Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 065 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Работата с най-малките и учениците е предизвикателство за учителите. Учителите трябва да бъдат добре подготвени да се справят с всички предизвикателства, които ще срещнат в работата си. Едно от специфичните предизвикателства е работата в мултикултурна среда и развиването на мултикултурни умения у децата по време на образователния процес. На пръв поглед това е лесна задача в обичайна среда за работа особенно за учители, които живеят в мултикултурен регион, които имат много години практика в работа с деца от различни етнически групи. Проектът ще повиши капацитета и ще осигури успешни практики за всеки учител, така, че те от своя страна да могат по-лесно и качествено да отговорят на нуждите на децата и учениците, като повишаване на мотивацията за учене и подобряване на резултатите, подкрепа на културната им идентичност, създаване на подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. По време на подготовката на предложението партньорите проведоха онлайн дискусии за слабостите и възможните решения за справяне с тези проблеми. Те, колкото и общи да са за всички, толкова са и специфично обусловени предвид етническата принадлежност, социален статус на децата и учениците, разлики в зависимост от възрастта, степента на взаимодействие на ниво училище-семейство, нивото на участие на местната общност, нивото на подготвеност на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда, наличието или пълното отсъствие на образователни медиатори и др. Прегледа на всички тези показатели и на съществуващите документи за работа в мултикултурна среда, дадоха насоките за разработката на предложението, а именно: да се идентифицират нуждите на партньорите от подобряване на работата в мултикултурна среда; да се изготви план и да се проведат обучения за работа в подобна среда; да се изследва необходимостта от образователни медиатори и да се подготвят допълнително такива, а там където има действащи да се анализира тяхната дейност и принос към работата в мултикултурна среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване и актуализиране на стратегии, планови и аналитични документи и др. на образователните институции-партньори за работа в мултикултурна среда : В процеса на подготовка на проекта от партньорите беше събрана информация за наличието на съществуващи стратегии, планови и аналитични документи и др. за работа в мултикултурна среда. Това е необходимо за да се идентифицират нуждите от последващи действия, така, че да бъда оптимизирана работата в мултикултурна среда за тези образователни институции, както и да се направи предварителен план за обема и съдържанието на подходящи теми за обучения на техните служители. Ето какво показаха предварителнити резултати: СУ"Хр.Ботев", гр.Ихтиман са налични: "Училищна програма за прилагане на институционалните политики за подкрепа на гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование през учебната 2019/2020 г.", "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи за учебната 2019/2020 г." ОУ „Св. П. Хилендарски“ гр.Каблешково и ОУ„Хр.Ботев“, с.Бата: "Училищна програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на деца и ученици от уязвими групи", "Механизъм за оценяване на риска от отпадане на ученици от училище". ДГ „Осми март“, гр.Първомай: "План за действие в изпълнение на Националната стратегия за повишаване на грамотността" и "Програма за намаляване дела на преждевременно напусналите образователната система" В ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, Силистра: "Стратегия за развитие на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ за периода 2016/ 2020 г.", и "Програма за предоставяне на равни възможности и приобщаване на децата и учениците от уязвими групи за учебната 2019/ 2020 година". СУ „Никола Йонков Вапцаров“, Айтос: "Програма за предоставяне на равни възможности","Програма за превенция на ранното напускане на ученици от уязвими групи", "План за квалификационната дейност на педагогическите специалисти 2019-2020" Обединено училище „Св. Кл.Охридски“, с. Проф. Иширково: "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи" ДГ „Здравец“, гр.Ихтиман: "План за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование", "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата от уязвими групи", В ПГСС, с.Ситово: "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на деца и ученици от уязвимите групи /2016-2020/", и "Програма за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование за периода 2019/2020г." В ПГПП “Ев. Георгиев”, гр.Силистра: "Програма за предоставяне на равни възможности за приобщаване на учениците от уязвими групи". Както е видно от предоставената информация при голяма част от партньорите липсват планови и стратегически документи, а там където има сходни такива, те са с обхват до 2020г. което на практика означава, че през следващата учебна 2020/2021г. трябва да актуализират и/или разработят нови такива. Освен това наличните документи са често с общ характер и без конкретни мерки, фокусирани върху работа с деца от етнически малцинства и мултикултурно образование. Същността на Дейност 1 е именно да подпомогне образователните институции в процесите на идентифициране на техните нужди по отношение подобряване на работата в мултикултурна среда. Нещо много важно: именно, чрез резултатите от дейността ще се изготви адекватен анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции. Така, за всяко една от тях ще бъдат подбрани и предложени най-подходящите теми за обучения, което пък от своя страна е гаранция за успех и устойчивост в дългосрочен аспект. От страна на Кандидата ще участва един експерт, от страна на партньорите по един експерт. Сумата на разходите за Дейност 1 са определени на база квалификацията на персонала, приложимата часова ставка и броя на планираните часове за всеки интелектуален продукт, който е планиран да бъде създаден по Дейност 1. Приложени са сравнителни оферти за разработени продукти със сходен обем и съдържание. 21 600.00 21 456.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда: Дейността ще се изпълни от Кандидата. СНЦ"АРГИ" е вписано в Информационния регистър на одобрените програми за квалификация (ИРОПК) на педагогическите специалисти към МОН, като одобрените програми за обучение на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, които сме заложили като потенциални теми за провеждане на обучения по проекта с присъждане на 1 квалификационен кредит са: "Мотивация за учене при учениците с различна степен на обучаемост", УИН 50410008, Заповед No РД09-2826/17.07.2017г. "Активно учене–интеграция на знания и емоции в образователния процес", УИН 50410013, "Kак да работим с родителите–стратегии за ефективно взаимодействие между училището и семейството", УИН 50410016, "Подходи за работа в мултикултурна среда – образователен театър", УИН 50410035, "Междукултурни различия, толерантност и конструктивни взаимодействия", УИН 50410042, "Възпитание в общочовешки ценности", УИН 50410049, „Глобално образование за глобално гражданство“,УИН 50410053 АРГИ подготви програма за вписване към МОН „Култури и междукултурен шок. Практически подходи за осъзнаване и справяне с междукултурните различия в клас“ - 16 акедемични часа. Обучението е насочено към създаване на емоционални предпоставки за осъзнаване характеристиките и влиянието на културата. То цели и да изгради умения за анализ и справяне с културните конфликти в мултикултурната класна стая. В изпълнение на разпоредбите на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, срока за подаване на програми за одобрение е изместен с един месец от отмяната на извънредното положение. Към датата на подаване на проекта все още не съществува възможност от подаване на заявление за одобрение, затова и залагаме темата за обучение към обхвата обучения, завършващи без издаване на квалификационен кредит. Към тях предвиждаме още следните теми: "Ролята на изкуството и културата за формиране на мултикултурна среда в образователната система", 16/24 академични часа. Използването на изкуството и културата като инструмент за развитие и израстване. Програмата ще даде конкретни насоки как и по какъв начин мултикултурните различия могат да се използват като мотивиращ фактор в подкрепа на деца от етнически малцинства, вкл. със специфични потребности. "Иновации в поднасянето на учебното съдържание в мултикултурна среда" - 16/24 академични часа. Програмата изгражда и усъвършенства уменията на педагогическите специалисти за създаване и прилагане на иновации в методите, процесите и организацията на поднасяне на учебното съдържание, заложено в ДОС за работа в мултикултурна среда. Ще представи четиристъпков модел за създаването на иновативни добри практики, който се прилага в практическата част на обучението. "Летящата класна стая "- методи и подходи за прилагане на мултикултурно образование в класната стая" -16/24 академични часа. Програмата ще подпомогне учителите да променят методите на преподаване така, че чрез новите технологии ефективно и интересно да ангажират децата/учениците с по-ниски резултати в учебно-образователния процес. Като резултат от Дейност 1 ще се конкретизират темите, по който всеки партньор ще премине обучения. Всички програми са на различни теми в тематиката за работа в мултикултурна среда. Предвиждат се по две обучения с присъждане на квалификационни кредити за 578 педагогически специалисти и по 2 обучения (едно двудневно и едно тридневно) без присъждане на квалификационни кредити за 608 лица( вкл.30 медиатори). 352 350.00 329 575.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.