Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-0056-C01
Наименование на проекта Нова заетост
Бенефициент 201661280 ОДИТ КОНСУЛТ 823 ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 11.07.2016
Дата на стартиране 11.07.2016
Дата на приключване 10.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Видин, гр.Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение акцентира върху актуален за страната ни проблем по отношение на безработицата сред най-уязвимите групи, като предоставя възможност за създаване на пет работни места в дружество с основен предмет на дейност в сферата на счетоводното и данъчно обслужване. 
Дейностите по проекта ще се реализират на територията на гр. Видин в Северозападен регион, който е един от най-бедните региони в Европейския съюз.
В ДБТ Видин безработицата е 16% от началото на 2015 година, като 50% от регистрираните лица са продължително безработни.
Целта на настоящия проект е със средства от ОПРЧР  да бъдат създадени пет работни места за пет лица: безработни и неактивни лица на възраст от 30 до 54г - 3 лица, безработни лица с увреждания - 1 лице и безработни младежи до 29г - 1 лице, закупуване на оборудване за обезпечаване на работните места - 5 бр. компютри със счетоводен софтуер, 5 бр. офис композиции /бюро, стол и шкаф за документи/, преминаване на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" - "Английски език-три нива", както и успешното завършване от всички курсисти, осигуряване на  12 месечна заетост за посочените пет лица на длъжност "Счетоводител" код 24116004. 
Със средства на дружеството впоследствие ще се запази заетостта за три от посочените лица, като за останалите две ще има по-голяма възможност за реализация на трудовия пазар вследствие на преминатото чуждоезиково обучение и усвоените знания. 
Обучението по английски език е необходимо поради факта, че все повече фирми имат достъп до външни пазари и в ежедневната работа на дружеството постъпват документи на английски език, които трябва да бъдат обработени от счетоводителя. 
Периода за изпълнение на проектните дейности е 15 месеца през което време ще бъдат спазвани правилата за публичност и визуализация с уточняване приноса на Европейския съюз за изпълнение на проектните дейности.
Дейности
  • Дейност: Набиране на бенефициенти по проекта от целевите групи, сключване на трудови договори с дружеството с осигурена 12 месечна заетост: С цел набиране на бенефициенти за участие в проектните дейности дружеството-изпълнител ще подаде заявка до местната ДБТ за информиране на потенциалните целеви групи и включването им в дейностите по проекта. За включването на неактивните лица ще се използва помощ и от местните общности в т.ч. неправителствени организации. Ще се извърши насочване на представители от целевите групи и подбор от стана на кандидата на 5 лица - безработни и неактивни на възраст между 30 и 54 години - 3 лица, безработни хора с увреждания - 1 лице и безработни младежи до 29г - 1 лице за включването им в проекта. Освен информиране от ДБТ и от местните общности на потенциални бенефициенти за включване в проектните дейности ще бъде публикувано и съобщение в местен вестник. С оглед последващо изпълнение на трудовите задължения минималното завършено образователно ниво, което трябва да притежават кандидатите е средно-специално/професионално образование. С оглед спазване изискванията за равенство на половете и недискриминация не се предвиждат други изисквания към кандидатите. Времето за изпълнение на дейността по подбор на потенциални бенефициенти ще се осъществи през първите три месеца от изпълнение на проекта след което с избраните пет души ще бъдат сключени трудови договори за осигуряване на 12 месечна заетост на длъжността "Счетоводител" код 24116004., Договорена стойност: 41 694.16 , Отчетена стойност: 41 694.16
  • Дейност: Провеждане на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици", "Английски език-три нива": Целта за предоставяне на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" - "Английски език" в три нива всяко от които по 100 часа или общо 300 часа за трите нива е, че в работата на счетоводителя в последните години се обработват все повече документи на английски език. Дейността на дружеството е в сферата на счетоводно и данъчно обслужване, като клиенти са фирми с разнороден предмет на дейност. С влизането на страната ни в Европейския съюз и свободното придвижване на хора, стоки и капитали все повече дружества изнасят или внасят стоки от общия европейски пазар, където се обменя документация на чужд език. Независимо от факта, че за целите на данъчното законодателство документа на чужд език следва да бъде придружен с превод на български в работата на счетоводителя изискваща спазване на конкретни срокове за подаване на справки, декларации и осчетоводяване на документи познанията по английски език са от особено значение за точното изпълнението на дейността. В допълнение е и факта, че за отчитане дейността на съответната фирма много често се налага водене на кореспонденция с контрагенти на английски език за изпълнението на което познанията по езика е задължително. За осъществяването на дейността се предвижда сключване на договор без провеждане на процедура предвид праговете за доставки и услуги, регламентирани в ПМС 118/2014 за предоставяне на обучението с външен изпълнител с опит в предоставянето на обучения за възрастни. Предвижда се обучението да стартира в началото на третия месец от изпълнението на проектните дейности, който месец е първи от заетостта на лицата и да приключи през пети месец от проектните дейности, който е трети от стартиране на заетостта на бенефициентите т.е. видно от показания по-долу план график обучението по чужд език е паралелно със заетостта в първите месеци от назначаване на бенефициентите по проекта. Предвиденото обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" - "Английски език" в три нива всяко от които по 100 часа или общо 300 часа за трите нива е за 5 лица, като разпределението на часовете за теория са 100 часа и практика 200 часа. Документ доказващ завършеното обучение е удостоверение/сертификат издаден от обучаващата организация на успешно завършилите 5 лица., Договорена стойност: 3 500.00 , Отчетена стойност: 3 500.00
  • Дейност: Закупуване на оборудване и счетоводен софтуер за обезпечаване на новооткритите работни места и застраховане на закупените ДМА: С цел обезпечаване на новооткритите работни места в проекта се предвижда закупуване на оборудване и софтуер необходим за работа на новоназначените пет лица в дружеството. С оглед нарастването на клиентите на дружеството както и документооборота с контрагенти е налична възможност с осигуряването на място в офиса на фирмата за новоназначените пет лица. Закупуването на 5 бр. компютри със счетоводен софтуер, като и офис композиции, състоящи се от бюро, стол и шкаф за документи е от непосредствено значение за изпълнение на ежедневните трудови задачи на новоназначените лица. За изпълнението на дейността се предвижда сключването на договор за доставка с външен изпълнител без провеждане на процедура с оглед регламентираните прагове в ПМС 118/2014, като времето за изпълнение на дейността е през първите три месеца след стартиране на проекта т.е. преди сключване на трудови договори с избраните лица. Целта е към момента на сключване на трудовите договори да са налични пет оборудване работни места. С оглед предотвратяване на рискове като кражба и пожар закупените активи ще бъдат застраховани за периода на изпълнение на дейността срещу съответните рискове - "Кражба" и "Пожар". , Договорена стойност: 13 510.00 , Отчетена стойност: 13 510.00
  • Дейност: Публичност и визуализация на дейностите по проекта: Целта на дейността е организация и осъществяване на дейностите по информиране и публичност за популяризиране на проекта, Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 и Европейския социален фонд. Необходимостта от информираност и публичност на проектното предложение се налага като естествен проводник на обратната връзка между всички заинтересовни страни в процеса на реализация на проекти по структурните фондове на ЕС, а именно: предприятия, обучаващи институции, неправителствен сектор, обедининия на работодателите, местната и държавна власт, гражданите. Тя гарантира прозрачност и законност в действията на всички заинтересовани страни; наблюдение и контрол от обществото върху дейностите; познаване на предвидените цели и очаквани резултати от проекта, а от тук и осъзнато и ефективно включване на всички участници, от които зависи успеха му. Резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат отразени в 3 публикации в местен вестник с цел популяризиране на проекта, ОПРЧР 2014-2020 и ЕСФ. Публикациите ще включват информация за резултатите и дейностите по проекта. Ще се изработи 1 табела за визуализация, която ще бъде поставена на мястото за реализиране на проекта в дружеството-изпълнител, както и 15 бр. стикери с които да се маркира новозакупеното оборудване /компютри, бюра и шкафове за документи/. По този начин ще се осигури възможност за популяризиране на проекта, повишаване авторитета на дружеството, включване на други предприятия в следващи процедури за кандидатстване пред структурните фондове на ЕС, ангажираност на цялото общество в провеждане политиката на сближаване на ЕС. Методите за директна връзка с медиите, а чрез тях и с обществеността са гаранция за публичност, законност и прозрачност на действията, популяризация на проекта, а от тук и на оперативната програма и приноса на ЕСФ. Продължителността за изпълнение на дейността е 15 месеца, т.е за целия период на изпълнение на проектните дейности, поради факта, че в процес на изпълнение на проекта се съставят документи, които трябва да са в съответствие с правилата за публичност и визуализация на Оперативната програма., Договорена стойност: 875.00 , Отчетена стойност: 875.00
  • Дейност: Екип за управление. Мониторинг и отчетност.: Дейността е необходима за вътрешното наблюдение, оценка на напредъка и планиране на дейностите, както и за гарантиране резултатите от другите дейности по проекта. Целта на изпълнението на дейността е осъществяване на организация и управление на дейностите по проекта с цел постигане на заложените цели и резултати и успешното отчитане пред Управляващия орган вследствие на непрекъснатия мониторинг. Дейността се изпълнява през целия период на проекта и включва следните поддейности: - осъществяване на цялостна координация и организация за изпълнение на предвидените дейности по проекта - изготвяне на текуща документация по проекта - осъществяване на непрекъснат контрол върху проектните дейности от екипа по проекта и Управляващия орган - изготвяне на технически и финансови отчети и отчитането им пред Управляващия орган Продължителността за изпълнение на дейността е през всички 15 месеца от изпълнението на проекта., Договорена стойност: 5 950.00 , Отчетена стойност: 5 949.95

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Мариан, Договорена стойност по проекта*: 2 975.00 , Отчетена стойност**: 4 254.25
  • Изпълнител: Мирена, Договорена стойност по проекта*: 2 975.00 , Отчетена стойност**: 1 695.70
  • Изпълнител: ЛАУРА ВЕНДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 410.00 , Отчетена стойност**: 13 410.00
  • Изпълнител: КОНСУЛТ ВД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 500.00 , Отчетена стойност**: 3 500.00
  • Изпълнител: ЗАСТРАХОВАТЕЛНО АКЦИОНЕРНО ДРУЖЕСТВО АРМЕЕЦ АД, Договорена стойност по проекта*: 100.00 , Отчетена стойност**: 100.00
  • Изпълнител: ДЕЙВСТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 875.00 , Отчетена стойност**: 875.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 6.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 65 529.16 BGN
БФП 65 529.16 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 63 123.43 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за закупуване на оборудване и счетоводен софтуер по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за закупуване на оборудване и счетоводен софтуер по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за застраховане на закупено оборудване и счетоводен софтуер по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г, Прогнозна стойност: 100.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за застраховане на закупено оборудване и счетоводен софтуер по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" – „Английски език-три нива” по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 3 500.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" – „Английски език-три нива” по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на публичност и визуализация по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 875.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на публичност и визуализация по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-C01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на счетоводител проект по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-С01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г., Прогнозна стойност: 2 975.00
  • Обособена позиция 1: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на счетоводител проект по договор за предоставяне на БФП BG05M9OP001-1.003-0056-С01, спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016 г.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN