Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.008-2056-C02
Наименование на проекта Осигуряване на добри и безопасни условия на труд в "Асарел-Медет" АД
Бенефициент 822106269 АСАРЕЛ-МЕДЕТ АД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 25.05.2017
Дата на стартиране 25.05.2017
Дата на приключване 31.12.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Панагюрище, гр.Панагюрище

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение на "Асарел-Медет" АД цели подобряване на условията на труд в предприятието чрез изпълнението на мерки за доставка на мълниезащитно оборудване за 5 промишлени подобекта, изграждане на климатична инсталация в помещенията с ел. уредби на 2 подобекта, обособяване на прахоулавяща система в Изследователската лаборатория на кандидата и поставянето на 6 броя мобилни битови модули за краткотраен отдих на служителите. Реализирането на заложените по проекта дейности ще допринесе за постигането на по-високо ниво на безопасността при работа в компанията като намали риска от пожар и взрив (чрез закупуването на мълниеприемници и стойки за тях), ще подобри условията на микроклимата (чрез монтажа на климатичните инсталации), ще осигури нормалните нива на производствен прах в лабораторните помещения (чрез изграждането на прахоулавящата система)  и ще осигури социални придобивки за служителите му (чрез доставката на мобилните битови модули). Същевременно планираните за реализиране мерки са насочени към прилагането политиката за опазване на околната среда, политиката за изменение на климата и ресурсната ефективност, тъй като ще подобрят екологичния статус на района на промишлените площадки. 
Дейностите, които ще бъдат изпълнявани по проекта, са "Сформиране на екип, организация и управление на проекта", "Избор на изпълнители на дейностите по проекта",  "Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците", "Изграждане на климатични инсталации за осигуряване на благоприятен микроклимат", "Изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория", "Визуализация и публичност на проекта".
Целевите групи по проекта са технологичния и производствен персонал на "Асарел-Медет" АД, които пряко ще бъдат облагодетелствани от подобряването на условията на труд в компанията. Общият брой на служителите, обхванати по проекта, е в размер на 1052 души, от които 181 души са на възраст над 54 години към датата на кандидатстване.
Дейности
  • Дейност: Сформиране на екип, организация и управление на проекта: Дейността преминава през 2 етапа: първи етап - сформиране на екип и втори етап - организация и управление на проекта. Управление и организация на дейностите за изпълнение на проекта се отнасят към извършването на: - вътрешен мониторинг/наблюдение на изпълнение на дейностите по проекта , финансово изпълнение; - процедури при избор на изпълнител за доставка/СМР; - отчитане и изготвяне на доклади; - счетоводно отчитане на направените разходи. Реализирането на тази дейност гарантира постигането на целите и заложените индикатори по проекта., Договорена стойност: 35 000.00 , Отчетена стойност: 23 115.32
  • Дейност: Избор на изпълнители на дейностите по проекта: Дейността предвижда подготовката и провеждането на процедурите за избор на изпълнител съгласно изискванията на ПМС 118 от 20 май 2014 г. с цел гарантиране на прозрачност, справедливост, свободна и лоялна конкуренция при избора на външен изпълнител, при спазване на принципите на икономическа ефективност и добро финансово управление., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците: Дейността предвижда доставката на 6 броя подвижни битови модули за краткотраен отдих на производствения и технологичен персонал на "Асарел-Медет" АД. Предвидената мярка цели осигуряването на допълнителни социални придобивки на служителите на дружеството-кандидата. Към настоящия момент минно-обогатителният комплекс "Асарел-Медет" АД е разположен на площ от 20 хил. дка и разполага с 270 броя сгради и съоръжения на тази територия, в които работят 1214 души. Много голяма част от работните операции, които се извършват от персонала на дружеството се извършват на открито и са в пряка зависимост от външната температура и климатичните условия на времето. Малка част от промишлените сгради и съоръжения, в които пребивават постоянно или временно служители от технологичния и производствен персонал разполагат с обособени кътове за краткотраен отдих по време на работа или кътове не са климатизирани и оборудвани с необходимия стопански инвентар и обзавеждане за осигуряване на нормални условия на краткотрайна почивка на служителите. Също така голямото разстояние между сградите и съоръженията представлява пречка работниците да използват обособените битови кътове в някои от сградите, тъй като придвижването до тях отнема повече време, отколкото е продължителността на почивката. Поради това много често се наблюдава явлението работниците да не се възползват от регламентирания им краткотраен отдих през установеното работно време поради липсата на осигурени подходящи места и съоръжения, които да бъдат използвани от служителите. Доставката на мобилните битови модули ще осигури социална придобивка за служителите на „Асарел-Медет“ АД под формата на места за краткотраен отдих. Осигуряването на битовите модули като места за краткотраен отдих ще допринесе за спазването на изискванията на ЗБУТ и на Наредба № 7 от 23.09.2009 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работно оборудване. За доставката на 6 броя мобилни битови модули са предвидени разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар (т. 4.1) в общ размер от 262 752 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 4 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване, доставката, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. Изпълнението на дейността по доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих представлява осигуряването на социална придобивка за заетите лица от Дирекция "Развитие и Логистика ("РиЛ"), Дирекция "Производствено-технически дейности" ("ПТД") и Дирекция "Одит и контрол" ("ОиК") - общо 1052 души, от които 181 души над 54 години., Договорена стойност: 262 752.00 , Отчетена стойност: 197 680.00
  • Дейност: Доставка на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) за 5 подобекта в предприятието: Дейността предвижда доставката на мълниезащитно оборудване, състоящо се от мълниеприемници и стойки за тях в 5 подобекта на "Асарел-Медет" АД - сграда "Склад за амониева селитра № 2“ (2 броя мълниеприемници и стойки за тях), Мелнично-флотационен цех (4 броя мълниеприемници и стойки за тях), помпени станции "Рудник" - 3 броя (по 1 брой мълниеприемник и стойка за всяка станция). Предвидената мярка цели намаляване риска от пожар и взрив в и около сградите, на които е предвидено поставянето на мълниеприците, което ще повиши безопасността на работа на служителите в тези сгради. Към настоящия момент сградите и самостоятелните съоръжения, собственост на дружеството са общо 270 броя. В периода 2009-2015 г. е подновено мълниезащитното оборудване на 130 сгради. Сградите и съоръжения, които не се използват или за които не е необходимо осигуряването на мълниезащита, са общо 122 броя. Броят на сградите, за които е необходимо доставянето на мълниезащитно оборудване към настоящия момент е 18 броя, от които 9 не са на територията на промишлената площадка на "Асарел-Медет" АД. Поради което към датата на подаване на проектното предложение съществува необходимост от доставката и монтирането на мълниеприемници със стойки на 5 промишлени подобекта на територията на промишлената площадка на "Асарел-Медет" АД. На повечето от тях или няма монтирани мълниеприемници или пък са демонтирани, корозирали и неправилно прикрепени. Доставката и поставянето на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) ще подобри сигурността и безопасността на персонала в сградите, външните съоръжения и откритите пространства около тях и ще намали риска и опасността от пожар и взрив. За доставката на мълниезащитното оборудване са предвидени разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане, ДНА и стопански инвентар (т. 4.1) в размер на 17 248 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 4 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване, доставката, монтажа, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. Изпълнението на дейността по доставка на мълниезащитното оборудване на 5 подобекта на "Асарел-Медет" АД е насочено към повишаване на безопасността на работа е насочена към целевата група от заети лица от Дирекция "Развитие и Логистика ("РиЛ"), Дирекция "Производствено-технически дейности" ("ПТД") и Дирекция "Одит и контрол" ("ОиК") - общо 1052 души, на които работните им задължения и функции включват пребиваване на подобектите, за които е предвидена доставката на мълниезащитното оборудване по тази дейност., Договорена стойност: 17 248.00 , Отчетена стойност: 17 248.00
  • Дейност: Изграждане на климатични инсталации за осигуряване на благоприятен микроклимат: Дейността предвижда изграждане на климатични инсталации за помещенията с електрически уредби в 2 промишлени подобекта на "Асарел-Медет" АД -Главна понизителна подстанция" и Руднична подстанция". Предвидената мярка цели нормализирането на параметрите на микроклимата в помещенията, които да осигурят оптималните и безопасни условия на труд на работещите в тези обекти. Към настоящия момент в помещенията с електрическите уредби в "Главна понизителна подстанция" и Руднична подстанция" няма функционираща климатична/вентилационна система. В „Главна понизителна подстанция“ също няма реализирана климатизация и в помещенията на електрическата уредба, в която работят на 24-часов режим измерителни трансформатори, реактори и шинопроводи с нормална работна температура 40-60 градуса, са замерени неподходящи за работа температури – 35-45 градуса. При тези условия на микроклимата, не могат да се осигурят необходимите оптимални параметри на работната среда съгласно изискванията на НАРЕДБА № РД‐07‐3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, което води до повишаване на риска от трудови злополуки на работниците, до топлинни удари или прегряване. За изграждането на двете инсталации са предвидени разходи за СМР (посочени в т. 9.1) в размер на 30 000 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 5 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване и материали, доставката, ремонтни дейности, строително-монтажни дейности, пуск, наладка на инсталациите, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. Изпълнението на дейността по изграждане на климатичните инсталации в 2 подобекта на "Асарел-Медет" АД е насочено към подобряване на условията на труд и безопасността на работа на служителите от Дирекциите "РиЛ" и "ПТД", които периодично или постоянно извършват работни дейности в тези обекти - наблюдение, контрол, ремонтни дейности, доставки и монтаж на ново оборудване, строително-монтажни дейности и др. Броят на служителите, формиращи целевата група по тази дейност, е 700 заети лица, от които 134 са над 54 години към датата на подаване на проектното предложение. Изпълнението на дейността по изграждане на климатичните инсталации в 2 подобекта на "Асарел-Медет" АД е насочено към подобряване на условията на труд и безопасността на работа на служителите от Дирекциите "РиЛ" и "ПТД" (с изключение на служителите от цех "Рудник"), които периодично или постоянно извършват работни дейности в тези обекти - наблюдение, контрол, ремонтни дейности, доставки и монтаж на ново оборудване, строително-монтажни дейности и др. Броят на служителите, формиращи целевата група по тази дейност, е 700 заети лица, от които 134 са над 54 години към датата на подаване на проектното предложение., Договорена стойност: 30 000.00 , Отчетена стойност: 29 858.07
  • Дейност: Изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория": Дейността предвижда изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория" на "Асарел-Медет" АД. Предвидената мярка цели подобряване на условията на труд на работещите в лабораторните помещения и повишаване на безопасността при работа за постигане изискванията на НАРЕДБА № 13 ОТ 30 ДЕКЕМВРИ 2003 Г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на химични агенти при работа. В "Изследователска лаборатория" се извършва обработка на проби руда от рудник "Асарел", които се обработват чрез пресяване, трошене, смилане и стриване с цел подготовката им за анализ на химическия им състав. В лабораторните помещения при работа с пробите се отделя прах със съдържание на мед, желязо, сяра и силициев двуокис. Към настоящия момент работните операции се извършват ръчно или липсва укритие при обработката на пробите, което води до отделяна не прах във въздуха и до разпръскване на прахта в цялата лаборатория. Предвид факта, че в Изследователска лаборатория няма изградена прахоулавяща система, то отделеният прах, съдържащ мед, желязо, сяра или силициев двуокис, се поема от служителите, чиито работни задължения и функции, включват работа в помещенията на лабораторията. Това значително понижава безопасността на условията на труд и повишава риска от заболявания на служителите, работещи в среда с химически агенти. Този проблем ще бъде преодолян чрез изграждането на прахоулавяща система в "Изследователска лаборатория", което ще осигури постигането на изискванията на НАРЕДБА № 13 ОТ 30 ДЕКЕМВРИ 2003 Г. за защита на работещите от рискове, свързани с експозиция на химични агенти при работа. За изграждането на прахоулавящата инсталация са предвидени разходи, посочени в перото по т. 9.1 "Разходи за СМР", в размер на 48 000 лв. без ДДС. Очакваната продължителност на изпълнение на дейността е 6 месеца, което включва поръчката на необходимото оборудване и материали, доставката, ремонтни дейности, строително-монтажни дейности, пуск, наладка на прахоулавящата система, както и изготвянето и съгласуването от страна на "Асарел-Медет" АД и на фирмата-изпълнител на цялата документация за извършването на дейността. При определяне на продължителността на дейността е взет предвид факта, че извършваните работни процеси в лабораторията, не могат да бъдат преустановени за дълъг период от време, тъй като в нея се извършват ежедневни обработки на пробите. Поради тази причина изграждането на прахоулавящата инсталация ще се извършва поетапно, за да не се нарушава работния режим и подготовката на пробите в "Изследователска лаборатория". Изпълнението на дейността по изграждане на прахоулавяща система помещенията на "Изследователска лаборатория" на "Асарел-Медет" АД е насочено към подобряване на условията на труд при работа в среда с химически агенти (в случая производствен прах със съдържание на мед, сяра, желязо и силициев двуокис) на служителите от Дирекция "ПТД", в рамките на която се намира "Изследователска лаборатория", както и Дирекция "ОиК" със служителите по БЗР и вътрешен одит, които извършват постоянно наблюдение и проверки на място в лабораторията за спазването на изискванията за безопасност и вътрешните процедури в дружеството. Броят на служителите, формиращи целевата група по тази дейност е 958 от които 160 са над 54-годишна възраст към настоящия момент. , Договорена стойност: 48 000.00 , Отчетена стойност: 47 999.20
  • Дейност: Визуализация и публичност на проекта: Дейността е насочена към прилагането на мерки за информация, комуникация и визуализация на широката общественост за финансовото подпомагане в рамките на оперативната програма „Развитие на човешките ресурси” и по-конкретно процедурата "Добри и безопасни условия на труд". Предвидените мерки се основават на Регламент (ЕО) № 1303/2013 г. и на Регламент за изпълнение (ЕО) № 821/2014 г. и ще бъдат съгласно указанията в "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г." Дейностите по информиране и публичност отразяват политиката в рамките на общността и в частност задачите и целите на ЕСФ за изпълнение целите на Европейската стратегия по заетостта и спомага за икономическото и социално сближаване на ЕС като подкрепя страните членки за развитие на човешките ресурси и постигане на пълна трудова заетост, насърчаване на образованието и обучението, подобряване на конкурентно способността на професионалната мобилност на заетите лица. , Договорена стойност: 3 900.00 , Отчетена стойност: 3 020.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: МОБИЛБОКС БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 197 680.00 , Отчетена стойност**: 197 680.00
  • Изпълнител: ОФИС ЕКСПРЕС СЪРВИС АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 2 091.25
  • Изпълнител: БЛИТЦ ГАРД ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 248.00 , Отчетена стойност**: 17 248.00
  • Изпълнител: РАУМ - НЕМИГЕНЧЕВ СД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 3 020.00
  • Изпълнител: МИГ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 77 857.27 , Отчетена стойност**: 77 857.27
  • Изпълнител: ИТЕМА-ПГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 90.00
  • Изпълнител: РОНОС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 831.50
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1 020.00 , Достигната стойност: 1 144.00
Индикатор 4 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 396 900.00 BGN
БФП 317 520.00 BGN
Собствено финансиране 79 380.00 BGN
Общо реално изплатени суми 238 621.60 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 5.00 1 919.97 479.99 2 399.96 МИГ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
Липса на добро финансово управление 5.00 490.60 122.65 613.25 МИГ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците“, Прогнозна стойност: 262 752.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: „Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците“
    Изпълнител: МОБИЛБОКС БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 197 680.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците“ - ПРЕКРАТЕНА, Прогнозна стойност: 262 752.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на 6 броя преносими битови модули за краткотраен отдих на работниците“
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) за 5 подобекта в предприятието“, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) за 5 подобекта в предприятието“
    Изпълнител: БЛИТЦ ГАРД ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 248.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: „Доставка на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) за 5 подобекта в предприятието“ - ПРЕКРАТЕНА, Прогнозна стойност: 40 000.00
  • Обособена позиция 1: „Доставка на мълниезащитно оборудване (мълниеприемници и стойки) за 5 подобекта в предприятието“ - ПРЕКРАТЕНА
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: „Изграждане на климатични инсталации за осигуряване на благоприятен микроклимат“, Прогнозна стойност: 30 000.00
  • Обособена позиция 1: „Изграждане на климатични инсталации за осигуряване на благоприятен микроклимат“
    Изпълнител: МИГ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 858.07
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: „Изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория"“, Прогнозна стойност: 48 000.00
  • Обособена позиция 1: „Изграждане на прахоулавяща система в помещенията на "Изследователска лаборатория"“
    Изпълнител: МИГ ИНЖЕНЕРИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 47 999.20

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN