Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-6.002-0075-C01
Наименование на проекта Патронажна грижа + в община Харманли
Бенефициент 000903939 ОБЩИНА ХАРМАНЛИ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 29.03.2021
Дата на стартиране 03.04.2021
Дата на приключване 01.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли

Описание

Кратко описание на проекта
"Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничване разпространението и преодоляването на последиците от COVID-19"
Дейности
  • Дейност: Патронажна грижа: Дейността ще осигури качествено предоставяне на мобилни интегрирани социално-здравни услуги в домашна среда за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението на COVID- 19. С цел осигуряване на интегрирани услуги в доамшна среда, както и здравословни и безопасни условия на живот, 65 потребители месечно ще могат да получват социална, психологическа и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност до 2 часа на ден. Самата дейност ще включва: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се лица с увреждания и възрастни хора; 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл.лекарства (закупени със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите или с други средства, различни от тези по настоящата операция); 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа от/до домовете на лицата. Дейностите по проекта ще обхванат всички населени места в общината, където е установена нужда от интегрирана грижа. С настоящия проект се предвижда да бъдат продължени без прекъсване дейностите по Компонент 4 и Компонент 3, които приключват съответно на 02.04.2021г. и 31.03.2021г. По този начин ще се създаде много добре работещ и устойчив механизъм за подкрепа в особено трудните условия за хората в риск от социално изключване. За целта, звеното сформирано по Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент 2, състоящо се от координатор/диспечер, шофьор, психолог, медицинска сестра и домашни помощници, ще продължи да изпълнява дейностите по предоставяне на патронажните грижи. Предвижда се услугата да бъде предоставяна от вече преминалите въвеждащо и надграждащо обучение по Методика разработена от МЗ за предоставяне на патронажна грижа и стандарти за качество на услугата в рамките на Компонент 1 домашни помощници и медицинска сестра предоставящи услуги по Компонент 2 и 4. Звеното/ екипът се помещава на адрес: гр. Харманли, ул. "Янко Сакъзов" №16, където е обособен диспечерският пункт с необходимото оборудване за изпълние дейностите по проекта. В случай на необходимост от назначаване на нови служители ще бъде извършен необходимия подбор и обучение. По време на изпълнение на дейността ще се съблюдава за осигуряване на безопасни условия на труд за лицата, предоставящи услуги по проекта. Със заповед на кмета на община Харманли ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта, който ще отговаря за отчитането, архивирането и реализирането на дейностите по проекта. Той ще разработи „Методика за предоставяне на интегрирана здравно-социална услуга „Патронажна грижа +“. Предвижда се дейностите по предоставяне на услугата, по настоящият проект да стартират на 03.04.2021 г., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 140 172.63
  • Дейност: Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности - ЦОП, ЦНСТДУ, ДСХ.: На теиторията на община Харманли функционират три социални услуги, които са делегирани от държавата дейност. Това са - Център за обществена подкрепа / ЦОП/, Център за настаняване от семеен тип за деца с увреждания / ЦНСТДУ/ и Дом за стари хора/ДСХ/ и са второстепенен разпоредител с бюджетни средства към община Харманли. ЦНСТДУ-гр. Харманли е социална услуга от резидентен тип, която предоставя жизнена среда за пълноценното израстване и развитие на деца, лишени от родителска грижа, за които към момента на настаняване в него са изчерпани възможностите за връщане в биологичното семейство, настаняване при близки и роднини или приемно семейство, а за младежите, които са в ЦНСТДУ- подходяща за тяхната възраст и увреждане социална услуга. В центъра се създава среда близка до семейната, при която децата/младежите получават необходимата им индивидуална грижа и подкрепа за личностното съзряване и изграждане на умения за самостоятелен и независим живот. Организирането на живота и услугите в него са насочени към създаването на условия и нагласи на децата/младежите за равнопоставено участие в живота на местната общност. Капацитетът на Центъра е 14 места за деца с увреждания. Екипът на ЦНСТДУ се състои от: директор, 1 социален работник, 1 мед.сестра, 8 детегледачки, 1 трудотерапевт/възпитател и 1хигиенист . ЦОП е форма на социална услуга, в който се извършват дейности, свързани с превенция на изоставянето, превенция на насилието и отпадане от училище, деинституционализация и реинтеграция на деца, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от резидентна грижа. В Центъра се извършват: социално и психологическо консултиране на деца и семейства в риск; оценяване на родителски капацитет, посредничество в случаи на родителско отчуждение и конфликт при развод/раздяла, оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с поведенчески проблеми, реализиране на социални програми за деца и семейства в риск. Капацитетът на услугата е 30 потребители. Екипът на ЦОП се състои от: директор, 1 социален работник, 2 психолози, 1 сътрудник социални дейности, 1 счетоводител. Директорът на ЦНСТДУ и ЦОП е едно и също лице,. ДСХ предлага на своите потребители 24-часова социална услуга, свързана с предоставяне на храна, пране на дрехи и бельо, почистване на спалните помещения, подпомагане при извършване на личния тоалет, фризьор и/или бръснар, осигуряване на съдействие за получаване на медицински и стоматологични грижи и здравна профилактика, провеждане на културни и спортни мероприятия и други дейности по организация на свободното време, осигурен достъп до информация. Неговият капацитет е 40 потребители. Екипът на ДСХ е следния: 1 директор, 1 социален работник, 1 психолог, 5 медицински сестри, 1 счетоводител, 6 санитари, 1 касиер-домакин, 1 електротехник, 1 общ работник. С цел ограничаване разпространението на КОВИД-19 в трите услуги допълнително ще бъдат назначени както следва: - 8 нови служители на 8-часов работен ден на ТД, на длъжност санитар/хигиенист; - 1 нов служител на 4-часов работен ден на ТД, на длъжност санитар/хигиенист; - с 2 санитари от ДСХ ще бъде сключен ТД на 4ч. по чл.110 от КТ. Всички те ще извършват необходимата дезинфекция с цел превенция разпространението на КОВИД-19. В тази дейност ще бъдат извършваните следните поддейности: 1. Осигуряване на ЛПС за всички служители на трите услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на трите СУ. 3. Тестване на персонала и на потребителите на СУ за КОВИД-19. 4. Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите, допълнителни плащания на персонала за положен извънреден труд/ аке е необходимо/ осигуряване на компютърна техника, таблети, телефони и др. електронни устройства с цел адаптиране и приспособяване на средата на СУ към дистанционно предоставяне на консултациите. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 114 018.61

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19 със запазена заетост, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.00 , Достигната стойност: 42.00
Индикатор 2 Подкрепени участници, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 149.00 , Достигната стойност: 223.00
Индикатор 3 Заети лица, пряко изложени на риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 45.00 , Достигната стойност: 42.00
Индикатор 4 Участници., вкл. с увреждания в риск от заразяване с COVID-19, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 149.00 , Достигната стойност: 223.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 254 191.24 BGN
БФП 254 191.24 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 254 191.24 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN