Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.033-0002-C01
Наименование на проекта Създаване на добри и безопасни условия на труд във "Родопско ханче" ЕООД
Бенефициент 200490588 РОДОПСКО ХАНЧЕ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 10.01.2020
Дата на стартиране 10.01.2020
Дата на приключване 10.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Септември, с.Варвара

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в "Родопско ханче" ЕООД с месторабота - с. Варвара, община Септември (11 бр. вкл. 3 бр. над 54г), чрез идентифициране на техните нужди и проблеми и прилагането на мерки за решаването им. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира и в човешки капитал посредством иновативни мерки за придобиване на работните умения в подкрепа удължаването на трудовият живот на по- възрастните служители. Реализацията на проекта също така ще подобри професионалния и здравния статус на част от целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд във фирмата, както и подобряване на осветеността. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено място за отдих и хранен. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "Родопско ханче" ЕООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. Осигуряване на средства за колективна защита
2. Oсигуряване на социални придобивки за работещите.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и доставка на оборудване. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска за здравето чрез подобряване условията на труд. Ще се извършат следните под дейности: 2.1.Измерените контролни стойности - температура на въздуха, относителна влажност, скорост на движение на въздуха трябва да са в съответствие с изискванията на Наредба № 15 /Дв., бр. 68/ 2005/ и БДС 14776. /период на годината студен – температура на външен въздух 4,4 градуса С/. Някои от помещенията са с голям обем и трудни за отопляване .Във фирмата за отопление се използват климатици, които поради амортизация се нуждаят от подмяна. През лятото климатичната система в кухненските помещения на комплекса, както и в офиса не може да осигури температури, съответстващи на изискванията. Хладилната техника допълнително понижава температурата, което е плюс за топлите месеци и затруднява отоплителните уреди. Като такива съоръжения, служещи за съхранение на бързоразвалящи се продукти, те имат определен режим на работа. Поради това показателите на микро климата не трябва да са в разрез с този режим. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микро климата е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микро климата на работните места: - Доставка на климатична система в кухненско помещение - 14 BTU; - Доставка на 1 брой климатик 12 BTU за нуждите на административнното помещение 2.2. Нивото на осветеност в кухненските помещения и офиса оказва влияние на психическите функции и на физиологичните процеси в организма. При недостатъчна осветеност намалява времето, което окото запазва способността си ясно да различава разглеждания обект – времето за ясно виждане. Също така върху устойчивостта на зрението оказват влияние напрегнатостта на зрителната работа, нивото на осветеност, степента на отражение и пулсацията на светлинния поток. Рационалното изкуствено осветление има съществено хигиенно и икономическо значение, тъй като то осигурява най-добри условия за работа на очите, добро самочувствие на работещите и увеличаване на производителността на труда. При не достатъчно и неравномерно осветление очите се уморяват; настъпва умствена и психическа умора и ленност на целия организъм; създават се условия за намаляване на качеството и производителността на труда; създават се условия за увеличаване честотата на травматизма. С цел избягване на горе указаните последствия програмата за минимизиране на риска препоръчва следното: Подмяна на съществуващите осветителни тела с нови енергийно спестяващи лампи, осигуряващи по- добро ниво но осветеност и предотвратяващи пулсацията на светлинния поток, както следва: - в кухненско помещение –доставка на осветителни тела за монтаж на таван 120 см. с LED осветители 36W – 11 броя; - Санитарно – битови и офис помещения – доставка на осветителни тела 60 см. с LED осветители 36W – 9 броя. , Договорена стойност: 10 370.01 , Отчетена стойност: 10 273.42
  • Дейност: Oсигуряване на социални придобивки за работещите: Родопско ханче ЕООД се стреми да подобри условията на труд на своите служители, посредством осигуряване на социални придобивки под формата на помещение за отдих с прилежащ санитарен възел. Целевата група, която е засегната в настоящата дейност се отнася до всички служители , които работят в обекта в с. Варвара. Мерките, които ще се предприемат, с цел осигуряване на социални придобивки за работещите ще бъдат насочени и използвани от всички работещи във фирмата, като се очкава при изпълнение на дейността да се подобрят трайно условията в дружеството. Към момента "Родопско ханче" ЕООД е изградила помещение за отдих и хранене, но е необходимо да бъде извършен козметичен текущ ремомнт. Необходимо е помещението за отдих и хранене да се климатизира да се оборудва с ергономични мебели и уреди от първа необходимост, както и да се подобри микроклимата в него. За тази цел ще бъде извършено следното: - Ремонт на помещението 70 кв. м. - подмяна на подова настилка гранитогрес и монтаж на окачен таван; - Доставка на 2 бр. Климатици за осигуряване на благоприятен микроклимат в помещението 12 BTU- 2 бр. - Доставка на мека мебел – диван за отдих - 1 бр. - Оборудване за храннене на персонала - хладилник, диспенсър за вода, микровълнова печка, печка с котлони, кафе-машина; - Телевизор; - Маса за хранене с 10 стола - Индивидуални шкафчета за лично облекло и вещи - 10 бр. С цел подобряване на физическото състояние и от там работоспособността фирмата предвижда да ремонтира и оборудва помещение, което да се използва за физическа култура и спорт от персонала. За тази цел ще бъде извършено следното: - Подмяна на подова настилка в помещението - 54 кв. м. - Доставка на фитнес уреди - кростренажор - 1 бр. х 800 лв. = 800 лв.; велоергометър - 1 бр. х 700 лв. = 700 лв.; лежанка - 1 бр. х 300 лв. = 300 лв., пътека за бягане - 1 бр. х 1500 лв. = 1500 лв. , многофункционален спортен уред - 1 бр. х 1000 лв. = 1000 лв., лост, гири, тежести - комплект - 1 бр. х 500 лв. = 500 лв. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете на работните места (Програмата)., Договорена стойност: 21 963.34 , Отчетена стойност: 21 732.17

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 273.42
  • Изпълнител: КРОНИ М ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 850.00
  • Изпълнител: ИБС - Компютри ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 000.00
  • Изпълнител: СОЛАРШОП ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 4 769.15
  • Изпълнител: ТАСЕВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 11 000.00
  • Изпълнител: ЮПИТЕР 2007 ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 113.02 , Отчетена стойност**: 7 113.02
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 2 Участници от подкрепените предприятия в заетост 6 месеца след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Заети лица, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 12.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 35 566.68 BGN
БФП 35 566.68 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 24 598.50 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN