Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0019-C01
Наименование на проекта Грижа за всеки
Бенефициент 000291602 ОБЩИНА ЛУКОВИТ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 17.09.2015
Дата на стартиране 01.11.2015
Дата на приключване 01.07.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Луковит

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение"Грижа за всеки" предвижда обособяване на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в гр. Луковит с персонал, включващ мултидисциплинарен екип - социоконсултант/педагог, психолог, здравен асистент с медицинско образование, домашни помощници и лични асистенти. Центърът надгражда Звеното за социални дейности от "Помощ в дома" и ще бъде разположен в едно крило на сграда-общинска собственост. Предвиден е текущ ремонт на помещенията с цел отопление с отделни котли и обзавеждането им с подходящи за възрастни хора с увреждания мебели. Ще бъдат обособени помещения за социални и психологически консултации и здравен кът за манипулации и рехабилитационни упражнения. Центърът ще предоставя комплекс от иновативни услуги за социално включване в общността и в домашна среда - подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги. Ще бъде осигурен достъп до услугите на минимум 78 потребители - хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване, вкл. от март 2016 г. за потребителите от схема "Нови алтернативи". Ще бъдат разработени правила/методология за дейността на Центъра, за да се гарантира качество на услугите и мултидисциплинарен подход. Персоналът на Центъра ще премине обучение - въвеждащо или поддържащо, и през целия период на проекта ще му бъде оказвана психологическа подкрепа, консултиране и супервизия с оглед предотвратяване на професионално прегаряне. На всички потребители ще бъдат изготвени социални оценки и следствие тях ще бъдат изведени комплекс междусекторни услуги, които да бъдат предоставяни, вкл. "домашен помощник", "личен асистент", здравен асистент", за социално включване, мотивационна и  психологическа подкрепа. Услугите ще бъдат предоставяни както в центъра, така и в домашна среда - мобилни услуги. Проектът ще се управлява от екип общински служители, които ще осъществяват мониторинг и контрол на дейностите и ще поддържат техническа и финансова документация и отчетност.
Дейности
  • Дейност: Достъп до интегрирани услуги чрез Център за почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда: Дейността ще започне с информационна кампания, подаване на заявления, изготвяне на социални оценки и подбор на потребителите на услуги. В общината има голямо търсене на услуги в домашна среда и на услуги в общността. Общинската администрация има опит в предоставянето на услуги в домашна среда и разполага с база данни за лица, които са кандидатствали за предоставяне на такъв тип социални услуги по схеми по ОП "РЧР 2007-2013 г". Само кандидат-потребителите за проект „Нови алтернативи“ са 207 човека, от които в проекта са включени 30 и които в последствие ще бъдат участници в настоящия проект. Дейността включва обслужване на най-малко 48 потребители на услугата "домашен помощник" за срок от 18 месеца в домашна среда и 30 потребители на услугата "личен асистент" (след края на проект "Нови алтернативи) за срок от 12 месеца. Същевременно в Центъра ще работи мултидиспиплинарен екип: социоконсултант (лице с педагогическо образование) и здравен асистент (лице с медицинско образование) на трудов договор, както и психолог (на граждански договор). Предвидено е членовете на екипа да правят и домашни посещения като по този начин ще осигурим мобилни услуги за потребителите. Същевременно тези нов тип интегрирани услуги ще бъдат предлагани и на място в Центъра. Иновативният характер на услугата ще даде възможност да се надградят традиционно предоставяните услуги в домашна среда, а лицата от целевата група да получат допълнителната подкрепа, от която се нуждаят. , Договорена стойност: 369 886.64 , Отчетена стойност: 387 683.77
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите : Дейността ще бъде възложена за изпълнение на външен изпълнител. Ще бъдат обучени всички назначени домашни помощници и/или лични асистенти, както и лицата от мултидиспилинарния екип. Персонал, който не е преминал същото обучение по други процедури по ОП РЧР, ще премине въвеждащо обучение, а останалите ще преминат поддържащо или специализирано обучение. , Договорена стойност: 560.00 , Отчетена стойност: 530.00
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги: Дейността ще включва групови срещи с персонала за оказване на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги Срещите ще се провеждат веднъж на три месеца, като е възможно при тези посещения да се провеждат и индивидуални консултации. По време на срещите и консултациите ще бъдат дискутирани ситуации при предоставяне на услугите, възможни реакции на потребителите и персонала, добри практики. Ще бъде оказвана подкрепа на персонала, за да бъде услугата качествена за потребителя и щадяща за служителите на центъра, за избягване на професионалното прегаряне. , Договорена стойност: 980.00 , Отчетена стойност: 4 081.00
  • Дейност: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: Персоналът на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда включва мултидисциплинарен екип в състав: социоконсултант/педагог, психолог и здравен асистент. Социоконсултантът ще осъществява индивидуални и групови консултации за мотивационна подкрепа на хората с увреждания, ще организира масови мероприятия в Центъра, домакинствани от пенсионерските клубове, с цел социално включване на потребителите на услугите. Психологът ще предоставя индивидуални и групови консултации, с цел психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. Освен това социокнослутантът и психологът ще оказват мотивационна и психологическа подкрепа и на близките и семействата на потребителите. Здравният асистент ще предоставя здравни услуги - мерене на кръвно, инжекции, смяна на превръзки, рехабилитационни упражнения Услугите ще се предоставят в зависимост от индивидуалните планове на потребителите, изготвени на база социалните им оценки. Водещ принцип при планирането на услугите е поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" в неравностойно положение. Мултидисциплинарният екип ще провежда работни срещи и при необходимост ще извършва промени в индивидуалните планове на потребителите, в зависимост от специфичните нужди, като се добавят нови услуги или отпадат предоставяни по-рано такива. Регулярно актуализация на индивидуалните планове ще се извършва на шест месеца, въз основа на текуща оценка на риска на потребителите на услугите. Екипът ще ползва за своята работа обособените и обзаведени помещения в Центъра за почасово предоставяне на услуги - за психологически и социални консултации и срещи с потребители и техни близки, за медицински манипулации и рехабилитационни упражнения. Освен това мултидисциплинарният екип ще извършва мобилна работа и посещения в домовете на потребителите. Всеки специалист ще изготвя съответната документация, която ще се съхранява в досието на съответния потребител. Работата на екипа ще се извършва и отчита по утвърдени графици и отчетни доклади. , Договорена стойност: 30 267.20 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Разработване на Правила/методология за дейността на Центъра : Ще бъдат разработени правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Правилата ще бъдат детайлни и ще бъдат разработени изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Водещ принцип в Методологията ще бъде поставянето в "центъра" на нуждите и потребностите на "отделния човек" и гарантирането на интегриран подход при предоставяне на услугите. , Договорена стойност: 7 200.00 , Отчетена стойност: 6 000.00
  • Дейност: Дейности за текущ ремонт, обзавеждане и оборудване : Дейността включва реконструкция на отоплителна и газова инсталация, включително подмяна на котли, с цел ефективно отопление на помещенията на Центъра, и обзавеждане и оборудване, според специфичните потребности на хората с увреждания. Ще бъдат обособени помещения за работа на психолога, за консултации и срещи с потребители и техни близки, медицински кът за манипулации и рехабилитационни упражнения. В помещенията ще бъде разположено обзавеждането от проект "Помощ в дома" и ще бъде допълнено, както следва: работни бюра - 3 бр., заседателни маси - 2 бр., стелажи - 5 бр., шкафове за документи - 2 бр., работни столове - 3 бр, посетителски столове - 20 бр. , медицинска кушетка - 1 бр., апарат за кръвно - 1 бр., закачалки - 4 бр., диван - 1 бр. Текущия ремонт включва подмяна на котелна инсталация (подмяна, монтаж, настройка и въвеждане в експлоатация на три броя газови котли с обща мощност 93 kw, със съответната окомплектовка - димоходен комплект, монтажни арматури, удължения коаксиални и др., вкл. два броя безжични стайни програмируеми термостата); подмяна на газова инсталация (подмяна на газова преносна инсталация със съответната преносна, регулираща и защитна арматура и окомплектовка и извършване на технически мероприятия по почистване, продухване, проверка за якост и херметичност на газовата инсталация), както и подмяна на отоплителната инсталация (премахване на съществуващата и доставка, монтаж, изолиране и изпитване за херметичност на топлопреносната инсталация и демонтиране и отстраняване на съществуваща и доставка, монтаж и подвързване на нова отоплителна инсталация). , Договорена стойност: 45 480.00 , Отчетена стойност: 57 561.42
  • Дейност: Публичност : Дейността включва информиране на обществеността чрез: - начална конференция за информиране на обществеността за проектните дейности и иновативните социални услуги - заключителна конференция за представяне резултатите от проекта - публикации в местни и регионални медии - информация за реализираните дейности по проекта на сайта на община Луковит За визуалната идентификация на проекта ще бъдат изготвени табела за помещението на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда и плакати за проектните дейности във кметствата на общината. Ще бъдат изготвени папки с презентация на проекта , Договорена стойност: 5 400.00 , Отчетена стойност: 5 400.00
  • Дейност: Организация и управление : Дейността включва сформиране на екип за управление на проекта в състав: ръководител, координатори - 2, технически сътрудник - 1, счетоводител - 1. Членовете на екипа са служители на община Луковит, като единият координатор е служител "социални услуги" в Звеното за социални услуги, създадено по схема "Помощ в дома". Екипът ще администрира проекта, ще мобилизира ресурси за неговото изпълнение и ще осъществява мониторинг на изпълнението на проектните дейности. Ще се провеждат регулярни месечни работни срещи и срещи при необходимост, както и срещи с изпълнители. Екипът ще разработи процедури за подбор на потребители и на персонал на Центъра, както и процедури за жалби и оплаквания. Екипът ще създаде и поддържа досиета на потребителите и персонала с необходимата документация - договори, индивидуални планове, отчети, графици, и ще извършва проверки на място. Екипът ще изготвя технически доклади, финансови отчети и искания за плащане - междинни и окончателни, и ще поддържа и архивира досие на проекта с техническа и финансова документация., Договорена стойност: 40 000.00 , Отчетена стойност: 41 186.88

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МИГТЕХ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 958.80 , Отчетена стойност**: 3 958.80
  • Изпълнител: ЧЕРНОМОРСКА ТЕХНОЛОГИЧНА КОМПАНИЯ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИСКРА, Договорена стойност по проекта*: 2 268.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЙОТОВИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 41 520.00 , Отчетена стойност**: 45 248.69
  • Изпълнител: ДЕНИЦА, Договорена стойност по проекта*: 980.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СЪНИ СИТИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: КАЛИНКА, Договорена стойност по проекта*: 2 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ГРЕТА, Договорена стойност по проекта*: 560.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: АЛЕКС ПРО ООД, Договорена стойност по проекта*: 6 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 30.00 , Целева стойност: 78.00 , Достигната стойност: 99.00
Индикатор 2 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 30.00 , Целева стойност: 78.00 , Достигната стойност: 99.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 773.84 BGN
БФП 499 773.84 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 484 019.07 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка на гориво, Прогнозна стойност: 1 800.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на гориво
    Изпълнител: ЧЕРНОМОРСКА ТЕХНОЛОГИЧНА КОМПАНИЯ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на обзавеждане и оборудване, Прогнозна стойност: 3 300.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на обзавеждане и оборудване
    Изпълнител: МИГТЕХ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 958.80
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Експертни услуги - психолог, Прогнозна стойност: 4 060.00
  • Обособена позиция 1: Експертни услуги - психолог
    Изпълнител: ДЕНИЦА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 980.00
  • Обособена позиция 2: Експертни услуги - психолог
    Изпълнител: ДЕНИЦА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 980.00
  • Обособена позиция 3: Експертни услуги - психолог
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на социални оценки, Прогнозна стойност: 2 800.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на социални оценки
    Изпълнител: КАЛИНКА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 800.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изграждане на локална газова отоплителна инсталация, включително подмяна на котел., Прогнозна стойност: 38 000.00
  • Обособена позиция 1: Изграждане на локална газова отоплителна инсталация, включително подмяна на котел.
    Изпълнител: ЙОТОВИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 41 520.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Изработка на материали по осигуряване на информация и комуникация, Прогнозна стойност: 5 400.00
  • Обособена позиция 1: Договор №129/ 15.12.2015г.
    Изпълнител: СЪНИ СИТИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 400.00
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: Обучение на персонала, Прогнозна стойност: 560.00
  • Обособена позиция 1: Обучение на персонала
    Изпълнител: ГРЕТА
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 560.00
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Разработка на правила/методология за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, Прогнозна стойност: 6 000.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN