Организация и управление на проекта: Дейността има за цел да бъдат осигурени условия за оптималното протичане на целия проектен процес чрез административно и организационно обезпечаване на дейностите, координация и комуникиране на взаимодействието между Община „Тунджа” и партньорите по проекта.
Екипът за организация и управление на проекта включва: ръководител проект, административен координатор, технически сътрудник и счетоводител на проекта.За ръководител на екипа по проекта е определен заместник-кмет на общината с ресор образование, култура, младежки и социални дейности. Членовете на екипа са представители на общинска администрация , а счетоводителят е с професионален опит в системата на училищното образование. Съставът на екипа има опит от работа по проекти с външно финансиране, което ще гарантира доброто управление на проекта.
В рамките на дейността, екипът ще провежда работни срещи, срещи с партньорите по проекта за обсъждане на общите и конкретни задачи, плана за действие, процедурите и всички необходими дейности за успешното изпълнение на проекта.
Ще бъдат ясно разписани функционалните задължения на всеки от членовете на екипа и разпределени задачите, според предвиденият брой часове за заетост по проекта.
Ръководителят на проекта има основната отговорност дейностите по проекта се извършват в съответствие с описаното в проекта и в срок. Извършва наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности. Той ще бъде подпомаган в работата си от координатора, техническия сътрудник и счетоводителя.Изготвя и представя техническия отчет на проекта.
Координаторът подпомага ръководителя на проекта в процеса на осигуряване на координация между отделните дейности и различните институции имащи отношение към проекта. Координира взаимоотношенията с партньорите по проекта, специалистите и персонала, ангажиран с проектните дейности, представители на целевата група и всички останали лица, организации и институции, имащи отношение към реализацията на проекта. Участва в подготовката на отчетната документация.
Техническият сътрудник по проекта обобщава и представя информация, изготвя справки, писма във връзка дейностите по проекта. Изготвя графици, протоколи от работни срещи, следи и организира входящата и изходящата кореспонденция;
Извършва техническа и статистическа обработка на документация. Отговаря за окомплектоването на досието на проекта. Копира, размножава и сканира документи по указание на ръководителя на проекта. Подготвя текстове на документи по указание на ръководителя на проекта.
Счетоводителят по проекта носи отговорност за правилното осчетоводяване на извършените плащания и съхранението на финансовата документация. Отговаря за законосъобразността на извършените разходи и тяхната относимост към проектните дейности. Подпомага ръководителя на проекта в неговата работа. Изготвя финансовия отчет на проекта. |
33 016.72
|
27 906.09
|
Информиране и публичност.: Дейността има за цел да осигури изпълнението на мерки за информация и публичност относно приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд, оперативната програма, както и за заложените цели, дейностите и очакваните резултати по проекта. Дейностите за информиране и публичност ще се осъществят в съответствие със задължителните изисквания, начините и методите, разписани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При реализацията на проекта ще бъдат извършени необходимите комуникационни мерки, за да бъде обществеността и целевите групи информирани за целите, съдържанието, индикаторите и финансирането по проекта. За изпълнение на дейността ще бъдат извършено следното:
1. Изработени и монтирани постоянни обяснителни табели - .20 бр.
2. Отпечатани информационни плакати - 50 бр.
3. Изготвени промоционални материали - детски фланелки - 600 бр.;
4. Информационни брошури с информация за проектните дейности - 160 бр.
5. Платени публикации в печатни медии - 2 бр.
6. Платени публикации и видеоматериали в електронни медии -2 бр.
7.ПР -публикации, подготвени от екипа по проекта.
8. Организирани и проведени 2 информационни събития - встъпителна конференция при стартиране на проекта и заключителна пресконференция при приключване на проекта.
Текущо дейностите по проекта ще бъдат представяни на Интернет страницата на Общината http://tundzha.net
|
3 779.56
|
3 394.36
|
Допълнителни занимания по български език с деца в неравностойно положение и с деца, за които официалният език не е майчин, преди постъпване в първи клас.: Дейността цели чрез допълнителни занимания по БЕЛ, с деца, чийто майчин език е различен от български, да се компенсират или доразвият знанията и уменията им по образователно направление „Български език и литература”, преди постъпване в първи клас.
Ще бъдат формирани 28 групи за допълнителни занимания по БЕЛ в детските градини и учебното заведение - партньори по проекта, както следва:
1. Обединено детско заведение "Дечка Сюлемезова" , с. Веселиново, община "Тунджа".2. Обединено детско заведение " Изворче", с. Кабиле, община "Тунджа";3. Обединено детско заведение " Щурче", с. Кукорево, община "Тунджа";4. ЦДГ "Звездица", с. Скалица, община "Тунджа";5. Обединено детско заведение " Кольо Тенев", с. Тенево, община "Тунджа"; 6. Начално училище "Васил Левски", с. Завой.
На територията на община "Тунджа" към детските градини, посочени по горе, са разкрити и работят изнесени групи в други населени места. Така към
ОДЗ ,,Дечка Сюлемезова”, с. Веселиново, община „Тунджа” е формирана целодневна детска група в с. Чарган, община „Тунджа”. Към ОДЗ ,,Щурче”, с. Кукорево, община „Тунджа” са детските целодневни групи в селата Козарево, Окоп, Победа. Към ЦДГ ,,Звездица”, с. Скалица, община „Тунджа” са целодневните детски групи в селата Ботево, с. Бояджик, с. Роза. Към ОДЗ "Кольо Тенев”, с. Тенево, община „Тунджа” са целодневните детски групи в селата Генерал Инзово, Крумово, с. Маломир. Към ОДЗ ,,Изворче”, с. Кабиле, община „Тунджа” са целодневните детски групи в селата Безмер, Дражево, и Хаджидимитрово. В групите са обхванати деца, подлежащи на задължителна предучилищна подготовка и от всичките 44-ри населени места от общината. В допълнителните занимания ще бъдат включени деца в неравностойно положение на 5 и 6 години не само от населените места, където се намира седалището на детската градина -партньор, а и от други населени места от общината, което гарантира широк териториален обхват и осигурен достъп до подкрепата за повишаване на училищната готовност. Специфично за групите в детските градини на общината е че са възрастово и етнически смесени, както и че в по-голямата част от населените места, единствено те осигуряват достъп да предучилищно образование. Отчитайки демографските характеристики на малките населени места и специфичната администартивно-териториална структура на общината, в групите по проекта за допълнителни занимания по български език ще бъдат включени деца в неравностойно положение в т.ч., чийто майчин език не е български в задължителна предучилищна възраст на 5 и на 6 години. Допълнителен аргумент за участието на 5-годишните деца е законово регламентираното право деца на 6 години да постъпват в първи клас, и често родителите се възползват от тази възможност. Във всяка група ще участват не по-малко от 7 и не повече от 12 деца в група. Допълнителните занимания ще се проведат в рамките на 32 учебни седмици по 3 часа на седмица - общо 96 часа. Дейността ще бъде организирана в два етапа. Продължителността на заниманията с една група е до 9 месеца. Заниманията ще се провеждат по обучителна програма, която не дублира образователното съдържание, планирано в Дневника на групата за учебната година. Работните задачи по програмата ще бъдат интерактивни и съобразени с възрастта на децата. Заниманията в групата по проекта ще се провеждат по график във време извън работното време на учителите и извън времето на задължителните регламентирани и задължителните нерегламентирани ситуации. За подобряване функционалността на образователната среда по проекта ще бъдат закупени подходящо оборудване и обзавеждане - детски модулни маси и детски столчета. Това ще позволява както работа в екип и в по-малки възрастово диференцирани групи, така и индивидуална подкрепа. Заниманията с децата в групата ще бъдат отчитани в Дневник за работа на групата. Допълнителната подготовка по БЕЛ ще бъде съчетана с образователни игри, образователни състезания, викторини, срещи с родителите и включване на родителите в работата на групата. |
47 002.38
|
42 602.48
|
Подбор, обучение и назначаване на ромски образователни сътрудници в общинските детски градини и началното училище - партньори по проекта.: Дейността е насочена към постигане на реални и трайни резултати в образователната интеграция на децата в предучилищна възраст от етническите малцинства, включително децата роми чрез прилагане на работещ модел - мрежа от ромски образователни сътрудници. Чрез работа на терен и взаимодействие със семействата от ромски етнически произход, тяхната дейност ще допринесе за реализиране на мерки за по-пълно обхващане на децата в предучилищното образование, повишаване посещаемостта в групите, превенция на риска от отпадане, подкрепа на детето в процеса на адаптирането и интегрирането му в образователната среда, изграждане на отношения на доверие и открита комуникация между родителите и детските градини и началното училище - партньори по проекта, насърчаване на родителското участие и на родителската съпричастност към предучилищното образование и възпитание, както и към цялостната дейност на учебно – възпитателните заведения.
Работата на ромските образователни сътрудници ще включва следните дейности: посещения на семействата в неравностойно положение, придружаване на децата от дома им до детската градина/ началното училище с подготвителна група и обратно, придружаване на децата при извозването им от населеното място по местоживеене до населеното място, където се намира детската градина, ежедневен контакт с учителите и посещения на семействата, чиито деца са с голям брой неизвинени или извинени отсъствия, и липса на мотивация за записване и редовно присъствие на децата в детската градина или училището с подготвителна група.
Ромските образователни сътрудници чрез мобилна работа на терен ще идентифицират необхванатите деца в предучилищна възраст в населените места на територията на общината. Теренната им работа ще бъде подпомагана от ромски местни активни групи, изградени по програмите РОМЕД и РОМАКТ, от здравните медиатори към общината, от психолога, нает по проекта, от кметовете и кметските наместници в населените места. Ще посещават ромските семейства и семействата в неравностойно положение с деца на възраст от 3 до 6 г. вкл. с цел разясняване правата на детето, ползите от предучилищното образование, реда и условията за записване в детските градини или в подготвителна група към училището в с. Завой. Ще мотивират родителите да записват децата в общинската система за предучилищно образование и възпитание, ще насърчават участието на родителите в живота на детските градини и училището. Ще съдействат на учителите и ръководството на детските заведения и училището, като улесняват процеса на комуникация между учители, родители и децата от целевата група. Ще подпомагат формирането на положителна нагласа и насърчават участието на родителите в допълнителните занимания по БЕЛ и други образователните и социализиращи дейности в детската градина, както и при организирането и реализирането на съвместни прояви с участието на деца и родители от различните етноси - образователни екскурзии, организирани посещения на детски театрални постановки, излети, детски празници и др.
Те ще сигнализират и за потенциални случаи на деца в риск, ще установяват първоначален контакт с родителите или значими за детето възрастни, ще изграждат и поддържат връзки за информиране, насочване и посредничество за записване на децата. В непосредствен контакт с целевите групи по-лесно ще бъдат дефинирани проблемите, конкретните нужди и рисково поведение. Ромските образователни сътрудници ще разпространяват информационни и образователни материали сред целевите групи. Ще подпомагат работата на педагозите и децата в групите за допълнителни занимания по БЕЛ, в ателиетата по интереси и работата на специалистите психолог и логопед, наети по проекта. Ще съдействат и ще бъдат активни в дейността на родителските клубове. Ще участват в провеждането на дейности за информиране и текущо обсъждане на реализацията по проекта. |
113 438.88
|
105 924.66
|
Осигуряване на психологическа и логопедична подкрепа за децата от етническите малцинства и за децата в неравностойно положение в съответствие с техните потребности : Целта е да бъдат създадени условия за подкрепа на децата в предучилищна възраст от етническите малцинства и тези в неравностойно положение чрез осигуряване на достъп до специални грижи за психичното здраве на подрастващите в детската градина. Да бъдат формирани позитивни социални нагласи и ценностни ориентации, превенция на негативни явления, които възпрепятстват интеграцията на децата в образователната среда. Да се подпомогне пълноценно взаимодействие между детето и факторите на обкръжаващата го среда в детската градина и училището с подготвителна група. Да се подпомогне говорното развитие на децата в предучилищна възраст, чийто майчин език не е български и деца с комуникативни дефицити.
Дейността ще отговори адекватно на потребностите на децата от целевата група и на техните родители и ще допринесе за формиране на умения и навици, които да повишат пригодността на децата за успешна социализация и личностна реализация.
В детските градини на територията на община „Тунджа” и в подготвителната група към началното училище в с. Завой не са разкрити работни места за психолог и логопед. Съгласно актуалната нормативна база, едно работно място може да се разкрие в училище или група училища в едно населено място при брой на децата/учениците над 500, а две работни места, места - при над 1200 деца и ученици. Логопедична грижа се предоставя чрeз ресурсен център в областния град Ямбол, или чрез социалната услуга Център за социална рехабилитация и интеграция в с. Калчево, община „Тунджа”, както и частично и спорадично, чрез интегрирани социални услуги по проекти с външно финансиране. В услугите приоритетно са обхванати и се работи с деца с увреждания. Необходими са всеобхватни мерки за речева диагностика на всички деца в предучилищна възраст, записани в детските градини и целенасочена логопедична намеса за превенция и за терапия за различните комуникативни нарушения в предучилищна възраст, особено за разграничаване на речевото нарушение от невладеенето на български език. Услугите ще бъдат предоставяни в самостоятелно помещение в детските градини, подходящо оборудвано за работата на психолога и логопеда и като мобилна услуга. Работата на психолога ще включва:
- проучване и подпомагане на психичното развитие и здраве на децата в предучилищна възраст: психологическата им готовност за училище на децата в задължителна предучилищна възраст, адаптирането на децата към образователната и социална среда.
- психодиагностична дейност – проучване на взаимоотношенията в детските групи, мотивацията на децата за учебен труд; подкрепа и консултиране за подобряване взаимоотношенията в семейството на детето, между децата в групата, в професионалните екипи на детските градини.
- консултативна дейност: индивидуално консултиране; консултиране на екипите на детските градини и училището –партньори по проекта за изграждане на здравословен психологически климат.
- групова работа за развитие на социални умения у децата; решаване на конфликтни и проблемни ситуации; умение за справяне с различни форми на насилие и др.
- посредничество при решаване на конфликти между деца, учители, родители и екипа на детската градина или училището.
Логопедът ще извършва логопедично и невропсихологично изследване на децата и изготвя програма за логопедична работа за всяко дете с комуникативно нарушение/затруднение. Ще провежда логопедичната терапия, съобразено с вида, степента и компенсаториката на нарушението по индивидуална терапевтична програма.
В работата си специалистите ще използват иновационни и интерактивни методи, като и ИКТ, нагледни и други дидактични материали с цел да бъдат развивани познавателните способности на децата. Дейностите ще се провеждат с информираното съгласие на родителите на децата. |
27 031.60
|
18 884.92
|
Насърчаване общуването и формиране на общо чувство за принадлежност и съпричастност към предучилищното образование чрез създаване на условия за съвместни изяви между децата от различните етноси, обучавани и възпитавани в групите в детските заведения и в подготвителните групи на началното училище – партньори по проекта. : Дейността има за цел да предложи възможност за ефективно общуване и изява на децата в предучилищна възраст чрез участието им в разнообразни образователни, творчески, спортно-занимателни, екологични и социализиращи дейности с интерактивен характер и интегриращ ефект, извън учебната програма, съвместно с децата от български етнически произход.Ще бъде насърчено участието на родителите в живота на децата чрез разчупване на традиционния модел за организиране на детски празници, събития и др. прояви. Дейността включва няколко поддейности, в които ще участват деца и родители от целевите групи и деца и родители от български произход, което ще има интеграционен ефект.
Ще бъдат формирани общо 68 детски ателиета в детските градини и началното училище – партньори по проекта в два етапа с обща продължителност до 9 месеца. Във всяко ателие ще участват поне 10 деца от 3 до 6 г. включително, като ще бъде предоставена възможност на децата да се включат в повече от едно ателие. Задължително условие при формиране на ателиетата ще бъде изискването най-малко 20 на сто от участниците да бъдат деца от етническите малцинства, в т.ч. деца роми. С цел постигане на интеграционен ефект от изпълнение на дейността, ще участват и деца, които не са от етническите малцинства. Програмата на ателието ще бъде реализирана в общо 80 часа. При подготовката на проектното предложение е проведено предварително проучване сред целевата група – децата и родителите от ромски произход от партньорите, относно интересите и желанието за участие на децата в ателиетата и определени няколко тематични области на програмното съдържание: приложни дейности; здравно образование и здравословен и безопасен начин на живот, в т.ч безопасност при придвижване; игрова култура и пресъздаване; базови социални и технологични познания; екологично възпитание; култура и традиции. Работата в ателиета ще бъде подпомагана от общностните сътрудници, психолога и логопеда, като родителите ще бъдат насърчавани за участие заедно с децата в ателиетата: в тренинги по безопасност на движението, в драматизация и др. Продуктите на ателиета ще бъдат представени по подходящ начин: изложба, спектатъл, тържество и др. В рамките на дейността ще бъдат организирани и реализирани още за деца и родители от етническите малцинства, с участието и на деца и родители, които не са от етническите малцинства:
- 12 еднодневни образователни екскурзии до населени места на отстояние до 150 км еднопосочно от населеното място, където са ситуирани групите , в които ще бъдат посетени подходящи обекти и осъществен обмен между образователни институции. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда и условията на ЗОП. Изпълнителят ще осигури цялостната логистика на мероприятието: транспорт, застраховки, храна за участниците деца и родители, такси за посещение, ще предложи и обоснове в съответствие с целите на образователната екскурзия програма с конкретни обекти за посещение и организиран обмен с учебно възпитателни заведения.
- 19 общностни празници под формата на забавно парти. Ключово при провеждане на тези забавно – развлекателни дейности ще бъде както съдържанието, така и подхода на реализация. На децата и родителите ще бъде предоставена възможност да бъдат съидейници и активни участници. „Заедно” с децата, родителите ще играят, ще се забавляват, ще творят и по този начин ще се развива връзката родител-дете, взаимодействието между родители, родители и педагози. Ще бъдат приложени интерактивни и иновативни методи и техники ролеви игри, забавни познавателни игри, съвместни творчески дейности.
- 19 организирани посещения на подходящи детски театрални постановки.
Съвместните развлекателни дейности ще насърчават и промотират толерантността и културното многообразие. Ефективността на всяко от проведените съвместни събития ще бъде проверена с анкета за обратна връзка, която родителите ще попълнят. Ще бъде спазено изискването за участие на не по-малко от 20 на сто от целевите групи деца и родители. |
149 887.15
|
138 676.46
|
Насърчаване участието на родителите във възпитателния процес чрез създаване на родителски клубове. : Дейността има за цел да осигури условия за изграждане на активни родителски общности към всяка детска градина и училището с подготвителна група – партньор по проекта. Родителските клубове ще бъдат проектен модел за бъдещите обществени съвети, които са разписани в новия Закон за Предучилищното и училищно образование. Чрез тях родителската общност на децата и учениците от ромски произход от маргинализираните общности ще бъде приобщена и пряко ангажирана в живота на детската градина или училището. Ще бъде насърчена за участие в съвместни дейности чрез положителен родителски пример, отношение на разбиране и подкрепящо поведение в процеса на образователна интеграция на децата от ромски произход. Родителските клубове ще се основават на доброволното и осъзнато участие на родители от различни етноси, като 20 на сто от тях са от етническите малцинства и ще бъдат формирани в 19-те населени места, където са разкрити и фунционират детски предучилищни групи: селата Безмер, Боттево, Бояджик, Веселиново,Генерал Инзово, Завой, Дражево, Кабиле, Козарево, Крумово, Кукорево, Окоп, Маломир, Победа, Роза, Скалица, Тенево, Хаджидимитрово, Чарган. |
3 800.00
|
3 800.00
|