Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 535 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение „Подкрепа за равен достъп и личностно развитие“ очертава цялостния процес на включващо обучение. Терминът „включващо обучение“ доби популярност в училищната и родителската общност. В описанието на проекта той се използва като синоним на термина „приобщаващо образование“, заложен в новия Закон за предучилищното и училищното образование. 
Създаването на подкрепяща среда за включващо обучение започна в рамките на проект „Включващо обучение“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси 2007-2013“ (ОП РЧР). В утвърдени пилотни детски градини и училища бяха назначени необходимите специалисти, с помощта на които бе осъществен индивидуален подход в съответствие с индивидуалните потребности на всяко дете и ученик. Бяха изградени редица добри модели и практики в областта на включващото обучение в съответствие с принципите за равен достъп до качествено образование и приобщаване на всяко дете и на всеки ученик, за равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и в съответствие с процеса на деинституционализация. Извършеният анализ на модела на включващото обучение посочи постигнатите добри резултати, но същевременно открои и някои затруднения и проблеми, свързани най-вече с ранната интервенция на обучителни затруднения и недостатъчната подготовка на екипите от специалисти и учителите в детските градини и училищата. Беше констатирано, че едно от най-сериозните предизвикателства остава развитието на капацитета на образователната система за осъществяване на процеса. Затова чрез настоящото проектно предложение ще бъдат продължени и допълнени досегашните дейности с акцент върху обученията на всички работещи в тази област, като същевременно следва да бъде разширен и обхватът на институциите. Предвиждат се 6 основни дейности за подкрепа на обучението и за личностно развитие на деца от 3 до 6 години в риск от обучителни затруднения, на деца и ученици със специални образователни потребности и на ученици с девиантно поведение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Въвеждане на изградения пилотен модел за ранно оценяване на образователните потребности на децата от предучилищна възраст и за превенция и ранна интервенция на обучителните им затруднения : Новият Закон за предучилищното и училищното образование регламентира задължението на институциите в системата на образованието да основават дейността си на принципа на превенцията на обучителните трудности и ранното оценяване на риска от тях. Изграждането на модела започна в 25 ЦДГ/ОДЗ по проект BG051PO001-4.1.07-0001 „Включващо обучение“ по ОП РЧР. Анализът на резултатите от дейността показа, че 33,3% от всички обхванати деца в риск от обучителни затруднения са изведени от групите за подпомагане в резултат от осъществената превенция на обучителните затруднения чрез прилагане на програми за подпомагане на развитието на децата. Всички заинтересовани страни оцениха високо положителния ефект от дейността и заявиха желанието си тя да продължи и в бъдеще с препоръка да бъдат включени и децата със специални образователни потребности (СОП). Затова в рамките на тази процедура дейността ще бъде насочена към осигуряване на условия и ресурси за въвеждане на модела в 9 новоизбрани ЦДГ/ОДЗ, за неговото надграждане в 25-те ЦДГ/ОДЗ, и за допълване на инструментариума за работа на специалистите. Инструментариумът ще се прилага след предварително получено информирано писмено съгласие от родителите/настойниците на децата. Поетапно ще бъдат осъществени следните поддейности: 1.1. Избор на нови и утвърждаване на всички 34 ЦДГ/ОДЗ; 1.2. Подбор и назначаване на специалисти – логопеди, психолози и при необходимост други специалисти (ресурсни учители, рехабилитатори на слуха и говора и т.н.) за работа по модела, в т.ч. и за подпомагане на обучението на децата със СОП. 1.3. Осигуряване на инструментариум за установяване на децата в риск от обучителни затруднения, в т.ч. и за децата със СОП, и за работа по преодоляването на затрудненията: 1.3.1 стандартизиран скрининг тест и ръководство за прилагането му за деца от 3 до 3 години и 6 месеца, приложен по проект „Включващо обучение“; 1.3.2. тестове за определяне на езиковото развитие на деца от 4-5-, 5-6- и 6-7-годишна възраст, апробирани по проект „Включващо обучение“; 1.3.3. изготвяне на нов тест за оценка на езиковото развитие на 3-4-годишни деца; 1.3.4. програми за подпомагане на езиковото, когнитивното и психо-моторното развитие на деца от 3-6-годишна възраст в риск от обучителни затруднения, апробирани по проект „Включващо обучение“; 1.3.5. разработване на нови програми за подпомагане на развитието на децата от 7-годишна възраст в риск от обучителни затруднения. 1.4. Работа на специалистите по установяване и преодоляване на риска от обучителни затруднения чрез прилагане на посочените тестове и на програми за подпомагане на развитието на деца в риск от обучителни затруднения; оценка на индивидуалните потребности на децата със СОП, разработване и прилагане на индивидуални програми за работа с тях. 1.5. Повишаване на капацитета на учителите и специалистите от ЦДГ/ОДЗ за работа по модела чрез обучения на: - логопедите и психолозите за прилагане на стандартизирания скрининг тест и на тестовете за установяване/определяне на езиковото развитие; - специалистите и учителите на групи за прилагане на програмите за подпомагане на развитието на деца в риск от обучителни затруднения, в т.ч. и на деца със СОП ; - специалистите за оценка на индивидуалните потребности и възможностите за развитието на деца от 3- до 6-годишна възраст, с цел разработване и прилагане на индивидуални програми за подпомагане на тяхното обучение и развитие; - специалистите и учителите за екипна работа и за работа с родителите/настойниците. ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА Т. 1.5. В ЗАПОВЕД №РД09-3/03.01.2017 Г. 1.6. Супервизия на работата на екипите от специалисти и учителите на групи. 1.7. Осигуряване на техника за новите ЦДГ/ОДЗ и материали за работа с децата във всички обхванати по проекта ЦДГ/ОДЗ, съгласно приложените технически спецификации. 1.8. Работа на ЦДГ/ОДЗ за създаване на условия за изграждане на положителни нагласи към прилагания модел и за активно партньорство с родителите/настойниците. 2 257 873.77 2 008 733.71
Дейност 2. Осигуряване на условия и ресурси за надграждане и развитие на подкрепяща среда в детските градини и училищата за осъществяване на включващо обучение: Чрез една от дейностите по проект BG051PO001-4.1.07-0001 „Включващо обучение“ по ОП РЧР започна изграждането на подкрепяща среда в 84 общообразователни училища. В тях бяха назначени необходимите специалисти – ресурсни учители, психолози, логопеди и др., с помощта на които бе осъществен индивидуален подход в съответствие с потребностите на децата и учениците. Бяха постигнати много добри резултати, но анализът и извършената по ЗОП оценка на модела на включващо обучение в 84-те училища открои някои основни затруднения и проблеми, свързани най-вече с недостатъчната подготовка на екипите от специалисти и на учителите по учебни предмети в училищата - по отношение на оценяването на индивидуалните потребности и изготвянето на индивидуални програми за работа с всяко дете/ученик със СОП, по отношение на екипната работа, партньорството с родители и институции при осигуряването на необходимата подкрепяща среда и т.н. Процесът на включващо обучение изисква училището и детската градина да имат ресурсите и правомощията, в съответствие с новия Закон за предучилищното и училищното образование, да осигурят условията за навременно откриване на обучителните затруднения при децата и учениците и за интервенция и допълнителна подкрепа за преодоляването им, за подкрепа за личностното им развитие. Затова с цел развитие на капацитета на институциите за осъществяването на този процес чрез настоящата операция ще бъдат продължени и допълнени досегашните дейности по проект „Включващо обучение“ в утвърдените общообразователни училища, започнали изграждането на подкрепяща среда за деца и ученици със СОП, в т.ч. и за децата и учениците от центровете за настаняване от семеен тип. Ще бъде разширен обхватът на институциите, като в тях ще бъдат назначени екипи за подкрепа за личностно развитие с участието на ресурсни учители, психолози, логопеди, слухово-речеви рехабилитатори, учители на деца със зрителни затруднения и други и на учители по учебни предмети. За децата от предучилищна възраст подкрепящата среда ще бъде реализирана в ЦДГ/ОДЗ по дейност 1 от проектното предложение. Акцент в дейността са обученията на всички специалисти и учители, работещи с деца със СОП за повишаване на техните знания, умения и компетентности и за усъвършенстване на екипната работа и сътрудничеството между всички тях. За целта са планирани тематични специализирани обучения, свързани с подпомагането на включващото обучение на децата и учениците със сензорни увреждания, с умствена изостаналост, с множество увреждания, със специфични нарушения на способността за учене, с хиперактивност и дефицит на вниманието, с деца и ученици от аутистичния спектър и др. В помощ на процеса ще бъдат осигурени образователни програми и специализирани софтуерни продукти, наръчници, ръководства, сборници и други, ще бъдат обзаведени и оборудвани ресурсни кабинети за индивидуална работа с децата и учениците. Ще продължи работата за изграждането на положителни нагласи към процеса на включващо обучение и за активно партньорство с родителите с участието на неправителствените организации. Поддейности: 2.1. Избор на нови общообразователни училища. 2.2. Подбор и назначаване на специалисти - ресурсни учители, психолози, логопеди, слухово-речеви рехабилитатори, учители на деца със зрителни затруднения и други за формиране на екипите за подкрепа на личностното развитие на децата и учениците. 2.3. Провеждане на обучения на екипите за работа с децата и учениците със СОП и за подкрепа за личностното им развитие. ДОП.ЗАП.РД09-3/03.01.2017 2.4. Осигуряване на специализирани софтуерни програми и продукти за подкрепа на обучението и на личностното развитие на децата и учениците с различни видове увреждания и нарушения. 2.5. Обзавеждане и оборудване на ресурсни кабинети. 2.6. Осигуряване на наръчници, ръководства, сборници или други в помощ на включващото обучение. 2.7. Супервизии на работата на екипите. 2.8. Провеждане на лагер, насочен към приобщаване, творчество и сътрудничество за деца, родители и учители. 11 149 579.46 10 779 918.48
Дейност 3. Развитие и утвърждаване на функционалния модел за подкрепа на процеса на включващото обучение чрез участието и използването на капацитета на специалните училища за ученици със сензорни увреждания и с умствена изостаналост: По проект „Включващо обучение“ по ОП РЧР за първи път в подкрепа на процеса на включващото обучение бяха използвани капацитетът и ресурсите на специалните училища за деца и ученици с увреден слух и с нарушено зрение. Включването им беше свързано най-вече с отсъствието/недостига на тясно профилирани специални педагози и специализирана техника/оборудване за подпомагане на процеса на обучение и личностно развитие на тези деца и ученици в общообразователна среда. За целта в петте специални училища за деца и ученици със сензорни увреждания бяха оборудвани кабинети с необходимата слухова апаратура за групова и индивидуална работа с децата и учениците с увреден слух, брайлови машинки и брайлови принтери в подкрепа на обучението на децата и учениците с нарушено зрение. Специалисти от тези училища с използването на описаната техника и апаратура проведоха специализирани обучения за интегрирани деца и ученици със сензорни увреждания от цялата страна, съвместно с техните ресурсни учители и учители по учебни предмети и техните родители. Обученията бяха с практическа насоченост и имаха за цел да подкрепят и подобрят работата на учителите и специалистите и да приобщат родителите като равностойни партньори в процеса на включващото обучение. Бяха проведени и обучения по брайлово ограмотяване за специалисти и учители от общообразователни училища. Въпреки че беше постигнат определен наредък в тази област, институциите в системата на образованието все още изпитват сериозни затруднения по отношение на кадровото осигуряване и специализираното оборудване на кабинетите за качествено осъществяване на процеса на включващото обучение. Тази констатация е посочена в извършената оценка на модела на включващото обучение - директорите подчертават трудностите/невъзможността да осигурят учители за деца със зрителни затруднения и слухово-речеви рехабилитатори за работа с деца с увреден слух. Затова и в тази процедура е предвидено използването на капацитета и ресурсите на цитираните специални училища, като към тях ще се включат и двете помощни училища по дейност 5 със следните мотиви. Най-голям процент от интегрираните деца и ученици със СОП са децата и учениците с умствена изостаналост. В последните години се очертава тенденция към увеличаване броя им, включително и за децата с множество увреждания. Новият ЗПУО регламентира осигуряване на допълнителна подкрепа за обучението им в общообразователни училища. Подкрепата може да бъде оказана в бъдещите държавни и общински центрове за специална образователна подкрепа, в каквито помощните училища следва да се преобразуват в съответствие с новия закон. С цел подготовка за въвеждане на новите функции на помощните училища последните също са включени като институции, подпомагащи процеса на приобщаване и личностно развитие на децата и учениците с умствена изостаналост и с множество увреждания в общообразователните училища. Участието на двете помощни училища в проекта ще бъде сведено само до обучения и консултиране на учителите и родителите на децата и учениците от онези общообразователни училища, чиито ученици те ще подкрепят. Планирани поддейности: 3.1. Провеждане на обучения и консултиране на учители от общообразователни училища по д. 2 за подпомагане на включващото обучение на деца и ученици със сензорни увреждания. 3.2. Провеждане на практически обучения от специалистите на училищата за деца с нарушено зрение за учителите и специалистите от общообразователни училища, участвали в обученията по въвеждащо и надграждащо брайлово ограмотяване. 3.3. Провеждане на обучения и консултиране от специалистите на двете помощни училища за учители и родители на деца и ученици с умствена изостаналост и с множество увреждания, обучаващи се интегрирано в училища на територията на населеното място/община, в което се намира помощното училище. 3.4. Провеждане на лагер, насочен към приобщаване, творчество и сътрудничество за деца от училищата по дейност 3, за родители и учители. 88 883.69 83 008.85
Дейност 4. Подобряване на достъпа до информация и комуникация за децата и учениците с увреден слух чрез въвеждане на жестов език.: Тази дейност е новаторска, ще се реализира за първи път в Република България. Тя е в изпълнение на чл. 21 „Свобода на изразяване на мнение, свобода на достъпа до информация“ от Конвенцията за правата на хората с увреждания и Плана за действие за нейното изпълнение, който съдържа мерки за привеждане на нормативната уредба и на политиките, насочени към хората с увреждания, в съответствие с разпоредбите на Конвенцията. Планът очертава конкретните стъпки на отделните държавни органи и заинтересовани страни. Една от тези мерки е свързана с осигуряването на ресурси за провеждане на изследване на българския жестов език с оглед на неговото официално признаване в Република България като естествен език и по-нататъшно провеждане на обучения за използването и популяризирането на жестовия език в българското общество. Повечето от специалистите в тази област смятат, че признаването и включването на българския жестов език в учебните планове на училищата, в които се обучават деца и ученици с увреден слух, ще доведе до подобряване качеството на обучението им. В съответствие с Конвенцията за правата на хората с увреждания изпълнението на дейността ще предостави реални възможности на хората с увреждания, в случая конкретно на хората с увреден слух, да упражнят по-добре правото си на свобода на мнение и изразяване, включително чрез възприемане и улесняване на използването на езика на знаците. Необходимо е те да имат свободата да търсят, получават и споделят информация и идеи наравно с всички останали хора с помощта на допълващи и алтернативни способи на комуникация, на всякакви други достъпни средства, методи и формати на комуникация, и най-вече - необходимо е да им се осигурят възможности да използват предпочитани от тях самите форми на комуникация. Дейността ще се реализира чрез национално научно изследване на състоянието на българския жестов език и описание на неговата уникалност. Изследването ще позволи да се предприемат последващи стъпки за неговото унифициране, официално признаване и разпространение. Тя включва поетапното осъществяване на следните поддейности: 4.1. Провеждане на научно изследване на българския жестов език, включващо разпознаване, проучване и описание на системата от знаци и тяхната употреба в комуникацията на хората с увреден слух в цялата страна. 4.2. Анализ на резултатите от научното изследване. 4.3. Разработване и отпечатване на речник на българския жестов език в електронен вариант и на хартиен носител. При евентуално продължение на проектното продължение по ОП НОИР в следваща, втора фаза, ще бъдат планирани дейности, свързани с обучения по български жестов език за деца и ученици с увреден слух, за учители и специалисти, с цел осигуряване на условия и ресурси за неговото по-широко приложение. 318 758.69 301 933.99
Дейност 5. Прилагане на новия модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост: Дейността е насочена към осигуряване на условия и ресурси за прилагане на нов модел на организация и функциониране на училищата за деца с умствена изостаналост, който започна в едно пилотно училище по проект „Включващо обучение“ по ОП РЧР. Той има за цел да осигури обучение в съответствие със съвременните изисквания - формиране на знания и умения в съответствие с индивидуалните потребности на всяко дете/ученик, и да предостави интегрирани услуги (арттерапия, кинезитерапия, работа със семейството, специализирано хранене, а при необходимост и ежедневен специализиран транспорт за подкрепа на обучението и личностното им развитие без откъсване от семейната среда в съответствие с процеса на деинституционализация. Моделът включва назначаване на екипи от специалисти с участието на специални педагози, социални педагози, психолози, логопеди, арттерапевти, рехабилитатори, кинезитерапевти, възпитатели и други в зависимост от потребностите на децата, обзавеждане и оборудване на специализирани кабинети, осигуряване на специализирани програми, помагала, образователни софтуерни продукти и др. Проектното предложение включва въвеждане на модела в новоизбрано помощно училище и неговото утвърждаване и надграждане в пилотното училище по проект „Включващо обучение“ по ОП РЧР. В новия ЗПУО е предвидено в срок от една година от влизането в сила на закона помощните училища да бъдат преобразувани в центрове за специална образователна подкрепа, които следва да извършват: 1.диагностична, рехабилитационна, корекционна и терапевтична работа с деца и ученици, за които има оценка и препоръка да се обучават в център за специална образователна подкрепа; 2.педагогическа и психологическа подкрепа; 3.прилагане на програми за подкрепа и обучение за семействата на децата и учениците; 4.професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професия или първа степен на професионална квалификация. Чрез описания модел ще бъдат осигурени необходимите условия и ресурси за осъществяване на цитираните по-горе дейности и за извършване на необходимата подготовка за преобразуването на помощните училища в центрове за специална образователна подкрепа. В рамките на тази дейност е планирана и цялостна оценка на помощните училища с оглед оптимизация на мрежата им в подкрепа на процеса на включващо обучение. Планирани са следните поддейности: 5.1. Избор на ново помощно училище. 5.2. Подбор и назначаване от директорите на двете училища на екип от специалисти за работа с деца с умствена изостаналост и с множество увреждания с участието на специални педагози, социални педагози, психолози, логопеди, арттерапевти, рехабилитатори, кинезитерапевти, възпитатели и други в зависимост от потребностите на децата. 5.3. Обзавеждане и оборудване на специализирани кабинети в новото помощно училище. 5.4. Осигуряване на специализирани програми, помагала, образователни софтуерни продукти и др. за обучението на децата с умствена изостаналост и с множество увреждания. 5.5. Обучения на новоназначените специалисти в помощните училища за оценяване на потребностите на децата/учениците и за работа с тях. ДОП. ЗАП. №РД09-3/03.01.2017г. 5.6. Осигуряване (при необходимост) на специализиран транспорт за децата от помощните училища за ежедневното им извозване по местоживеене. 5.7. Осигуряване на специализирано хранене, съобразено със здравословното състояние на децата. 5.8. Разработване на план за подкрепа и за личностно развитие на всяко дете/ученик в съответствие с индивидуалните му потребности, включващ и формиране на социални и трудови умения за самостоятелен живот у децата с умствена изостаналост и с множество увреждания. 5.9. Разработване и прилагане на програми за активно партньорство с родителите. 5.10. Супервизия на работата на специалистите в избраните помощни училища. 5.11. Провеждане на лагер, насочен към приобщаване, творчество и сътрудничество за деца, родители и учители. 5.12. Оценка на системата от помощни училища с оглед необходимостта от оптимизацията й. 2 166 061.76 1 789 542.55
Дейност 6. Подготовка за въвеждане на алтернативни модели за работа с ученици с девиантно поведение, настанени във възпитателни училища-интернати (ВУИ) и социално-педагогическите интернати (СПИ), и за реформиране на организацията и функционирането на ВУИ и СПИ.: В Концепцията за държавна политика в областта на правосъдието за детето се подчертава, че в продължение на последните няколко години правителството на Република България обсъжда спазването и упражняването на правата на човека в условия на правна сигурност и стабилен правов ред, и в частност - ефективно противодейстие на общественоопасното и виктимогенното поведение на децата, като осъзнава конституционното си задължение да осигури особена закрила на децата – жертви и нарушители, и да укрепи техния правен статус събразно изискванията на международните актове, влезли в сила за страната. Държавата признава международноправните стандарти за най-добрия интерес на детето за основополагащ принцип на системата за детско правосъдие, който я задължава да предприеме адекватни мери за коригиране на поведението на дете в конфликт със закона. В съответствие с изложеното в рамките на проектното предложение ще се реализират дейности и мерки, които да подготвят въвеждането на алтернативен модел за работа с ученици с девиантно поведение, настанени във възпитателни училища-интернати (ВУИ) и социално-педагогическите интернати (СПИ), и за реформиране на организацията и функционирането на ВУИ и СПИ. Ще бъдат предприети действия за увеличаване на капацитета на действащите услуги във ВУИ и СПИ с цел осъществяване на тази промяна, която е свързана с осигуряването на комплексен и мултидисциплинарен подход към децата с девиантно поведение, настанени в тях за изпълнение на определената възпитателна мярка с решения на съответния районен съд. За целта се предвижда разработване на модел за оценка на потребностите на ученици с девиантно поведение от мултидисциплинарен екип от специалисти, разработване на индивидуален план за подкрепа на всеки ученик, включващ различни терапевтични програми, препоръка за предоставяне на различни социални услуги, както и индивидуална обучителна програма в зависимост от образователните потребности на всеки ученик. Планират се и обучения на педагогическите кадри от ВУИ и СПИ за работа по оценяване на потребностите и за прилагане на терапевтичните програми за учениците с девиантно поведение. За реализирането на поставените цели ще бъдат осъществени следните поддейности: 6.1. Създаване на Национален консултативен съвет за сътрудничество по въпросите, свързани с реформирането на организацията и функционирането на ВУИ и СПИ. 6.2. Изграждане на партньорска мрежа на общинско ниво с участието на представители на компетентни институции и организации за осигуряване на подкрепа и реализиране на проектните дейности. 6.4. Разработване на алтернативен модел за работа с ученици с девиантно поведение, включващ: - оценка на потребностите; - план за подкрепа, в т.ч. и осигуряване на образователни, и терапевтични програми; - методика за корекционна работа. 6.5. Назначаване на психолог и социален работник/социален педагог във всяко ВУИ и СПИ. 6.6. Обучения на работещите във ВУИ и СПИ и на членовете на партньорската мрежа за прилагане на алтернативен модел за работа с ученици с девиантно поведение, с участието на секретари на местни комисии за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, експерти по интегрирано обучение и специални училища, представители на отделите за закрила на детето. 6.7. Осигуряване на техника и материали/спортни съоръжения за работа и занимания с учениците с девиантно поведение. 428 124.57 334 374.19
Дейност 7. Информираност и публичност : Дейността осигурява визуализация и публичност на проекта. Изготвянето на дейността е задължителна съгласно т. 101 от Общите разпоредби на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 година за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство. В съответствие с изискванията на регламента и комуникационната стратегия на ОП НОИР конкретният бенефициент МОН ще изготви стратегия за постиженията по проекта, която ще включва мерки и съответните индикатори за проследяване на резултатите от изпълнението на мерките по информация и публичност в рамките на проекта както за широката общественост, така и в местните общности, обхванати в изпълнението на проекта. Гражданите следва да имат правото да знаят как се инвестират финансовите средства на Съюза. За да се осигури по-голяма ефективност в комуникация с широката общественост и по-голямо единодействие между комуникационните действия, предприемани в рамките на проекта, средствата, предвидени в настоящата дейност, ще допринасят също и за обезпечаването на корпоративните комуникации във връзка с политическите приоритети на МОН и ЕС, доколкото те са свързани с общите цели на настоящия проект. Дейността предвижда и изграждане на положителни нагласи към дейностите по проекта сред всички деца и ученици, техните родители и учители от общообразователните училища, в които се прилага моделът за включващо обучение. Планирани са следните поддейности: 7.1. Провеждане на пресконференция за запознаване на обществеността с целите на проекта, целевите групи, дейностите и поддейностите за тяхното изпълнение. 7.2. Провеждане на заключителна конференция с пресконференция за запознаване на обществеността с постигнатите резултати и с изпълнението на заложените индикатори. 7.3. Изготвяне на комуникационна стратегия за събития и инициативи и провеждането им за изграждане на положителни нагласи. 7.4. Осигуряване и разпространение на рекламно-информационни материали: информационни банери; информационни табели; публикации в медиите. 7.5. Осигуряване и разпространение на рекламни материали и сувенири: папки; плакати, химикалки; флаш памети; чанти за преносими компютри. 44 837.86 28 025.66
Дейност 8. Организация и управление на проекта : Предвидената дейност се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за координация и комуникация, както и план за действие, които да осигурят успешното реализиране на проектното предложение. Ще бъде формиран екип за организация и управление (ЕОУП), състоящ се от ръководител, координатори и администратори, финансови експерти, експерти юристи, административни асистенти и технически сътрудници. Предвижда се разработването на детайлен работен план за организацията, управлението и изпълнението на проекта на оперативно ниво. Детайлният план ще гарантира правилната координация на дейностите и тяхното ефективно осъществяване в срок. Екипът за организация и управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи за преглед на напредъка по изпълнението, като при идентифициране на възникнали проблеми ще се вземат мерки за своевременното им отстраняване. Ще се изготвят периодични доклади и справки за усвояването на средствата по проекта с цел правилното им изразходване. След приключване на изпълнението и анализ на осъществените дейности ще се изготви финален отчет за постигнатите резултати. Дейността включва: 8.1. Формиране на екип по проекта и разпределяне на конкретните задължения на членовете на екипа. 8.2. Изготвяне на план за действие. 8.3. Подготовка и съгласуване на график на тръжните процедури и провеждане на тръжни процедури за изпълнител. 8.4. Изготвяне от ЕОУП на техническите задания и документации за тръжните процедури. 8.5. Провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители. 8.6. Осигуряване на техническото и финансовото отчитане по проекта. 397 960.20 375 345.32

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.