Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0334-C01
Наименование на проекта Намаляване консумацията на енергия и увеличаване производствения капацитет в ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова”
Бенефициент 121210946 КУЛИНАН - МИРЕЛА НЕНЧОВА ЕТ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.11.2017
Дата на стартиране 20.11.2017
Дата на приключване 17.09.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Несебър, гр.Несебър

Описание

Кратко описание на проекта
Инвестиционният проект на ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” предвижда интегриране на ново технологично оборудване, като бъде закупено описаното по-долу ново оборудване с по-големи технологични възможности, интегрира се система за оползотворяване на отпадна топлина и система за мониторинг на енергопотреблението:
- Технологично оборудване за  ЕТАП 1- 3D принтер  (мярка 1 от Енергийния одит);
- Технологично оборудване за  ЕТАП 2 - смесител за гипс, вакуумна помпа, електрическа пещ, индукционна машина, воден пясъкоструй (мярка 2 от Енергийния одит);
- Технологично оборудване за  ЕТАП 3 - висящ мотор, микро мотор, настолна полир машина (мярка 3 от Енергийния одит);
- Технологично оборудване за  ЕТАП 4 - вакуумен шприц, вакуум помпа, вулканизираща преса (мярка 4 от Енергийния одит);
- Технологично оборудване за  ЕТАП 5 - лазер за запояване, настолен вал, горелка за запояване, горелка за топене, станция за микро запояване, компресор (мярка 5 от Енергийния одит);
- Фотоволтаична система за производство на електроенергия за собствени нужди (мярка 6 от Енергийния одит);
- LED осветители (мярка 7 от Енергийния одит);
-  Система за мониторинг на енергопотреблението (мярка 8 от Енергийния одит);
- Вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия (мярка 9 от Енергийния одит).
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително. С новото оборудване разходите за енергопотреблението на единица произведена продукция ще са значително по-малки отколкото при старо такова оборудване.

Предвижда се в рамките на проекта да бъде въведена система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност.   

Дейности
  • Дейност: Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 1 – Изготвяне на 3D модел - 3D принтер - 1бр. : Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 1 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нов 3D принтер. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Средната производителност на 3D принтера, с който се прави сравнение е 105 гр./ч. Работната ел. мощност на машината е 630 W. Годишната консумация на електроенергия за машината е 945 kWh, при натовареност от 1 500 ч./год. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 0,77 t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв/kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 168,21 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 1 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на нов 3D принтер за направа на 3D модели на бижутата от фотополимер. Съгласно представените от възложителя офертни данни, принтерът ще е с производителност 180 гр./ч. и средна работна електрическа мощност 540 W. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., разходът на енергия ще е 1 080 kWh/год. за обработване на 360 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 0,88 t/год. Машината може да оперира и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 25 709.20 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 25 709.20 , Отчетена стойност: 24 890.00
  • Дейност: Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 2 – Подготовка и изливане на формата - смесител за гипс - 1 бр., вакуумна помпа - 1бр., електрическа пещ - 1бр., индукционна машина - 1 бр., воден пясъкоструй - 1 бр.: Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 2 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови смесител за гипс, вакуумна помпа за него, електрическа пещ, индукционна машина за леене и воден пясъкоструй. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - смесител за гипс с ел. мощност 2 200 W и производителност 500 гр./ч.; - вакуумна помпа с ел. мощност 2 200 W и производителност 500 гр./ч.; - електрическа пещ с ел. мощност 4 000 W и производителност 500 гр./ч.; - индукционна машина за леене с ел. мощност 4 200 W и производителност 500 гр./ч.; - воден пясъкоструй с ел. мощност 1 800 W и производителност 500 гр./ч. При натовареност от 1 500 ч./год., средната производителност на машините, участващи в етап 2 е 218,4 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 6 290 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 9 435 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 7,73t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 1 947,45 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 2 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 2 от производствения процес, включващо: - смесител за гипс с ел. мощност 1 500 W и производителност 600 гр./ч.; - вакуумна помпа с ел. мощност 1 500 W и производителност 600 гр./ч.; - електрическа пещ с ел. мощност 2 300 W и производителност 600 гр./ч.; - индукционна машина за леене с ел. мощност 3 500 W и производителност 600 гр./ч.; - воден пясъкоструй с ел. мощност 1 500 W и производителност 600 гр./ч. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 450 гр./ч. и средна работна ел. мощност 9 270 W, годишният разход на енергия ще е 18 540 kWh/год. за обработване на 900 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 15,18 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 89 422.30 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 89 422.30 , Отчетена стойност: 88 900.00
  • Дейност: Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 3 – Фасонна обработка - висящ мотор - 1 бр., микро мотор - 1 бр., настолна полир машина - 1 бр. : Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 3 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови висящ и микро мотори и нова настолна полир машина. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - висящ мотор с производителност 500 гр./ч.; - микро мотор с ел. мощност 100W и производителност 500 гр./ч.; - настолна полир машина с ел. мощност 1 100W и производителност 500 гр./ч. При натовареност от 1 500 часа/годишно, средната производителност на машините, участващи в етап 3 е 350 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 1 050 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 1 575 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 1,29 t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 325,09 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 3 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 3 от производствения процес, включващо: - висящ мотор производителност 600 гр./ч.; - микро мотор с ел. мощност 100 W и производителност 600 гр/час; - настолна полир машина с ел. мощност 1 100W и производителност 600 гр./ч. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 540 гр./ч. и средна работна ел. мощност 1 080 W, годишният разход на енергия ще е 2 160 kWh/год. за обработване на 1 080 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 1,77 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 5 628.70 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 5 628.70 , Отчетена стойност: 5 610.00
  • Дейност: Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 4 – Матрициране - вакуумен шприц - 1 бр., вакуум помпа - 1 бр., вулканизираща преса - 1 бр. : Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 4 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови вакуумен шприц за восъчни матрици и вакуум помпа за него, както и нова вулканизираща преса за каучукови матрици. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - вакуумен шприц за восъчни матрици с производителност 500 гр./ч.; - вакуум помпа с ел. мощност 2 300 W и производителност 500 гр./ч.; - вулканизираща преса за каучукови матрици с ел. мощност 1 200 W и производителност 500 гр./ч. При натовареност от 1 500 часа/годишно, средната производителност на машините, участващи в етап 4 е 350 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 2 450 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 3 675 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 3,00t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 759 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 4 от Енергийния одит. Предвижда се разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 4 от производствения процес, включващо: - вакуумен шприц за восъчни матрици с производителност 600 гр./ч.; - вакуум помпа с ел. мощност 2 000 W и производителност 600 гр./ч.; - вулканизираща преса за каучукови матрици с ел. мощност 1 000 W и производителност 600 гр./ч. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 540 гр./ч. и средна работна ел. мощност 2 700 W, годишният разход на енергия ще е 5 400 kWh/год. за обработване на 1 080 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 4,42 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 61 887.10 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 61 887.10 , Отчетена стойност: 60 900.00
  • Дейност: Разширяване производствената дейност на фирмата и повишаване на конкурентоспособността, посредством закупуване на ново технологично оборудване за ЕТАП 5 – Запояване и лепене - лазер за запояване - 1бр., настолен вал - 1бр., горелка за запояване - 1бр., горелка за топене - 1бр., станция за микро запояване - 1бр., компресор - 1бр.: Към момента на обследването, ЕТ “Кулинан – Мирела Ненчова” не разполага с необходимото за етап 5 оборудване. Предвижда се разширяване обхвата от дейности на фирмата, посредством закупуване на нови лазер за запояване, настолен вал, горелки за запояване и топене, станция за микро запояване, компресор. За целите на сравнителния анализ е използван методът на „Добрата стара практика” (ДСП). Машините, използвани за сравнението са: - лазер за запояване с ел. мощност 2 000 W - настолен вал - горелка за запояване - горелка за топене - станция за микро запояване с ел. мощност 24 W - компресор с ел. мощност 1 500 W. При натовареност от 1 500 ч./год., средната производителност на машините, участващи в етап 5 е 200 гр./ч., а средната работна ел. мощност на машините е 1 410 W. Годишната консумация на електроенергия за машините е 2 114 kWh. Отделяните емисии CO2 при съществуващото състояние са 1,73 t/год. При цена на електроенергията по счетоводни данни 0,206 лв./kWh, годишните разходи за енергия възлизат на 436,43 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 5 от Енергийния одит. Тя предвижда разширяване на производствената дейност на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“, посредством закупуването на изцяло ново оборудване за нуждите на Етап 5 от производствения процес, включващо: - лазер за запояване с ел. мощност 1 200 W - настолен вал - горелка за запояване - горелка за топене - станция за микро запояване с ел. мощност 24 W -компресор с ел. мощност 1 000 W. При режим на работа на машината 2 000 ч./год., средна производителност 450 гр./ч. и средна работна ел. мощност 2 000 W, годишният разход на енергия ще е 4 003 kWh/год. за обработване на 900 000 гр./год. Отделяните емисии CO2 след прилагане на мярката ще са 3,28 t/год. Машините може да оперират и с остатъчна бракувана или рециклирана продукция. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 101 437.60 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 101 437.60 , Отчетена стойност: 101 400.00
  • Дейност: Намаляване на разходите на енергия посредством изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия за собствени нужди - 1 бр.: Регистрираният за ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ разход на електроенергия за 2015 година е в размер на 28 523 kWh при цена 0,206 лв/kWh, годишните разходи за електроенергия са в размер на 3 317,92 лв. С цел по-малко електропотребление се предвижда изграждане на фотоволтаична система за производство на електроенергия. Приложението й ще спомогне за намаляване на глобалното затопляне и промените в климата. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 7 от Енергийния одит. Тя предвижда изграждане на фотоволтаична инсталация за производство на електроенергия за собствени нужди в имота на фирмата, намиращ се в гр. Несебър, Стар град. Фотоволтаичната система, работи независимо от електрическата мрежа. При тези системи постояннотоковата енергия, получена от фотоволтаичните модули се съхранява в акумулаторна батерия. Когато възникне необходимост от захранване на даден консуматор, натрупаната енергия се преобразува в променливотокова с напрежение 230 V и се консумира. С помощта на слънчеви панели, инвертор със зарядно и акумулиращи батерии, тази система ще захранва осветлението, уредите и електрониката. Фотоволтаичният генератор ще е с мощност 12,76 kWp. По проектни данни, годишното производство на електроенергия ще е в размер на 13 847,30 kWh. При това положение, намаляването на годишните разходи за електроенергия ще е в размер на 2 853 лв. При тези параметри, Факторът на енергийните спестявания ще бъде 48,55 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 11,34 t/год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 44 000 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 44 000.00 , Отчетена стойност: 44 000.00
  • Дейност: Намаляване на разходите на енергия за осветление, посредством подмяна на осветителни тела с високоефективни LED осветители - 49 бр. : Осветлението на витрините на магазина е изпълнено с компактни луминисцентни лампи и прожектори с мощност, както следва: - КЛЛ с мощност 35W – 32 броя; - Прожектори с мощност 150 W – 17 броя. Средната работна мощност на осветлението на витрините е 1 840 W. При постоянен режим на работа – 8 760 ч./год., разходът на електроенергия ще е 16 074,60 kWh. При цена 0,206 лв/kWh, годишните разходи за електроенергия са в размер на 3 317,92 лв. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 7 от Енергийния одит. Тя предвижда подмяна на осветлението на витрините с ново високоефективно осветление с LED осветители: - LED луни с мощност 5 W – 32 броя; - LED панели /бяла светлина/ с мощност 50 W – 13 броя; - LED прожектори /бягаща светлина/ с мощност 50 W – 4 броя. Средната работна мощност на осветлението след подмяната ще е 510 W. При постоянен режим на работа – 8 760 ч./год., разходът на електроенергия ще е в размер на 4 423,80 kWh/год. Годишните разходи за електроенергия ще са в размер на 913,11 лв. Годишните спестявания на енергия ще са в размер на 11 650,80 kWh или 2 404,81 лв. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 5 110 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец) , Договорена стойност: 5 110.00 , Отчетена стойност: 5 110.00
  • Дейност: Намаляване на разходите на енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 бр.: Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита във фирмата няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовата стойност. Поради тази причина, проектът предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 8 от Енергийния одит. За целите на проекта се предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на новото технологично оборудване за ЕТАП 2 (Мярка 2), която да записва консумацията на електроенергия, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 2 – Технологично оборудване за Етап 2: Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5; - анализ на разходите по различни активи; - задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им; - конфигурира собствени клиентски екрани и ключови параметри. Електромерно табло – табло с елктромер за измерване консумация на ток - Измерване на параметрите на електрическата енергия (Напрежение, Ток, Мощност) - Директно свързване до 400V L-L и разширение на токовите обхвати, чрез токови трансформатори с изход 5А, 1А. - Уредът е предназначен за монтаж върху ДИН-Шина. - Уредът създава и пази таблици с данни, като могат да се настройват условия, при които да създава запис. - Широк диапазон на комуникационни възможностти: RS 485, IR порт, и опционални: RS-232/422/485, 10/100Base T порт, PROFIBUS порт, GPRS модем. - Поддържа различни комуникационни протоколи: Modbus RTU, Modbus ASCII, DNP 3.0, IEC 60870-5-101/-104. На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена ел. енергия и съответно плануване на бъдещото потребление, чрез дневни графици на работа, съобразени с работния режим. Системата за мониторинг играе ролята на непрекъсната обратна връзка към органите за оперативно управление на енергопотреблението, при значително по-високо качество и точност на констатациите, оценките и предложенията. Конкретната автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението се отнася само и единствено до технологично оборудване за Етап 2. За изчисляване на спестяването от СМЕ е направено допускане за 7% намаляване на енергопотреблението, вследствие на по-ефективно управление и е установено, че годишни спестявания от СМЕ е 1 298 kWh. Тъй като СМЕ въздейства в комбинация с Мярка 2, то за нея не е посочена енергия преди и след мярката, а директно е отчетена в сумата, изчисленото спестяване от нея, изчисленията са съгласно разясненията по процедурата от УО и по-конкретно съгласно отговор на въпрос 18 от разясненията от дата 26.05.2016 год. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 7000 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец)., Договорена стойност: 7 000.00 , Отчетена стойност: 6 900.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия в производствените помещения, посредством закупуването на нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия - 1бр.: Към момента в производствените помещения на фирмата не се използва механична вентилация. Поради тази причина, за целите на сравнителния анализ, е използван методът на „Добрата стара практика“ (ДСП) или осигуряване на пресен въздух за производствените помещения, посредством обикновена механична вентилация без оползотворяване на остатъчна топлинна енергия (без енерговъзстановяващ блок). Инсталацията е с дебит 360 m³/h, като изчисленията за необходимото количество въздух са направени при следните технически параметри: - Климатични данни, съгласно местоположението на обекта – Климатична зона 5; - Тип на сградата –работилница; - Обем на помещението – V = 120 m³; - Брой хора, които работят в помещението - 2 души; - Кратност на въздухообмен – n = 3; На база изразходената електроенегия през някои от месеците е направено изчисление за разхода на енергия и е установено, че той възлиза на 3 200 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 2,62 t/yr. Настоящата дейност е препоръчана Мярка 9 oт Енергийния одит. За целите на проекта, фирмата предвижда изграждането на високоефективна, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за опопзотворяване на остатъчната топлина в помещение, което се ползва за работилница. Рекуперацията е процес, при който отработения въздух се използва за затопляне на приточния пресен въздух. Изхвърляният от помещението въздух преминава през топлообменник (енерговъзстановяващ блок) и затопля постъпващият в помещението пресен въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния, но студен през зимата външен въздух. Проветряването на помещенията, чрез отваряне на прозорците води до огромни загуби на енергия. Интегрирането на управляеми рекуперативни вентилационни системи ще доведе до намаляване на тези загуби и значителни икономии на електроенергия. Мярката предвижда изграждане на система за вентилация, включваща 1 брой приточно-смукателен блок с рекуператор, ел. нагревател, вентилатори, вентилационни решетки, въздуховоди и управление за осигуряване на пресен въздух в работилницата на фирмата. Инсталацията ще осигурява дебит от 360 m³/h. Необходимото количество пресен въздух за помещението е направен на база следните технически параметри: - Климатични данни, съгласно местоположението на обекта - Климатична зона 4; - Тип на сградата –работилница; - Обем на помещението – V = 120 m³; - Брой хора, които работят в помещението – 2 души; - Кратност на въздухообмен – n = 3; - Ефективност на оползотворяване на отпадната топлина – 71%. Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. След направени предварителни изчисления как ще се промени разходът на енергия след ЕСМ възлиза на 1 095 kWh, а генерираните емисии CO2 възлизат на 0,90 t/yr., което намаление е в пъти спрямо базовата линия. Инвестиционните разходи за настоящата дейност, съгласно предварително проучване са в размер на 6 050 лв. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 5 до 16 месец); 3. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец)., Договорена стойност: 6 050.00 , Отчетена стойност: 5 405.00
  • Дейност: Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за поризводство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на прозводителността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Събиране на три оферти и избор на изпълнител (1 месец) 2. Извършване на енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" (от 1 до 2 месец), Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1бр.: Дейността по въвеждане на система за енергиен мениджмънт включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). , Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 990.00
  • Дейност: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на междунаро дния стандарт ISO 50001:2011 - 1бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: ­- Провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011;­  - Провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - Вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най­-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и  всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най­добрите постижения в областта (benchmarking),  измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). , Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Дейности по визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК. Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. Визуализацията на проекта цели популяризиране на резултатите от него на национално и международно ниво. Тя ще бъде съобразена с изискваните мерки за информиране и публичност в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020г. Целите за визуализацията ще бъдат постигнати с помощта на набор от дейности, които са разделени на: (1) създаване на материал за разпространение; (2) разпространение на създадени материали; (3) организиране на мероприятия. В тази връзка се планира: - Изработване на плакати, стикери и табели. Всички информационни материали ще показват резултатите от проекта, както и подкрепата от програмата. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от ЕТ „Кулинан – Мирела Ненчова“ задължително ще се указва помощта ОПИК, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - Разпространение на резултатите в индустриалната сфера, подготвяне и провеждане на консултации и демонстрации; Дейността ще се извършва от ръководителя на проекта и координатора по проекта. Дейността води до изпълнение на общата цел и специфичната цел на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1. Публикуване на съобщение и избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Извършване на услугата. Подписване на финален приемно-предавателен протокол (от 5 до 18 месец). , Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 919.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРЕЙД МАКС П ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 197 190.00 , Отчетена стойност**: 281 700.00
  • Изпълнител: ВИЗУАЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 627.10 , Отчетена стойност**: 2 919.00
  • Изпълнител: ЗЕ КЛИМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 783.50 , Отчетена стойност**: 5 405.00
  • Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 4 830.00 , Отчетена стойност**: 6 900.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: АЛТЕРНАТИВНИ ЕНЕРГИЙНИ ПАРКОВЕ ООД, Договорена стойност по проекта*: 34 377.00 , Отчетена стойност**: 49 110.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 420.00 , Отчетена стойност**: 13 800.00
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 891.00 , Отчетена стойност**: 990.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 35.17 , Достигната стойност: 35.17
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 42.94 , Достигната стойност: 42.94

Финансова информация

Обща стойност на проекта 384 144.90 BGN
БФП 276 481.43 BGN
Собствено финансиране 107 663.47 BGN
Общо реално изплатени суми 274 028.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението, състояща се от хардуер и софруер - 1бр., Прогнозна стойност: 7 000.00
  • Обособена позиция 1: Система за мониторинг на енергопотреблението, състояща се от хардуер и софруер
    Изпълнител: ДАНИЕЛ СТАНДАРТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 830.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация на проекта
    Изпълнител: ВИЗУАЛ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 627.10
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт - 1бр. , Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 891.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1 бр., Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит по образец "Обследване за енергийна ефективност" - 1 бр.
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ново технологично оборудване с по-големи възможности - осветителни тела с високоефективни LED осветители - 49 бр. , Прогнозна стойност: 5 110.00
  • Обособена позиция 1: Осветителни тела с високоефективни LED осветители - 49 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Осветителни тела с високоефективни LED осветители - 49 бр.
    Изпълнител: АЛТЕРНАТИВНИ ЕНЕРГИЙНИ ПАРКОВЕ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 577.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на ново технологично оборудване с по-големи възможности. , Прогнозна стойност: 333 194.90
  • Обособена позиция 1: 3D принтер - 1бр.
    Изпълнител: ТРЕЙД МАКС П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 423.00
  • Обособена позиция 2: Смесител за гипс - 1 бр., вакуумна помпа - 1бр., електрическа пещ - 1бр., индукционна машина - 1 бр., воден пясъкоструй - 1 бр.
    Изпълнител: ТРЕЙД МАКС П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 62 230.00
  • Обособена позиция 3: Висящ мотор - 1 бр., микро мотор - 1 бр., настолна полир машина - 1 бр.
    Изпълнител: ТРЕЙД МАКС П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 927.00
  • Обособена позиция 4: Вакуумен шприц - 1 бр., вакуум помпа - 1 бр., вулканизираща преса - 1 бр.
    Изпълнител: ТРЕЙД МАКС П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 42 630.00
  • Обособена позиция 5: Лазер за запояване - 1бр., настолен вал - 1бр., горелка за запояване - 1бр., горелка за топене - 1бр., станция за микро запояване - 1бр., компресор - 1бр.
    Изпълнител: ТРЕЙД МАКС П ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 70 980.00
  • Обособена позиция 6: Фотоволтаична система за производство на електроенергия за собствени нужди - 1бр.
    Изпълнител: АЛТЕРНАТИВНИ ЕНЕРГИЙНИ ПАРКОВЕ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 30 800.00
  • Обособена позиция 7: Осветителни тела с високоефективни LED осветители - 49 бр.
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Нова, енергоспестяваща механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия с рекуперация - 1 бр., Прогнозна стойност: 6 050.00
  • Обособена позиция 1: Механична вентилационна инсталация за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия с рекуперация - 1 бр.
    Изпълнител: ЗЕ КЛИМА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 783.50
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011 - 1 бр., Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на системата за управление на енергията по международния стандарт ISO 50001:2011
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 420.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN