Клуб “Пътешественик“: Работа на клуба ще осигури допълнително обучение по роден край, история, география и биолигия. Въвеждаме допълващо обучение, което надгражда основните образователни изисквания и форми на преподаване. Същевременно се стремим да доразвием и надградим познания и умения усвоени от учениците по време на участието им в предишните проекти: „Твоят час“ и „Днешните деца – утрешното бъдеще“. Те бяха свързани с по-добро усвояване на български език и мотивация за придобиване на знания по задължителните урочни предмети, с осигурената материална база и оборудване.
Новата форма на надграждащо образование ще се реализира по метода „учене, чрез правение“. Обучението ще се провежда в извънучебно време, в училищните зали и двор, в селото и сред природата. Дейността ще се води от ръководител и координатор на клуба, които са учители от училището. Първата стъпка на клуба е да се изработи план за неговата работа, определяне на времето, мястото и темите на заниманията. Членове на клуба могат да бъдат децата и учениците от училището, но ще бъдат допускани и деца, които са напуснали преждевременно учебния процес. Така децата и учениците ще бъдат стимулирани да се завърнат в учебните стаи. Координаторът на клуба ще бъде ангажиран с подготовка на информационните материали преди и след всяко поредно занимание, ще подготвя снимков материал, анкетни карти за отразяване на нови идеи и теми, към които има интерес. Ръководителят на клуба ще подготвя материали за заниманията, които ще допълват учебния процес, ще подпомогнат неговото трайно заучаване, за засилване любопитството на деца и родители към обучението. Задължителни теми, които ще присъстват са темите за свободно движение на хора, история на етносите по нашите земи, опазване на природата, разделно събиране на отпадъци, кръгова икономика, чист въздух и вода. Ще се разглеждат нови професии, които са свързани с биоразнообразието, отглеждане на чисти продукти и възможностите, които дават тези ниши в икономиката на малките населени места. Клубните срещи ще са отворени за посещение на родители и други заинтересовани лица. В края на дейността, децата ще подготвят свои заключителни проекти-презентации за наученото. Това ще бъдат екипни проекти. Ще се представят пред родителите, учениците и учителите в ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" и поставят на електронните страници на Кандидата и партньора. Ще присъстват представители на партниращата организация. В двора на училището ще се направят градинки, поставящи различни страни на Европа, с очертаване на границите, характерни исторически забележителности и представяне на филми за забележителностите и езиците на държавите. Ще се включат родители при създаването и опазването на градините.
Мотивацията ни да изберем тематичния клуб "Пътешественик' е заложеното в традиционно желание на ромския етнос да пътува. Не е случаен е факта, че песента "Джелем, Джелем" е посочена като интернационален химн на всички роми по света. ("Пътувал съм, пътувал съм по дълги пътища.Срещал съм щастливи цигани. Цигани, откъде идвате с шатрите си по щастливите пътища?...).
Дейността подпомага достигането на специфичните цели на проекта: за активиране на процесите на социално интегриране, начин на мислене, целенасочено и активно участие на деца, ученици, учители и родители и развитие на иновативни подходи при предлагане на мерки за по-добра и ефективн а образователна интеграция.
|
25 200.00
|
20 400.00
|
Клуб „Родители“: Клубната дейност е насочена към потребностите на родителите от: повече информация за образованието, засилване на доверието към институциите, запознаване и убеденост за необходимостта от включване на децата им в образователните процеси; промени в техните нагласи за активно участие и подкрепа на учителите при провеждане на учебния процес, осъзнаване, че училището е място за социализация, придобиване на навици, усвояване на знание, учене, което да продължава цял живот. С предложената дейност доразвиваме наученото от предишни проекти изпълнявани в училището. Настоящата ситуация в страната и в международен план е характерна със засилени прояви на агресия към учзвимите групи и особено към представителите на роми, които са социално слаби, необразовани и от там изключени от социалния и икономически живот.В предишният проект „Днешните деца – утрешното бъдеще“, дейностите са били насочени към мерки срещу социалното изключване и социална изолация, с предложения проект, дейност клуб „Родители“ ще предложим мерки и ще насочим нашите усилия за социално включване. Те включват анализ на отговорностите и задължения на родителите, познания на законодателството и защитата от прояви на дискриминация и тормоз, намаляване на агресията и последствията от нея. Ще бъдат разгледани традициите на етническите групи и ще се обясни ясно и на достъпен език кои традиции застрашават здравето на децата и ограничават тяхното бъдеще и социална интегрция. Ще бъдат представени новите професии през следващите десетилетия, които изискват висока степен на образованост и функционална грамотност.
Родителите ще се запознаят за правата и отговорностите, които те трябва да приемат като неотменима част от интеграцията на маргинализираните общности, включително и ромите. С участието си в различни форми на общуване по време на клубната дейност ще се стимулира и утвърди културното многообразие на етническите малцинства. Родителите ще бъдат подпомогнати да разберат, че образованието е ценност получена чрез възпитаване на детето от най-ранната му възраст. Ценностите като уважение, толерантност, зачитане правата на отделната личност и познаване на отделните традиции и култура е неотменна част от образователния багаж на индивида
Лекторите ще подпомогнат учителите да надградят познанията си за работа в мултиетническа среда, да се запознаят с нови успешни практики за прилагане на антидискриминационното законодателство, за равнопоставеност на индивидите, предприемане на целеви и общи мерки за равен старта между на уязвими етнически групи и мнозинството, за смисъла на приобщаващото образование, за ползите на икономиката от активно участие на всички членове на обществото.
Дейността е насочена към достигането на специфичната цел на проекта за подпомогне процесите на социално интегриране, начин на мислене, ефективно и активно участие учители и родители. Същевременно работата с родителите ще подпомогне целта ни в проекта за ограничаване на броя на отпадналите ученици, увеличаване броя на новопостъпилите и увеличаване броя на завършилите.
Формата на провеждане на темите, които ще се включат в плана за действие на клуба е интерактивна. В нея е застъпен е процесът на непрекъсната комуникация чрез обратна връзка между лектори, родители и учители, което ще стимулира предприемане на действия за по-добра и ефективна образователна интеграция.
|
36 000.00
|
34 569.99
|
Клуб „Мода“: Клубната дейност е насочена към потребностите на децата и учениците да се забавляват с рисуване, изрязване, творчество и разучаване на многообразното културното наследство на своя етнос. Клубната дейност е иновативна, неизпълнявана досега, но залагаща на интереса на децата към красивото, различното, което да характеризира и представя ромския етнос в неговата многоцветност, жизненост и радост от живота. Да бъдат модерни, но да запазят живата, устойчива и непреходна красота на багрите от старите носии. Играейки и забавлявайки се, децата ще искат всеки ден да посещават училището, да се чувстват оценени и подкрепяни за свои идеи и творчество. С клубната дейност ще се подпомогне социализацията на уязвимите етнически групи, ще придобият навици за усвояване на знание, отговорности за осъществяване на собствени си идеи.
Членове на клуба могат да бъдат децата и учениците от училището, но ще бъдат допускани и деца, които са напуснали преждевременно учебния процес. Децата и учениците ще бъдат стимулирани да се завърнат в учебните стаи. Координаторът на клуба ще бъде ангажиран с подготовка на информационните материали преди и след всяко поредно занимание, ще подготвя снимков материал, анкетни карти за отразяване на нови идеи и желани теми, към които има интерес. Ръководителят на клуба ще подготвя материали за заниманията, които ще допълват учебния процес, ще подпомогнат неговото трайно заучаване за засилване любопитството на деца и родители към обучението. Задължителни теми, които ще присъстват са темите за облекла и накити, носии, традиции, култура на обличане,. Ще се разглеждат нови професии, които са свързани с модата, изработката на костюми, работата на манекените. Ще бъдат представени възможностите, които дават тези ниши в икономиката на малките населени места. Клубните срещи ще са отворени за посещение на родители и други заинтересовани лица. В края на дейността, децата ще подготвят свои заключителни проекти-презентации за наученото, това ще бъдат екипни проекти. Ще се представят пред родителите, учениците и учителите в ОУ "Св. Св. Кирил и Методий". Ще присъстват представители на партниращата организация. В двора на училището ще се направи ревю от проектите на децата на облекла и накити; ще се представят снимки на открити в семействата на децата традиционни облекла и накити, разказани за тях от родителите им.
Мотивацията ни да изберем тематичния клуб "Мода' е афинитета на ромския етнос да се облича красиво, да има накити, които му създават весело настроение.
Дейността подпомага достигането на специфичните цели на проекта: за подпомогане процесите на социално интегриране, начин на мислене, ефективно и активно участие на деца, ученици, учители и родители и развитие на иновативни подходи при предлагане на мерки за по-добра и ефективн а образователна интеграция.
|
16 875.00
|
14 250.00
|