Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0364-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет на "Новотика 95" АД чрез въвеждане на ERP система за управление на бизнес процесите в предприятието
Бенефициент 831853602 НОВОТИКА 95 АД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 07.03.2017
Дата на стартиране 07.03.2017
Дата на приключване 18.10.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Долни Дъбник, с.Крушовица

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към внедряване на ERP система за управление на бизнес процесите в производствената дейност на Новотика 95 АД. Автоматизираната система за управление на бизнес процесите ще замени различни неефективни методи и таблични програми, използвани за управление на бизнес процесите в момента и ще позволи интегриране на работата на отделните звена в компанията. Благодарение на специално разработената ERP система ще се подобрят всички основни процеси в дружеството, свързани с планиране, вземане на управленски решения, реализация на продукцията, производство, управление на ресурсите и интернационализация. Подобряването на процесите ще се отрази благоприятно върху цялостния бизнес на компанията като ще допринесе за оптималното използване на ресурсите, повишаване удовлетвореността на клиентите, подобряване производителността на труда, подобряване на пазарните позиции и оптимизиране управлението на отпадъците. Системата ще доведе до интеграция, оптимизация и автоматизация на всички важни процеси, което несъмнено ще се отрази благоприятно върху бъдещото развитие на фирмата и навлизането на нови пазари.
Дейности
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в производството на тонер касети и тестери за банкноти в Новотика 95 АД: Целта на настоящия проект е подобряване на управленския капацитет и организацията на дейността на "Новотика 95" АД чрез въвеждане на специализиран и разработен съгласно потребностите на настоящия кандидат софтуер за управление на бизнес процесите, свързани с производствената дейност на тонер касети и тестери за банкноти в предприятието. Спецификата на производството и процеса на получаване и изпълнение на заявките, обуславят необходимостта от "custom made"/специализиран софтуер, който да задоволи в цялост потребностите на предприятието от информационна система, приложима и работеща в описаната бизнес среда. Наред с гореописаното, бързото развитие, както на технологията на принтиране/копиране, така и на операционните системи и управлението на печата, изискват от всеки контрагент да има възможност да се адаптира своевременно към промените на пазара, за да остане в бранша и да се бори за своето развитие. За разрешаване на проблемите и потребностите на организационните процеси в предприятието е разработено детайлно техническо задание, което описва основните функционалности и изисквания към разработваната система: - да предоставя възможности за архив на данните и за отдалечен достъп; - наличие на модул за планиране и вземане на решения с цел подобряване процесите по планиране на производството, управление на ресурсите и реализиция на продуктите; - използване на аналитична обработка онлайн (OLAP) като подход за бързо обработване на многомерни аналитични заявки; - изходните данни, използвани от мениджърите на фирмата да послужат за контрол и анализ на производството, маркетинга, отношенията с клиента и счетоводната и финансова отчетност на дейността; - налични функционалности за организация на ресурсите, посредством които да се контролират: персонал, доставчици, клиенти, транспортна дейност; - да се включват данни за всички доставчици, клиенти, комисионери, агенти и да има като минимум следните финкционалности: въвеждане и преименоване на новo лице; предоставяне на информация за съществуващи лица; избор на доставчик, подробна информация за клиент, възможност за правене на различини справки; - възможност за планиране на текущата работа чрез електронни графици, но и за отбелязване на извършен прогрес по дадена задача или бележки по възникнали проблеми; - създаване на групи от потребители, така че дадена задача да е зададена като задължение на даден изпълнител и да може да бъде наблюдавана от съоветния мениджър; - завеждане на всички дейности, свързани с транспортната дейност – от наличиния автопарки и поддържането му до изготвянето на маршрути за извършване на дейността на компанията; - предоставяне на информация за произвежданите стоки – наличности, заявени количества, потребление на определен продукт, материали за производство; - информация за всички поръчки, обхващаща цялата дейност по производство за дадена поръчка – от поръчка на материали за производство до срокове за доставки, марка, модел, количество; - предоставяне на пълна информаця за продажбите от заявката за доставка до изпращането продукта с възможност за информация за всички направени доставки; - да се предоставя информация за клиентски задължения, отложени плащания, както и за движението на продукцията; - създаване на ценови листи специфицирани по различни признаци – марка/модул, количество, срок за изълнение и т.н. - за интернационализацията на продукта се изисква в реално време да се предоставя информация за стойността на продукта в определен валутен ареал; съдържаща данни за наличието на митнически тарифи, условия за износ и други; документацията, придружаваща стоките, следва да е налична на чужди езици, като трябва да включва поне следнте документи - оферти, презентации, указания за употреба и гаранционни карти. - наличие на модул за управление на отпадъците, който ще има възможност за регистриране по вид и количество на съответния отпадък/брак, който ще се акумулира в следствие на заложеното производство., Договорена стойност: 510 000.00 , Отчетена стойност: 509 000.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез придобиване на ДМА, допринасящи за въвеждане на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД - 2 бр. сървъри, 1 бр. работна станция, 3 бр. мобилни станции, 1 бр. непрекъсваемо токозахранване- UPS: Закупуваното по настоящия проект ново хардуерно оборудване е необходимо за въвеждането на специализираната информационна система за управление на бизнес процесите и ресурсите в предприятието. Избраната хардуерна архитектура е съобразена със заданието за разработваната система като се отличава с висока надеждност, ефективност и гъвкавост. В момента кандидатът не разполага с подобна хардуерна архитектура, която да обезпечи надеждната и сигурна работа на ERP системата. С оглед техническите и технологични изисквания за работа с нововъвежданата система, „Новотика 95“ АД прави проучване на наличните си хардуерни мощности и установява необходимост от закупуване на нови такива, за обезпечаване работата на новата система. За опериране с модулите за планиране на дейността, в процесите на управление и вземане на решения, компанията закупува 1 брой работна станция за управление, която ще се използва от производствения мениджър, извършващ планиране на работните процеси в предприятието. Тази работна станция е със специфицирани параметри, които позволят наличие на достатъчна производителност при извеждане на данни и графични справки. Чрез нея, ръководството на компанията ще може да получава достъп до системата в реално време с всички нужни данни. За хардуерно обезпечаване на търговския отдел, се предвижда закупуването на 3 мобилни работни станции, които ще бъдат използвани за отдалечена връзка със системата при доставка и сервиз на продуктите, за изготвяне в реално време на оферти на място при клиента, проверка в реално време на наличностите и въвеждане на данните от поръчката на клиента в системата. Характеристиките за производителност на така описаните работни станции за събиране и въвеждане на информация ще обезпечат „захранването“ от операторите на системата с информация от работния процес в реално време, от всеки работен център, за наличие на данни за изпълнението на поръчките, складовите наличности, използвани суровини и др. С оглед изискванията на системата за сървърни хардуерни мощности, „Новотика 95“ АД установява нуждата от закупуване на 2 бр сървъри, които да отговарят като производителност, дисково пространство и компютърна мощ на едновременно управляваните процеси от системата. Настоящият хардуер, с който разполага фирмата, не може да осигури необходимата защита на данните и осигуряването на контрол на достъпа. Всички данни са незащитени, както от грешки на потребителите, така и от външната среда. Реализирането на новото високотехнологично и съвременно хардуерно решение ще реши тези проблеми и ще осигури високо ниво на защита и контрол на данните при функционирането на новия софтуер за управление на бизнес процесите. Закупуваните по проекта сървъри се предвижда изцяло да отговарят на изискванията на разработваната система по отношение на производителност за обезпечаване на безпроблемната работа на сървърите с предвидения токозахранващ източник, който да осигури непрекъснатост на работата им и запазване на обработваните данни. Създава се възможност за пълно натоварване на наличния хардуер, гъвкаво разпределение и преразпределение на хардуерните ресурси според текущите нужди и натоварване, дублиране на определени важни сървъри с цел повишаване на надеждността и отказоустойчивостта на функциониране на ERP системата. , Договорена стойност: 34 450.00 , Отчетена стойност: 34 028.00
  • Дейност: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез колокация на сървъри, необходимо за въвеждането на ИКТ базирани софтуери за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД: За обезпечаване непрестанната работа на закупуваната по проекта хардуерна система, Новотка 95 АД ще използва услуга по колокация на сървърите в дата център в гр. Плевен. Услугата по колокация на сървърите дава възможност за бързо и безпроблемно достигане до информацията от страна на клиенти и партньори. Предимството на услугата е, че спестява високите разходи за изграждане на собствен оборудван технически център и заедно с това гарантира непрекъснато наблюдение и поддръжка на оборудването от висококвалифицирани специалисти. Разполагането на оборудването в дата център, ще гарантира постоянна интернет свързаност, непрекъсваемост на електрозахранването, поддържане на оптимални условия като: температура на помещението, ниво на влажност, ниво на запрашеност и др. Колокирането в специално изграден дата център удължава живота на оборудването като гарантира 100% неговата сигурност и високата му производителност. Тази услуга ще даде възможност на фирмата да се фокусира върху основната си дейност, като остави физическата грижа за оборудването си на подходящото за целта място. Услугата колокация ще осигури максимална сигурност и непрекъсваемост на бизнеса на кандидата, възползвайки се от привилегиите на високата скорост на Интернет свързаността, резервираността /осигуреността/ на оборудването и захранването, както и устойчивостта към природни бедствия., Договорена стойност: 10 200.00 , Отчетена стойност: 6 849.32

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД, Договорена стойност по проекта*: 356 300.00 , Отчетена стойност**: 509 000.00
  • Изпълнител: ТЕМПУС-2000 ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 000.00 , Отчетена стойност**: 6 849.32
  • Изпълнител: ДИДЖИТЕК ООД, Договорена стойност по проекта*: 23 819.60 , Отчетена стойност**: 34 028.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 85 076.41 , Достигната стойност: 84 345.64
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 554 650.00 BGN
БФП 388 255.00 BGN
Собствено финансиране 166 395.00 BGN
Общо реално изплатени суми 384 914.12 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и инсталиране на ДМА, необходими за работата на системата за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД - 2 бр. сървъри, 1 бр. работна станция, 3 бр. мобилни станции, 1 бр. непрекъсваемо токозахранване- UPS, Прогнозна стойност: 34 450.00
  • Обособена позиция 1: Доставка и инсталиране на ДМА, необходими за работата на системата за управление на бизнес процесите в "Новотика 95" АД - 2 бр. сървъри, 1 бр. работна станция, 3 бр. мобилни станции, 1 бр. непрекъсваемо токозахранване- UPS
    Изпълнител: ДИДЖИТЕК ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 23 819.60
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: О.П.1 : Разработване и въвеждане на система за управление на бизнес процесите в производството на тонер касети и тестерите за банкноти в Новотика 95 АД О.П.2: Предоставяне на услуга по колокация на 2 бр. сървъри в дата център , Прогнозна стойност: 520 200.00
  • Обособена позиция 1: Обособена Позиция 1: Разработване и въвеждане на система за управление на бизнес процесите в производството на тонер касети и тестерите за банкноти в Новотика 95 АД
    Изпълнител: СТОУН КОМПЮТЪРС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 356 300.00
  • Обособена позиция 2: Обособена Позиция 2: Предоставяне на услуга по колокация на 2 бр. сървъри в дата център
    Изпълнител: ТЕМПУС-2000 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN