Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-3.002-0039-C06
Наименование на проекта Осигуряване на топъл обяд в община Чипровци
Бенефициент 000320961 ОБЩИНА ЧИПРОВЦИ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 26.07.2016
Дата на стартиране 03.05.2016
Дата на приключване 29.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Чипровци

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът "Осигуряване на топъл обяд в община Чипровци" ще се реализира във всички населени места на територията на общината, а именно: гр. Чипровци, с. Мартиново, с. Железна, с. Бели мел, с. Превала, с. Горна Лука, с. Митровци, с. Челюстница, с. Горна Ковачица и с. Равна. 
   Храната ще се приготвя в гр. Чипровци в кухненския блок на Домашен социален патронаж  - собственост на общината /акт за общинска собственост № 298 от 14.10.2014 г./ и  се транспортира със специализирани транспортни средства, притежаващи удостоверение за регистрация от Българската Агенция по безопасност на храните за превоз на хранителни продукти до пунктове за раздаването й на бенефициентите от цялата община – гр. Чипровци, с. Мартиново, с. Железна, с. Бели мел, с. Превала, с. Горна Лука, с. Митровци, с. Челюстница, с. Горна Ковачица и с. Равна. Бенефициентите на услугата се подписват ежедневно при получаване на топлия обяд. 
При реализиране на дейностите се изготвят седмично меню и калкулационни ведомости, включващи вид, количество и стойност на изразходените хранителни продукти.
Община Чипровци има готовност да предостави нераздадената за деня храна на потребители, които очакват да бъдат включени като "Ползватели" на социалната услуга. Общината разполага с база данни за лица, подали заявление - декларация, но невключени до момента като бенефициенти на социалната услуга. Срокът за подаване на заявления - декларации е непрекъснат за целия срок на предоставяне на услугата.
Дейности
  • Дейност: Определяне на целевите групи: Община Чипровци обявява стартирането на реализиране на дейностите по операция 3: Осигуряване на топъл обяд” 2016BG05FMOP001 -03.02 чрез сайта си и информационните табла във всички населени места. Лицата, които желаят да ползват социалната услуга, подават Заявление – декларация до община Чипровци, по постоянен или настоящ адрес, ако е различен от постоянния. Заявление – декларация за дете се подава от неговия законен представител. Заявления - декларации се подават за целия срок на реализиране на дейностите по операцията. Партньорската организация – бенефициент – Община Чипровци, създава комисия с постоянен характер, в която е включен представител на Дирекция ”Социално подпомагане”, определен със заповед на директора. Комисията определя конкретните бенефициенти на база предоставените от Дирекция”Социално подпомагане списъци на целевите групи и подадените заявления – декларации, изготвя протоколи от заседанията си и списъци на одобрените лица. Община Чипровци уведомява писмено одобрените бенефициенти за периода на предоставяне на услугата, мястото на предоставяне и деня, от който започва реализиране на дейността – предоставяне на топъл обяд. С всяко лице ползвател на социалната услуга, партньорската организация подписва договор. Община Чипровци определя целевите групи съгласно Наредба № РД - 07-1 от 4 април 2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица /Д.В. бр. 29, от 12.04.2016 г./ Общината е включила в проекта следните целеви групи от основната целева група: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане”; 3. Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си. Общият брой на потребителите, които ще бъдат обхванати е 70 лица. Бенефициентите на услугата се подписват ежедневно при получаване на топлия обяд. Лицата, ползващи подобен тип услуги на друго основание, включващи хранене не се допускат като крайни бенефициенти. Не могат да бъдат потребители на услугата лица, които имат сключен договор за предоставяне на собственост срещу задължение за издръжка и/или гледане; това изискване не се прилага в случаите, когато поелите задължения за издръжка и/или гледане са учащи се, безработни, в нетрудоспособна възраст или хора с увреждания; От Дирекция "Социално подпомагане" - град Чипровци по наше искане получаваме списък с лицата от основната целева и група и от допълнителната целева група. За всяко лице служители от Дирекцията ежемесечно извършват проверки и съставят социална анкета, която съдържа цялата необходима информация относно състоянието и необходимостта от обслужване, като при евентуални промени своевременно информират общината. Двама членове от комисията назначена със Заповед № 264/28.04.2016 г. на Кмета на община Чипровци отиват при лицата със затруднения в придвижването, лицата се подписват на заявление - декларация, че желаят да ползват услугата обществена трапезария - за включване в Операция "Осигуряване на топъл обяд 2016". Храната на тези лица се доставя от специализирания автомобил на общината до вкъщи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Закупуване на хранителни продукти: Община Чипровци е провела открита процедура "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции за Домашен социален патронаж и обществена трапезария в Община Чипровци: Обособена позиция I "Хляб"; Обособена позиция II "Доставка на консервирани зеленчуци и храни"; Обособена позиция III "Доставка на други хранителни продукти" по реда на Закона за обществените поръчки . Процедурата е открита с Решение № 13/24.09.2015 г. и Изпълнителите са определени с Решение № 16/30.10.2015г. на кмета на общината за класиране на участниците и определяне на изпълнител на обществена поръчка. По Обособена позиция I "Хляб" е определен един изпълнител., а за Обособени позиции II "Доставка на консервирани зеленчуци и храни" и Обособена позиция III "Доставка на други хранителни продукти" е определен друг изпълнител. Срокът на сключените договори № ЗД – 222/26.11.2015 г. и ЗД - 241/30.11.2015 г. са за една година от датата на сключването им, съответно 26.11.2016 г. и 30.11.2016 г.., т.е договорите са в сила за периода на извършване на дейността по операция 3 – Закупуване на хранителни продукти. Типове доставяни хранителни продукти: варива, мляко и млечни продукти, яйца, месо, месни продукти, захар, захарни изделия, зеленчуци и консерви. Към двата договора с изпълнителите са сключени допълнителни споразумения, с които са спазени изискванията на договора по операция тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ за избягване на конфликт на интереси; спазване на поверителността на документите и информацията; спазване на правилата за информация и комуникация. - Дата на стартиране и дата на приключване на дейността: 03.05.2016 г. - 29.02.2020 г. - Общ брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд - 952 работни дни, разпределени по месеци както следва: - месец май 2016 г. - 19 дни; - месец юни 2016 г. - 22 дни; - месец юли 2016 г. - 21 дни; - месец август 2016 г. - 23 дни; - месец септември 2016 г. - 20 дни; - месец октомври 2016 г. - 21 дни; - месец ноември 2016 г. - 22 дни; - месец декември 2016 г. - 21 дни; - месец януари 2017 г. - 22 дни; - месец февруари 2017 г. - 20 дни; - месец март 2017 г. - 22 дни; - месец април 2017 г. - 18 дни; - месец май 2017 г. - 20 дни; - месец юни 2017 г. - 22 дни; - месец юли 2017 г. - 21 дни; - месец август 2017 г. - 23 дни; - месец септември 2017 г. - 19 дни; - месец октомври 2017 г. - 22 дни; - месец ноември 2017 г. - 22 дни; - месец декември 2017г. - 18 дни; 2018 г. – 249 работни дни; 2019 г. – 249 работни дни; 2020 г. - 41 работни дни. 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане; 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане”; 3. Семейства и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи и не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си. Общият брой на потребителите, които ще бъдат обхванати е 70 души. - от останалите две целеви групи - скитащи и бездомни деца и лица; и - лица от уязвими групи - граждани от трети страни, по смисъла на § 1., т. 17 от Допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците - няма такива лица на територията на общината. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена обществена поръчка по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП – 01031-2018-0008, и № на договор с избран изпълнител - №ЗД-8 от 06.02.2019 r. и №ЗД-11 от 14.02.2019 г., Договорена стойност: 161 499.58 , Отчетена стойност: 161 856.09
  • Дейност: Осигуряване на топъл обяд : Община Чипровци ще реализира една трапезария за всички населени места. Трапезарията се намира в гр. Чипровци, бул. "Петър Парчевич" № 45. Сградата е собственост на общината, Акт № 298/14.10.2014 г. за публична общинска собственост, съставен на основание чл. 3, ал. 2, т. 3 и чл. 56, ал. 1 от Закона за общинската собственост. Материалната база и наличното оборудване за приготвяне на храна е изцяло на община Чипровци. Община Чипровци притежава Удостоверение за регистрация на обект за търговия с храни № 704/ 07.09.2011 г. издадено на основание чл. 12, ал. 7 от Закона за храните от Регионална инспекция за опазване и контрол на общественото здраве - Монтана. За реализиране на дейностите по проекта Община Чипровци разполага със следния персонал: главен специалист "Социално-икономическа политика и хуманитарни дейности; Домакин, архивар, отчетник; главен експерт "Проекти и програми", Готвач; Помощник готвач и Шофьор. При необходимост от актуализация на списъците на одобрените лица, в заседанията на комисия, назначена от Кмета на община Чипровци участват заместник - кмета на община Чипровци и представител на Дирекция "Социално подпомагане", гр. Чипровци. За изпълнението на дейността по операция 3: Осигуряване на топъл обяд” 2014BG05FMOP001 -03.01, Община Чипровци обяви стартирането чрез сайта си и информационните табла във всички населени места. Лицата, които желаят да ползват социалната услуга, подадоха заявление – декларация до община Чипровци. Сформирана бе комисия с постоянен характер за определяне на конкретните бенефициенти на база предоставените от Дирекция”Социално подпомагане“ – Чипровци списъци на целевите групи и подадените заявления – декларации, изготвени са протоколи от заседанията на Комисията на одобрените лица. Писмено са уведомени одобрените потребители. Спазени са критериите за подбор, които подробно сме описали в заявлението за кандидатстване. С всяко лице ползвател на социалната услуга е сключен договор за предоставяне на услугата. Храната се приготвя в гр. Чипровци в кухненския блок на Домашен социален патронаж и се транспортира до пунктове за раздаването й на бенефициентите от цялата община: гр. Чипровци, с. Мартиново, с. Железна, с. Бели мел, с. Превала, с. Горна Лука, с. Митровци, с. Челюстница, с. Горна Ковачица и с. Равна. Бенефициентите на услугата се подписват ежедневно при получаване на топлия обяд. При реализиране на дейностите се изготвят седмично меню и калкулационни ведомости, включващи вид, количество и стойност на изразходените хранителни продукти. Община Чипровци има готовност да предостави нераздадената за деня храна на потребители, които очакват да бъдат включени като „Ползватели” на социалната услуга. Общината разполага с база данни за лица, подали заявление – декларация, но невключени до момента като бенефициенти на социалната услуга. Срокът за подаване на заявления – декларации е непрекъснат за целия срок на предоставяне на услугата. , Договорена стойност: 8 074.98 , Отчетена стойност: 8 758.75
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Дейността "Предоставяне на съпътстващи мерки" се извършва от екипа за реализиране на дейностите – служители от общинска администрация гр. Чипровци: главен специалист "Социално-икономическа политика и хуманитарни дейности; Домакин, архивар, отчетник; главен експерт "Проекти и програми", със съдействието на Дирекция социално подпомагане гр. Чипровци, личните лекари на територията на общината, екипа на Основно училище „Петър Парчевич”, гр. Чипровци. Потребителите на услугите по проекта имат достъп до информация за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от Европейския социален фонд по ОП РЧР 2014 -2020 г.; ползване на административни общински услуги; подпомагане достъпа до здравни услуги; подпомагане достъпа до образователни услуги. Насочват се лицата, които не получат социални помощи към Дирекция “Социално подпомагане” гр. Чипровци за отпускане на такава, ако са изпълнени условията на законодателството. Съпътстващите мерки се реализират чрез ежедневно консултиране на бенефициентите на социалната услуга и съдействие, като се изпращат писма и се оказва съдействие при необходимост на всички ползватели на услугата, съдържащи информация за възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината. Съпътстващите мерки се реализират през целия период на изпълнение на проекта чрез консултиране на бенефициентите на социалната услуга и съдействие, като се изпращат писма от служителите на общинска администрация и се оказва съдействие при необходимост на всички ползватели на услугата. Всеки месец при получаване на информация от Дирекция "Бюро по труда", Монтана, офис Чипровци и от Дирекция "Социално подпомагане" Чипровци, потенциалните потребители получават информация от служителите на общинска администрация, или от служителите на Дирекция "Бюро по труда", Монтана, офис Чипровци и на Дирекция "Социално подпомагане" Чипровци за възможностите, които предоставя Министерството на труда и социалната политика и ЕСФ. Консултирането на бенефициентите, изпращането на писма, както и изпращането на формуляри за обратна връзка ще се осъществява от екипа за управление на проекта, а именно: Ръководител - гл. експерт"Проекти и програми", координатор - гл. специалист "Социално икономическа политика и хуманитарни дейности", и счетоводител - "Домакин, архивар", както и от служители на Дирекция "Социално подпомагане", служители от Дирекция "Бюро по труда". Ежедневно при раздаване на топлия обяд, екипът за управление на проекта предоставя индивидуално консултиране и съдействие за: - предоставянето на услугата "топъл обяд", възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от Европейски социален фонд; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги , за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Eкипът за управление на проекта ежедневно оказва съдействие за попълване на формуляри, подаване на молби и заявления и получаването им. На потребителите ще бъдат раздадени за попълване формуляри за обратна връзка. На лицата, които имат затруднения в придвижването и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд, двама членове от екипа ще предоставят формулярите за обратна връзка по домовете на тези лица., Договорена стойност: 8 074.98 , Отчетена стойност: 6 534.30

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КРИД ООД, Договорена стойност по проекта*: 57 337.01 , Отчетена стойност**: 28 402.45
  • Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ "НАРКООП", Договорена стойност по проекта*: 8 685.98 , Отчетена стойност**: 4 934.14
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 124.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 177 649.54 BGN
БФП 177 649.54 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 177 649.54 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 55.44 0.00 55.44 КООПЕРАЦИЯ "НАРКООП"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 56.83 0.00 56.83 КООПЕРАЦИЯ "НАРКООП"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 27.17 0.00 27.17 КООПЕРАЦИЯ "НАРКООП"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на хранителни продукти за Домашен социален патронаж и изпълнението на проект "Топъл обяд" по обособени позиции: Обособена позиция I "Доставка на хляб" и Обособена позиция II "Доставка на различни хранителни продукти" по реда на Закона за обществените поръчки. Процедурата е открита с Решение № 25/01.11.2016 г., Прогнозна стойност: 81 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция I "Доставка на хляб"
    Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ "НАРКООП"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 119.80
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция II "Доставка на различни хранителни продукти"
    Изпълнител: КРИД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 24 801.39
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на хранителни продукти по обособени позиции за Домашен социален патронаж и обществена трапезария в Община Чипровци: Обособена позиция I "Хляб"; Обособена позиция II "Доставка на консервирани зеленчуци и храни"; Обособена позиция III "Доставка на други хранителни продукти" по реда на Закона за обществените поръчки . Процедурата е открита с Решение № 13/24.09.2015 г., Прогнозна стойност: 77 033.33
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция I "Хляб"
    Изпълнител: КООПЕРАЦИЯ "НАРКООП"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 566.18
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция II "Доставка на консервирани зеленчуци и храни"
    Изпълнител: КРИД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 535.62
  • Обособена позиция 3: "Доставка на други хранителни продукти"
    Изпълнител: КРИД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 32 535.62

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN