Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.024-1021-C01
Наименование на проекта Устойчиво развитие на СТУДИО ЕКСПОЗЕ
Бенефициент 205328145 СТУДИО ЕКСПОЗЕ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 29.08.2019
Дата на стартиране 29.08.2019
Дата на приключване 15.04.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
СТУДИО ЕКСПОЗЕ е стартираща компания в областта на архитектурните услуги. Основен акцент в дейността на компанията е предоставяне на архитектурни проекти насочени към изграждането на модулни пасивни сгради. 
За преодоляване на предизвикателствата свързани с достъпа до финансиране и предоставяне на услуги с висока добавена стойност, проектното предложение е ориентирано към изпълнение на дейности свързани с устойчивото развитие на компанията, създаване и стабилност на работни места чрез реализиране и предлагане на пазара на архитектурни услуги.
Дейността по Реализиране на пазара на предприемаческата идея ще бъде извършена чрез:
• Наемане на експертен персонал - за придобиване на необходимия капацитет за предоставяне на архитектурните услуги. 
• Наемане на работно помещение необходимо за дейността на експертния персонал.
• Закупуване на Компютри, периферни устройства и специализиран софтуер за архитектурни дейности, за обезпечаване работа на експертите.
• Закупуване на материали и консумативи необходими за осъществяване основната дейност на компанията по предоставяне на архитектурни услуги.
• Изработване на пазарно проучване за реализация на архитектурни проекти в областта на пасивните сгради, позволяваща на СТУДИО ЕКСПОЗЕ да концентрира своите ограничени ресурси в най-добрите възможности за увеличаване на продажбите си и постигане на стабилно конкурентно предимство.
• Създаване на интернет страница за популяризиране дейността на СТУДИО ЕКСПОЗЕ и запознаване на потенциалните клиенти с услугите на компанията.
Дейността за визуализация на проекта, във връзка с финансовия принос на ЕФРР чрез ОПИК, ще бъде осъществена чрез:
• Поставяне на видно за обществеността място плакат с информация за проекта 
• Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта
Дейности
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде извършена чрез наемане на персонал-4 бр., наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА , закупуване на материали и консумативи, изработване на пазарно проучване за реализация на архитектурни услуги в областта на пасивните модулни сгради, създаване на интернет страница): В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал - 4 бр., (водещ архитект; архитект1; интериорен проектант и архитект2) необходими за разработване и реализиране на пазара на архитектурните услуги : изготвяне на архитектурни проекти на сгради (екстериорни и интериорни), типови и индивидуални проекти за пасивни модулни сгради, включително и изработване на тримерни фотореалистични визуализации и 3D макети и модели на сгради и детайли. Ще бъде наето работно помещение до 60 м2 необходимо за осъществяване дейността на експертния персонал за период от 16 месеца. Като част от дейността ще бъде закупено необходимото оборудване и специализиран софтуер за работа на експертите: Настолна Работна станция - 2 бр. за работа на архитектите. Машина, която има много по-мощен процесор, допълнително памет и подобрени възможности за извършване на специална група задачи. Техническите параметри на оборудването са съобразени с изискванията за инсталиране на специализиран софтуер за архитектурни дейности. Преносима работна станция (лаптоп) -2 бр. за работа на водещ архитект и интериорен проектант Работата на терен (извън офиса) при клиенти на компанията предполага наличието на преносими компютри, с които служителите да могат своевременно да изпълняват задълженията си и да предоставят професионално и компетентно необходимата информация и данни по време на провежданите срещи и презентации. Монитор за окомплектоване на компютрите - 4 бр., от които 2 бр. за окомплектоване на Настолни Работни станции и 2 бр. Допълнителни монитори към лаптопите, необходими за работа в офиса, за по-добрата визуализация на специализираните софтуери за проектиране. Сървър -1 бр необходим за сътрудничеството и обменът на файлове между служителите в компанията. Сървърът ще съхраняава информация и ще предоставя за общо ползване както приложения, така и други ресурси: данни, работна документация по проекти, и др. по локална мрежа или Интернет. Многофункционално устройство (Копирна машина, принтер, скенер) – 1 бр. необходимо за принтиране на архитектурните проекти, планове и чертежи за клиентите, копиране и сканиране на входящата документация и др. Плотер– 1 бр. необходим за принтиране на всички формати архитектурни планове и чертежи, по-големи от А3 3D принтер – 1 бр. необходим за изработване на макети и презентационни прототипи на сгради и детайли, чрез които клиента да придобие пълна представа за визията на проекта в завършен вид. Специализиран софтуер за двуизмерно чертане (AutoCAD или еквивалентен) – 3 бр. лицензи, необходим за професионалната работа на експертите- за цялостно създаване и документиране на проектите; за осъществяване обмена на информация с инженерите, за съгласуване на проектите по отделните проектански части, за обмен на файлове със строители и инвеститори. С вградени инструменти за базово архитектурно проектиране. Поддържане на файлови формати предназначени за обмен на чертежи. Специализиран софтуер за триизмерно чертане и визуализиране (3D MAX или еквивалент) -1 бр.лиценз необходими за работата по изграждане на 3-мерни модели на сгради и вътрешни пространства, както и тяхното фотореалистично визуализиране. В рамките на дейността ще бъдат закупени материали и консумативи необходими за осъществяване основната дейност на компанията по предоставяне на архитектурни услуги. За периода за изпълнение на проекта за разпечатване на различни видове документи и чертежи от проектната документация изработена за клиентите са необходими следните консумативи: за Плотера – 15 бр мастилени касети (3 комплекта по 5 цвята) и по 12 бр хартиени ролки 90см и 60см за Многофункционално устройство – 12 бр тонер касети (3 комплекта по 4 цвята) за 3D принтера - 24 броя ролки ( два цвята) по 1 кг /ролка , Договорена стойност: 249 260.00 , Отчетена стойност: 238 802.77
  • Дейност: Реализиране на пазара на предприемаческата идея (дейността ще бъде извършена чрез наемане на персонал-4 бр., наем на работно помещение, закупуване на ДМА и ДНА , закупуване на материали и консумативи, изработване на пазарно проучване за реализация на архитектурни услуги в областта на пасивните модулни сгради, създаване на интернет страница) - Продължение: В рамките на дейността ще бъде изработено пазарно проучване, което да помогне на компанията да изгради успешна стратегия за пазарната реализация на предлаганите архитектурни услуги в областта на пасивните модулни сгради. С оглед да позиционира правилно своя продукт и да използва маркетинговите инструменти целенасочено спрямо потенциалните си клиенти, СТУДИО ЕКСПОЗЕ се нуждае от задълбочен анализ за възможностите за развитие на целевите пазари, за наличието на конкуренция, за профила на потенциалните клиенти и потребители. Данните от проучването ще помогнат да се извлекат и формулират дългосрочните тенденции на пазара на архитектурни услуги за пасивни сгради, нагласите на клиентите и нивото на конкурентите. Проучването ще включва следната информация: 1. Анализ, диагностика и прогнозиране на пазара на пасивни сгради: Определяне на релевантния пазар; Диагностика и анализ на пазарния потенциал; Прогнозиране на пазара. 2. Конкурентни проучвания:Идентифициране на конкурентите и определяне на тяхната популярност; Базова информация за конкуренцията; 3. Проучване на потребителите: Определяне на таргет групите; Отношение на клиентите; Удовлетвореност от предлагания продукт. 4. Стратегия за навлизане и развитие на пазара - Специализирани маркетингови канали, нормативни изисквания. Като част от дейността ще бъде създадена интернет страница за популяризиране дейността на СТУДИО ЕКСПОЗЕ и запознаване на потенциалните клиенти с услугите на компанията. В съвременните пазарни условия, бизнесът има нужда от уеб сайт, защото ресурсите на Интернет се използват неограничено, достигайки до всяка точка на света и до всеки потенциален клиент. Това е и една от най-динамичните форми за представяне дейността на компанията, защото фирмената уеб страница може да бъде обновявана лесно и толкова често, колкото е необходимо, така че да предоставя цялата актуална информация и възможност за лесен контакт с СТУДИО ЕКСПОЗЕ. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 2 950.00
  • Дейност: 2. Визуализация на проекта (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на 15 бр стикери, 2 бр плакати): Целта на дейността е осигуряване на максимална публичност и информираност на обществеността относно финансовия принос на ЕС за реализацията на проекта. Ще бъдат предприети съответните мерки за информираност и публичност относно изпълнявания проект в съответствие с приложимите правила за информация и комуникация, предвидени в Приложение XII от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент. Осъществените инициативи, в максимална степен, бързо, навременно и обективно ще информират всички заинтересовани страни за целите, дейностите и резултатите от проекта. При изпълнението на проекта, за информиране на широката общественост относно финансовата подкрепа от ОПИК чрез Европейския Фонд за Регионално Развитие и гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове, ще бъде осигурена необходимата визуализация съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Прилаганите мерки за информиране и публичност включват: 1) Отпечатване и поставяне на плакат (с минимален размер А3) на обществено-достъпно и видно място в помещението, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъдат отпечатани 2 плаката, съдържащи следната информация: емблема на ЕС и упоменаване на Европейския съюз; общо лого за програмен период 2014-2020г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) Отпечатване и поставяне на стикери върху оборудването закупено и инсталирано по проекта. Стикерите ще бъдат цветни като размерите им ще бъдат съобразени с размерите на съответното оборудване върху което ще бъдат поставени. Предвижда се отпечатването на 15 стикера. 3) Включване на подробна информация за проекта на уебстраницата на бенефициента, която ще бъде разработена в рамките на проектните дейности. Емблемата на ЕС и логото на програмата ще бъдат изобразени цветно и ще бъдат видими още при началното отваряне на страницата. В допълнение на това финансирането по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“2014-2020“ ще бъде оповестявано във всеки документ свързан с изпълнението на проекта в това число информационни бюлетини, информация до пресата, участия в събития, документация за избор на изпълнител и други. При публични изказвания или интервюта за медиите представителите на бенефициента ще подчертават ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПИК, като ще се упоменава и размера на БФП. Във всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат предприети от СТУДИО ЕКСПОЗЕ по настоящата процедура, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на: • емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; • общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. При отчитането на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъдат предоставен доказателствен материал за осъществените мерки като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените материали , Договорена стойност: 600.00 , Отчетена стойност: 570.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ДЕКОРИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 26 169.60 , Отчетена стойност**: 32 712.00
  • Изпълнител: АЙК СИСТЕМС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 40 953.60 , Отчетена стойност**: 51 192.00
  • Изпълнител: КАНТЕК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 906.29 , Отчетена стойност**: 7 382.87
  • Изпълнител: АУТМАРК ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 360.00 , Отчетена стойност**: 2 950.00
  • Изпълнител: ФК ЮВЕНТУС МАЛЧИКА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 17 080.00 , Отчетена стойност**: 21 350.00
  • Изпълнител: ИМПРЕШЪНС ООД, Договорена стойност по проекта*: 456.00 , Отчетена стойност**: 570.00
  • Изпълнител: САМАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 13 440.00 , Отчетена стойност**: 13 440.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 61.91 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой подпомогнати нови предприятия, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Мерна единица: %, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.16 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Ръст на заетостта в подпомогнатите предприятия, Мерна единица: Еквивалент на пълно работно време, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 2.50 , Достигната стойност: 2.50

Финансова информация

Обща стойност на проекта 249 860.00 BGN
БФП 199 888.00 BGN
Собствено финансиране 49 972.00 BGN
Общо реално изплатени суми 196 379.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: 1.1.Закупуване на Компютърна техника за архитектурни дейности, Прогнозна стойност: 37 300.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на Компютърна техника за архитектурни дейности: Настолна Работна станция – 2 бр ; Преносима Работна станция (Лаптоп) – 2 бр ;Монитор - 4 бр; Сървър – 1 бр
    Изпълнител: АЙК СИСТЕМС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 27 820.80
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: 1.Закупуване на Компютри, периферни устройства и специализиран софтуер за архитектурни дейности, Прогнозна стойност: 85 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1: Компютри 1.1.Настолна Работна станция – 2 бр 1.2.Преносима Работна станция (Лаптоп) – 2 бр 1.3.Монитор - 4 бр 1.4.Сървър – 1 бр
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 2. Печатащи и сканиращи устройства 2.1.Плотер – 1 бр 2.2.Многофункционално устройство – 1 бр
    Изпълнител: АЙК СИСТЕМС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 555.20
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 3: 3D принтер- 1 бр
    Изпълнител: ДЕКОРИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 672.00
  • Обособена позиция 4: Обособена позиция 4: Специализиран софтуер за архитектурни дейности 4.1.Специализиран софтуер за двуизмерно чертане - 3 бр. лицензи; 4.2.Специализиран софтуер за триизмерно чертане и визуализиране– 1 бр лиценз
    Изпълнител: АЙК СИСТЕМС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 577.60
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: 2.Пазарно проучване за реализация на архитектурни услуги в областта на пасивните сгради , Прогнозна стойност: 21 500.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: 3.Изработване на интернет страница на СТУДИО ЕКСПОЗЕ, Прогнозна стойност: 3 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: 4.Изработване на материали за визуализация, Прогнозна стойност: 600.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: 5.Доставка на материали и консумативи за периферни устройства, Прогнозна стойност: 9 360.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на консумативи за 3D принтер
    Изпълнител: ДЕКОРИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 497.60
  • Обособена позиция 2: Доставка на консумативи за печатащи устройства
    Изпълнител: КАНТЕК ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 906.29
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: 6.Наем на работно помещение , Прогнозна стойност: 13 600.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение
    Изпълнител: САМАРИЯ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 13 440.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN