Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0035-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на "Камък" ООД
Бенефициент 114598733 КАМЪК ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 21.08.2017
Дата на стартиране 21.08.2017
Дата на приключване 21.06.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Левски, гр.Левски

Описание

Кратко описание на проекта
„Камък“ ООД е дружество, което се занимава с прахово боядисване на страници за камини на твърдо гориво и изработка на чугунени отливки. Дружеството използва производствено хале в гр. Левски.
Фирмата има намерение да започне изцяло нова дейност, свързана с изработката на метални изделия, като с тази дейност се цели следното:
•	Извършване на външни услуги за фирми от металообработващия сектор;
•	Възможност за производство на собствени метални изделия.
Проектът предвижда закупуване на описаното по-долу ново оборудване с по-големи технологични възможности, интегриране на система за оползотворяване на отпадна топлина и система за мониторинг на енергопотреблението:
•	Лазерна машина за разкрояване на метални листи;
•	Лентошлифовъчна машина;
•	Универсален струг;
•	Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина;
•	Система за мониторинг на енергопотреблението.
След интегриране на изброеното по-горе технологично оборудване, производственият капацитет на предприятието ще нарастне значително, което от своя страна ще доведе до намаляване на разходите за гориво в много голяма степен, както и енергопотреблението на единица произведена продукция.
Дейности
  • Дейност: Интегриране на нова лазерна машина за разкрояване на метални листи в производствения процес на предприятието-Мярка 1: Предложената мярка (интегриране на нова машина за лазерен разкрой на метални листи) ще участва в процеса на разкроване на метални заготовки. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). От доставчика на новата машина са взети данни за съществуваща стара подобна машина. Средната производителност на старата машина е 300 кг/ч и инсталирана електрическа мощност 35 kW. Предвижда се интегриране в производственият процес на нова машина за лазерен разкрой на листов материал, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраната нова машина има следните технически характеристики: Статични параметри: • Ход по ос X: 2550 mm.; • Ход по ос Y: 1300 mm.; • Ход по oс Z: 100 mm.; • Размер на масата: 2500x1 250 mm.; • Максимално тегло на листа: 150 kg.; • Бърз ход по Х: 80 m/min.; • Бърз ход по У: 80 m/min.; • Ускорение: 2 m/s2.; • Точност при позициониране: ± 0,025 mm.; • Повторяемост: ± 0,05 mm. Модул за управление: • CNC управление; Максимален капацитет на рязане: • Стомана- конструкционна: 10 mm.; • Неръждаема стомана: 5 mm.; • Алуминий (AlMg3): 3 mm. Лазерен източник: 1000W; • Начини на работа: CW и модулиран; • Поляризация: няма; • Диапазон на мощността: 10 - 100 %; • Дължина на вълната: 1080 +-10 nm. Средната производителност на новата машина за лазерен разкрой на метални листи е 1250 кг/ч. Както се вижда средната производителност на новата машина за лазерно разкрояване, в сравнение със сравняваната по Добрата стара практика е по-голяма, което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец)., Договорена стойност: 426 926.00 , Отчетена стойност: 426 500.00
  • Дейност: Интегриране на нова лентошлифовъчна машина в производствения процес на предприятието-Мярка 2: Предложената мярка (интегриране на нова лентошлифовачна машина) ще участва в процеса на обработка на металните изделия. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). От доставчика на новата машина са взети данни за съществуваща стара подобна машина. Средната производителност на старата машина е 80 кв.м./ч и инсталирана електрическа мощност 8.1 kW. Предвижда се интегриране в производственият процес на нова лентошлифовачна машина, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраната нова машина има следните технически характеристики: • Максимална ширина на материала: 600мм.; • Максимална дебелина на материала: 1÷ 156мм.; • Минимална дължина на материала: 300мм.; • Размер на лентата: 635x1520мм.; • Скорост на подаване: 2÷ 9м/мин.; • Въздушен поток: 3000м3/ч; • Мощност на двигателя: 7,5kW. Средната производителност на новата машина е 190 кв.м./ч. Както се вижда средната производителност на новата лентошлофовъчна машина, в сравнение със сравняваната по ДСП е по-голяма, което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Доставка на активите ( 6-16 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец)., Договорена стойност: 13 980.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Интегриране на нов универсален струг в производствения процес на предприятието-Мярка 3: Предложената мярка (интегриране на нов универсален струг) ще участва в обработката на металните изделия. За направата на сравнителния анализ е използван метода ''Добрата Стара Практика'' (ДСП). От доставчика на новата машина са взети данни за съществуваща стара подобна машина. Средната производителност на старата машина е 70 кг/ч. и инсталирана електрическа мощност 22 kW. Предвижда се интегриране в производственият процес на нов универсален струг, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция. Избраната нова машина има следните технически характеристики: • Макс. обработваем диаметър над тялото: 400мм.; • Макс. обработваем диаметър над супорта: 240мм.; • Разстояние между центрите: 1000мм.; • Конус на отвора на шпиндела: МК6; • Проходен отвор в шпиндела: 48мм.; • Обороти на шпиндела: 100÷1800 об/мин.; • Ход по ос Х: 210мм.; • Ход по ос Z : 880мм.; • Бърз ход по ос Х : 3000мм/мин.; • Бърз ход по ос Z : 6000 мм/мин.; • Повторяемост на позициониране по X/У: 0.012/0.016мм.; • Ход на пинолата на задното седло: 110мм.; • Конус на отвора на пинолата: МК4; • Сечение на ножа: 20х20мм.; • Мощност на гл. двигател: 5.5 kW. Средната производителност на новата машина е 180 кг/ч. Средната производителност на новият струг, в сравнение със сравнявания по ДСП е по-голяма, което води след себе си по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. Енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец)., Договорена стойност: 32 000.00 , Отчетена стойност: 31 800.00
  • Дейност: Вентилация с рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина-Мярка 4 : Вентилация на производствена зона в ремонтното помещение не съществува. За базова линия вземаме вентилация, с обем 500м3/ч, който е еднократен, съгласно чл.306, Раздел III (Механична вентилация) от Наредба №15 от 28.07.2005г. за технически правила и нормативи за проектиране, изграждане и експлоатация на обектите и съоръженията за производство, пренос и разпределение на топлинна енергия. Източника на енергия, който подгрява въздуха е електрическа енергия. При симулиране на разхода на енергия са отчетени всички параметри съгласно методиката на Наредба №7 за енергийна ефективност на сгради. Обекта се намира в климатична зона 4 и всички средномесечни температури са взети за съответната зона. Предвижда се изграждане на вентилационна инсталация с високоефективна рекуперация за оползотворяване на отпадна топлина от изхвърляният въздух на работната зона в производственото хале. Предимствата на вентилационната система с рекуперация са следните: - Контрол на температурата на подаване на пресният въздух в тесни граници; - Висока енергийна ефективност над 75%; - Нисък разход на енергия за обработване на външният въздух; - Спестени емисии CO2; - Опазване на околната среда; Всичките тези предимства, заедно с поддържане на комфорта на микроклимата в работната зона обуславят решението да бъде интегрирана такава система в работната зона. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Доставка на активите ( 6-16 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец)., Договорена стойност: 9 125.00 , Отчетена стойност: 9 125.00
  • Дейност: Намаляване на разходите за енергия, посредством въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението-Мярка 5 : Събирането и съхранението на информация е особено важно за процеса на идентифициране на отклонения от нормалната експлоатация и промените в областта на енергийната ефективност. Важната информация трябва да се събира и обработва през редовни интервали от време. В компанията бенефициент данните за енергийното потребление трябва да се събират за всеки отделен консуматор. Необходимо е да се осъществява контрол на измервателните уреди, за всяко измерване. Персоналът трябва да бъде обучен да анализира енергийното потребление. Към момента на извършване на одита в компанията няма въведена система за мониторинг и планирано управление на потреблението на енергия, съответно не се проверява потреблението на енергия спрямо базовите стойност. Поради тази причина одита предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението. За целите на одита, фирмата предвижда въвеждане на автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението по отношение на Мярка 1, която да записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основния технологичен процес (конкретно мярка 1 – консумация на електроенергия), като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, същевременно да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Системата за мониторинг и контрол на енергопотреблението, която се предвижда да бъде въведена по отношение на Мярка 1 – Лазерна машина за разкрояване на листов материал: - Софтуер за енергиен мениджмънт: - разработен на език HTML5. - с възможност за анализ на разходите по различни активи. - с възможност да задава нива на консумация и да известява с аларми при превишаването им - с възможност да се конфигурират собствени клиентски екрани и ключови параметри. - с възможност да се достъпва от различни мобилни устройства. - Уред за измерване ефективност на машини - измерване разход на електроенергия, работни часове, режими на работа и други: На база събраната информация ще се извършва ежеседмичен контрол на количествата изразходена енергия и съответно плануване на бъдещото й потребление, чрез дневни графици на работа на технологичното оборудване (Лазерна машина за разкрояване на листов материал), съобразени с плануваните количества на производството. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Доставка на активите ( 6-16 месец). 3. Тестване и пускане в експлоатация и подписване на протокол (17-18 месец)., Договорена стойност: 6 854.00 , Отчетена стойност: 6 800.00
  • Дейност: Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец , Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец)., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 990.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: -провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; -провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; -издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец)., Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец). , Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 880.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 592.00 , Отчетена стойност**: 2 880.00
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 891.00 , Отчетена стойност**: 990.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 420.00 , Отчетена стойност**: 13 800.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: Даниел Стандарт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 760.00 , Отчетена стойност**: 6 800.00
  • Изпълнител: МАКС-4М ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 387.50 , Отчетена стойност**: 9 125.00
  • Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД, Договорена стойност по проекта*: 330 470.00 , Отчетена стойност**: 472 100.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 384.11 , Достигната стойност: 384.11
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 314.59 , Достигната стойност: 314.59
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 526 785.00 BGN
БФП 376 329.50 BGN
Собствено финансиране 150 455.50 BGN
Общо реално изплатени суми 335 996.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Конфликт на интереси 100.00 6 387.50 2 737.50 9 125.00 МАКС-4М ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 29 855.00 12 795.00 42 650.00 ПОЛИМЕТА С ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 966.00 414.00 1 380.00 ПОЛИМЕТА С ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 2 226.00 954.00 3 180.00 ПОЛИМЕТА С ООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 891.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Вентилационна система с рекуперативен блок, Прогнозна стойност: 9 125.00
  • Обособена позиция 1: Вентилационна система с рекуперативен блок
    Изпълнител: МАКС-4М ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 6 387.50
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Система за мониторинг на енергопотреблението, Прогнозна стойност: 6 854.00
  • Обособена позиция 1: Система за мониторинг на енергопотреблението
    Изпълнител: Даниел Стандарт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 760.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на дълготрайни материални активи: Лазерна машина за разкрояване на метални листа - 1 брой; Лентошлифовъчна машина - 1 брой; Универсален струг - 1 брой., Прогнозна стойност: 472 906.00
  • Обособена позиция 1: Лазерна машина за разкрояване на метални листа
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 298 550.00
  • Обособена позиция 2: Лентошлифовъчна машина
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 9 660.00
  • Обособена позиция 3: Универсален струг
    Изпълнител: ПОЛИМЕТА С ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 260.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит по образец - 1 брой, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит по образец
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на мерки за визуализация, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализаци и публичност по проект
    Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 592.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 420.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN