Организация и управление на проекта.: Създаването на добра организация за изпълнение и управление на проекта е важна част от цялостното му изпълнение. Управлението включва планиране, организиране и контрол на всички финансови, материални и човешки ресурси по проекта. Проектът ще се управлява от екип в състав: 1 ръководител , 1 координатор, 1 счетоводител. Проектният екип ще следва принципите и практиките на доброто управление като осигури прозрачност и висок стандарт на качество при изпълнение на дейностите, както и на следване на политиката за добро партньорство при спазване на равенство между половете и превенция на дискриминацията въз основа на пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, възраст или сексуална ориентация. Техническото и финансовото изпълнение ще бъде в унисон с националното и европейско законодателство. |
33 400.00
|
39 157.97
|
Предварителна организация и подготовка.: Цел: да се осигури актуална информация за децата на възраст от 3 до 6 години, които не посещават детска градина в т.ч. подготвителни групи (в ДГ или в училище).
Описание: Ще бъдат обхванати: гр. Стралджа и селата: Лозенец, Недялско, Първенец, Богорово, Иречеково,
Воденичане, Палаузово, Маленово, Атолово, Войника, Каменец, Александрово, Люлин, Саранско, Зимница, Чарда. Ще работим активно заедно с пртньорите по проекта - Община Стралджа, ЦДГ "Зорница", ЦДГ "Мати Ребенова", ОУ " Св.Св. Кирил и Методий".
Ще бъдат привлечени за съдействие местни социални служби, услуги в общността (ЦОП), представители на Отдел "Образование" в общината. Ще се търси междупроектно сътрудничество между настоящия проект и действащи в момента проекти в общината с фокус към образователна интеграция на деца в риск и техните семейства на територията на Община Стралджа. В теренната работа ще се включат 2 медиатори 2 социални работници, 2 педагози и 1 психолог, които през първите 3 месеца от проекта ще осъществят контакт със семейства с деца от 3 до 6 години, които по обективни и/или субективни причини възпрепятстват записването на децата си в ДГ и ПГ и/или позволяват бързото им отпадане от образованието, ако са били записани. Наблюдаваните семейства ще бъдат от рискови общности в т.ч. етнически и/или маргинализирани по социален признак.
При предварителното ни проучване установихме, че данните в местните стратегически документи и отчети са изготвени през минали години, поради което допускаме, че "картината" на необхванатите деца за 2015 год. е различна. Вероятно има деца, които са напуснали селищата (имайки предвид засилените миграционни процеси, като цяло за България). Срещите ни с представители на община Стралджа и директорите на целевите ДГ и ОУ показа, че има семейства с деца, които са се заселили в селищата, но до момента не са обхванати от образователните институции по места (или изобщо не постъпват в ДГ и ПГ или бързо отпадата, след като са записани). Това налага идентифицирането им и предприемане на стъпки за осигуряване на достъп до образование и социална подкрепа. Важно е също така, да се събере актуална информация и за деца, които са били обхванати (или в момента са обхванати) в други проекти или местин инициативи, с цел да се избегне поредно инвестиране в едни и същи потребители от една страна и от друга, да се надгради върху вече постигнати резултати, за да се засили тяхната устойчивост във времето. Не на последно място, важно е да се улови спецификата на всяко населено място и в него да бъдат реализирани дейности, които да отговарят на конкртните потребности, а не да бъдат самоцелни и наложени "от горе". Периодично ще се извършва вътрешен мониторинг по изследваните показатели, за да се улови промяна, тенденции, напредък,рискове и затруднения
|
14 731.00
|
9 757.65
|
Занимания с деца и родители "Комуникацията - основа за развитие".: Изпълнението на дейността е с фундаментален характер. Тя ще обхване максимален брой представители на целевата група деца - деца от ромски произход, деца, чийто чългарски език не е майчин и деца на семейства от маргинализирани общности.
Успешното изпълнение на тази дейност е основополагащо и за всички останали проектни дейности, тъй като спомага за осъвременяването на похватите за усвояване на българския език и подобряването на уменията на децата от ДГ за пречупване на лингвистичните бариери. Дейността ще се ръководи от експерт “общуване в мултиетнически среда” и ще бъде насочено към преодоляването на социалната изолация и повишаване на социалната компетентност на децата, чрез приобщаването им към групата и социлната среда. Включват се деца, чийто майчин език не е български; деца, които имат беден речников запас, трудно осъществяват комуникация, изпитват затруднения да разбират докрай инструкции и правила, поради което трудно се справят с образователните задачи; деца, от маргинализирани общности, които владеят езика, но имат нужда да го обогатят и доразвият. Съчетаването на деца с различна степен на езикова компетентност (ниска, средна и добра) спомага за утвърждаване принципа на равните възможности и превенцията на дискриминация по всякакъв признак. Основният принос на дейността е за подобряване уменията за комуникация на български език на децата, като така се създават предпоставки за ефективна комуникация с връстници и възрастни, равен достъп до образование и успешна интеграция в образователната система.Принципът на партньорство и добро управление ще бъдат спазвани при изпълнението на всички проекти дейности, като настоящата дейност допринася особено за изпълнение на принципа на партньорство, чрез координацията и съвместното разработване на обучителните планове и методики от страна на партньорите по проекта и експертни екипи.
Важен елемент от дейността е възможността родителите на децата също да участват в нея, в зависимост от своята мотивация, готовност и активност. Специален акцент в работата ни ще бъде стимулирането и подкрепата на онези родители, които също като децата си имат затруднения във формалната си комуникация на български език, което затруднява не само тяхната социализация и реализация в личен и професионален план, но и оказва неблагоприятно влияние върху развитието на децата им.
Обосновка на разходите:
Разходи за възнаграждение на учителите: общо 5715 човеко/час х 10,00 лв. - 57150,00 лв. Разходи за логистика на дейностите в дет. градина и ОУ: 1 човек х 10 месеца х 451,00 лв. = 4 510,00 лв. Разходи за консумативи и материали за работата на децата в ателиетата 17 групи по 2 420,00лв = 41 140,00 лв. за целия период на проекта. Разходи за социален педагог на ТД - 20 месеца х 650.00лв=13 000,00 лв. Възнаграждение за 3 експерти разпределени, както следва:
• Възнаграждение за експерт работа с родители 114 ч. – 2 964,00 лв.;
• Възнаграждение за експерт мултикултурно образование 228 ч. - 5 928,00 лв.;
• Възнаграждение за експерт мониторинг 120 ч. – 3 120,00 лв.
Разходи за командировки – 4 372,00 лв.; Разходи транспорт за родители – 800,00 лв.
|
132 984.00
|
109 436.54
|
Подкрепа на семейства за обучение на децата им в ДГ и насърчаване участието на родителите в образователния процес.: В България поради наследени правила от минали години, родителите нямат много ясна роля в образователната система.Много учители смятат, че поради професията и компетентността си знаят по-добре от родителите кое е ценно за детето.Това прави родителите изключени от образователния процес на децата си и немотивирани да участват.Друг път самите родители не се чувстват уверени и не смятат, че имат роля в образованието на детето.Това често създава напрежение между учители и родители.Негативните отношения между значимите възрастни – родители и учители-само объркват детето и го обезкуражават в образователния му път.Трябва да се отчете и фактът, че традиционната българска образователна система контрастира с традициите в ромската общност.Класно-урочната система, при която децата в повечето време са седнали на маси и трябва да концентрират вниманието си, за да запомнят нови понятия, се различава коренно от ежедневието и навиците на децата от ромска общност.Дисциплината, правилата, изискването да бъдат тихи през повечето време, са много различни от живота в семейството и общността и за много от децата е трудно да справят.В тези сложни отношения от изключителна важност е ролята на родителя. Разбирането на ръководствата на проектните ДГ за важността от работа с родители от ромска общност и маргинализирани общности в общината, включително и мотивирането на родители да запишат децата в детската градина и да ги насърчават да продължават в по-горна образователна степен, е свързано с развитие на умения и знания у учители и родители за създаване на по-пълноценна връзка - партньорство между училището и семейството. За да остане детската градина естествена среда, обуславяща развитието на духовните потребности и интереси на детето, ще утвърдим тенденция за тясно сътрудничество между семейството и детската градина.Отношенията между родители и учители ще се изграждат на основата на разбирателство, единомислие и непрекъснато общуване и взаимодействие.Целта на дейността е да подкрепи семействата в интеграцията на децата в детските градини,за да се подобри училищната им готовност.Изхождаме от разбирането, че детската градина и семейството имат една обща цел: личностно развитие на детето като самостоятелна, инициативна и автономна личност, поемаща отговорност за собствената си реализация.Затова те трябва да си сътрудничат успешно и да бъдат равностойни партньори.
Ще бъде назначен социален педагог - 1 бр., на ТД, който ще бъде в помощ на педагогическите екипи и приоритетно ще работи за подпомагане на деца с трудности в образователния процес-на място в групите. Същият ще е ситуиран в ЦДГ "М.Рубенова"
В изпълнението на дейността ще бъдат използвани ресурсите на съществуващите в момента услуги за деца и семейства на територията на Община Стралджа,а именно наетите по проект "Социално включване" социален работник,психолог и медиатори.Те имат работен ангажимент за работа с деца в риск на възраст от 3 до 6 години и техните семейства вкл.от етнически и маргинализирани общности.
|
31 750.00
|
22 803.77
|
Създаване на клубове по интереси за съхраняване и развиване на културната идентичност и за насърчаване общуването и съвместните изяви на деца от различните етноси .: Чрез създаване на традиции за организизиране и провеждане на различни мероприятия ще се повлияе върху взаимното опознаване, за изучаване на културното многообразие и изграждането на толерантна образователна среда, чрез съвместно отбелязване на традиционните празници на различните етноси. Освен приноса за изграждане на общностен дух, предвидените мерки в рамките на дейността спомагат за личностна изява и развитие на талантите на децата и учениците в области като танци, фолклор, изобразително изкуство и други творчески дейности. Във всяка от детските градини и в училището с ПГ ще бъдат сформирани клубове, в които учениците ще изследват културата и традициите на основните етноси в региона през призмата на различни изкуства и науки: Клуб „Изкуството и аз”, Клуб „Танцувай с мен” , Клуб "Пинокио". Наименованията на клубовете е условно. Децата ще имат възможност сами да изберат име на клуба, в който участват.
Периодично дейността на клубовете ще се презентира пред връстници и родители, където групите ще демонстрират придобитите умения в областта на фолклора. Два пъти в рамките на проекта ще бъдат организарани публични фестивали, в които ще се представят групите от всички целеви градини и училището.
|
89 855.00
|
74 695.00
|
Мултикултурен обмен.: Целта на дейността е да създаде условия за взаимно опознаване между децата от различни етнически групи и формиране на толерантност и уважение към културното различие на ниво деца, родители, учители, общности.
|
28 400.00
|
0.00
|
Информационна кампания за етническа толерантност/ информираност и публичност : Работата на екипа по информиране и публичност ще бъде насочена към представяне на проектните резултати и постижения на професионалната общност (предучилищни и училищни педагози, училищни психолози), на родители и широката общественост. Ще се използват разнообразни канали за информация, така че посланията да достигнат голям брой адресати. Дейноста ще съпътства всички останали проектни дейности, като ще има за цел не само да популяризира целите и дейностите на проекта сред местната общност и широката общественост, но и да се превърне в своеобразна кампания за етническа толерантност в учебните заведения.
|
3 300.00
|
3 120.00
|