Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0100-C03
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд община Завет
Бенефициент 000505814 ОБЩИНА ЗАВЕТ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 20.09.2016
Дата на стартиране 01.09.2016
Дата на приключване 31.12.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Разград, Завет

Описание

Кратко описание на проекта
Предоставяне на топъл обяд в населените места на община Завет.Проектът се финансира от Фонда за европейско подпомагане на най нуждаещите се лица по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане.Операцията допълва, надгражда и разширява обхвата на дейностите по обществените трапезарии, финансирани от фонд"Социална закрила". Операцията допринася за постигане на общата цел на програмата, свързана с намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни.Предоставянето на топлия обяд ще се извършва от Домашен социален патронаж община Завет. Хранителните продукти ще бъдат закупувани от доставчик  избран след провеждане на процедура  за възлагане  на доставка на хранителни продукти по реда на  чл.18, ал.1, т.2  и чл.3, ал.1 т.2 от Закона за обществените поръчки.Изискванията към доставчика ще бъдат съобразени с изискванията за здравословно хранене, съобразно действащата нормативна уредба, БДС, срок и годност на хранителните продукти.Доставките ще бъдат периодични , веднъж седмично  съобразно менюто и храната която ще се приготвя.Приготвянето на топлия обяд  на заложените целеви групи ще става в кухнята на общинска сграда Домашен социален патронаж-Завет. Помещенията отговарят на всички законови изисквания, включително  и удостоверение по чл.12 от ЗХ. Съпътстващите мерки ще бъдат осигурени със собствен човешки  ресурс на общината.Те ще се изразяват в консултиране относно възможност за ползване на съпътстващи социални услуги, консултиране  и помощ при извършване на административни услуги предоставяни от общината, възможности за ползване на здравни, образователни  и др. услуги. За всяка консултация и мярка ще бъдат изготвяни протоколи. Тази дейност ще се извършва според потребностите на представителите на целевите групи. В резултат на изпълнение на дейността  ще се облекчи социалната изолация на  70 души/ отчасти и техните семейства/ от община Завет.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Спазвайки указанията от Наредба№РД07-1/04.04.2016 за определяне на целевите група в програмата се включват: ОСНОВНА ЦЕЛЕВА ГРУПА 1.Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; - 44 лица; 2.Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция "Социално подпомагане" - 4лица; 3.Самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност , наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудовата заетост - 22лица. ДОПЪЛНИТЕЛНА ЦЕЛЕВА ГРУПА 1.Лица и семейства подпомагани по Наредба№РД-07-5/2008г. за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помоща - 5лица; 2.Конкретни представители, които не са включени в основната целева група - 5лица., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Ще се направи избор на доставчик на хранителни продукти. изискванията към доставчика ще бъдат съобразени с изискванията за здравословно хранене, съобразно действащата нормативна уредба, БДС, срок и годност на хранителните продукти. Хранителните продукти отговарят на следното общо описание 1. Месо и месни изделия ,2.Риба и рибни изделия;Мляко и млечни продукти;4. различни хранителни продукти/ варива , хляб и хлебни изделия, пакетирани стоки, подправки и др./;5.плодове и зеленчуци; 6. консерви, замразени продукти. предлаганите артикули трябва да бъдат в добър търговски вид, като всеки доставен продукт ще бъде в срок на годност придружен от експертен лист или сертификат за качество, документ за произход или аналогичен др. документ, разрешение за употреба за хранителни продукти - съгласно изискванията на Закона за храните и Регламент№178/2002г. от 28.01.2002г. за установяване на общите принципи и изисквания на законодателството в областта на храните. Да са етикетирани съгласно нормативните изисквания/ пакетираните продукти да бъдат с етикети на български език и да съдържат информация за вида на стоката, производител, дата на производство и срок на годност. Доставките ще бъдат периодични, веднъж седмично съобразно менюто и храната която ще се приготвя.Продуктите ще се съхраняват в сградата на ДСП в помещения предназначени за това.Ще се правят заявки до доставчика за вида и количеството на необходимите продукти, същия ще ги доставя като това ще се удостоверява с приемо-предавателен протокол.Избора на хранителните продукти ще бъде въз основа на обективни критерии, свързани с потребностите на целевата група и се определи след отчитане на техния принос към балансираното хранене на най-нуждаещите се лица. Предоставянето на топъл обяд ще стартира от 01.09.2016г. до 30.04.2017г. общия брой на дните в които ще функционира дейността е 166 работни дни x 2,30 за 70 потребители - 26 726,00 лв. Приспаднати са 10 195.40 лв. реализирани до 30.04.2017 г. икономии. Новата договорена стойност за този период е 16 530.60 лв. и Предоставяне на топъл обяд от 01.05.2017г. до 31.12.2019г. общия брой на дните в които ще функционира дейността е 668 работни дни x 2,50 за 70 потребители - 116 900.00 лв. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 00485-2018-0002, и № на договори с избрани изпълнители - № АО-01-12-25 и № АО-01-12-25 от 15.05.2018 r., № АО-01-12-20, № АО-01-12-21 и № АО-01-12-22 от 20.04.2018г., и № АО-01-12-19 от 16.04.2018г. , Договорена стойност: 132 903.10 , Отчетена стойност: 133 829.51
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд: Сградата на Домашен социален патронаж е общинска собственост с адрес гр. Завет , ул. Хр. Ботев" 29а. ДСП разполага с материална база предназначена за приготвяне на храна - голяма кухня, склад за съхранение на хранителните продукти, хладилно помещение, място за хранене и два автомобила за разнос на храна.Към настоящия момент броя на патронираните е 110 /възрасти и пенсионери/ които си заплащат по регламентиран начин за услугата. В същата сграда от 2009 година насам се реализира СУ " Обществена трапезария" чрез Фонд "Социална закрила", за предходната година услугата беше запълнена с предоставянето на Топъл обяд .За предоставяне на услугата ще работят служителите на ДСП - готвачи - 2бр, санитари - 3бр, технолог - 1бр., Касиер -домакин/калкулант/ - 1бр. шофьори - 2бр., Договорена стойност: 6 645.15 , Отчетена стойност: 5 818.75
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки е една от спецификите на подпомагането от фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица.Предоставянето им ще бъде осъществено от Експерт към социалните дейности в общината , Здравния медиатор към общината. Съпътстващите мерки предвидени в допълнение към предоставянето на храната целят намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин.Те допълват предоставянето на топъл обяд по настоящата процедура и се изразяват в индивидуално/ групово съдействие за : - възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ: - ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. , Договорена стойност: 6 645.16 , Отчетена стойност: 5 898.36

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЛЪКИ СИС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 690.97 , Отчетена стойност**: 1 636.32
  • Изпълнител: ЕТ " МИДИЯ - МИЛЕН АНГЕЛОВ" , Договорена стойност по проекта*: 8 630.40 , Отчетена стойност**: 7 378.16
  • Изпълнител: ДЗЗД "ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ", Договорена стойност по проекта*: 9 789.29 , Отчетена стойност**: 7 627.72
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 112.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 146 193.41 BGN
БФП 146 193.41 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 146 193.41 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: " Доставка на хранителни продукти за нуждите на Обединено детско заведение, Целодневни детски градини и социални услуги на територията на община Завет " , Прогнозна стойност: 2 331 131.15
  • Обособена позиция 1: обособена позиция №1 "Хляб, хлебни изделия"
    Изпълнител: ДЗЗД "ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 881.44
  • Обособена позиция 2: обособена позициа №2 " Мляко, млечни продукти"
    Изпълнител: ДЗЗД "ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 114.00
  • Обособена позиция 3: обособена позиция 3 " Месо, месни продукти"
    Изпълнител: ЕТ " МИДИЯ - МИЛЕН АНГЕЛОВ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 240.00
  • Обособена позиция 4: обособена позиция 4 "Плодове и зеленчуци"
    Изпълнител: ДЗЗД "ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 492.36
  • Обособена позиция 5: обособена позиция 5 " Консерви"
    Изпълнител: ДЗЗД "ОБЩЕСТВЕНО ХРАНЕНЕ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 301.49
  • Обособена позиция 6: обособена позиция 6 "Олио,захар, захарни изделия, пакетирани хранителни продукти,подправки"
    Изпълнител: ЛЪКИ СИС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 690.97
  • Обособена позиция 7: обособена позиция №7 " Риба и рибни продукти"
    Изпълнител: ЕТ " МИДИЯ - МИЛЕН АНГЕЛОВ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 390.40

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN