Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0124-C08
Наименование на проекта „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Видин“
Бенефициент 000159508 ОБЩИНА ВИДИН
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 12.02.2021
Дата на стартиране 01.01.2021
Дата на приключване 07.11.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Видин (BG311), Видин

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящето проектно предложение е насочено към надграждане и ефективно развитие на системата от социални услуги в община Видин с цел подобряване  условията за живот. Проектът се явява продължение на изпълняван от Община Видин проект по целева програма „Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация 2020“, финансирана от националния бюджет за справяне с последиците от възникналата епидемична обстановка от  COVID-19, което от своя страна дава възможност за разширяване на обхвата, включително и по отношение на най-нуждаещите се лица. 

Изпълнението на основната дейност по проекта ще задоволи потребностите от храна за 500 лица, които не могат да си я осигуряват сами в условията на обявената извънредна ситуация, произтичаща от необходимостта от ограничаване разпространението на COVID-19 са в затруднение да осигурят сами прехраната си.

В рамките на изпълнение на проекта, в допълнение към осигуряването на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки, съобразени с противоепидемичните мерки и със специфичните нужди на хората в тези условия.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целеви групи: Във връзка с обявеното извънредно положение и приетите мерки за ограничаване разпространението на заболяването от вируса COVID - 19 на територията на община Видин се налага мобилизиране на допълнителни ресурси за превенция и осигуряване достъпа до услуги на уязвими лица, които са застрашени в най-голяма степен. Идентифицирана е нужда от предоставянето на услугата топъл обяд на 500 лица в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната. Проектното предложение е насочено към лица от следните целеви групи: - лица без доход или с ниски доходи под линията на бедност – хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната; хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Дейността е стартирала преди подаване на проектното предложение. Подборът на ползвателите на услугата е извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Идентифицирането на нуждаещите се лица е извършено на база подадени заявления-декларации от желаещи да ползват услугата „топъл обяд“. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи по проекта и проверка за липса на двойно финансиране се потвърждава от Дирекция „Социално подпомагане“ – Видин. Предоставянето на услугата „топъл обяд“ ще обхване представители на целевите групи от гр. Видин и населените места в община Видин, в които има наличие на помещение за раздаване на храна, отговарящо на всички хигиенни изисквания. Дейността ще се изпълнява по време на целия период на проекта. Потребителите от целевата група по проекта ще бъдат набирани и съгласно подадена официална информация от РЗИ - Видин, ОД на МВР - Видин, кметове и кметски наместници на населените места в общината, горещ телефон и други официални източници. За потребителите ще се води специален регистър, който ще се актуализира постоянно., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд: За изпълнение на дейността е проведена нова процедура по ЗОП. Уникалният номер на обществената поръчка в Регистъра на обществените поръчки е 00051-2022-0020. Основните принципи, които са съблюдавани при възлагането на обществената поръчка и при избора на изпълнител са: - Публичност и прозрачност; - Свободна и лоялна конкуренция; - Равнопоставеност и недопускане на дискриминация. Договор № АО-02-15-190/22.06.2022г. Избраният външен изпълнител, разполага със следната материална база и оборудване: · професионални печки „Fagi“ - 3 бр. · електрическа скара - 2 бр. · фризер - 4бр. · фритюрници професионални - 2 бр. · електрическа пекарна - 2 бр. · котлони професионални - 4 бр. · хладилник - 4 бр. · вентилационни печки – 2 бр. Останалото оборудване включва тави, казани, тенджери, черпаци, купи, и др. посуда, необходима за приготвяне и доставяне на храни, отговарящи на всички изисквания по Гастронорма 1. Помещението е климатизирано и аспирирано по всички закони на БАБХ Персоналът, който е ангажиран към момента се състои от 2-ма главни готвачи и 4-ма помощник-готвачи, които ще бъдат ангажирани с приготвянето на топлия обяд, неговото разливане и опаковане в еднократна посуда отговаряща на изискванията на БАБХ. Дейността ще се осъществява в кухнята на социална кухня с дейност кетъринг, заведение за организирано хранене, находяща се на адрес: гр.Видин, ж.к.”Александър Стамболийски” бл.6, вх.0, ет.0. Регистрационния номер на обекта, от удостоверението по чл. 12 от ЗХ за извършване на служебна проверка в регистъра на БАБХ - №101/4894 от 29.04.2020 г., рег. № 052500341 Дейността ще стартира на 01.01.2021 г. и ще приключи на 30.09.2022 г. Топъл обяд ще се предоставя в този период само в работните дни. Общият брой дни е 435. Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд е 500. разходи за единица продукт - топъл обяд/ на 252 представители на целевата група, ползващи услугата до 08.01.2021 г. за 1 260 броя обяда по 2,70 лв. за единица продукт - 3 402,00 лв. и на 500 представители на целевата група, ползващи услугата от 11.01.2021 г. до 28.02.2022 г.по 2,70 лв. за единица продукт, общо – 386802,00 лв.+ разходи за единица продукт - топъл обяд/ на 500 представители на целевата група, ползващи услугата от 01.03.2022 г. до 30.09.2022 г. по 2,90 лв. за 146 р.д.= 211 700,00 лв. = общо 598 502,00 лв., Договорена стойност: 598 502.00 , Отчетена стойност: 437 150.00
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд: За периода на изпълнение на проекта ще се раздава топъл обяд всеки работен ден за времето от 01.01.2021г. до 30.09.2022г. Приготвената храна ще се раздава на специално предназначени за това пунктове., Договорена стойност: 29 925.10 , Отчетена стойност: 188 744.50
  • Дейност: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки се изразяват в консултиране и съдействие за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Видин, включително и такива, финансирани от ЕСФ, ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и други., Договорена стойност: 29 925.10 , Отчетена стойност: 32 457.70

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 500.00 , Достигната стойност: 728.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 658 352.20 BGN
БФП 658 352.20 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 658 352.20 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN