Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0197-C01
Наименование на проекта "Социални услуги за достоен живот"
Бенефициент 000875856 ОБЩИНА ПОПОВО
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 02.12.2015
Дата на стартиране 02.12.2015
Дата на приключване 02.10.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Търговище, Попово

Описание

Кратко описание на проекта
С осъществяването на настоящия проект ще се предостави възможност на приблизително 70  жители от община Попово, които попадат в целевата група на проекта, да ползват комплексни социални и здравни услуги.
По проекта се планира да бъдат назначени един социален работник, две медицински сестри , социален асистент, 12 лични асистенти и 29 домашни помощници и един психолог.
Конкретните потребители на услугата ще се определят след извършване на оценка на потребностите от наетите социален работник, медицински сестри и психолог. 
За всеки един одобрен потребител ще се изготви индивидуален план, където ще се конкретизират извършваните от домашния помощник, личен асистент, социален асистент и медицинска сестра  дейности за помощ и времето на тяхното извършване.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление: Дейността цели да гарантира изпълнение на проекта при спазване на графика, изразходване на средствата според изискванията на програмата и постигането на заложените цели. По проектът ще бъдат назначени трима експерта: Ръководител на екип, координатор и счетоводител. Назначението на екипа и определянето на възнагражденията ще бъде съгласно изискванията, заложени Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г. Дейността включва и доставка на материали и консумативи за администрирането на проекта., Договорена стойност: 19 151.77 , Отчетена стойност: 18 183.92
  • Дейност: Информиране и публичност: Целта на тази дейност е популяризиране на проекта, неговите цели и дейности, източника на финансовата помощ, прозрачност при неговото изпълнение, и недопускане на дискриминация. Изпълнението на дейността ще бъде извършено съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. , Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 528.00
  • Дейност: Подбор, наемане и обучение на персонала: Подбор на подходящи лица, които да оказват подкрепа и съдействие за социално включване на потребителите, персонална грижа, здравна помощ, консултация и помощ за извършване на комунално-битови дейности. Наемане и провеждане на въвеждащо обучение на лицата, с цел повишаване на професионалната компетентност и мотивация при предоставяне на грижа на хора с увреждания и тези над 65 години в невъзможност за самообслужване. Подбор на персонал на трудов договор (8 часов работен ден) за заемане на длъжностите личен асистент (12), домашен помощник (29), социален асистент (1), социален работник (1) и медицинска сестра (2). Проектът предвижда подбор и наемане на длъжностите „личен асистент” и „домашен помощник” да се изпълни на два етапа – при стартиране на проекта и след приключване на дейностите по операция „Нови алтернативи” Персоналът включва и наемането на външен експерт-психолог, описан в Дейност № 5 "Консултация и предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и потребителите на услугите" , Договорена стойност: 550.00 , Отчетена стойност: 4 687.74
  • Дейност: Информиране и подбор на кандидат-потребители на услугите: През последните години се поставя акцент в социалната политика върху алтернативните форми на социални услуги, каквито са дневни центрове, центрове за социални услуги, за рехабилитация, защитени жилища, социален патронаж и звената към него. Една от задачите на дейността е да запознае местната общност с възможността да се възползва от комплексните социално и здравни услуги, както и да гарантира достатъчен брой потребители. Основна задача е и набирането на кандидати за потребители на услугите. С провеждането на информационната кампания и подбора на кандидати ще се предостави възможност за достъп до комплексни социални и здравни услуги, и включване в общността на около 70 жители от община Попово. Услугата ще се предоставя на територията на цялата община. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Консултация и предоставяне на психологическа подкрепа на персонала и потребителите на услугите. : Дейността предвижда наемането на външен експерт –психолог на граждански договор, който да подпомогне предоставянето да консултира екипа при подбора на кандидатите и да оказва психологическа подкрепа на целевите групи. Психологическата подкрепа ще бъде предоставена от лице с подходящо за тази дейност образование и професионален опит. При наемането на лицето ще бъдат спазени изискванията в Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 г.. , Договорена стойност: 7 105.60 , Отчетена стойност: 5 325.79
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги. : Дейността има за цел: Осигуряване на устойчиви, добре планирани и управлявани услуги. Изграждане на управленска структура, съответстваща на обема на дейността с ясно разпределение на отговорностите. Мониторинг на дейностите, извършвани от персонала. Социално-здравните услуги ще се предоставят от общо 45 лица - личен асистент (12 бр.), домашен помощник (29 бр. ), социален асистент (1 бр.), социален работник (1 бр) и медицинска сестра (2 бр). С оглед на описаните в Дейност 3 "Подбор, наемане и обучение на персонала" етапи, е направено следното разпределение на персонала (ЛА, СА и ДП) за предоставяне на услугите Етап I: Наетите през първия етап (януари 2016 г.) личен асистенти (3 бр.), домашни помощници (7 бр.) и социален асистент (1 бр.) ще предоставят услугата 18 месеца. Етап II: След извършване на нови оценки на потребителите през месец март 2016, през април 2016 г. услуги ще предоставят допълнително наетите лични асистенти (9 бр.) и домашни помощници (22 бр.) В бюджета на проекта са предвидени разходи за основно трудово възнаграждение на „личен асистент”, „социален асистент” и „домашен помощник” през 2016 в размер на прогнозни стойности на МРЗ – 420 лв. и от 01.2017 г. до 06.2017 за прогнозни стойности на МРЗ – 460 лв. На база тези стойности е дефинирана и часовата стойност за съответния период. Часовата стойност на възнагражденията на личните асистенти, домашни помощници и социален асистент е заложена при максимални коефициенти с цел минимизиране на непредвидени разходи и при условие, че кандидатите притежават повече от една година опит. При реализиране на икономии от разходите за трудови възнаграждения, екипът по проекта ще отправи мотивирано искане до Управляващия орган за наемане на допълнителен персонал за предоставяне на услуги, на тези лица, които се нуждаят, но не са били включени в проекта поради ограничения бюджет., Договорена стойност: 471 288.33 , Отчетена стойност: 450 467.18
  • Дейност: Доставка на материали и консумативи, необходими за дейностите на звеното: Дейността предвижда доставка на материали и консумативи, необходими за управлението на звеното и предоставяне на услугите. Разходът е необходим с оглед на това, че при подготовката на методики, документации за подбор на персонал и оценка на потребителите, архив на досиета, картони и др. ще се използват канцеларски материали и консумативи. , Договорена стойност: 1 194.24 , Отчетена стойност: 429.11

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Виолета, Договорена стойност по проекта*: 7 105.60 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОФИС КОНСУМАТИВИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 484.91
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 59.00 , Целева стойност: 115.00 , Достигната стойност: 108.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 59.00 , Целева стойност: 129.00 , Достигната стойност: 108.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 889.94 BGN
БФП 499 889.94 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 476 046.52 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на канцеларски материали за нуждите на Община Попово и бюджетните звена, Прогнозна стойност: 22 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка по периодични заявки на материали и/или консумативи за нуждите на общинска администрация гр.Попово и бюджетните звена към нея. , Прогнозна стойност: 0.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка чрез покупка на канцеларски материали за нуждите на общинска администрация гр.Попово и бюджетните звена към нея. , Прогнозна стойност: 30 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN