Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.003-2078-C01
Наименование на проекта „Насърчаване на заетостта и повишаване качеството на живот”
Бенефициент 201901359 ЕОС–НД ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 29.11.2017
Дата на стартиране 29.11.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
"ЕОС–НД" ООД е създадена през 2012 г., собственик на кафе-сладкарница ФРЕДО с идеята да осигури на своите клиенти богат избор от вкусни и здравословни торти и десерти собствено производство. Предвижда се разширяване на дейността и преминаване в друга категория бар енд динер заведение и с изпълнението на настоящия проект: увеличаване на персонала и закупуване на оборудване пряко свързано с разкритите работни места ще се изпълни годишната стратегия за развитие на компанията. Убедени сме, че трудовият потенциал представлява съвкупност от подобрени условия на живот и оптимизиране на трудовите процеси. Една от основните цели на дружеството е развитие на човешкия капитал с цел осигуряване на по-висока заетост, доходи и социална интеграция. Настоящият проект допринася за създаване на условия за заетост на безработни лица, които попадат в приоритетните целеви групи на програмата. Фокусът е насочен към интеграцията на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда. В допълнение, целите на проектното предложение съответстват напълно и на целите на ОП „Развитие на човешките ресурси" да се подобри качеството на живот на хората в България чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на производителността, достъп до качествено образование и учене през целия живот, и засилване на социалното включване. Проектът предвижда изпълнение на следните дейности: Дейност 1. Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца; Дейност 2. Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места, Дейност 3. Дейност за организация и управление на проекта, Дейност 4. Информиране и публичност. Разкриването на
повече нови работни места и продължаването на инвестирането в човешките ресурси са от първостепенно значение през 2015 г. Целите и дейностите на проекта са съобразени с дългосрочните приоритети на Стратегията „Европа 2020” и необходимостта от подобряване на бизнес средата в България.
Дейности
  • Дейност: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца;: Проектът е напълно в унисон с Приоритетна ос 1: Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места от ОП РЧР, както и с целите на Националният план за действие по заетостта за 2015 г. (НПДЗ) . За изпълнение на дейността се определя по-дълъг срок 14 месеца, за да има достатъчно време за намиране на подходящи кандидати от целевата група. С всяко лице ще се сключва трудов договор след одобрението му, няма да се изчаква да бъдат открити всички 6 лица, за да се пристъпи към назначаването им по едно и също време. Разходът за дейността е определен на база минималния осигурителен доход за длъжността. Предвижда се наемането на общо 6 лица: 2 безработни лица над 54 г.; 1 безработно лице до 29 г.; 3 продължително безработни и неактивни лица на следните длъжности: - 2 лица ще бъдат назначени на позиции с код 34342001. Главен готвач с основно възнаграждение от 610 лв. и общо разходите за работодателя за един месец възлизат на сумата от 718,58 лв., което прави общо 17 245.92 лв. за 12 м. за всички наети на тази длъжност. - 1 лице ще бъде наето на длъжност с код 51312003. Салонен управител с основно възнаграждение от 440 лв. и общо разходи за работодателя за един месец възлизат на 518,32 лв., което общо за период от 12 м. възлиза на 6219,84 лв. - 1 лице ще бъде назначено на длъжност с код 51322001. Барман с основно възнаграждение от 440 лв. и общо разходи за работодателя за един месец възлизат на 518,32 лв., което общо за период от 12 м. възлиза на 6219,84 лв. - 2 лица ще бъдат назначени на позиции с код 91120004. Чистач/ Хигиенист с основно възнаграждение от 400 лв. и общо разходи за работодателя за един месец възлизат на 471,20 лв., което общо за период от 12 м. възлиза на 11 308,80 лв. за всички лица наети на тази позиция. Разходите за сметка на работодателя за всички новонаети по проекта служители възлизат на 40 994,40 лв. за период до 12 м. Изпълнението на Дейност 1 "Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца" допринася за осигуряването на по-висока и по-качествена заетост, чрез прилагане на мерки посредством повишаване на икономическата активност и едновременно с това – подобряване достъпа до заетост за търсещите работа безработни лица и неактивни лица. С развитие на дейността си фирмата все повече се нуждае от нова работна сила за предоставяне на по-качествено обслужване и посрещане нуждите на своите клиенти. Като заинтересована страна по проекта идентифицираме собствениците на предприятието, които са пряко заинтересовани от успешната реализация на проекта и участват във взимането на стратегически решения за бъдещото развитие на фирмата. Друга заинтересована страна са семействата и близките на представителите на целевата група, които ще вземат участие в проекта, които ще бъдат повлияни от реализацията на проекта като проектните дейности ще доведат до повишаване на тяхната пригодност за заетост и до осигуряване на заетост за периода до и след края на проекта. Успешната реализация на проекта ще доведе до осигуряване възможност за устойчива интеграция на пазара на труда чрез натрупване на ценен професионален опит,повишаване на конкурентоспособността и изграждане на качества, важни за последваща заетост. Успешното изпълнение на проектните дейности ще допринесе за устойчивата заетост на крайните бенефициенти, което ще рефлектира върху устойчивостта на семейните финансови приходи. Заинтересовани страни по проекта са и социалните партньори на местно, регионално и национално ниво, както и държавните и местни органи в т.ч. Агенция по заетостта и Бюрата по труда на територията на изпълнение на проекта., Договорена стойност: 40 994.40 , Отчетена стойност: 41 079.34
  • Дейност: Закупуване на оборудване, обзавеждане, ДНА и стопански инвентар, свързани със създаването на нови работни места: Да се закупи и достави оборудване за нови 6 работни места в ЕОС–НД ООД, което ще бъде доставено и използвано в сладкарница ФРЕДО, което допринася за изпълнение стратегията за развитие на фирмата и преминаване от категория на кафе-сладкарница в заведение тип "бар енд динер". За постигане на тази цел фирмата кандидатства с настоящия проект за увеличаване числеността на персонала си, както и разнообразяване и разширяване на предлаганите продукти и услуги. Нуждата от ново оборудването е продиктувана от спецификата на самата работа и дейност на фирмата и без закупуване му ще се създаде затруднение при извършване на работните процеси. В рамките на дейността ще бъде избран изпълнител за доставка на необходимото оборудване и обзавеждане във връзка с новоразкритите работни места.Обект на дейността по проекта са последователно организирани и проведени етапи, свързани с доставката на оборудване за новите работни места. След подписване на договорите за доставка с избраните изпълнители по процедурите, фирма ЕОС–НД ООД, представлявана от екипа за управление ще проведе срещи с изпълнителите за уточняване на детайли по доставките. Предвижда се закупуване на следното професионално оборудване, което е пряко свързано с новите работни места и произтича от спецификата на длъжностите, на които ще бъдат назначени безработните лица: 1. Професионална фрапе машина - 567 лв.; 2. Професионален блендер - 695 лв; 3. Хладилник професионален кухня - 1132,50 лв; 4. Униформи (лятна и зимна) - 2000 лв; 5. 6. Професионална газова скара - 1250 лв. 7. Професионален планетарен миксер - 1460 лв.; 8. Професионална микровълнова печка - 785 лв.; 9. Професионален газов котлон - 850 лв.; 10. Професионален готварски конвектомат - 5670 лв. 11. 12. Професионални кухненски съдове - 1000 лв.; 13. 14. Маса работна многоъгълна, нераждаема - 960 лв.; 15. Маса работна с един умивален басейн и смесителна батерия, нераждаема сомана - 755 лв. 16. Стойка основна за конвектомат с водачи за тавите - 670 лв. 17. Професионален вертикален фризер - 1307,50 лв; 18. Професионален гофретник - 448 лв. Общо разходи за закупуване на ново оборудване възлизат на 19 550 лв. Посочените уреди ще бъдат използвани от бармана и готвачите основно, а униформи ще бъдат закупени за всички предвидени за назначаване по проекта лица. Оборудването е необходимата предпоставка за извършване на нормален работен процес и създаване на устойчива заетост в ЕОС–НД ООД. Разходите са необходими за осигуряване на минимума от условия за труд в новите работни места, произтичат пряко от дейността на фирмата. Това са разходи за закупуване на обзавеждане и оборудване, свързани със създаването на нови работни места за представителите на целевата група. Необходимостта от закупуване на техниката е пряко свързана с естеството на изпълняваната от новонаетите лица дейности, поради което са от изключителна важност за успеха както на самия проект, така и за успешното навлизане на тези лица в професията. Ще бъде проведено вътрешно фирмено обучение на лицата наети по проекта относно естеството на работа във фирмата. Проектът създава предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда и стимулиране личностната реализация на заетите лица, което е в съответствие с общата цел на Схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, за конкурентоспособно и устойчиво развитие на фирмата, на основата на качеството на човешкия ресурс. , Договорена стойност: 19 550.00 , Отчетена стойност: 19 550.00
  • Дейност: Дейност за организация и управление на проекта: В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип, който ще бъде зает с управлението и отчитането на проектните дейности. Екипът ще отговаря за правилното и цялостно провеждане на всички останали дейности по проекта, за постигане на заложените резултати и отчитане на проектните дейности. Дейността ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта. Предвижда се екипът да се състои от ръководител и координатор, а счетоводната отчетност да се възложи на външен изпълнител. В рамките на дейността ще се сключат и съответните договори. В съответствие с Плана за действие -Управленският екип изработва разбивка на задачите за изпълнение и утвърждава графика за тяхното изпълнение. Задачите ще се утвърждават окончателно, както и отговорниците за тяхното изпълнение и отчитане. Дейността е основополагаща за изпълнение на останалите проектни дейности и постигане на заложените цели на проекта. Изпълнение на дейностите по проекта, постигане на целите, изготвяне на технически и финансови отчети и цялостно финализиране на проекта. При определяне на допустимите разходи за организация и управление ще се спазва методиката за определяне на възнаграждения, приложена към документите за информация, оповестени при обявяването на настоящата процедура. Екипът по проекта притежава необходимите знания и квалификации за успешно кандидатстване и последващо управление на настоящия проект. Ръководителят има опит в участието и изпълнението на европейски международни проекти и с оказано съдействие от страна на координатора и счетоводителя успешно ще реализират заложените проектни дейности, постигайки устойчивост на резултатите от проекта., Договорена стойност: 6 048.00 , Отчетена стойност: 6 050.63
  • Дейност: Информиране и публичност: В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване и монтаж на информационна табела на мястото на изпълнение на проекта. Информационната табела ще отговаря на всички изисквания, относими към материалите за публичност и визуализация и ще оповестява основни данни за проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. Подготовка и провеждане на PR кампания за популяризиране на Проекта и неговите цели, включваща провеждането на две презентации, на които ще бъдат поканени представители на ДРСЗ и ДБТ, както и представители на местните и централни медии. По време на първата презентация ще бъде представен проектът, основните идеи и предвидените дейности, както и очакваните резултати. Втората презентация ще се проведе при приключването на Проекта и ще има характер на своеобразен обществен отчет за направеното по него и постигнатите резултати, както и за проблемите. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на Проекта и/или оторизирани/ упълномощени от Водещата организация представители. Ще бъдат изготвени и брошури за разпространение на резултатите от проекта. , Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 1 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТОП КОМЕРС ГРУП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 550.00 , Отчетена стойност**: 17 550.00
  • Изпълнител: Христина, Договорена стойност по проекта*: 2 520.00 , Отчетена стойност**: 2 424.63
  • Изпълнител: ФОТОНИКА - ИВО НИКОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 1 000.00 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: РОЗЗИ БУБОЛИНА СТИЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: АС СЮПРИМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 512.00 , Отчетена стойност**: 1 386.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 6.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 67 592.40 BGN
БФП 67 592.40 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 67 499.79 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN