Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.002-0704-C02
Наименование на проекта Иновативна Система за Кампанийна РекламА (ИСКРА)
Бенефициент 203476896 СЕМПЕР ФОРТИС ПУБЛИЧЕН СЕКТОР ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 31.07.2017
Дата на стартиране 31.07.2017
Дата на приключване 23.10.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Описание

Кратко описание на проекта
Семпер Фортис Публичен Сектор ЕООД е новосъздадено дружество с фокус върху разработката на иновативни бизнес решения в различни сфери на услугите. Изхождайки от извършения задълбочен анализ на пазара на интернет рекламата в Република България и в световен мащаб, екипът на дружеството установи и дефинира множество проблеми, разрешаването на които дава възможност за навлизане в неразработена пазарна ниша в интернет рекламата.

В тази връзка компанията сформира многодисциплинарен екип, който да създаде нов продукт – Иновативна Система за Кампанийна РекламА (ИСКРА). Екипът включва специалисти с дългогодишен опит в областта на информационните технологии, икономическите науки и маркетинга, които участват като ключови експерти по редица иновативни проекти, вкл. такива финансирани по Рамковите програми на ЕС.

ИСКРА е иновативна за световния пазар, тъй като предоставя качествено нов метод за интернет реклама, давайки на рекламодателите възможност за концептуално нов начин на предоставяне на интернет рекламата, при пълна ангажираност от страна на потребителите, обвързвайки консумацията на рекламното съдържание с финансиране на благотворителни кампании или проекти за групово финансиране. От тази гледна точка проектът попада в тематична област на ИСИС „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“, тъй като предлага на пазара иновация изразяваща се в компютърно приложение с игрови елемент в областта на маркетинга и рекламата.

Изпълнението му предвижда назначаване на 5 експерти, които да създадат проект на цялостната архитектура, да я разработят и тестват и да реализират прототип на крайния продукт - TRL 7. Проектът ще се изпълнява в гр. Плевен, където ще бъде открит офис и ще бъде инсталирано необходимото оборудване за реализация на основната научно-изследователска дейност. Общата стойност на предвидената инвестиция възлиза на 402 468 лв.
Дейности
  • Дейност: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновативния продукт (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр. експерти и придобиване на оборудване - 1 бр. сървърна конфигурация, 3 бр. преносими компютри): Дейността е ключова за постигане на общата и специфичните цели на проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на ключовите научни изследвания за разработване на иновативен продукт с оглед постигане на устойчиви конкурентни предимства. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от квалифицирания персонал и съдружниците предварителни проучвания и изпитвания, при които е достигнато ниво 3 на технологична готовност - технически доказана концепция и тествани поотделно ключови компоненти. Обхватът на проектна дейност 1 предвижда реализацията на следващия етап за достигане на ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на архива с всички компоненти в съвкупност (TRL 4) В рамките на дейността ще бъде нает квалифициран персонал, съгласно предложеното описание, съставляващи работен екип в гр. Плевен. Техният основен ангажимент обхваща провеждане на необходимите серии от научно-приложни изследвания, тествания, вкл. изготвяне на цялостна работна концепция, които да осигурят функционирането на системата за кампанийна реклама (ИСКРА) като интегриран механизъм с пълната функционалност, описана в Приложение З. За реализация на научните изследвания се предвижда закупуване на ДМА - 1 бр. сървърна конфигурация и 3 бр. компютърни конфигурации. Те ще са необходими за работата на екипа, ангажиран с разработката на проекта. Базата данни ще бъде предварително заредена с тестови данни предварително генерирани тестови кампании и каузи за финансиране, както и с тестова инстанция на криптовалутата, като по същество ще се явява достатъчно подробно разработен модел, който ще осигури валидацията на системата на ниво TRL 4 в реални условия. Предвидената за закупуване сървърна конфигурация ще позволи инсталирането и използването на цялостното решение, вкл. генерирането на вътрешната система за разплащане чрез криптовалута, както и останалите компоненти на ИСКРА, създавани в процеса на разработка. През периода преди доставката на активите (сървърна конфигурация и преносими компютри) ангажираните специалисти ще работят по предварително разработката на концептуалните модели, като впоследствие същите ще бъдат пренесени в работещата система. , Договорена стойност: 134 586.40 , Отчетена стойност: 164 850.38
  • Дейност: Придобиване на права по интелектуална собственост (Дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на 2 бр. ДНА - система за управление на криптовалута и система за управление на бази данни): Като продължение на предходната дейност, настоящата е ключова стъпка към реализация на заложените проектни цели. Тя предвижда създаване на необходимите условия и механизми за същинското развитие на иновацията. Изпълнението на дейността по същество осигурява средата за разработката и развитието на иновацията – екипът за изпълнение на проекта може да изпълнява своите ангажименти само ако разполага с необходимото програмно осигуряване, което ще бъде обезпечено от системата за управление на криптовалутата и системата за управление на база данни, които по същество представляват основата за изпълнение на проектните задачи. Предвид същността на иновацията е очевидна необходимостта от осигуряване на програмно решение, на база на което да бъде разработена системата – веднъж на ниво организация на информацията, която ще бъде осигурена от СУБД и втори път на ниво инстанции, съгласно модела описан в Приложение З, който ще осигурява цялата програмна логика. Изпълнението на дейността предвижда достигане на следващия етапна технологична готовност 5 чрез валидация на функционалността и ползите с реални информационни бази данни (TRL 5)., Договорена стойност: 197 600.00 , Отчетена стойност: 197 442.68
  • Дейност: Създаване и тестване на прототип (Дейността ще бъде извършена чрез наемане на квалифициран персонал - 5 бр. експерти): В рамките на тази дейност целият персонал, назначен в месец 1 по проекта, ще продължи работата си по провеждането на научно-изследователска дейност с фокус върху т.нар. експериментално развитие. Целта е достигане до ниво 7 на технологична готовност на иновативния продукт. Тази дейност предполага създаването на работещ прототип на крайния продукт - т.е. постигане на версия алфа, промяна и създаване на версия бета на решението и изпитване в различни сценарии, съответстващи на описаните очаквани приложения на системата в т.11 и Приложение З по-долу. В рамките на тази дейност екипът създава работещ модел на системата - TRL 6. След извършване на съответните подобрения на база анализ и реализация на концептуалния модел върху СУБД и системата за управление на криптовалутата, придобити при изпълнение на Дейност 2, системата ще бъде тествана в множество типови сценарии (процес по осигуряване на качеството на продукта - QA). В рамките на Дейност 3, разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в реални условия - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в реални условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите ѝ. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за пазарната приложимост и внедряване на иновацията - съществен елемент на пазарната стратегия. Важно е да се отбележи, че проектът предвижда разработка на работещ прототип с типови данни, отговарящи на различни сценарии, така че да е възможно неговото пълно тестване. При успешна разработка на продукта компанията ще осигури не само технологично готов за внедряване продукт, но и реална възможност за пазарно доказване на концепцията (proof-of-concept). Важно е да се отбележи, че при необходимост от допълнителни специфични проектни дейности или разходи, които не са предвидени в проектното предложение, те ще се осъществят чрез собствени средства. , Договорена стойност: 69 781.60 , Отчетена стойност: 35 181.10
  • Дейност: Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 2 бр. временни информационни табели, 2 бр. постоянни информационни табели и 4 бр. стикери за ДМА): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на договора за безвъзмездна финансова помощ, Насоките за кандидатстване и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020, с което дружеството и ръководителя на проекта са добре запознати. В рамките на стандартната дейност на дружеството на сайта, който предстои да бъде създаден, ще бъде поставена новина относно подписания договор и неговите основни условия. Още в първите дни на проекта ще бъдат създадени образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет. В офиса в гр. Плевен, в които ще бъде извършвана научно-изследователската дейност, ще бъдат поставени изискуемите табели за визуализация. Така необходимата информация и публичност за проекта ще бъдат осигурени в изискуемия вид, съгласно чл.8 от Регламент на ЕК №1828/2006 и правилата за визуална идентификация, информиране и публичност (оповестени в актуалното Ръководство за изпълнение на Договори по ОПИК) относно финансовия принос на ЕФРР чрез ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. В допълнение, закупеното по проекта оборудване - сървър и преносими компютри - ще бъде маркирано със стикери, изработени специално за целта. , Договорена стойност: 500.00 , Отчетена стойност: 150.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВИВА КОМПЮТЪРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 196.00 , Отчетена стойност**: 12 440.00
  • Изпълнител: ВЕЛГРАФ АСЕТ МЕНИДЖМЪНТ АД, Договорена стойност по проекта*: 7 200.00 , Отчетена стойност**: 7 750.00
  • Изпълнител: ИНТЕЛДЕЙ СОЛУШЪНС АД, Договорена стойност по проекта*: 401.04 , Отчетена стойност**: 150.00
  • Изпълнител: "Брейн Мил" ЕООД , Договорена стойност по проекта*: 176 400.00 , Отчетена стойност**: 196 000.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20 577.86 , Достигната стойност: 20 344.86
Индикатор 2 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 402 468.00 BGN
БФП 362 221.20 BGN
Собствено финансиране 40 246.80 BGN
Общо реално изплатени суми 357 861.76 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни и система за управление на криптовалута: ОП 1: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни; ОП 2 : Закупуване и внедряване на система за управление криптовалута., Прогнозна стойност: 197 600.00
  • Обособена позиция 1: ОП 1: Закупуване и внедряване на система за управление на бази данни;
    Изпълнител: "Брейн Мил" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 176 400.00
  • Обособена позиция 2: ОП 2 : Закупуване и внедряване на система за управление криптовалута.
    Изпълнител: "Брейн Мил" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 176 400.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на 1 бр. сървър и 3 бр. преносими компютри, Прогнозна стойност: 12 600.00
  • Обособена позиция 1: Закупуване на 1 бр. сървър и 3 бр. преносими компютри
    Изпълнител: ВИВА КОМПЮТЪРС ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 196.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне и доставка на информационни материали - 4 броя информационни табели и 4 броя стикери, Прогнозна стойност: 500.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне и доставка на информационни материали - 4 броя информационни табели и 4 броя стикери
    Изпълнител: ИНТЕЛДЕЙ СОЛУШЪНС АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 401.04
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение за 20 месеца, Прогнозна стойност: 8 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение за 20 месеца
    Изпълнител: ВЕЛГРАФ АСЕТ МЕНИДЖМЪНТ АД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 7 200.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN