Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 399 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение напълно съответства на общите и специфични цели на ОП„Наука и образование за интелигентен растеж“ и в частност на настоящата процедурата за безвъзмездна финансова помощ: BG05M20P001-3.006,обявена от МИГ Свиленград Ареал.  Проектът „Заедно учим и творим” ще се реализира от община Свиленград в партньорство с Футболен клуб ,,Евророма'', Футболен клуб ,,Свиленград 1921" и ,,СПОРТЕН КЛУБ ИЗИДА - СВИЛЕНГРАД''.
  Проектът е насочен към преодоляване на проблема с интегрирането в образователната система на деца в предучилищна възраст от маргинализирани групи включително роми. Дейностите,които предвиждаме са с цел  да се подпомогнат децата от етнически малцинства да се  изградят като пълноценни граждани, да постигнат социална и образователна интеграция ,творческа реализация,както и преодоляване на предразсъдъците и дискриминационните нагласи на населението. Дейностите предвиждани в проектното предложение са свързани с насърчаване общуването между децата от различни етноси чрез съвместни образователни дейности, провеждане на съвместни изяви, на различни празници, на спортни мероприятия. Предвиждаме провеждане на празници свързани с българския език,организиране на общ концерт и изложба. Съхраняване и развиване на културната идентичност,чрез провеждането на извънкласни занимания,  създаване на футболна група и група по танци ; Организиране и провеждане на образователни лагери,целящи осмисляне на свободното време на децата през ваканциите в среда, подпомагаща преодоляване на негативните обществени нагласи. В  Целевата група са включени около 500 деца и младежи от общината, от които 72 деца от маргинализирани групи включително роми. В резултат на изпълнението на проекта ще бъдат създадени условия за успешна образователна интеграция на деца от различни етноси в  община Свиленград чрез взаимно опознаване, подобряване на достъпа до качествено образование и засилване на мотивацията за участие в образователния процес. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Насърчаване общуването между децата от различни етноси чрез съвместни образователни дейности: Целта на дейността е пълноценно включване в образователния процес и развиване на творческия потенциал на децата от етническите малцинства, обучаващи се в детските градини на територията на община Свиленград, чрез съхраняване и развиване на творческия им потенциал и културната им идентичност, и формиране на релевантна ценностна система. Развитието на извънкласни дейности оказва позитивно въздействие върху децата, застрашени от отпадане, и е една от най-успешните мерки за привличане и задържане на децата в учебния процес. Децата притежават много таланти и обичат да се занимават с изкуство, а често родителите им нямат възможност да задоволят техните потребности. Така учебното заведение остава единственият им шанс за свободна творческа изява на личността. С включването на децата от предучилищните групи в различни извънкласни дейности повишаваме тяхната самооценка, мотивацията им за оставане в учебния процес и развитие на творческия им потенциал. Основна цел на дейността е утвърждаването на извънкласните занимания като възможност за преодоляване на усещането за изключеност при децата от ромски произход чрез развитие на творческия потенциал на личността и осигуряване на възможност за изява. Рисуването и работата с различни материали имат терапевтичен ефект върху детската психика. Творчеството е един прекрасен начин да се тренира и задържа вниманието на децата от целевата група. С него се постигат много добри резултати в развитието на фината моторика и координирането на движенията. Чрез работата с различни материали се цели създаване на интерес и любов към изобразителната дейност, развиване на умения, които дават възможност на децата творчески да се изявяват, като отразяват своите наблюдения, впечатления и преживявания. Във връзка с всичко по горе изложено, се предвижда създаване на арт ателие "Под дъгата" в ДГ "Детелина". За успешно провеждане на извънкласните занятия ще бъде нает преподавател с опит. В детската градина съществуват оптимални педагогически условия за активна двигателна, познавателна и мисловна дейност, които целенасочено водят детето към феномена на рефлексивното осъзнаване. В резултат на усвоените знания, детето изгражда свои модели за адекватно собствено поведение в нови житейски ситуации. Обучението по безопасност на движението по пътищата е вид социално учене, при което водеща е ролята на практическите умения, формиращи се чрез подражание, целенасочено обучение, упражнения. Повишената сензитивност у детето в предучилищна възраст е предпоставка за усвояване на когнитивни и практически умения за безопасно движение по пътищата. Тези умения ще се превърнат в осъзнати навици и в регулатор на детското поведение чрез включване в игрова дейност и използване на активно-действени методи и форми. Дейността предвижда в 2 детски градини да се провеждат занимания по Безопасно движение по пътищата (БДП) от преподавателите в тези детски градини.Тези занимания ще бъдат провеждани в групите за предучилищна подготовка в двете детски градини . 10 882.62 10 882.62
Насърчаване на общуването между децата чрез провеждане на съвместни изяви: Д-стта предвижда провеждане на няколко инициативи с цел възпитание в дух на толерантност и взаимопомощ и удовлетворяване на вътрешните потребности на децата. Целта е интегриране и адаптиране на децата от различен произход в етнически смесени уч. заведения.Предвиждаме следното: 1. Театрално ателие "Приказни вълшебства"- сцената е вълшебство и който се докосне веднъж, никога не може да се освободи от магията да бъде пред публика. Децата по природа са по-артистични и по-освободени,по-прями от възрастните, точно тези качества е добре да се развиват и да не се губят. Театралното ателие въвежда децата в магичния свят на театъра.Чрез театрални средства и на принципа на играта, те имат възможност да влизат в различни образи, да разиграват приказни любими герои. Да се научат да общуват, да говорят правилно, да развиват качествата и уменията си, да се изразяват с езика на тялото.Театралните представления ще насърчават разбирателството и сътрудничеството м/у децата . Предразсъдъците и дискриминац. поведение на децата от мнозинството към ромските деца са до голяма степен формирани от възгледите на техните родители и роднини. Подготовката на театр. пиеса е подход. начин да се разрушат тези предразсъдъци и погрешни схващания, като се даде на децата (роми и не роми) нещо, над което да работят и което да създадат заедно. Театърът е дейност, която изисква по-високо ниво на сътрудничество м/у участниц., затова им дава възможност да се опознаят по-добре и да изградят стабилни взаимоотношения. 2. "Пролетен празник" - Целта на дейността е изява на всички деца в мултиетнич. среда, както и участие на макс. бр. деца с различни интереси и етнос. Култур. многообразие е източник и фактор за взаимно опознаване и духовно развитие на подрастващите и създаване на атмосфера на взаимно уважение, толерантност и разбирателство м/у общностите. Децата ще имат възможност да се изявят с песни, танци и постановки. 3. "Коледен празник"- Посрещането на Дядо Коледа е силно емоционално преживяване за всички малчугани от детск. градина, независимо от техния етнос. Прекрасните дечица ще представят тематична коледна програма, с която ще покажат доброто си познание, на всичко , което са научили през годината. Празничната програма ще бъде изпълнена със стихове, песни и танци изцяло вдъхновени от коледния дух. След спец. среща на децата от всички възрасти с белобрадия старец ще бъде запалена и коледната елха- един от най-типичните символи на празникът Коледа. 4. "Вълшебница природа"- Ангажирането на децата в доп. дейности е предпоставка за повишаване интереса им към учебния процес. Чрез предвидените дейности в празника "Вълшебница природа" децата ще бъдат поставени интересни за тях занимания, всеки от тях ще има възможност да разкрие собствения си творчески потенциал, да бъде творец и да се изяви. Вкл. на деца от маргинализирани групи в допълнителните дейности ще спомогне за тяхната социална интеграция, ще бъде предпоставка за привличането им в учебните заведения. Те ще бъдат поставени в равни условия за изява и развитие на творческите им способности, което ще доведе до повишаване на самочувствието им и ще засили чувството им за принадлежност към обществото. 5. "Разкажи ми приказка"- Привличането на родителите в процеса на образование е предпоставка за повишаване нивото на соц. интеграция и успеваемост на деца от етнич. малцинства. Важен подход за превенция от отпадане от уч. процес ще бъде привличане на родителите в съвместни дейности с децата. Една от причините за отпадане на децата от детската градина от малцинствен произход и последваща изолация от обр. процес е недостатъчната убеденост на родителите в ползата от доброто възпитание и обучение. Самите родители не мотивират децата си да посещават детска градина. В тази връзка се предвижда провеждането на групови прояви м/у учителите, родителите и деца от цел. групи под формата на театрални постановки. В цялостното изпълнение на д-стта ще бъдат включени 155 деца,от които мин. 6 ще са от маргинализираните групи 24 496.08 24 496.08
"Аз обичам българския език": Дейността цели увеличаване на възможностите и улесняване на образователната интеграция на децата, които срещат затруднения с овладяване на учебния материал заради недобро владеене на български език и слабо развити навици за учебен труд. Чрез допълнителната подготовка за усвояване на знания по български език и провеждане на тематичен празник "Аз обичам българския език", децата от целевата група ще получат възможност за равен старт със своите връстници. Дейността включва организиране и провеждане на занятия не само с деца, за които българският език не е майчин, но и с всички деца от съответната подготвителна група, с цел по бързото и лесно усвояване на материала от учебния процес. Тази дейност е важна, тъй като недоброто владеене на български език е пречка при общуването и усвояването на учебното съдържание. Обучението ще стимулира желанието за езиково развитие. Главната цел на дейността е да се подобрят знанията по български език на децата от малцинствен произход, като по този начин се формират и изградят езикови, комуникативно-речеви умения и се повишат компетентностите за включване в учебния процес на децата с различен етнически произход. Набляга се на уменията за общуване със зачитане на принципите на толерантност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Обучението ще подпомогне и подготви децата за по- лесно овладяване на учебното съдържание, преподавано в училище. Като резултат те ще преодолеят езиковата и психологическа езиковата бариера още в ранна детска възраст, което ще им вдъхне самочувствие и увереност в собствените сили и възможности и ще улесни достъпът им до следващите фази на образование. Дейността предвижда въвеждане и прилагане на иновативни способи за представяне на учебния материал, провокиране интереса към образованието и възможностите, които те предлагат. Използване на интеракцията като основен похват в работата с децата, осъществяване на обратна връзка и структуриране на учебния материал с цел задоволяване потребностите на децата, оптимизиране процеса на възприятие и повишаване на техните компетенции. 12 210.00 12 210.00
Съхраняване и развитие на културната идентичност: Дейността предвижда провеждане на съвместните познавателни поддейности, свързани с бита и културата на българския етнос, с цел по лесното приобщаване на децата от маргинализираните групи. Целта на съвместните познавателни поддейности с децата е да се засили интеграционният ефект. Това благоприятства за осъзнаването на етно-културните различия и способства за преодоляване на предразсъдъците. Ще се включат елементи от традициите, занаятите, приказния и музикален фолклор, историята, бита и културата на българския етнос. Колкото повече се познава фолклора на един народ, толкова по-добре се познава самия него. Предвиденото е изучаване на фолклорни песни, което ще даде възможност на децата не само да подобрят комуникацията по между си, но и да опознаят един различен светоглед и ценностна система. Така в условия на музика и песни ще се изгради толерантно отношение, ще се спомогне за преодоляване на предразсъдъците и ще се създадат нови приятелства. Изучаването на фолклорните празници и традиции ще даде възможност на децата да опознаят богатия фолклорен свят на българския етнос. Чрез включването на широк кръг от дейности – слушане, разказване и съчиняване на приказки, предания и легенди, възпроизвеждане на празници, пеене на песни и импровизация на танцови движения, децата ще се научат да оценяват своите връстници според способностите им, а не според етническата им принадлежност. По този начин, в детските градини ще се изгради атмосфера на толерантност, уважение към различните и ще се преодолеят наложените стереотипи към маргинализираната общност. За безболезненото интегриране на децата от тази общност основната цел, която ще бъде изпълнена чрез тази дейност е: формираме у тях реални представи за живота и самочувствие, че имат право да играят, учат и растат заедно със своите връстници, че между тях няма никаква разлика. Предлаганата дейност дава възможности за създаване на творчески и социални контакти, за запознаване на децата с традициите и културата на българския етнос. Дейността развива творческото мислене и умения на децата, разгръща таланта на подрастващите; създава и развива певчески навици. Дейността създава начална двигателна култура, усет към красивото и любов към танца; формира колективни певчески, танцови и други артистични взаимоотношения, сценично присъствие и публична изява, умения за изразяване, говорни техники и много други. Под звуците на любимите хитове децата ще усвояват движения от различни характерни танци, ще развиват комплексно музикалната си култура. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 340 деца, от които минимум 9 ще са от маргинализираните групи 47 714.14 47 714.14
Насърчаване на общуването между децата от различни етноси чрез провеждане на спортни мероприятия: Целта на тази дейност е да подпомага духовното, физическото, социалното развитие на децата, както и здравословния начин на живот. Дейността предвижда изграждане на мотивация у децата за системно практикуване на физически упражнения и спорт с цел подобряване на тяхното физическо състояние и култура и съхраняване на здравето като механизъм за балансирано личностно развитие и за изграждане на чувство за отговорност, както и умения за работа в екип. Предлаганите мерки се явяват и превенция срещу негативните явления в обществото / като агресия, зависимости от наркотични вещества и др./, чрез ангажиране на подрастващите в предпочитани от тях спортни занимания. Дейността ще приобщи децата в една трайна общност, която изгражда навици за добро физическо и здравословно състояние. Двигателната активност на подрастващите е важен приоритет в учебно-възпитателния процес. Игрите на открито ще укрепят имунната им система. Успоредно с това ще се възпитават нравствени и волеви качества.Формирането на отбори, които да се конкурират, ще кали спортния дух и ще ги направи по-дисциплинирани. Спортните дейности повишават здравословния тонус на подрастващите и се превръщат в естествен имуностимулатор. Децата – независимо от техния етнос или прекарани първи години в друга среда, най-много обичат да играят навън, да изпълняват физически упражнения и да се съревновават, така че тези игри допринасят извънредно много и за насърчаване на общуването между тях. Системното изпълнение на разнообразна двигателна дейност подпомага оптималното развитие на подрастващите в предучилищна възраст. В единство с процеса на изграждане на двигателните навици и развитие на физическите качества, физическата култура се осъществява и социална функция - формиране на черти от характера и личностни качества (интелектуални, нравствени, естетически и трудови). Промяната на средата, чрез създаването на възможности за изява на спортните заложби на децата, независимо от етническа принадлежност, е най-успешният модел за реална интеграция и последваща адаптация и социализация в обществото. Във връзка с това в три от детските градини, включени в проектното предложение ще бъдат проведени спортни мероприятия/празници. Ще бъде организирана и проведена Седмица на спорта, където всеки един спортен клуб, партньор по проекта, ще има възможност да представи своята дейност- чрез танци и футболни състезания. ФК Свиленград 1921 е партньор по проекта. Клубът привлича деца от различни възрастови групи в които има деца от ромски произход, деца сираци и деца в неравностойно положение, които обичат футбола и спорта.Спортът, особено отборните спортове, развиват чувството за съпричастност в група и в много голяма степен спомагат за социалното включване на деца и младежи. Много представители на етнически малцинства имат спортни заложби, но те или не са открити навреме или не се инвестира в тях. Изграждането на спортни навици от най-ранна детска възраст е предпоставка за здравословен начин на живот и по-лесно социализиране в обществото. Тренирането на умения като боравене с топка, бързина, сръчност, съобразителност, изграждане на отборни стратегии и други също води до личностно развитие, което ще е ценно за всяко дете участвало в спортна дейност. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 215 деца, от които минимум 8 ще са от маргинализираните групи 24 962.16 24 962.16
"Да пеем и танцуваме заедно": Общите инициативи между деца от различни маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции, имат за цел да се преодолеят негативните нагласи и предразсъдъци, които имат децата в най-ранна възраст, да се възпитават в толерантност и приемане на различните. Чрез съвместни песни, танци и постановки децата ще представят пред публика знанията и уменията, които са получили по време на различните образователни кръжоци в съответните детски градини. Дейността включва провеждане на концерт на голяма сцена в сградата на НЧ Просвета 1870. Концертът ще включват различни видове изкуства. На концерта ще се изявяват деца от всички детски градини от общината, включени в проекта. Специално внимание ще има върху децата от маргинализирани групи, които ще поставят пиеси и танцови спектакли. По време на концерта ще бъде организирана изложба на произведенията, които децата са сътворили по време на обучението им в ателиетата. Изложбата ще бъде представена в сградата на НЧ Просвета 1870. Децата са бъдещето ни и чрез тази изложба ще бъдат показани техния прочит на любовта към ближните. Чрез изпълнението на тази дейност се предвижда своеобразно отчитане на постиженията на децата, пред широката общественост и родителите. По този начин ще се покаже, че в мултикултурна среда децата също могат да общуват, да се учат и забавляват. Ще се обърне внимание на важността от учебния процес в неговите различни форми и ще допринесе до осъзнаване на родителите на деца от различните етноси за важността да се посещават учебните занятия. Така чрез тази дейност ще се постигне превенция на ранното отпадане на деца от училище. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 120 деца, от които минимум 6 ще са от маргинализираните групи 14 304.00 14 304.00
Създаване на футболна група: Децата – независимо от тяхната възраст и етнос най-много обичат да играят навън, да изпълняват физически упражнения и да се съревновават, така че тези игри допринасят извънредно много и за насърчаване на общуването между тях. Промяната на средата, чрез създаването на възможности за изява на спортните заложби на децата, независимо от етническа принадлежност, е най-успешният модел за реална интеграция и последваща адаптация и социализация в обществото. Спортът, особено отборните спортове като футбола, развиват чувството за съпричастност в група и в много голяма степен спомагат за социалното включване на децата и младежите. Във връзка с това се предвижда създаване на футболна група към ФК Евророма, партньор по проекта. Децата, които се предвижда да бъдат включени в новосъздадената група са предимно представители на маргинализирана група. Много представители на етнически малцинства имат спортни заложби, но те или не са открити навреме или не се инвестира в тях. Изграждането на спортни навици от най-ранна детска възраст е предпоставка за здравословен начин на живот и по-лесно социализиране в училище и в други групи. Тренирането на умения като боравене с топка, бързина, сръчност, съобразителност, изграждане на отборни стратегии и други също води до личностно развитие, което ще е ценно за всяко дете участвало в спортна дейност. Целта на дейността е изграждане на умения и компетенции за работа в екип, способстващо за интеграцията на деца в мултикултурна среда. Спортът ще спомогне за изграждане на децата като личности, за сплотяване на учениците, работещи съвместно в мултикултурна среда, справяйки се заедно с трудностите, разчитайки един на друг. Спортът ни учи да сме дисциплинирани, културни, отговорни. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 20 деца, от които минимум 11 ще са от маргинализираните групи 21 160.00 21 159.98
Създаване на група по танци "Различията на културите": За формиране на толерантно отношение не е достатъчно само да се приемат различията, но и да се изтъкват и приликите. Затова се предвижда да се организира обучение по спортни танци, в което да участват деца от различен етнос. Работейки заедно по усвояване на нови знания и умения, децата ще установят, че не са толкова различни и ще възприемат своите връстници според уменията им, а не според етническата им принадлежност. Зaнимaниятa c тaнци имaт мнoгo пpeдимcтвa. Πo-cпeциaлнo, тaнцитe ocигypявaт oтличнo нaтoвapвaнe нa cъpцeтo и ĸpъвoнocнитe cъдoвe, мycĸyлитe и cтaвитe нa тялoтo, ĸaтo ги тpeниpaт и yĸpeпвaт. Taнцът oтличнo ĸopигиpa гъpбa и укрепва гpъбнaчния cтълб. Дpyгo пpeдимcтвo e, че чрез танците се пpидoбивa ĸpacивa и плaвнa пoxoдĸa. Cиcтeмнитe зaнимaния c тaнци пoмaгaт зa paзвивaнe чyвcтoтo нa pитъм, координация и мyзиĸaлнocт. Ocвeн тoвa, вeчe дoĸaзaн фaĸт e, чe блaгoдapeниe нa тaнцитe дeтeтo ce paзвивa нe caмo на eмoциoнaлнo, нo и на интeлeĸтyaлнo ниво. Ето защо в групата по танци "Различията на културите" ще се работи върху- ритмическите упражнения и игри; изпълнението на танци с имитация на различни звуци; с участието на ръцете, лицето, частите на тялото; с илюстрация или условно разиграване на сюжета; музикални игри и танци. Така дeцaта ще имат възможността дa ce дoĸocнaт дo вълшeбния cвят нa тaнцa, ĸoeтo бeзcпopнo ще ce oтpaзи и на вътpeшния, дyxoвен cвят нa дeтeтo. Чрез танците децата ще oфopмят и пpaвилнa cтoйĸa, лeĸa пoxoдĸa, бeзyпpeчнa фигypa, извaйвaйĸи я cтpoйнa, изпънaтa и гpaциoзнa. Танците ще пoмогнат нa дeцaтa в интepecнa игpoвa фopмa дa paзвият yмeния зa oбщyвaнe, чyвcтвo нa oтгoвopнocт зa ceбe cи и зa цeлия oтбop ĸaтo цялo, дa ce нayчaт дa работят в eĸип, дa изpaзят cвoя твopчecĸи пoтeнциaл.Предвиждаме в дейността да се включат 23 деца, които ще сформират група по танци. Занятията ще се провеждат и през ваканциите с оглед пълноценното ангажиране на свободното време на учениците. Чрез въздействието на спорта, децата ще формират умения за работа в екип, толерантност, солидарност, морално-волеви качества. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 23 деца, от които минимум 6 ще са от маргинализираните групи 15 854.40 15 854.38
Организиране на образователни лагери: Дейността предвижда организиране и провеждане на изнесени лагери за деца от различни етнически общности. Лагерите ще допринесат за развитие на междукултурното общуване, стимулиране на толерантността и разбирателството между деца от различни етнически и културни групи в общината като цяло. По време на лагерите ще се прилага методът „Обучение чрез игри и забавления”. Ще прилагаме този метод, защото той работи успешно за сплотяване, приемане на различията, личностно развитие и придобиване на чувство за принадлежност към учебните заведения и общността като цяло. Интересните спортни, игрови и певчески занимания ще доведат до поощряване на интеграцията към училищната среда чрез интересни и атрактивни групови дейности на учениците от различен етнически произход. Съвместните атрактивни дейности ще допринесат до сплотяването на учениците и екипното им развитие. Образователните лагери, освен за придобиване на знания за природата и живот в хармония с нея, са и начин за активиране на учениците и насърчаване на тяхната интеграция. Ниският статус на родителите на учениците от малцинствата не позволява да ги изпращат на лагери и те живеят в своята затворена среда. Тази форма е един добър начин за излизане от средата и за социализиране със съученици и деца от други етноси извън средата на местоживеене. В проекта се предвижда организирането на общо 4 лагера. Децата трябва да пътуват, защото тяхната природа е търсеща, за да бъдат запленени от красотите на България, да научат за миналото и да се докоснат до силата на българския дух съхранен в традициите и народното творчество, да открият себе си и да формират отношенията си. Най- естествения път на познанието е опознаването на света. Когато са в движение има динамика и много сетива са ангажирани, а образа е впечатляващ и оставящ трайна диря. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 120 деца, от които минимум 5 ще са от маргинализираните групи. Ще бъдат организирани още 2 лагера с участието на 50 деца, като по този начин в цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 170 деца, от които минимум 5 ще са от маргинализираните групи. 72 100.57 71 940.00
Създаване на условия за развитие на комуникационни и творчески умения : Основната цел на дейността е да се създадат условия за развитие на комуникационните и творчески умения на децата в предучилищните групи и да се подпомогне адаптирането при общуване на децата , чийто българския език не е майчин . За целта предвиждаме създаване на Мултифункционална стая в ДГ Детелина. С цел да засили чувството за принадлежност към средата в детските заведения и мотивацията за учене и образоване на децата от етническите малцинства и маргинализираните групи, ще бъде обособено помещение в детската градина, което да предоставя подходяща среда и благоприятни условия за неформалното събиране и общуване на децата, както и допълнителни занимания по български език. Необходимостта от обособяването на подобно помещение е обусловена от констатираните в предпроектното проучване нужди на децата от място, в което децата да се събират и общуват, да обогатяват познанията си в български език, в различни художествени области и да усвоят нови занаяти и изкуства . Мултифункционалната стая ще бъде предпоставка за създаване на благоприятни условия за постигане на трайни резултати в образователната интеграция на деца от маргинализираните групи, вкл. от ромския етнос. В цялостното изпълнение на дейността ще бъдат включени 20 деца, от които минимум 9 ще са от маргинализираните групи 2 620.80 2 620.80

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.