Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.002-0549-C01
Наименование на проекта Развитие на управленския капацитет и растеж на "Хай Енд Пъблишинг" ЕООД, чрез въвеждане на ИКТ базирана система за управление на бизнес процесите
Бенефициент 201674146 ХАЙ ЕНД ПЪБЛИШИНГ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 13.03.2017
Дата на стартиране 13.03.2017
Дата на приключване 20.07.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
"Хай Енд Пъблишинг" ЕООД e лидер в издаването на месечни технологични списания в страната, предназначени за масовия потребител. Компанията има водещи позиции при издаването на лайфстайл списания с безплатна дистрибуция и богат опит при изработката на печатна периодика и продуктови каталози по поръчка на клиенти, предлагайки цялостни решения от разработване на концепция на изданието до реализиране на готовия тираж. "Хай Енд Пъблишинг" притежава правата за издаване на продукти под марките HiComm и Go Guide (електронни и печатни издания, уеб сайтове), които са с над 11-годишна история. 
Развивайки успешно дейността си, дружеството акумулира все по-голяма по обем база данни за настоящи и бъдещи проекти - планиране, производство и разпространение на собствени издания, рекламна дейност, канали за дистрибуция, локации за разпространение, доставки на материали, клиенти, партньори и др. Това налага инвестиция в съвременно ИКТ базирано решение за управление на ресурсите и бизнес процесите в компанията и осигуряване на необходимата хардуерна инфраструктура за безпроблемната работа и сигурност на информацията, интегрирана в него. 
Динамичното развитие на пазарите и ИТ технологиите, както и все по-нарастващите изисквания на клиентите налагат отлична организация на ресурсите и ефективни управленски решения, благодарение на които МСП могат да повишат конкурентните си предимства, експортния потенциал и бизнес резултатите.  Настоящият проект се явява следваща крачка в развитието на кандидата и предвижда внедряване на ERP система за управление на ресурсите и хардуер, необходим за нейното успешно внедряване и използване. Възможността за безвъзмездно финансиране на част от разходите за реализиране на инвестицията е ключов фактор за стартиране на проекта и гаранция за постигане на заложените прогнозни резултати, като е постигнато пълно съответствие с целите на ОПИК 2014-2020, на Стратегията за развитие на МСП в България, както и на целите на настоящата процедура за подбор на проекти.
Дейности
  • Дейност: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги в "Хай Енд Пъблишинг" ЕООД, чрез придобиване и внедряване на ИКТ система за управление на бизнес процесите (ERP система): Дейността за насърчаване използването на ИКТ в "Хай Енд Пъблишинг" ЕООД ще бъде изпълнена чрез доставка и внедряване на ИКТ система за управление на бизнес процесите (ERP система), която ще увеличи конкурентните предимства на компанията пред останалите в бранша и ще спомогне за създаване на експортен потенциал. Инвестицията в придобиване и внедряване на ERP система от ново поколение ще допринесе за изпълнение на дейността, тъй като ще насърчи използването на ИКТ във всички процеси на компанията, чрез интегриране на функционалности за управление на: ПРОДАЖБИ: Създаване и поддръжка на различни обекти в системата, като клиенти, валути, територии, конкуренти. Създаване на продуктов каталог; Управление на потенциални клиенти, чрез създаване на карти на потенциални клиенти, работни процеси, свързани с потенциални клиенти, дейности, проследяване. Възможности за продажба, управление на контакти, свързани с възможности за продажба, управление на поръчки и анализ на продажбите. МАРКЕТИНГ: Управление на многоканални маркетинг активности; Генериране и управление на интерес от потенциални клиенти, Маркетинг списъци и сегментация, Маркетинг кампании, генериране на бизнес връзки, чрез създаване на имейл кампании към потенциални клиенти и/или изпращане на допълнителна информация. ФИНАНСИ: Документи и отчети; Вземания от клиенти; Автоматично проследяване на кредитен лимит към клиент и реалния търговски кредит; автоматично генериране на напомнителни писма към клиентите; Задължения към доставчици, автоматично приключване на поръчка, прогноза за парични потоци и ликвидност на компанията. Контрол върху работата и ефективността на различни отдели, служители и др. с възможност за съпоставяне и сравнение с предходни периоди. ПОКУПКИ: Автоматично планиране на доставките, с възможност за определяне на минимални наличности, минимални и максимални количества на доставка, обработка на документите за покупки и задължения, създаване на фактура на базата на вече направена поръчка, Пълна история на издадени документи, Управление на доставки директно от доставчик към клиент; Управление на цени и отстъпки; Възможност за определяне на приоритети при плащане към доставчиците, проследяване на всички транзакции и счетоводни записи свързани с определен доставчик; анализ по задължения за минали периоди. СКЛАД: Дефиниране на физически и логически складове, Информация за реалните наличности заедно с местонахождението им към всеки даден момент. ОТПАДЪЦИ ОТ ДЕЙНОСТТА: Регистриране на първични данни, анализ и обобщаване на финансови и технически данни в областта на управлението на отпадъците и оптимизиране на дейностите по планиране и контрол, чрез информация, свързана с дейностите на компанията. ДИСТРИБУЦИЯ: Доставки по поръчка с автоматична актуализация на информацията в поръчката, посредством интеграция с мобилни устройства, създаване на групови доставки по обекти – експедиция – доставка, следене за срок на доставка, управление на инвентара – наличности, остатъчен тираж. УМЕНИЯ НА СЛУЖИТЕЛИ: Създаване на централизирано място за достъп до информация и приложения на компанията в корпоративната мрежа с цел по лесна организация и навлизане на нови служители, управление на често използвани електронни документи и тяхното проследяване, фирмена библиотека, за създаване на шаблони, бланки, договори, презентации, оферти и др. ПРОИЗВОДСТВО: Прогнозиране и изчисление на материали и труд, според вложени материали и зададен маршрут, BOM (Bill of materials) – изчисление на себестойност на продукция, планиране на производство въз основа на операциите, индивидуалните работни места. УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТИ: Управление на различни задачи и/или части от проект, регистър за времето на всяка конкретна задача, групови и индивидуални времеви отчети – timesheets, натовареност по служители. , Договорена стойност: 330 720.00 , Отчетена стойност: 330 720.00
  • Дейност: Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново хардуерно оборудване, необходимо за функциониране на ERP системата: Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и инсталиране на 1 бр. сървър, 7 броя настолни работни станции, 7 броя мобилни работни станции, 2 броя таблета и 1 брой непрекъсваемо токозахранващо устройство (UPS). Инвестицията допринася пряко за изпълнение на дейността, тъй като ще позволи подсигуряване на необходимо хардуерно оборудване за внедряване работа с ERP системата. 1. Настоящата инфраструктура не е критична от гледна точка на бързодействие, работа в реално време и процесорно време. Необходим е сървър с висока производителност, който да гарантира работата в реално време на ERP и системите за управление на бази данни (СУБД), с които тя ще работи. 2. Оперативна памет: Компанията не разполага с достатъчно надежден и достъпен свободен ресурс, оперативна памет. 3. Външна памет: Инфраструктурата не разполага със сървъри, пригодени да работят с бързи SSD и SAS дискове, които са препоръчителни за системи, работещи с данни в реално време, каквито са ERP системите. Към сегашната инфраструктура не са предвидени възможности за бързо архивиране/възстановяване на бази данни. 4. Възможност за ъпгрейд: Важен компонент при избор на хардуер, необходим за функциониране на ERP, е възможността му за ъпгрейд. Всяка ERP и обслужващите я системи за управление на бази данни с времето (и натрупаните данни) увеличават изискванията си към хардуерните параметри на системата. Увеличаването на БД ще води до по-бавно обслужване на заявките и по-високи изисквания към бързодействието на процесори, оперативна и външна памет. Опитите да се надгражда настоящата структура ще са трудоемки и неефективни поради частичната несъвместимост на нов хардуер с настоящия. Дори и частичен успех в тази посока ще доведе до кратковременни положителни резултати, но не и до средно- и дългосрочно стабилно работещо решение. За да се гарантира безпроблемната работа на ИКТ системата в период от няколко години, е необходимо да се закупи нов сървър с UPS към него с възможности за допълнителен ъпгрейд. С предложената конфигурация стремежът на кандидата е да се подготви хардуерна платформа за ERP системата, която да предостави необходимия изчислителен ресурс и памет, гарантиращ безпроблемното функциониране. Настолни и мобилни компютърни станции, таблети. Към момента наличните компютърни станции в компанията не покриват изискванията от техническа и функционална гледна точка, необходими за внедряване и интегриране на ИКТ система от вида ERP. Предвидена е интеграция на разнообразни организационни процеси, както и миграция на натрупаната през годините база данни, което изисква бързина и наличие на системна памет. ERP е управленски софтуерен инструмент, който има радикални различия спрямо традиционните системи за развитие и работи само при определени конфигурации на хардуер и компютри. Настолните компютърни станции на "Хай Енд Пъблишинг" ЕООД са закупени преди повече от 2,5 години и не поддържат такова ниво на оперативна и системна памет, видео карта и операционна система, необходими за покриване на всички технически изисквания за висока производителност и надеждност при работа на/с ERP. Необходимостта за закупуване на мобилни работни и таблетни устройства е продиктувана от факта, че ERP системата ще обхване бизнес процеси като продажби и дистрибуция на компанията. Често редакторите, търговците и дистрибуторите на кандидата работят в движение, на място при клиент/ събитие. Редакторите, например, отговарят за събиране на информацията по възложените им материали, което често налага посещаване на различни събития, конференции и др. Дистрибуторите реализират разпространение на безплатните издания, като информацията за нови и бъдещи локации се предава вербално от дистрибутори към търговци, или чрез таблици в Excel. Необходимо е осигуряването на хардуерна инфраструктура за работата им, благодарение на която ще имат достъп в движение и в реално време ще могат да генерират и достъпват информация, видима за всички на място в офиса., Договорена стойност: 96 793.00 , Отчетена стойност: 96 733.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Предвидени са следните мерки за визуализация на подкрепата от ЕФРР, както и за информиране и публичност: • Информиране на обществеността чрез включване на кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като бъде откроена финансовата подкрепа на ЕС в едно от списанията на "Хай Енд Пъблишинг" ЕООД. Компанията не поддържа собствен уеб сайт. • Поставяне на поне един плакат с информация за проекта, с минимален размер формат А3, в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. И в двете средства за публичност ще бъдат спазени задължителните изисквания относно текстовата и визуалната информация: - Емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“ - Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“ - Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ - Наименование на проекта и главната му цел - Общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - В плаката ще бъдат посочени и начална и крайна дата на изпълнение на проекта • Поставяне на стикери на закупеното и инсталирано оборудване / ИКТ система ( стикерът ще бъде поставен на документа, удостоверяващ въвеждането на ИКТ система за управление на бизнес процесите (ERP система) - лиценз/протокол/ръководство и ще бъде визуализиран в началната страница на системата, като по този начин ще бъде видим от всички потребители ) – 19 бр., изработени според изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.: - Визуализиране емблемата на ЕС; - Упоменаване „Европейски съюз“; - Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; - Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ - Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от "Хай Енд Пъблишинг" ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.", Договорена стойност: 200.00 , Отчетена стойност: 166.67

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: КОНТРАКС АД, Договорена стойност по проекта*: 67 713.10 , Отчетена стойност**: 96 733.00
  • Изпълнител: БУЛГЕД ООД, Договорена стойност по проекта*: 116.67 , Отчетена стойност**: 166.67
  • Изпълнител: УПХ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 231 504.00 , Отчетена стойност**: 330 720.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за предприятията (безвъзмездни средства), Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 65 606.00 , Достигната стойност: 65 592.55
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 427 713.00 BGN
БФП 299 399.10 BGN
Собствено финансиране 128 313.90 BGN
Общо реално изплатени суми 299 173.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка и въвеждане на ДМА и ДНА на обособени позиции: 1. Обособена позиция № 1: Доставка и внедряване на ИКТ система за управление на бизнес процесите (ERP система) - 1 брой, представляваща ДНА; 2. Обособена позиция № 2: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА - Настолна работна станция - 7 броя и Мобилна работна станция - 7 броя; 3. Обособена позиция № 3: Непрекъсваемо токозахранващо устройство (UPS) - 1 брой; 4. Обособена позиция № 4: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА- Сървър - 1 брой; 5. Обособена позиция № 5: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА- Таблет - 2 броя;, Прогнозна стойност: 427 513.00
  • Обособена позиция 1: 1. Обособена позиция № 1: Доставка и внедряване на ИКТ система за управление на бизнес процесите (ERP система) - 1 брой, представляваща ДНА.
    Изпълнител: УПХ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 231 504.00
  • Обособена позиция 2: 2. Обособена позиция № 2: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА - Настолна работна станция - 7 броя и Мобилна работна станция - 7 броя;
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 67 713.10
  • Обособена позиция 3: 3. Обособена позиция № 3: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА - Непрекъсваемо токозахранващо устройство (UPS) - 1 брой;
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 67 713.10
  • Обособена позиция 4: 4. Обособена позиция № 4: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА - Сървър - 1 брой
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 67 713.10
  • Обособена позиция 5: 5. Обособена позиция № 5: Доставка и въвеждане на хардуерно оборудване, представляващо ДМА - Таблет - 2 броя;
    Изпълнител: КОНТРАКС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 67 713.10

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN