 13 750.00
  • Изпълнител: ОНИКС-АВТО ООД, Договорена стойност по проекта*: 53 600.00 , Отчетена стойност**: 53 600.00
  • Изпълнител: ЕКСЛИБРИС СТУДИО ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 095.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 13.00 , Достигната стойност: 21.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.00 , Достигната стойност: 27.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 231 115.56 BGN
БФП 231 115.56 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 208 752.55 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на лекотоварен автомобил (6+1 места със самосвален борд) за „Калоян ВТ“ ООД, Прогнозна стойност: 53 600.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на лекотоварен автомобил (6+1 места със самосвален борд) за „Калоян ВТ“ ООД
    Изпълнител: ОНИКС-АВТО ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 53 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на работно облекло и лични предпазни средства за "Калоян ВТ" ООД , Прогнозна стойност: 5 400.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на работно облекло и лични предпазни средства за "Калоян ВТ" ООД
    Изпълнител: ФЕРМЕР 33 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 480.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на стопански инвентар за "Калоян ВТ" ООД , Прогнозна стойност: 10 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на стопански инвентар за "Калоян ВТ" ООД
    Изпълнител: ФЕРМЕР 33 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 270.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейността по информиране и публичност на проект BG05M9OP001-1.003-3222 „Устойчива заетост за безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД (Наемане на безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД)“ по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“ на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020, Прогнозна стойност: 2 100.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на дейността по информиране и публичност на проект BG05M9OP001-1.003-3222 „Устойчива заетост за безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД (Наемане на безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД)“ по процедура BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015“ на ОП „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020
    Изпълнител: ЕКСЛИБРИС СТУДИО ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 095.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Предоставяне на услуги по организацията и управлението на проект BG05M9OP001-1.003-3222-C01 „Устойчива заетост за безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД (Наемане на безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД)“ по процедура за безвъзмездна помощ BG05M9OP001-1.003 "Ново работно място 2015" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020"., Прогнозна стойност: 23 100.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на услуги по организацията и управлението на проект BG05M9OP001-1.003-3222-C01 „Устойчива заетост за безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД (Наемане на безработни и неактивни лица в "Калоян ВТ" ООД)“ по процедура за безвъзмездна помощ BG05M9OP001-1.003 "Ново работно място 2015" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020".
    Изпълнител: ФИНВЕРА КОНСУЛТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN