Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.016-0006-C03
Наименование на проекта Създаване на лабораторен център за събиране и поддържане на глобални бази данни
Бенефициент 177105495 Сдружение знание-интензивно развитие
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 01.07.2020
Дата на стартиране 01.07.2020
Дата на приключване 08.08.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Велико Търново, гр.Велико Търново
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящият проект е насочен към устойчиво развитие на иновационния клъстер „Сдружение знание-интензивно развитие“ чрез предоставяне на подкрепа за стимулиране иновационната дейност на клъстера и създаване на Лабораторен център за събиране на данни, който единствен в Европа ще предоставя услуга за събиране на глобални данни по заявка от клиент без ограничение спрямо обхват, вид и източници на данните, посредством изграждане на  споделена инфраструктура за общите клъстерни дейности, обмен на познания и опит и укрепване на иновационния и научно-изследователския потенциал на клъстера и създаване на сътрудничества. 

Проектното предложение включва комплекс от дейности по Компоненти 1 и 2, които са насочени към развитие на капацитета и интернационализацията на обединението-кандидат чрез: ресурсно обезпечаване на дейността и повишаване капацитета на иновационния персонал на клъстера;  обмен на добри практики и опит; установяване и насърчаване на транснационалните връзки за сътрудничество и интернационализация (Компонент 1) и придобиване на ДМА и ДНА за развитие на споделена клъстерна инфраструктура - Компонент  2. 

Очакваните резултати от изпълнението на посочените дейности са:
•създадена нова споделена клъстерна инфраструктура – Център за събиране на глобални данни
•осигурен ресурсен капацитет за иновационната дейност на клъстера – назначен иновационен и научно-изследователски персонал;
•повишен капацитет на клъстера и неговите членове посредством участие в семинари,  конференции и други събития за обмяна на опит и добри практики 
•Засилени връзки и сътрудничество между членовете на клъстера и външни партньори
•Улеснен достъп до технологии, ресурси и експертни познания на членовете на клъстера.

Кумулативният ефект от изпълнението на проекта ще спомогне за укрепване на иновационната дейност на клъстера, осигуряване на основа за устойчиво развитие, усъвършенстване и интернационализация на „Сдружение знание-интензивно развитие“ и предлаганите от него услуги. 
Дейности
  • Дейност: Придобиване на дълготрайни материални (ДМА) и нематериални (ДНА) активи за общи (съвместни) клъстерни иновационни дейности: Тази дейност ще бъде изпълнена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на оборудване и специализиран софтуер, необходими за разработването на производствената иновация и създаване на Център за събиране на глобални данни, позициониран в офиса на сдружението във Велико Търново. За да стартира разработването на производствената иновация по проекта, сдружението предвижда да извърши разходи по Компонент 2 за закупуване на ДМА и ДНА, които ще включват доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на: 1. Работна среда за събиране на информация от онлайн източници – 1бр. По своята същност работната среда е производствената технология, чрез която ще се осъществява самото събиране на данни. Посредством нея иновационният персонал ще разработва скриптове и алгоритми за извличане на данни и в последствие ще се извършва екстракцията на данните. 2. Хардуерно оборудване, необходимо за съвместните клъстерни дейности: - Сървъри (за изчислителни задачи) - 5бр., бюджетен ред 2.1, които ще осигурят необходимата изчислителна мощ и дисково пространство за извършване на сложни и комплексни изчислителни задачи, както и ще осигурят автоматизацията и производителността по време на събирането на данните; - Сървър (за съхранение на данни и мрежова свързаност) - 1бр, бюджетен ред 2.2 ще притежава необходимите характеристики за събиране, съхранение и обработка на големи масиви от данни. - 1 бр. Терминално устройство за управление (2.3), с мощен процесор и достатъчно памет и дисково пространство, което да осигури безпроблемна инсталация и експлоатация на софтуера по т.1. Предвиденото за закупуване оборудване ще обезпечи напълно реализацията на разработваната по проекта иновация и ще осигури автоматизацията и производителността при събиране на данните, с което ще се преодолее един от най-големите проблеми на този пазар, а именно „латентността“ по време на събиране на данни, както и прецизната, бърза и надеждна обработка на голям обем от данни. От предвиденото за закупуване оборудване Терминалното устройство, върху което ще бъде инсталирана работната среда, ще бъде доставено във Велико Търново, където и ще бъде експлоатирано, докато сървърите ще бъдат доставени и въведени в експлоатация в гр. София в дейта център, където има необходимата инфраструктура и може да бъде гарантирана сигурност и постоянна скорост на връзката и преноса на данни, каквато не може да бъде постигната в работния офис на сдружението. , Договорена стойност: 195 602.00 , Отчетена стойност: 190 250.00
  • Дейност: Ресурсно обезпечаване на иновационната дейност на сдружението - осигуряване на иновационен и научно-изследователски персонал за развитие на клъстерните иновационни дейности: В рамките на тази дейност ще бъде нает иновационен и научно-изследователски персонал – 3 бр. на пълен работен ден , както следва: - Експерт 1 ще бъде назначен на позиция „Програмист, управление на бази данни“ за период от 18 месеца по 8 часа на ден; - Експерт 2 ще бъдe назначен на позиция „Програмист, извличане на данни“ за период от 18 месеца по 8 часа на ден; - Експерт 3 ще бъдат назначен на позиция „Програмист, извличане на данни“ за период от 16 месеца по 8 часа на ден; Иновационният персонал на сдружението стои в основата на разработването на иновативната услуга, като ще има за задача да осигури правилното и навременно събиране на данните посредством разработване на скриптове чрез използване на предоставения му фреймуърк [работна среда за събиране на данни от онлайн източници] за да изготвя специализирани скриптове/мини-програми/ за извличане на съответните данни. По-конкретно: - те ще трябва да дефинират такава структура на основната база и на механизмите за извличане на резултати от нея, че тя да позволи постигането на оптимална за нуждите на клъстера/ползвателите скорост на извличане, както и максимална интероперабилност, интегрируемост и сигурност на съхранение и предоставяне на данните; - разработват и внедряват механизми, процеси и практики, с цел операционализация и оптимизация на базите данни и управлението им; - създават автоматични или полуавтоматични алгоритми, чрез които да се проследяват промени в съхраняваните данни [управление на версии] като потенциален механизъм за наблюдение на изменения в наблюдавани източници; - определят честотата на събираемост и използване на скрипта и следят за грешки в процеса на събиране и съхранение на данните. Иновационният персонал ще бъде назначен в самото начало на проекта, като до осигуряване на техническата среда (хардуер и софтуер), експертите, подкрепени от членовете на Сдружение за знание-интензивно, ще изпълняват задачи свързани с: - Идентифициране на източници, от които да бъдат събирани данните, които ще бъдат агрегирани в създавани в рамките на проекта. Членовете на сдружението - „А Дейта про“ ООД, „СииНюз“ ЕООД, „Айдентрикс“ АД, „Интелдей Солушънс“ АД, „Персептика“ ЕООД, „Ю Ту Си Къмюникейшънс“ ЕООД, „Агенция Протос“ ООД, Великотърновски университет „Св.Св. Кирил и Методий“, Висше Училище по мениджмънт ще оказват съдействие както в тази задача, така и в разработването на иновацията чрез предоставяне на експертиза в съответната област на дейност на конкретното лице, член на сдружението; - Извършване на първоначална оценка за възможностите за предварително автоматично класифициране и кодиране на информацията (преди агрегацията) . За тази задача съдействие ще оказват „Семантик интерактив“ ООД, „Инджиниосити“ ООД и „Айдентрикс“ АД. , Договорена стойност: 129 857.82 , Отчетена стойност: 115 196.26
  • Дейност: Повишаване капацитета на иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера и на организациите членове на клъстера - участие в семинари, конференции, информационни събития, обмяна на опит и добри практики в страната и чужбина : Тази дейност е насочена към постигане на специфична цел 3. „Да бъде осигурено участие в семинари, конференции и други събития за обмяна на опит и добри практики, които ще подпомогнат укрепването на експертизата и повишаването на капацитета на иновационния персонал“ и специфична цел 4. „Изграждане на транснационални клъстерни връзки и установяване на сътрудничество с външни партньори“. Дейността ще бъде изпълнена чрез участие на научно-изследователския персонал на клъстера и на организациите членове на клъстера в поредица от събития/обучения, свързани със знание-интензивната индустрия и нейното развитие. Всяко събитие ще бъде посетено от различен брой експерти в зависимост от естеството му, за да се гарантира максимално широк обхват на покритите теми и постигане на висока добавена стойност. Към този момент са идентифицирани следните възможни събития, които представляват интерес и биха имали висока добавена стойност за сдружението и неговите членове: 1. ACAMS - The Certified Know Your Customer Associate (CKYCA) Certification – обучение за необходимите данни и информация за провеждане на KYC разследване на контрагенти на финансови институции 2. AMEC International Certificate in Measurement amp; Evaluation, организирано от Асоциацията за измерване и оценка на комуникацията 3. International Compliance Association - ICA CERTIFICATE IN KYC AND CDD – Основно обучение за Know Your Customer (KYC) и Customer Due Diligence (CDD) – концепции, необходими данни и информация, източници на информация и др. в сферата на риска и съответствието 4. Driving Digital Marketing Strategy на INSEAD - обучение за развитие на дигитални маркетингови стратегии, чрез което ще придобием знание за необходимите данни и информация за наши потенциални клиенти в сферата маркетингови дейности и услуги. Този списък обаче е индикативен, тъй като при евентуално забавяне в оценката на проектните предложения, сключването на договори с финансираните организации и стартирането на самото изпълнение, е възможно някои от идентифицираните събития вече да са минали. Затова след стартирането на проекта, списъкът ще бъде обновен с актуални предстоящи събития. Дейността ще бъде изпълнена до голяма степен самостоятелно, като екипа по проекта на клъстера, подпомаган от представители на членовете на клъстера, ще изпълнят следните дейности: 1. Анализ на предвидените участия, вкл. необходим и наличен бюджет; 2. Проучване и подбор на други подходящи събития и обучения, които не са били ясни към момента на разработване на проектното предложение; 3. Подбор на най-подходящите събития в рамките на предвидения бюджет. Стремежът ще бъде представители на клъстера и неговите членове да посетят възможно най-голям брой и най-подходящи събития, които ще подпомогнат развитие капацитета на клъстера и неговите членове и подобряване на продуктите и услугите на клъстера, създаване на голям брой качествени контакти и партньорства и възможности за привличане на нови членове; 4. Регистрация на участници от страна на клъстера и/или заплащане на такси за участие; Дейността ще се изпълнява в целия период на изпълнение на проекта, така че да бъдат посетени възможно най-голям брой качествени събития и обучения в рамките на предвидения бюджет. , Договорена стойност: 24 582.18 , Отчетена стойност: 21 234.69
  • Дейност: Публичност и визуализация на проекта : Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на Европейския съюз. Планираните дейности включват: 1) Включване на подробна информация за проекта на уебстраницата на бенефициента. 2) Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет чрез ОПИК 3) Отпечатване и поставяне на плакат (с минимален размер А3) на обществено-достъпно и видно място в помещенията, където се изпълняват дейностите по проекта. Ще бъде отпечатан 1 плакат, съдържащ следната информация: емблема на ЕС и упоменаване на Европейския съюз; общо лого за програмен период 2014-2020г. със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 4) Отпечатване и поставяне на стикери върху активите закупени и инсталирани по проекта. Стикерите ще бъдат цветни като размерите им ще бъдат съобразени с размерите на съответните активи, върху които ще бъдат поставени. Предвижда се отпечатването на 7 стикера. 5) Поставяне на информационни табели – 1 в офиса в гр. Велико Търново, където ще бъде позициониран Центъра за събиране на данни, и 1 в дейта центъра в гр.София, където ще бъде инсталирано сървърното оборудване. Табелите ще бъдат поставена не по-късно от 3 месеца след приключване на проекта. Размерите на информационната табела ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. Всички мерки за информация и комуникация, които ще бъдат предприети от Сдружението по настоящата процедура, изрично ще указват съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще има два етапа: Етап 1 – Разработване на образци на проектни документи и публикуване на новина за старта на проекта; Етап 2 - Изработка на информационни табели и стикери за проекта съгласно съответните образци Получаване на материалите за визуализация и поставяне на съответните места - информационни табели в помещенията в София и гр. Велико Търново и стикери на закупеното хардуерно оборудване , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ИФЕЛОУС ООД, Договорена стойност по проекта*: 62 075.00 , Отчетена стойност**: 95 500.00
  • Изпълнител: ВиЕмЛабс ООД, Договорена стойност по проекта*: 61 587.50 , Отчетена стойност**: 94 750.00
  • Изпълнител: Association of Certified Anti-Money Laundering Specialists, LLC., Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 215.37
  • Изпълнител: International Association for Measurement and Evaluation of Communication (AMEC), Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 6 495.81
  • Изпълнител: ICA Commercial Services Ltd, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 5 296.39
  • Изпълнител: INSEAD, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 227.12
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Брой предприятия, които си сътрудничат с научноизследователски институции, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 11.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 326 680.95 BGN
БФП 232 807.27 BGN
Собствено финансиране 93 873.68 BGN
Общо реално изплатени суми 232 807.27 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталация, изпитване и въвеждане в експлоатация на Работна система за събиране на данни от онлайн източници, Прогнозна стойност: 96 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, инсталация, изпитване и въвеждане в експлоатация на Работна система за събиране на данни от онлайн източници
    Изпълнител: ВиЕмЛабс ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 61 587.50
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване, Прогнозна стойност: 99 602.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване
    Изпълнител: ИФЕЛОУС ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 62 075.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Разходи за заплащане на такси за участие в онлайн обучения, семинари, конференции, информационни събития, обмяна на опит и добри практики за иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера и на организациите-членове на клъстера, Прогнозна стойност: 24 582.18
  • Обособена позиция 1: Разходи за заплащане на такси за участие в онлайн обучения, семинари, конференции, информационни събития, обмяна на опит и добри практики за иновационния и научно-изследователския персонал на клъстера и на организациите-членове на клъстера
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN