Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-0376-C02
Наименование на проекта Развитие на Иком Медия ООД в сферата на издателска дейност
Бенефициент 204843740 Иком Медия ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 12.06.2019
Дата на стартиране 12.06.2019
Дата на приключване 06.04.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Перник (BG414), Перник, гр.Перник

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение има за цел да подпомогне развитието на фирма Иком Медия ООД в сферата на издателската дейност и по-конкретно в сферата на издаването на резюмета на книги/автобиографии/статии и книги в аудио форма, които да се продават в интернет пространството посредством специално създадени приложения. 

Фирмата е регистрирана с цел производство и продажба на резюмета на книги и аудио книги на български език. Идеята идва от все по-забързаното ежедневие, което води обществото през последните години, когато по-малко време остава за четене на книги. Статистиката сочи, че повече от 70% от българите не са отваряли книга през последната година. Голяма част от хората, които намират време за четене твърдят, че в търсенето на подходящи книги на определена тематика, четат редица такива, които не им харесват и прочитат няколко книги докато намерят тази, която отговаря на изискванията им в най-голяма степен.

Посочените проблеми могат да бъдат решени със създаването на резюмета на книги/автобиографии на български език. Бизнес идеята съществува от години в Америка, но до сега подобен проект в България не е реализиран. Целта е всеки, който иска да си закупи определена книга да чуе преди това нейното резюме, докато пътува към работа или училище, готви, чисти, спортува или върши друга задача, и ако му хареса съдържанието, да си закупи цялата книга, която да прочете или чуе отново като аудио запис.

Настоящият проект има за предмет наемане на персонал, който да разгърне дейността на фирмата, създавайки голям набор от резюмета на книги и аудио книги, закупуване на специализиран софтуер с приложения за мобилни телефони, чрез които тези резюмета и аудио книги да бъдат продавани, както и покупка на печатарски машини, с които да се печатат т.наречените мисловни карти за съответните резюмета/книги, чрез които усвояването на съдържанието им става значително по-лесно и бързо. Печатарските машини ще се използват и за печат на резюмета и книги на хартия, в малки тиражи.
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 души; закупуване на: Приложения за телефон - 2 бр; Лаптопи - 3 бр; Звукозаписна апаратура - 1 бр.; Принтер - 1 бр.; Машина за подвързване на книжни тела - 1 бр.; Звукоизолация за около 16 м2 площ; Разходи за услуги и Разходи за участия): В рамките на тази дейност ще бъдат наети 5-ма души персонал на трудов договор, ще бъдат закупени ДМА, НДМА и материали. Външен за фирмата изпълнител ще изготви Маркетингова стратегия за пазарна реализация на аудио резюметата и книгите, както и фирма Иком Медия ООД ще вземе участие в 4 бр събития, свързани с промотиране на продуктите й и извършване на продажби на място по време на събитията. Разходите за заплати и осигуровки за сметка на работодателя са изчислени на база ангажираността на лицата. Ролята на всеки един участник от екипа, часовата заетост и продължителността на ангажиментите му по проекта са описани подробно в т. 9 Екип. Чрез избраните длъжности се запълва целият цикъл на производството на аудио резюмета на книги и аудио книги - от изборът на съответно заглавие, превод на вече издадените резюмета на други езици, изготвяне на резюме на бългаски език, адаптирано за българските читатели/слушатели, редакцията му, записът му в аудио формат, изготвянето на корица, до качването му в платформата за продажби. За извършване на дейността на Иком Медия, ще е необходимо да бъдат наети 3 бр помещения с обща площ около 140 м2, които ще се използват за предпечатна и предзаписна подготовка на резюметата и аудио книгите, звукозапис и печат. Само помещението за звукозапис ще бъде около 16 м2, а помещението, в което ще се поставят машините за печат, ще е с приблизителна площ от 100 м2. Третото помещение ще бъде оборудвано с необходимото обзавеждане за оформяне на работни кътове на наетия персонал. Преносимите компютри са необходими, за да се обслужи цикълът на производство описан в предния абзац, включително, рекламната дейност в социлните мрежи, печатна дейност, извършване на комуникацията с клиенти. Ще бъдат закупени 3 бр., тъй като два от тях ще се използват едновременно от по двама души, които ще работят на 4 ч. Звукозаписната апаратура включва: Микрофон, USB Аудио интерфейс /конвертира аналоговия сигнал в дигитален, който да се приеме от компютъра/, микрофонна стойка с чупещо се рамо /за лесно нагласяне на микрофона в правилната позиция/, ластичен държач за микрофон - за прикрепяне на микрофона към стойката, XLR кабел - за свързване на аудио интерфейса към микрофон и поп-филтър - предпазва микрофона от компресивни звуци. Звукоизолация за помещение от 16м2 - необходима за да се произведе аудио запис с по-високо качество. Други материали, които ще бъдат закумени са тонер касетите за първата част от ризюмета, книги и мисловни карти, които ще бъдат отпечатани. Предвидени са по 1 бр тонер от всеки цвят. Машини за печатната дейност, при поръчки на резюмета и книги на хартиен носител - принтер, който да принтира както корици така и страници, ламинатор за кориците, машина за съединяване на корицата и хартията и гилотина, която да подравни страните на резюмето/книгата. Приложенията за телефон са необходими, за да се извършват продажбите и слушането на аудио файлове чрез тях. Те са от изключително значение за разпространението на идеята на проекта и извършване на самите продажби защото клиентите ще са основно хора с дефицит на време, които слушат аудио файловете в движение, вършейки други задачи. По този начин Иком Медия ще бъде по-конкурентна на пазара защото ще се предостави на клиента по-добро изживяване. Изработката на Маркетинговата стратегия за пазарна реализация ще допринесе за по-доброто проучване на нагласите на потребителите по отношение на продуктите на Иком Медия, както и ще предложи варианти за по-успешното им рекламиране с цел извършване на по-голяма реализация на абонаменти, съответно по-високи приходи от дейността. За допълнително разпространение на знанието за аудио резюметата и аудио книгите, както и за увеличаване на продажбите им са предвидени участия в 4 бр събития: Пролетен панаир на книгата, Коледен панаир на книгата и Алея на книгата в гр. Бургас и гр. Пловдив или аналогични. За целта ще бъдат командировани по двама души персонал за по 6 дни, колкото е продължителността на събитията., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 191 778.29
  • Дейност: Визуализация на проекта (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване на 1 бр. табела и 11 бр. стикери): Като част от дейността ще бъдат закупени 1 бр. табела и 11 бр. стикери. През цялото изпълнение на проекта ще се спазват изискванията за информиране на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 2020 (ОПИК), съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на вропейския парламент и на Съвета. Всеки документ, подготвян във връзка с изпълнение на дейностите по проекта ще съдържа съответната символика, включваща информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, като се посочи, че проекта е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК и бъдат посочени номера и наименованието на проекта. По време на изпълнението на проекта, на видно за обществеността място ще бъдат поставена 1 бр.табела с информация за проекта, в която се споменава финансовата подкрепа от ЕС, чрез ОПИК. Табелата ще бъде поставена на входа към помещенията, които ще бъдат наети за целите на изпълнение на дейностите по проекта. Закупеното оборудване ще бъде означено със съответната символика чрез поставяне на специално изработени за целта стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, като се посочи, че проекта е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК и бъдат посочени номера и наименованието на проекта. На уебсайта на фирмата, към момента на неговото изпълнение ще се публикува кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от ЕС. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: БИ ДЖИ ЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 559.20 , Отчетена стойност**: 4 449.00
  • Изпълнител: “Лангри” ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 168.00 , Отчетена стойност**: 21 460.00
  • Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 352.00 , Отчетена стойност**: 352.00
  • Изпълнител: FIRST STEPS INTERNATIONAL MANAGEMENT LTD, Договорена стойност по проекта*: 25 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 9 552.67 , Отчетена стойност**: 2 538.49
  • Изпълнител: ДЕЦИБЕЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 640.00 , Отчетена стойност**: 3 640.00
  • Изпълнител: WHITE ZONE LTD, Договорена стойност по проекта*: 25 000.00 , Отчетена стойност**: 24 697.07
  • Изпълнител: “Динакорд-България” ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 991.20 , Отчетена стойност**: 3 739.00
  • Изпълнител: „ДИМЕЛ ИНВЕСТ” ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 17 988.00 , Отчетена стойност**: 17 988.00
  • Изпълнител: Петър, Договорена стойност по проекта*: 13 200.00 , Отчетена стойност**: 13 200.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3.00 , Достигната стойност: 3.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 186 762.60 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 755 846.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 202 920.00 BGN
БФП 162 336.01 BGN
Собствено финансиране 40 583.99 BGN
Общо реално изплатени суми 143 768.17 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на Звукоизолация - звукопоглъщащи панели - за площ от 16м2, Прогнозна стойност: 3 652.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на Звукоизолация - звукопоглъщащи панели - за площ от 16м2
    Изпълнител: ДЕЦИБЕЛ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 640.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на наемодател на помещения - 3 бр. с обща площ приблизително 140 м2 , Прогнозна стойност: 18 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на помещения за звукозаписно студио
    Изпълнител: „ДИМЕЛ ИНВЕСТ” ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 988.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Маркетингова стратегия за пазарна реализация на аудио продуктите - 1 бр., Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: Изработката на Маркетинговата стратегия за пазарна реализация аудио продуктите Иком Медия ООД
    Изпълнител: FIRST STEPS INTERNATIONAL MANAGEMENT LTD
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 25 000.00
  • Обособена позиция 2: Изработката на Маркетинговата стратегия за пазарна реализация аудио продуктите Иком Медия ООД
    Изпълнител: WHITE ZONE LTD
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 25 000.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Покупка на активи и софтуер по обособени позиции, както следва: ОП1: Приложения за телефон - 2 бр; ОП2: Линия от Печатарски машини: 1. Принтер - 1 бр.; 2. Машина за подвързване на книжни тела - 1 бр., Прогнозна стойност: 34 699.00
  • Обособена позиция 1: Приложения за телефон - 2 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Печатарски машини
    Изпълнител: “Лангри” ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 168.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Покупка на активи и софтуер по обособени позиции, както следва: ОП1: Приложения за телефон - 2 бр; ОП2: Лаптопи - 3 бр; ОП3: Звукозаписна апаратура - 1 бр, включваща Микрофон, USB Аудио интерфейс, микрофонна стойка с чупещо се рамо, ластичен държач за микрофон, XLR кабел и поп-филтър; ОП4: Линия от Печатарски машини: 1. Принтер - 1 бр.; 2. Машина за подвързване на книжни тела - 1 бр., Прогнозна стойност: 43 385.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1 – Приложения за телефон - 2 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2 - Лаптопи - 3 бр. обща стойност: 4 947.00 лв.
    Изпълнител: БИ ДЖИ ЕС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 559.20
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3 - Звукозаписна апаратура - 1 бр.
    Изпълнител: “Динакорд-България” ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 991.20
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4 - Печатарски машини
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Покупка на тонери за принтер - черно/бял - 1 бр.; цвят Cyan - 1 бр.; цвят Yello - 1 бр и цвят Magenta - 1 бр, Прогнозна стойност: 1 488.00
  • Обособена позиция 1: Тонер за принтер - черно/ бял - 1 бр.
    Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 352.00
  • Обособена позиция 2: Тонер за принтер цвят Cyan - 1 бр
    Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 352.00
  • Обособена позиция 3: Тонер за принтер цвят Yellow - 1 бр
    Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 352.00
  • Обособена позиция 4: Тонер за принтер цвят Magenta - 1 бр
    Изпълнител: Коника Минолта Бизнес Солюшънс България ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 352.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Разработване, доставка и пускане в експлоатация на 2 бр. Приложения за телефон, Прогнозна стойност: 13 200.00
  • Обособена позиция 1: 2 бр. Приложения за телефон
    Изпълнител: Петър
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 200.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Участие в 4 събития, Прогнозна стойност: 9 500.00
  • Обособена позиция 1: Такса участие в пролетен панаир на книгата
    Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 552.67
  • Обособена позиция 2: Такса участие в Коледен базар на книгата
    Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 552.67
  • Обособена позиция 3: Такси участие в Алея на книгата - 2 бр. /Бургас и Пловдив/
    Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 552.67
  • Обособена позиция 4: Командировки до гр. Бургас за 2 души за 6 нощувки/7 дни - пътни, дневни и квартирни
    Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 552.67
  • Обособена позиция 5: Командировки до гр. Пловдив за 2 души за 6 нощувки/7дни - пътни, дневни и квартирни
    Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 552.67
  • Обособена позиция 6: Командировки до гр. София за 2 души за 6 нощувки/7дни на събитие - пътни, дневни и квартирни - общо 2 броя събития
    Изпълнител: ТРАВЕЛ МЕНИДЖМЪНТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 552.67

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN