Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-1820-C01
Наименование на проекта Нови работни места във „Витал Концепт“ ООД
Бенефициент 203586481 „Витал Концепт“ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 26.04.2017
Дата на стартиране 02.05.2017
Дата на приключване 02.08.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на проект "Нови работни места във „Витал Концепт“ ООД ще насърчи заетостта и социалното включване на уязвими групи на пазара на труда чрез субсидираната заетост, осигурявайки им по този начин възможност за заработване на доходи и получаване на осигурителни права. 
Също така ще се окаже подкрепа и за работодателя на практика, тъй като планираните средства в бюджета на проекта и тяхното рационално използване, ще доведат до повишаване на финансовите показатели на дружеството, а разкритите и материално обезпечени нови работни места до постигане на по-добро съответствие на качествата на работната сила с потребностите на пазара на труда и разширяване на достъпа до заетост.

Проектните цели, които ще бъдат постигнати са:
Обща: Интегриране на уязвими групи на пазара на труда, чрез разкриване на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица.
Специфична цел: 
-	Повишаване нивото на заетост, чрез разкриване и ресурсно обезпечаване на нови работни места в „Витал Концепт“ ООД.
-	Провеждане на систематизирана селекция на кандидати, представители на целевата група, за включването им в заетост по проекта.

Обхватът на проекта е за гр. София, като ще бъдат включени в заетост 6 безработни и неактивни лица, предствители на следните специфични категории:
- Продължително безработни и неактивни лица; 
- Безработни лица на възраст над 54 г.; 
- Безработни младежи до 29 г. вкл.

Основни дейности по проекта:
1. Управление и отчетност на проекта. Информиране и публичност
2. Доставка на ДМА
3. Провеждане на подбор и наемане на безработни и неактивни лица
Дейности
  • Дейност: Управление и отчетност на проекта. Информиране и публичност: цел на дейността: Постигане на общата и специфични цели на проектното предложение, чрез осигуряване на качествено и навременно логистиката, изпълнение и отчетност на заложените дейности. Основна задача на екипа е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат периодични работни срещи за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с УО ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансова-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора за безвъзмездна помощ. При настъпване на промени на банкови сметки, адреси и телефони ще се извършва писмено уведомление на Управляващия орган. Пълната документация по проекта ще се съхранява от „Витал Концепт“ ООД в указания срок след балансовото плащане. Всички документи ще бъдат налични и предоставяни за проверка от Управляващия орган или одиторски органи на Европейския съюз. Ще бъдат изготвени технически и финансови отчети, отговарящи на образците към договора при подаване на заявка за междинно и окончателно плащане по проекта. Всеки етап от изпълнението на проекта ще бъде контролиран от членовете на екипа на проекта, които са отговорни за навременното изпълнение на всички дейности. От провежданите ежемесечни работни среши на екипа ще бъдат изготвяни протоколи, в които ще бъде отразен напредъка по проекта, срещани трудности и възможните решения за преодоляването им, ще се разпределят задачи и планират предстоящи дейности. Срещите ще бъдат своеобразен инструмент за контрол, мониторинг и проследяване на коректното изпълнение на заложените в проекта дейности. След сформирането на екипа по проекта, ще бъде изготвен и представен на УО график на тръжните процедури за всички предвидени договори с изпълнители. Екипът по проекта ще извършва акуратно подготовка на документация за възлагане на отделни дейности на изпълнители, съобразно Постановление 118/2014 на Министерски съвет за условията и реда за определяне на изпълнител от страна на бенефициенти на договорена безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитите, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския фонд за морско дело и рибарство, Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство, Норвежкия финансов механизъм, Фонд "Убежище, миграция и интеграция" и Фонд "Вътрешна сигурност". Съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и възоснова на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на ЕП и на Съвета от 17/12/2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби на Европейския социален фонд, Кохезиония фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, ЕСФ, Кохезиония фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1038/2006 на Съвета се предвижда за извършване на информираност и публичност на проекта следното: • изработка на 1 бр. информационна табела; • 500 бр. информационни брошури; • 10 бр. плакати; Документите по проекта ще са снабдени със съответната визуализация и на бланка, съгласно изискванията на УО., Договорена стойност: 5 372.11 , Отчетена стойност: 5 372.08
  • Дейност: Доставка на ДМА : Цел на дейността: Ресурсно обезпечаване на новите работни места във „Витал Концепт“ ООД, чрез закупуване на автомобил. С оглед на разписаните задължения в длъжностните характеристики на новонаетите служители, както и поради необходимостта от предвижване за посещение на клиенти и обекти, автомобилът ще се използва по предназначение и за следните цели: задача на служителите на длъжност „Експерт, продажби” ще е и два пъти дневно (в началото на работния ден и още един път в края на работния ден) да превозят направените поръчки от склада на Витал Концепт до централен склад на Български пощи (съгласно сключен договор с БП, където е регламентирано едната доставка бъде в 9.30-10.00 ч., а втората в 16.30-17.00 ч.).За вътрешни доставки ще се извършват и ежедневни превози на поръчки до куриерска фирма. Ще бъдат заложени автомобила да притежава характеристики като: - товарен 3+1 места; - дизелов/бензинов двигател; - обем на двигателя от 1.0 - 1.6 л; - мощност до 100 к.с.; - Европейска екологична норма Euro 6; - механична предавателна кутия: - среден разход на гориво не по-висок 7л/100 км; - оборудван с климатична система. Автомобилът ще бъдат визуализирани по подходящ начин, че е закупен със средства по схемата BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”. В съответствие с Насоките за кандидатстване, фирмата се ангажира да запази предназначението на закупеното оборудване следва за срок не по-кратък от 5 години от датата на одобрение на окончателния доклад без прекъсване, с изключение на непредвидени обстоятелства. В случай на възникване на непредвидени обстоятелства срокът спира и продължава да тече след отпадането им., Договорена стойност: 22 090.00 , Отчетена стойност: 19 991.67
  • Дейност: Провеждане на подбор и наемане на безработни и неактивни лица: Цел на дейността: Повишаване нивата на заетост, чрез извършване на подбор на кандидати за новоразкрити работни места в „Витал Концепт“ ООД. Набирането на персонал е важен и отговорен процес, от който зависи по нататъшната дейност на организацията, ефективното и функциониране като система. Неговото успешно или неуспешно осъществяване е от голяма значение за вътрешният климат на организацията, за процесите на интеграция между отделните хора, отдели и структури, за идентифицирането на индивидуалните с колективните и фирмените интереси. Набирането и подборът на персонала в организацията трябва да бъдат системно планирани, подготвяни и внимателно управлявани, за да бъдат избрани подходящите хора. Това се осигурява чрез открито оповестени и подходящи за вакантната длъжност критерии, чрез които се преценява пригодността на конкретния човек. С оглед на това и в съответствие с Насоките за кандидатстване по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ: BG05M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”, предвиждаме старт на дейността да се даде през II-ри проектен месец, като ще се обхванат 6 бр. лица, представители на следните специфични категории от целевата група за гр. София: - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни лица на възраст над 54 г.; - Безработни младежи до 29 г. вкл., „Витал Концепт“ ООД се ангажира минимум 50 % от целевата група да е съставена от поне една от определените специфични категории. Екипът на проекта ще осигури логистично процеса с подготовката на обявление и публикуването му в популярни интернет сайтове и платформи за търсене/предлагане на работа. В обявата ще бъде отбелязана информацията, че това са работни места, финансирани по проект чрез средства от ЕС (съответно ще се спазят изисквания за информираност и публичност). Ще бъдат описани необходимите документи за кандидатстване, етапите на подбор и срок за подаване на документи. Предвижда се процесът на основният подбор от лица да бъде в продължение на 2 месеца. При необходимост, в продължение на изпълнението на дейността, при напускане на лица от целевата група, ще бъде извършван допълнителен подбор. Планира се да бъде потърсено съдействие от ДРСЗ-София за обявяване на свободни работни места в ДБТ, за да може да бъдат насочвани подходящи безработни кандидати за длъжностите:  Експерт, маркетинг – 2 бр., с код по НКПД 24316002;  Специалист, продажби – 4 бр., с код по НКПД 33393004. Тъй като по настоящата схема за безвъзмездна помощ, част от целевата група включва и неактивни лица, т.е. такива, които не са регистрирани в ДБТ и не са ангажирани в заетост, ще се разчита и на неформални и формални лични контакти и канали за информация, чрез които да се разгласи достатъчно за извършването на този подбор. За периодът на реализация на проекта ще бъдат предоставени на наетите лица средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии за съответната година, както в бюджета са предвидени суми и за дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнасят разкритите работни места. , Договорена стойност: 85 941.42 , Отчетена стойност: 85 887.39

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДВОРСКА КОНСУЛТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 600.00
  • Изпълнител: Иван, Договорена стойност по проекта*: 5 000.00 , Отчетена стойност**: 2 439.54
  • Изпълнител: АУТО ФРАНС 3000 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 19 991.67 , Отчетена стойност**: 19 991.67
  • Изпълнител: Васил, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 692.54
  • Изпълнител: ГРАФИС ООД, Договорена стойност по проекта*: 640.00 , Отчетена стойност**: 640.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 8.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 111 305.20 BGN
БФП 111 305.20 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 111 251.14 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за дейност „Информиране и публичност”, Прогнозна стойност: 640.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител за дейност „Информиране и публичност”
    Изпълнител: ГРАФИС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 640.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на дейност „Доставка на ДМА” , Прогнозна стойност: 22 090.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на дейност „Доставка на ДМА”
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Избор на изпълнител на дейност „Доставка на ДМА”
    Изпълнител: АУТО ФРАНС 3000 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 19 991.67
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Публично съобщение за набиране на ценови предложение за избор на изпълнител на дейност "Управление и отчетност на проекта", позиция "Счетоводител", Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Избор на изпълнител на дейност "Управление и отчетност на проекта", позиция "Счетоводител"
    Изпълнител: ДВОРСКА КОНСУЛТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN