Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0389-C01
Наименование на проекта Разработване на софтуерна платформа за мобилни устройства за качествено обслужване на обитателите на различни типове сгради
Бенефициент 205259610 "Ди Би Софт" ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 27.05.2019
Дата на стартиране 27.05.2019
Дата на приключване 31.05.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Разлог, гр.Разлог

Описание

Кратко описание на проекта
„Ди Би Софт“ ЕООД е новосъздадено дружество с предмет на дейност разработване на продукти в сферата на информационните технологии. Изхождайки от нуждата за по-ефективно управление на недвижими имоти с различни на брой обитатели и тенденцията за нарастване на броя професионално управлявани имоти в страната и чужбина, ние  идентифицирахме неусвоена пазарна ниша по отношение на подобряване комуникацията между управителите и обитателите на недвижими имоти. В рамките на проекта предвиждаме да създадем софтуерна платформа за мобилни устройства, която ще позволи качествено и гъвкаво обслужване на обитателите на различни по предназначение сгради  - жилищни, бизнес, търговски и др. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС „Информатика и ИКТ“ и по-специално в разработване на уеб базирани приложения за създаване и експлоатиране на нови услуги и продукти.

Важен аспект от проекта е социалният и екологичен ефект. Освен че в екипа ще бъде назначено лице с над 50% трайни увреждания, в резултат от реализацията на проекта ще се оптимизират редица процеси, които ще спестят разходи за потребителите и ще създадат добавена стойност за обществото, повишавайки удовлетвореността на широк кръг от населението вкл. създавайки възможности за социална интеграция на хора в неравностойно положение. В екологичен план ще се постигне по-ефективно и отговорно използване на природните ресурси, намаляване въздействието и повишаване устойчивостта към натиска върху околната среда чрез принос за формиране на еко нагласа в обществото и намаляване на въглеродния отпечатък.

Проектът ще се изпълнява в обл. Благоевград, където е регистрирана компанията, от специалисти с дългогодишен опит и образование в сферата на информатиката и ИКТ. Там ще бъдат наети работни помещения и ще бъде позиционирано необходимото оборудване за реализация на предприемаческата идея. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на 249 722 лв.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр., наема на работно помещение за 18 месеца, закупуване на лаптопи - 3 бр., многофункционално устройство - 1 бр., сървър - 1 бр., таблети - 2 бр., смарт мобилни телефони - 2 бр., прожектор - 1 бр., LCD дисплей - 1 бр., интернет рутер - 1 бр., мобилен принтер - 1 бр., ... : Дейността обхваща разработването и пазарната реализация на софтуерна платформа за мобилни устройства за опосредстване на комуникацията между управителите и обитателите на сгради и комплекси с различно предназначение (Платформата). Това обхваща, от една страна, разработване на компонентите на Платформата, реализиране на прототип в продуктивна среда и провеждане на необходимите тестове с цел осигуряване на качеството, а от друга страна, представяне на продукта пред потенциални клиенти и партньори чрез разработване на пазарен анализ и маркетингов план и участия в семинари и събития на браншови организации. За реализиране на дейността ще бъде сформиран екип от 5 квалифицирани експерти, които ще дефинират структурата и съдържанието на платформата, ще разработят алгоритмите, необходими за осигуряване функционирането на системата, ще тестват системата и компонентите й по отношение на сигурността и качеството й, ще представят Платформата на потенциални клиенти и ще търсят тяхната обратна връзка за подобряване на продукта. Цялостната работа ще се ръководи от предприемача в ролята й на Мениджър "Бизнес развитие". Тя ще дефинира концептуално продукта и ще промотира платформата пред потенциални клиенти и браншови организации. Тя ще бъде подпомагана от Продуктов мениджър по отношение на дефиниране и анализ на потребителските и нормативни изисквания и управлението на промените в софтуерните изисквания и версии. За да се осигури адекватност на мобилната платформа спрямо потребностите на пазара, за последните 6 месеца от проекта ще бъде нает Експерт "Проучвания", който ще проведе интервюта с представителна извадка от потенциалните клиенти. На тази база ще бъдат взети решения за модификации на продукта. Старши програмистът и Програмистът ще разработят софтуерната платформа за мобилни устройства на базата на заданието, подготвено от Мениджър "Бизнес развитие" и Продуктовия мениджър. След приключване на проекта се предвижда Мениджър "Бизнес развитие", Старши програмистът и Експерт "Проучвания" да останат на трудов договор за минимум 6 месеца с цел да оптимизират продукта след пускането му на пазара. За реализация на предвидените дейности ще бъдат наети работни помещения в обл. Благоевград, където екипът ще извършва развойната дейност. Там ще бъде инсталирано и оборудването (собствено и закупено по проекта), необходимо за разработването и реализирането на пазара на предприемаческата идея. Ще се закупи хардуерно оборудване (съгл. техническата спецификация), което ще бъде използвано за извършване на проучвания, анализ на данни и протоколиране на изследванията, разработване на алгоритмите за компонентите на системата, както и за презентационни цели с цел популяризиране на продукта пред потенциални клиенти. Предвиденото за закупуване оборудване обхваща: - лаптопи за разработване на софтуер (2 бр.) и сървър (1 бр.) - ще бъдат ползвани от Старшия програмист и Програмиста за разработване на софтуерната платформа за мобилни устройства, вкл. разработване на алгоритмите за компонентите на системата, разработване и съхранение на различните версии на продукта, симулиране на тестова среда и пр. - таблети (2 бр.) и смарт мобилни телефони (2 бр.), работещи с двете най-разпространени операционни системи (Android и iOS) - ще бъдат ползвани за разработване на мобилната платформа, вкл. тестване и разработване на версии на функционалностите и потребителския интерфейс на приложението, тестване и оптимизиране на работата с приложението от гледна точка на потребителя (user experience), тестване на сигурността и качеството на продукта (quality assurance, penetration testing). Предвид скоростта, с която се развиват мобилните технологии, и факта, че се очаква пазарната реализация на продукта да стартира след най-малко 18 месеца, се предвижда закупуването на последно поколение мобилни устройства, за да може да се гарантира актуалност на продукта при пускането му на пазара. Описанието на дейността продължава в следващата дейност., Договорена стойност: 249 396.00 , Отчетена стойност: 243 113.78
  • Дейност: Продължение на дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (Дейността ще бъде извършена чрез .... , закупуване на софтуерен модул за микроразплащания - 1 бр., участие в мероприятия - 2 бр. и ползване на външни услуги за разработване на маркетингова стратегия) : Продължение от предходната дейност - интернет рутер (1 бр.) - ще се ползва за осигуряване на качествена интернет връзка, която е необходима, както за разработване на платформата като уеб-базирано приложение, така и за разработването на мобилното приложение. - лаптоп за аналитични и презентационни цели (1 бр.) - ще се ползва от Мениджър „Бизнес развитие“ за разработване на концепцията, стратегическия план и бизнес плана за развитие на софтуерната платформа и за презентации на платформата пред потенциални клиенти и партньори. - прожектор (1 бр.) - ще се ползва от Мениджър „Бизнес развитие“ за презентации на мобилното приложение пред потенциални клиенти и партньори в директни срещи и на организирани събития/изложения. - LCD дисплей (1 бр.) - ще се ползва от Старши програмиста и Програмиста за разработване на функционалностите на системата за управление на няколко сгради. Дисплеят ще симулира реална работна среда на оперативен фасилити мениджмънт център, където на голям сегментиран екран симултанно ще бъдат следени процесите в няколко сгради. Това ще бъде и демонстрационен център, където потенциалните клиенти ще бъдат канени да се запознаят в детайл с възможностите на системата. - мобилен принтер (1 бр.) – ще се ползва за разработване на формат за принтиране на документите от системата (напр. фактури, справки и пр.), които ще бъдат предоставяни на място от фасилити мениджърите на обитателите на сградите. Също така, ще се ползва за демонстрация на място при потенциалните клиенти как мобилната платформа позволява пълно обслужване на обитателите на място. - многофункционално устройство (1 бр.) - ще се ползва за надлежното документиране на процесите по разработването и реализирането на пазара на софтуерната платформа (изработване на анализи на потребителските изисквания и добри практики, протоколиране на разработката на платформата, протоколиране на промените в потребителските изисквания и софтуерните версии, комуникация с потенциални клиенти и заинтересовани страни и др.). За да отговори на изискванията на пазара, системата ще разполага с модул за микроразплащания, който да опосредства разплащанията на крайните клиенти. Тъй като това е специфичен елемент от разработката, за който е необходима експертиза по финансово-счетоводни въпроси, сигурност и интерфейси към различни банки, тази дейност ще бъде възложена на външен изпълнител с доказан опит в разработването на сходни продукти. Този модул ще бъде интегриран в Платформата от Старши програмиста. От основно значение за успешната пазарна реализация на продукта е провеждането на професионална маркетингова кампания, която да информира таргетираните клиенти относно възможностите на продукта и да го позиционира като пазарен лидер. За тази цел в рамките на проекта се предвижда разработването на пазарен анализ и маркетингов план, които да определят целевите клиенти у нас и в Европа и конкурентните ни предимства и да поставят основите за актуализация на бизнесплана. Те ще бъдат извършени като външна услуга от утвърден изпълнител с доказана експертиза в областта, тъй като екипът не разполага със специалисти в тази област. Също така, ще се проведат срещи с персонала, вземащ управленски решения, в професионални организации, занимаващи се с управление на недвижима собственост, за да се запознаят с продукта и да се вземе мнението им при разработването му. Предвиждат се участия в семинари и събития на браншовите организации, както в страната, така и в чужбина с цел представяне на продукта и привличане на клиенти. В бюджета по проекта са включени единствено средства за две от големите ФМ събития в Европа, които се провеждат ежегодно и са средище за популяризиране на новости на този пазар: - Изложение и конференция на Facilities Management Ireland, - BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference в гр.София. Предвидените разходи включват транспорт, настаняване, дневни командировъчни разходи и такса за участие за 1 член на екипа за всяко събитие., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 1 955.83
  • Дейност: Визуализция на проекта (Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 2 броя табели и 13 броя стикери): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Изпълнението на дейността ще включва както ангажираност на членовете на екипа, така и външни услуги. Вътрешно екипът на компанията ще разработи необходимите образци на документи, съдържащи съответните лога и реквизити, отчитайки изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Външните услуги се свеждат до изработването на информационни материали 2 бр. временна и постоянна табели и 13 бр. стикери. Тяхното изготвяне ще бъде възложено на един или двама изпълнители. , Договорена стойност: 326.00 , Отчетена стойност: 304.50

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Сова 5 АД, Договорена стойност по проекта*: 19 560.00 , Отчетена стойност**: 24 450.00
  • Изпълнител: БАЛПЕКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 564.66 , Отчетена стойност**: 1 955.83
  • Изпълнител: Видар ВП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност**: 7 500.00
  • Изпълнител: МАУНТИН ТРЪСТ АД, Договорена стойност по проекта*: 14 112.00 , Отчетена стойност**: 17 640.00
  • Изпълнител: ПЕРСИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 982.40 , Отчетена стойност**: 3 728.00
  • Изпълнител: ИЗЗИ ПРИНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 243.60 , Отчетена стойност**: 304.50
  • Изпълнител: ИНДИГОВЪРДЖ ООД, Договорена стойност по проекта*: 32 000.00 , Отчетена стойност**: 40 000.00
  • Изпълнител: Би Джи Ес ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 18 504.00 , Отчетена стойност**: 23 130.00
  • Изпълнител: ЕЛТА ТРАВЕЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 752.00 , Отчетена стойност**: 4 644.17
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.13 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 98.51 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 249 722.00 BGN
БФП 199 777.60 BGN
Собствено финансиране 49 944.40 BGN
Общо реално изплатени суми 196 299.30 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на LCD дисплей, Прогнозна стойност: 7 800.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на LCD дисплей
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Закупуване на LCD дисплей
    Изпълнител: Видар ВП ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на оборудване по следните обособени позиции: 1) Сървър, 2) Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система iOS, 3) Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система Android, 4) Хардуерно оборудване: - Лаптоп за аналитични и презентационни цели, - Лаптоп за разработване на софтуер, - Многофункционално устройство, - Прожектор, - Интернет рутер, - Мобилен принтер., Прогнозна стойност: 28 700.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1 Сървър
    Изпълнител: ПЕРСИ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 982.40
  • Обособена позиция 2: ОП 2 Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система iOS
    Изпълнител: Би Джи Ес ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 552.00
  • Обособена позиция 3: ОП 3 Таблет и смарт мобилен телефон, съвместими с операционна система Android
    Изпълнител: Би Джи Ес ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 552.00
  • Обособена позиция 4: ОП 4 Хардуерно оборудване: - Лаптоп за аналитични и презентационни цели, - Лаптоп за разработване на софтуер, - Многофункционално устройство, - Прожектор, - Интернет рутер, - Мобилен принтер.
    Изпълнител: Би Джи Ес ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 952.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработване на информационни табели и стикери, Прогнозна стойност: 326.00
  • Обособена позиция 1: Изработване на информационни табели и стикери
    Изпълнител: ИЗЗИ ПРИНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 243.60
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение, Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение
    Изпълнител: МАУНТИН ТРЪСТ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 14 112.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на логистични услуги – транспорт и настаняване за един човек във връзка с посещение на 2 международни конференции: - Годишна конференция на European Facility Management Network, - Изложба и конференция за фасилити мениджмънт в Ирландия., Прогнозна стойност: 5 900.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Осигуряване на участие на един представител на Ди Би Софт ЕООД в BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference и представяне в съпътстващата програма по време на нетуъркинг частта на събитието на разработваната софтуерна платформа, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Осигуряване на участие на един представител на Ди Би Софт ЕООД в BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference
    Изпълнител: БАЛПЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 564.66
  • Обособена позиция 2: Осигуряване на участие на един представител на Ди Би Софт ЕООД в BAlREc – Investment and Real Estate Market Conference
    Изпълнител: БАЛПЕКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 564.66
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разработване на маркетингова стратегия, Прогнозна стойност: 24 500.00
  • Обособена позиция 1: Разработването на пазарен анализ и маркетингов план
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Разработване на софтуерен модул за микроразплащания, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: Разработване на софтуерен модул за микроразплащания
    Изпълнител: ИНДИГОВЪРДЖ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN