Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0261-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност на "НОВАКО БИЛДИНГ" ЕООД
Бенефициент 201100801 НОВАКО БИЛДИНГ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2017
Дата на стартиране 15.11.2017
Дата на приключване 04.09.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг, с.Чомаковци

Описание

Кратко описание на проекта
„НОВАКО БИЛДИНГ” ЕООД е дружество, което развива дейност свързана с производството на трошен камък и фракции от скална маса. Дружеството е основен доставчик на трошенокаменни фракции за област Плевен и близките регионии. За реализиране предмета си на дейността „НОВАКО БИЛДИНГ” ЕООД разполага със собствена база разположена на кариера “Бъркач“ и наета база на кариера „Чомаковци“. 
Основната суровина в производствения процес на дружеството е ломена скална маса. От кариерата суровината се доставя с кариерни камиони до питателя /бункера/ на първата трошачка. Целта на първата трошачка е да претроши големите късове на по-малки парчета. Преминал през нея материала се транспортира с транспортна лента до следващата трошачка. Тя е роторна и има за цел да претроши постъпващия материал на по малки парчета. Претрошения материал от втората трошачка преминава през пакет от сита, където се отделят парчета с определена зърнометрия. 
Настоящият проект предвижда разширяване на производствената дейност във фирмата и повишаване на нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова мобилна роторна трошачка и трошачно пресевна инсталация.
Дейности
  • Дейност: Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова, високоефективна Мобилна Роторна Трошачка (МРТ)-Мярка 1: Старата Трошачка е собственост на фирмата-Бенефициент (ф. „НОВАКО БИЛДИНГ“ ЕООД) и работи на на кариера “Бъркач“. Трошачката е твърде старо технологично поколение, с висока енергоемкост и много ниска производителност. Мощността на старата трошачка е само от типа електрическа, т.е. инсталацията е стационарна. Общата й инсталирана електрическа мощност е 505 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението е 404 kW, което се обяснява с факта, че всички електродвигатели са стари и енергоемки, а нямат и честотни регулатори (инвертори). Повечето от модулите на старата трошачка са произведени отпреди над 35 години. Старата трошачка е остаряла в технологично отношение, а поддръжката й е твърде скъпа. Максималната производителност на старата трошачка е едва 80 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Мярката предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна Мобилна Роторна Трошачка за производство на различни фракции претрошена скална маса, която ще бъде доставена на кариера "Бъркач" (гр. Долни дъбник). В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има и някои разлики, основните от които ще са във вида на енергоносителите, с които ще работи новата трошачка, - дизелово гориво. Друга разлики са по отношение на техническата специфика на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения, които ще доведат до значително енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения при работата с новото съоръжение. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 1 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. С други думи енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец)., Договорена стойност: 1 173 498.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова, високоефективна, Трошачно-Пресевна Инсталация (ТПИ)-Мярка 2: Старата ТПИ е използвана от фирмата-Бенефициент под наем (собственост на ф. „ПСТ Плевен” ЕООД) и функционира в района на находище "Маркова могила", участък „Чомаковци” община Червен бряг, област Плевен – Кариера „Чомаковци. Инсталацията е твърде старо технологично поколение, с висока енергоемкост и много ниска производителност, също така с висока себестойност на крайния продукт. Произвежда следните видове трошенокаменни фракции със зърнометрия от: 0/4; 4/12,5; 10/20; и 0/63. Вида на първичната суровина, която постъпва „на входа” на старата ТСИ е варовикова скална маса с размери до 900 мм. Мощността при старата ТПИ е само от типа електрическа, т.е. инсталацията е стационарна. Общата й инсталирана електрическа мощност е 547 kW, а т.нар. „средна работна ел. мощност” на съоръжението е 465 kW(т.е. Ке=0,85), което се обяснява с факта, че всички електродвигатели са стари и енергоемки, а нямат и честотни регулатори (инвертори). Повечето от модулите на старата ТПИ са произведен отпреди над 15 години. С други думи: инсталацията (старата ТПИ) е остаряла в технологично отношение, а поддръжката й е твърде скъпа. Максималната производителност на старата ТПИ е едва 100 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Мярката предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна Трошачно-пресевна инсталация (ТПИ) за производство на различни фракции претрошена скална маса на находище "Маркова могила", участък „Чомаковци” община Червен бряг, област Плевен – Кариера „Чомаковци. В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има и някои разлики, основните от които ще са в техническата специфика на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения, които ще доведат до значително енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения при работата с новото съоръжение. Предвижда се инвестиция в нова, модерна, изцяло електрическа Трошачно-пресевна инсталация Инсталация с обща инсталирана електрическа мощност от 300 kW (по индикативни офертни материали). По „експертна оценка” е определена т.нар. “средна работна ел. мощност” на новото оборудване, а именно 230 kW. В конкретния случай с препоръчаната Мярка 2 се предвижда разширяване на производството. Когато имаме съществуващо производство и въвеждаме ново оборудване, с което компанията да може да произвежда повече от поне един от вече произвежданите продукти, изчисляването на спестяването на енергия от въвеждането на новото оборудване се прави на база на разликата от потреблението на съществуващото оборудване преди въвеждане на мярката и потреблението след въвеждането на мярката с по-висока производителност. С други думи енергийните спестявания са основно в резултат на по-високата производителност и по-ниския специфичен разход на единица произведена продукция на новото технологично оборудване. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 5 месец). 2. Сключване на договори (от 6 до 8 месец). 3. Доставка на активите и подписване на приемно-предавателни протоколи ( 9-16 месец). 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (17-18 месец)., Договорена стойност: 1 075 706.50 , Отчетена стойност: 1 070 000.00
  • Дейност: Изготвяне на Енергиен одит по образец - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в дружеството е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – 1 месец 2. Извършване на услугата – 1-2 месец, Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец)., Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 990.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001: Дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включват: -провеждане на одит I фаза (предсертификационен одит) за преглед на документацията на изградената и внедрена Система за управление на енергията; -провеждане на сертификационен одит (същински одит) за цялостна проверка на Системата за управление на енергията и на отстраняването на констатирани в предишните одити несъответствия; -издаване на сертификат/и на български език и на английски език при успешно приключили одити. Процеса на сертификация се осъществява в съотвествие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011. С успешното изпълнение на дейностите по сертифициране на Система за управление на енергията, разработена и внедрена в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, фирмата ще може да отговори на международните стандарти за подобряване на енергийната ефективност и опазване на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец)., Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 800.00
  • Дейност: Изготвяне на финансов одит - 1 бр.: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол 6-ти - 18-ти месец, Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на мерки за визуализация - стикери, плакати, табели и др.: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълява проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г. На всички активи закупени по проекта ще бъдат залепени стикери указващи подкрепата на ЕС и ЕФРР. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнители (от 1 до 4 месец). 2. Извършване на услугата и подписване на протокол (от 5 до 18 месец)., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ООД, Договорена стойност по проекта*: 12 420.00 , Отчетена стойност**: 13 800.00
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 891.00 , Отчетена стойност**: 990.00
  • Изпълнител: ПСТ Груп ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 2 700.00 , Отчетена стойност**: 3 000.00
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: МАКСТОН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 694 430.00 , Отчетена стойност**: 1 070 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 822.81 , Достигната стойност: 822.81
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 673.80 , Достигната стойност: 673.80
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 1 113 606.50 BGN
БФП 732 243.52 BGN
Собствено финансиране 381 362.98 BGN
Общо реално изплатени суми 728 350.33 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 891.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и доставка на трошачно-пресевна инсталация, Прогнозна стойност: 1 075 706.50
  • Обособена позиция 1: Закупуване на Трошачно пресевна инсталация - 1 брой
    Изпълнител: МАКСТОН ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 694 430.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит по образец - 1 брой, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на енергиен одит по образец - 1 брой
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на мерки за визуализация, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Изпълнение на мерки за визуализация
    Изпълнител: ПСТ Груп ЕАД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 700.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 420.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN