Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-1384-C01
Наименование на проекта Създаване на устойчиви работни места за младежи в нов отдел за преводи на турски и гръцки език в "Олтранс" ООД
Бенефициент 160103244 ОЛТРАНС
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 23.08.2016
Дата на стартиране 01.09.2016
Дата на приключване 30.09.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е създаването на нов отдел за преводи на турски и гръцки език към преводаческата дейност на фирма "Олтранс" ООД и сформиране на екип от млади специалисти чрез допълнително повишаване на знанията и уменията на новоназначените служители. Потребността, която ще бъде удовлетворена, е създаването на устойчиви работни места за безработни и неактивни лица до 29 г. вкл.

Целева група на проекта: 7 неактивни лица на възраст до 29 г., вкл., извън обучение или образование, според индикаторите на ОП РЧР. Нуждите на целевата група: придобиване на компетентности и стаж по специалността в иновативна фирма, която спазва законодателството на Р. България и Европейския съюз и прилага трите хоризонтални принципи на ОП РЧР; както и формиране и придобиване на трудови навици

За изпълнение на проекта са предвидени следните основни дейности:
1. Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места
2. Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца
3. Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности
4. Информиране и публичност на проекта
5. Организация и управление на проекта 

Очаквани резултати: 
1. Активиране на младежите и повишаването на тяхната заетост чрез създадените 7 нови работни места и наемането на 7 безработни или неактивни участници на възраст до 29 г., вкл. извън обучение или образование
2. След напускане на операцията да имат работа 7 бр. лица, които преди това са били неактивни лица на възраст до 29 г. вкл.
3. Обучение на 6 младежи до 29 г. вкл. по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици"
4. Обучение на 7 младежи до 29 г. вкл. по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност"

В проектното предложение са застъпени трите хоризонтални принципа на ОП РЧР: равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие.
Дейности
  • Дейност: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: В изпълнение на общата цел на проекта ще бъдат създадени следните 7 нови работни места: - 2 за експерти продажби, - 4 за преводачи и - 1 за специалист предпечатна подготовка за подготовка на документите за превод. Експертите по продажба ще извършват търсене на клиенти и тяхното обслужване и осъществяват директни продажби. Специалистът по предпечатна подготовка ще извършва подготовка на проектите за превод в текстови формат, удобен за превод през специализирания софтуер и изработка на рекламни материали на дейността на фирмата в помощ на експертите по продажби. "Олтранс" ООД е сертифицирано по международен стандарт EN 15038:2006 и неговите изисквания налагат наемането на двама преводачи за всеки език - единият превежда, другият редактира. За постигане на специфична цел 1 по проекта (Създаване и разкриване на 7 нови работни места, за които да бъдат наети 7 неактивни лица от една от най-уязвимите групи на пазара на труда - лицата на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование, според индикаторите на ОП РЧР.) е необходимо закупуването на оборудване, обзавеждане и ДНА. За постигане икономичност на разходите ще бъдат набрани минимум три оферти от различни доставчици на необходимото оборудването, обзавеждането и ДНА. За доставчик ще бъде избран доставчикът с най-доброто предложение от гледна точка на характеристики артикула, условия на доставка, условия на гаранция, приемлива цена. За реализиране на основните задължения на 7-те нови работни места, е необходимо да се закупи бюро, стол, компютърна конфигурация и софтуерни лицензи за всяко работно място. За реализирането на специфичните задължения на преводачите е необходимо закупуване на лицензии за специализиран софтуер за подпомагане процеса на превод: SDL Trados. Ще бъде закупена комбинация от различни версии на софтуера, за да се покрият едновременно нуждите от функционалност, едновременна работа на всички преводачи с цел извършване на специфичните им задължения и в същото време икономическа изгода. Поради спецификата и изискванията на специализирания софтуер за преводаческата дейност, е необходимо закупуване на компютри среден клас. Допълнително оборудване, което е необходимо за реализирането на задълженията, е лазерно многофункционално устройство за разпечатване, сканиране, копиране на документи и факс, достъпно и от 7-те нови работни места и метален шкаф за документи със заключване. Начало на изпълнение на дейността: първи месец от изпълнение на проекта. Продължителност на изпълнение на дейността: 1 месец., Договорена стойност: 15 800.92 , Отчетена стойност: 20 158.36
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: "Олтранс" ООД ще осигури заетост за период до 12 месеца на 7 лица от целевата група на проекта. Трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Лицата ще бъдат наети по трудово правоотношение. Реализирането на основната цел на проекта изисква да бъдат създадени 7 нови работни места: - 2 за експерти продажби, - 4 за преводачи и - 1 за специалист предпечатна подготовка за подготовка на документите за превод. Експертите по продажба ще извършват търсене на клиенти и тяхното обслужване и осъществяват директни продажби. Специалистът по предпечатна подготовка ще извършва подготовка на проектите за превод в текстови формат, удобен за превод през специализирания софтуер и изработка на рекламни материали на дейността на фирмата в помощ на експертите по продажби. "Олтранс" ООД е сертифицирано по международен стандарт EN 15038:2006 и неговите изисквания налагат наемането на двама преводачи за всеки език - единият превежда, другият редактира. 1. Организиране на конкурс за новите работни места и подбор на новите служители. 1.1 Публикуване на обяви в местното бюро по труда и в уеб-сайтове за предлагане на работа 1.2 Провеждане на интервюта и избор на служители При избор на служители за новосъздадените работни места ще бъде приложена политиката за насърчаване на равенство между мъжете и жените на работното място. 2. Провеждане на вътрешнофирмено обучение на назначените по програмата служители с цел запознаване със специфичните програми за подпомагане на превода, фирмената политика за приемане на поръчки и "зелената" политика на фирмата, както и формиране на трудови навици. 3. След това назначените по програмата служители ще започнат работа по съответните длъжности като ръководителят на проекта наблюдава и подпомага тяхната работа. 4. "Олтранс" следва политика на безопасни условия на труд. Член 48, ал. 5 от Конституцията на Република България гласи: "Работниците и служителите имат право на здравословни и безопасни условия на труд". Службата по трудова медицина е основен елемент в системата за управление на здравето и безопасността при работа. Начало на изпълнение на дейността: първи месец от изпълнение на проекта. Продължителност на изпълнение на дейността: през целия период на изпълнение на проекта - 13 месеца., Договорена стойност: 58 723.32 , Отчетена стойност: 50 279.92
  • Дейност: Предоставяне на обучение на вече наетите по проекта лица по ключови компетентности съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици", Ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност": Основният език, на който "Олтранс" предлага преводи е английският. Езикът, на който "Олтранс" комуникира със своите международни партньори и получава специфични указания за езиковите преводи на документи и текстове, е английският. В тази връзка за осъществяване на служебните задължения на преводачите и експертите продажби е необходимо кандидатите да имат познания по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" - английски език. Осъществяването на служебните задължения на преводачите, експертите продажби и специалиста по предпечатна подготовка изисква дигитална компетентност за работа с текстообработваща програма, затова е необходимо кандидатите да имат познания по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" След провеждане на обучението от обучаваща организация/институция на всеки служител по проекта ще бъде издаден сертификат, удостоверяващ придобитите знания. Начало на изпълнение на дейността: втори месец от изпълнение на проекта, след наемане на лицата по създадените нови работни места. Продължителност на изпълнение на дейността: 12 месеца поради характера на обучението по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици"., Договорена стойност: 5 950.00 , Отчетена стойност: 4 823.00
  • Дейност: Информиране и публичност на проекта: Дейностите по информиране и публичност на проекта са разработени в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и включват: 1 Публикуване на уеб-сайта на фирма "Олтранс" ООД в раздел "отдел за преводи на гръцки и турски език" кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз. 2. Поставяне на поне един плакат с информация за проекта (минимално размер АЗ) и рекламно пано от винил, в които се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюза, на видно за обществеността място, например на витрините на основния офис на "Олтранс" ООД." 3. Реклама в радиостанции с национално покритие. Начало на изпълнение на дейността: първи месец от изпълнение на проекта. Продължителност на изпълнение на дейността: през целия период на изпълнение на проекта - 13 месеца., Договорена стойност: 960.36 , Отчетена стойност: 960.36
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта се осъществява от ръководителя на проекта. Целта е успешното приключване на проекта. За осчетоводяване на проекта е необходим и счетоводител. Разходи за възнаграждението на ръководителя на проекта представляват 7,70 лв/р.ч., изчислени въз основа на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 (ср. месечно възнаграждение по НСИ за м. 06 2015 г. за икономическа дейност "Административни и спомагателни дейности" е 1293 лв., работни дни в 2015 г.: 252 бр., т.е. средно по 21 работни дни в месеца; така възнаграждението за 1 работен ден е 61,57 лв., съответно възнаграждението за 1 работен час е 7,70 лв.). Разходите за възнаграждение на счетоводителя на проекта представляват 6,00 лв/р.ч., изчислени въз основа на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Начало на изпълнение на дейността: първи месец от изпълнение на проекта. Продължителност на изпълнение на дейността: през целия период на изпълнение на проекта - 13 месеца., Договорена стойност: 8 156.40 , Отчетена стойност: 8 116.70

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МАРКЕТ ТРЕНД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 960.36 , Отчетена стойност**: 960.36
  • Изпълнител: Сотир, Договорена стойност по проекта*: 5 082.00 , Отчетена стойност**: 6 244.70
  • Изпълнител: ДЗИ - ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 136.11
  • Изпълнител: АДРОИТ ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 10 024.94 , Отчетена стойност**: 10 024.94
  • Изпълнител: ДИДЖИТЪЛ РИВЪР ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 774.51
  • Изпълнител: ДЖОРЕВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 872.00 , Отчетена стойност**: 1 872.00
  • Изпълнител: ИВЕНТИКА ПАРТНЪРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 141.00 , Отчетена стойност**: 3 141.00
  • Изпълнител: НЕФ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 724.37 , Отчетена стойност**: 1 724.37
  • Изпълнител: ЛИНГВА АЛИАНА ООД, Договорена стойност по проекта*: 4 200.00 , Отчетена стойност**: 4 200.00
  • Изпълнител: ЗЕД БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 210.00 , Отчетена стойност**: 210.00
  • Изпълнител: МЕЖДУНАРОДЕН ЦЕНТЪР ЗА ОБУЧЕНИЕ И ТУРИЗЪМ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 623.00 , Отчетена стойност**: 623.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 9.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 89 591.00 BGN
БФП 89 591.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 83 159.61 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на доставчик на компютърни станции, софтуер за тяхното функциониране и окабеляване на работните места по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 10 033.36
  • Обособена позиция 1: Доставка на нови компютърни станции, софтуер за тяхното функциониране и окабеляване на работните места
    Изпълнител: АДРОИТ ЕЛЕКТРОНИКС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 024.94
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на доставчик на нови лицензи за специализиран софтуер за преводаческа дейност по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 4 052.60
  • Обособена позиция 1: Доставка на нов лиценз на програма за компютърно подпомаган превод
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на нов лиценз на програма за качествен контрол на превода
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител в качеството на счетоводител на проекта по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 2 154.36
  • Обособена позиция 1: Изпълнител в качеството на счетоводител на проекта
    Изпълнител: ДЖОРЕВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 872.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител за изработка на мебели и доставка на офис обзавеждане по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 1 795.00
  • Обособена позиция 1: Изработка и доставка на нови офис бюра
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Доставка на ново офис обзавеждане – столове и шкафове
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител на застраховка на придобито обзавеждане и оборудване по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 160.00
  • Обособена позиция 1: Застрахователна услуга
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител на услуга за обучение по ключови компетентности на новонаетите лица по проект BG05M9OP001-1.003-1384., Прогнозна стойност: 5 950.00
  • Обособена позиция 1: Обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“
    Изпълнител: ЛИНГВА АЛИАНА ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 200.00
  • Обособена позиция 2: Обучение по ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност"
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител на услуга по осъществяване на публичност и визуализация на дейностите по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Услуга по осъществяване на публичност и визуализация на дейностите по проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за избор на изпълнител на услугата трудова медицина на 7 назначени по проекта лица за срок от 12 месеца по проект BG05M9OP001-1.003-1384, Прогнозна стойност: 210.00
  • Обособена позиция 1: Предоставяне на услуга по трудова медицина
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN